Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
1
geplaatst: 24 januari 2018, 21:32 uur
Sinds ik op mume zit... Als ik R.I.P. open...
Zou het Mark E zijn? En vandaag: Ja helaas.
Zou het Mark E zijn? En vandaag: Ja helaas.
1
geplaatst: 24 januari 2018, 22:47 uur
a hero stumbled and fell down
we all fall down
rip Mark E Smith
we all fall down
rip Mark E Smith
3
geplaatst: 24 januari 2018, 22:53 uur
Het zou een mooi gebaar zijn als alle ex-bandleden bij het afscheid komen om de kist een flinke trap te verkopen. Dan zit ook de kerk goed vol 

1
geplaatst: 24 januari 2018, 23:42 uur
Komt niet als een echte verrassing maar komt desondanks behoorlijk hard aan......
......gelukkig laat ie een zeer uitgebreid oeuvre na.
RIP Mark E. Smith.
......gelukkig laat ie een zeer uitgebreid oeuvre na.
RIP Mark E. Smith.
1
geplaatst: 25 januari 2018, 00:46 uur
RIP Mark E Smith
Mark E en The Fall zijn een required taste toevallig vanmiddag hun enige album in mijn bezet The Fall - I Am Kurious Oranj (1988) nog in mijn handen gehad... (naast nog een paar honderd anderen)
Was meer gecharmeerd van dit energieke en dansbare project.
Von Südenfed - Tromatic Reflexxions (2007)
Mark E en The Fall zijn een required taste toevallig vanmiddag hun enige album in mijn bezet The Fall - I Am Kurious Oranj (1988) nog in mijn handen gehad... (naast nog een paar honderd anderen)
Was meer gecharmeerd van dit energieke en dansbare project.
Von Südenfed - Tromatic Reflexxions (2007)
0
geplaatst: 25 januari 2018, 00:48 uur
Er kan de komende tijd hier gepast complentatief verder gerouwd worden. Iedereen is welkom, ook de haters.
3
geplaatst: 25 januari 2018, 01:05 uur
De eerste keer (van twee) dat ik The Fall live zag was in Leiden in 1999.
Ik had nog niet zoveel concertervaring, kende alleen een paar jaren '90 albums en had geen idee wie of wat er achter die band zat. Tot we in de zaal stonden en de zanger straalbezopen en agressief bleek en het concert niet eens afmaakte. Ergens niet eens erg, want de mensen op de voorste rijen voelden zich daar niet echt gemakkelijk. Uiteindelijk bleven alleen de drummer en bassist over en die speelden het concert stoïcijns uit.
Ik vond de recensie nog terug in de archieven van de plaatselijke krant:
https://pbs.twimg.com/media/DUV686TX4AAgLuK.jpg:large
Het zat er wel een beetje aan te komen gezien de laatste berichten, maar toch triest.
RIP MES
Ik had nog niet zoveel concertervaring, kende alleen een paar jaren '90 albums en had geen idee wie of wat er achter die band zat. Tot we in de zaal stonden en de zanger straalbezopen en agressief bleek en het concert niet eens afmaakte. Ergens niet eens erg, want de mensen op de voorste rijen voelden zich daar niet echt gemakkelijk. Uiteindelijk bleven alleen de drummer en bassist over en die speelden het concert stoïcijns uit.
https://pbs.twimg.com/media/DUV686TX4AAgLuK.jpg:large
Het zat er wel een beetje aan te komen gezien de laatste berichten, maar toch triest.
RIP MES
1
geplaatst: 25 januari 2018, 01:24 uur
herman schreef:
Ergens niet eens erg, want de mensen op de voorste rijen voelden zich daar niet echt gemakkelijk.
Ergens niet eens erg, want de mensen op de voorste rijen voelden zich daar niet echt gemakkelijk.
Ja, daar stond ik. MES was niet alleen dronken maar had wellicht ook wat gebruikt. Het was best een beetje... eng.
1
Vento Vivimus
geplaatst: 25 januari 2018, 04:26 uur
http://doublej.net.au/sites/default/files/styles/dj_hero_banner/public/thumbnails/image/mark-e-smith-900x506.jpg
It has been a long time since The Hex Enduction Hour (1982) , mijn eerste kennismaking met The Fall.
Thank you for the music !
For The Fall really was the biggest band on earth never to make it big
Mark E. Smith on music, politics and refugees (BBC 4, april 2016)
'He ran his own race': Remembering The Fall's Mark E Smith
‘He never played the game and that's what a lot of people really loved about him’.
