MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
RIP Jim Rodford

Bassist bij grote bands als The Zombies, The Kinks en Argent.

Een val van de trap blijkt de schuldige

THE RODFORD FILES Sunny Afternoon - YouTube

Fredo Santana, 27. Belangrijke jongen in het lelijker worden van populaire hiphop.

Fredo Santana Dead at 27 | PigeonsandPlanes

RIP

Sir Spamalot (crew)
Zanger van rockgroep ‘Machiavel’ overleden.

Zanger van rockgroep 'Machiavel' overleden | Showbizz | HLN

RIP

R.I.P.

Fly is één van die ultieme belpopklassiekers.

dix
bennerd schreef:
Fredo Santana, 27. Belangrijke jongen in het lelijker worden van populaire hiphop.
RIP

Ik zit hier al een paar minuten op te kauwen, maar krijg het niet weg. Hiphop moet lelijker? En is dat belangrijk? Of heb je 'm postuum nog even willen dissen? Want dat kan natuurlijk ook het geval zijn.

dix schreef:
(quote)

Ik zit hier al een paar minuten op te kauwen, maar krijg het niet weg. Hiphop moet lelijker? En is dat belangrijk? Of heb je 'm postuum nog even willen dissen? Want dat kan natuurlijk ook het geval zijn.

Hm, beiden fout. Fredo Santana was een belangrijk figuur in de Chicago drill scene (jazeker), een beweging die dan weer belangrijk was voor het lomper worden van hiphop. Minder focus op lyrics, minder focus op melodieuze samples en echte drums, eerder allemaal aan de Zaytoven en trap die nog harder werd. Mumble rap zou zo populair niet zijn zonder die man en zijn “crew”.

Komt er nog eens bij dat ik zijn muziek ook stukken beter vindt dan die van zijn collega’s uit hetzelfde straatje.

RIP Jim Rodford.

Binnen The Kinks de vierde bassist na Pete Quaife, John Dalton en Andy Pyle, maar bleef langer in de groep dan alle drie voorgangers bij elkaar.

Begonnen bij The Mike Cotton Sound, daarna Argent, The Kinks en daarna op verzoek van zijn neef Rod Argent in de heropgerichte Zombies. Tussen de bedrijven door heeft hij in de jaren 0 ook een paar keer getourd met The Animals.
In zijn woonplaats St. Albans was hij met zijn zoon actief in The Rodford Files. Daarnaast trad hij geregeld met oud Kinks-leden Mick Avory en Ian Gibbons op in The Kast Off Kinks.

Icon E
Weet je wie ook dood schijnt te zijn?

Voormalig Judas Priest-trommelaar Dave Holland. 69 jaar. Doodsoorzaak onbekend.
Holland had wat gekke hobby's waarvoor hij ook veroordeeld is. Zelf ontkende hij altijd.
Niettemin toch verantwoordelijk voor het slagwerk op een aantal Priestklassiekers.

zaaf
nlkink schreef:
Binnen The Kinks de vierde bassist na Pete Quaife, John Dalton en Andy Pyle, maar bleef langer dan zijn drie voorgangers bij elkaar.
Dit is in deze context een vreemde zin.

Ik moest ook aan een citaat uit een Marx Brothers-film denken : "Will you join me?" "Why? Are you coming apart?"

Bericht aangepast. Dank.

Was een paar dagen verstoken van nieuws (ziekte) en verneem nu pas van de dood van Edwin Hawkins en Jim Rodford.

R.I.P. Jim Rodford en Edwin Hawkins.

Sir Spamalot (crew)
R.I.P. Dave Holland, voormalige drummer van Judas Priest.

Report: Former Judas Priest Drummer Dave Holland Dead At 69 - Blabbermouth.net

Hij was een geweldige drummer voor Judas Priest, over zijn privé-leven zwijg ik.

RIP Hugh Masekela

Ik ken de beste man alleen van deze hit... maar zijn naam is langer blijven hangen dan de titel van het nummer.

Damn...Hugh Masekela ?

Dat nummer behoort tot de 100 leukste nummers uit de 80's.

Die 80s hit ken ik dan weer niet. Ik heb altijd gedacht dat Grazing In The Grass zijn bekenste nummer was:

The Animals zongen in 1967 al over hem in het geweldige nummer Monterey.

RIP

Ik ben ook alleen bekend met Grazing in the Grass. Leuk nummer wel.

R.I.P. Hugh Masekela

Dat nummer van de Animals ken ik toch al zo'n 45 jaar, maar pas nu ik de tekst opzoek hoor ik wat Eric Burdon daar zingt en wie (Who) hij nog meer noemt. Vandaar dus die trompet... Mooi eerbetoon. R.I.P. Hugh Masekela.

Ik kende niet veel van hem, maar wat ik kende was erg fijn. R.I.P. Hugh Masekela

herman schreef:
Die 80s hit ken ik dan weer niet. Ik heb altijd gedacht dat Grazing In The Grass zijn bekenste nummer was:

Don't Go Lose It Baby was een bescheiden hitje in de 80's, maar is recent vooral bekend geworden uit een ING-reclame rondom het WK in Zuid-Afrika in 2010.

BoyOnHeavenHill schreef:
Dat nummer van de Animals ken ik toch al zo'n 45 jaar, maar pas nu ik de tekst opzoek hoor ik wat Eric Burdon daar zingt en wie (Who) hij nog meer noemt. Vandaar dus die trompet... Mooi eerbetoon. R.I.P. Hugh Masekela.

Elke artiest in dat nummer krijgt een toepasselijk muzikaal citaat mee. Erg mooi gedaan.

Hugh Masekela speelt ook de trompetsolo in So You Wanna Be A Rock 'n Roll Star van The Byrds. Zo hoorde ik voor het eerst van de man.

Mark E. Smith zou zijn overleden....

Twitter

R.i.p.

O nee

Hier bevestigd: Fall news (@fallnews) on Twitter

De albums van The Fall van midden jaren '80 vond ik erg goed.

Nog even de officiële berichtgeving afwachten, maar het lijkt waar te zijn. Mark E Smith dead aged 60: The Fall's frontman passes away months after emergency hospital dash - Mirror Online - mirror.co.uk

Ik wist niet dat zijn ziekenhuisopname van vorig jaar zo ernstig was Hoewel het er ook niet per se iets mee te maken hoeft te hebben.

Vreselijk nieuws. De albums na de jaren 80 ken ik niet zo goed en vind ik vrij wisselend. Maar de jaren 70 en 80 waren voor The Fall fans goede tijden. Zoveel kwaliteit dat zelfs de leftovers klassiekers zijn geworden. Groot verlies.

Mark E Smith RIP
Een van de groten

Misterfool
R.I.P Mark E Smith

Geen groot fan van The Fall, maar dit nummer kon ik altijd wel waarderen.

R.I.P., Mark E.

dix
Het is zover?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:28 uur

geplaatst: vandaag om 18:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.