‘He never played the game and that's what a lot of people really loved about him’.
It has been a long time since The Hex Enduction Hour (1982) , mijn eerste kennismaking met The Fall.
Thank you for the music !
For The Fall really was the biggest band on earth never to make it big
Mark E. Smith on music, politics and refugees (BBC 4, april 2016)
0
geplaatst: 25 januari 2018, 09:12 uur
1
geplaatst: 25 januari 2018, 11:06 uur
Heel The Quietus ondersteboven vanwege de laatste rant van MES
0
geplaatst: 25 januari 2018, 11:31 uur
Zijn verscheiden heeft ook hier heel wat dierbare herinneringen bovengebracht: w.o. de eeuwige discussies over wie nou wél en niet belangrijk was (in een niet nader te noemen Utrechts café), het meekrijgen van een album van The Fall om nog eens goed te luisteren (Dragnet in ruil voor Earcom2). Imposant oeuvre laat ie na. R.I.P.
1
geplaatst: 25 januari 2018, 12:47 uur
herman schreef:
Volgens mij was ik er ook Herman!. Ik kende geen enkele muziek van the Fall (en dat is -- op dit concert na -- tot op heden zo gebleven) maar wel het imago van MES. Nu zou ik het niet meer hebben gedaan maar in 1999 was het nog betaalbaar om naar een concert the gaan van een bekende band die je niet kende, en waarvan je zulke lage verwachtingen had dat het niet tegen kon vallen.
0
geplaatst: 25 januari 2018, 13:12 uur
herman schreef:
(afbeelding)
RIP MES
(afbeelding)
RIP MES
Destijds kende ik the Fall nog niet. Ik las het artikel in het Leidsch Dagblad op visite bij mijn ouders en herinner me dat ik plaatsvervangend verontwaardigd was. Daarna duurde het nog een tijdje voor ik de band leerde kennen en de eerste indruk was "dat valt 100% mee". Daarna de wonderful&frightening wereld ingezogen en ze live gezien op Le Guess Who wat een merkwaardig, maar ook heel goed, optreden was waarbij mijn vrouw en ik hebben genoten van de capriolen en fratsen van MES.
'Hey Hey Hey' is natuurlijk gewoon Touch Sensitive, Hans Keijzers!
0
geplaatst: 25 januari 2018, 13:18 uur
Zie hier z'n laatste optreden met Magere Hein al ergens in het publiek. MES, onverzettelijk tot het eind.
0
geplaatst: 25 januari 2018, 13:25 uur
Schokkende beelden, ook omdat de granny on bongos een glitterjas heeft aangetrokken en drumstokjes speelt.
0
geplaatst: 25 januari 2018, 13:28 uur
Volgens mij zien we op die clip de introductie van het luchtdrummen 

0
geplaatst: 25 januari 2018, 14:18 uur
R.I.P. Mark E. Smith. Hij is rond mijn 16e, 17e toch wel een grote held van me geweest. Dankzij hem las ik onder meer Albert Camus' beste boek, La Chute. Want daar is de band natuurlijk naar vernoemd.
7
geplaatst: 25 januari 2018, 14:24 uur
Slowgaze schreef:
R.I.P. Mark E. Smith. Hij is rond mijn 16e, 17e toch wel een grote held van me geweest. Dankzij hem las ik onder meer Albert Camus' beste boek, La Chute. Want daar is de band natuurlijk naar vernoemd.
Zou ie het wel gelezen hebben?
0
kuifenco
geplaatst: 25 januari 2018, 19:30 uur
Eén keer destijds een naar concert. Danig onder de indruk. En die kop zal ik nooit meer vergeten. R.I.P.
0
geplaatst: 25 januari 2018, 19:39 uur
Hahaha, over dat boek is wel een goeie inderdaad. Moest net ook wel lachen over die fles naar Mumford and Sons.
The Quietus | News | Mark E Smith Blasts & Bottles Mumford & Sons - thequietus.com
The Quietus | News | Mark E Smith Blasts & Bottles Mumford & Sons - thequietus.com
0
catchup
geplaatst: 25 januari 2018, 19:44 uur
Een vlaag van meegekregen bij Pandora's music box in 1984, maar ik was zelf teveel onder den invloed dat ik daar nog samenhangende herinneringen aan heb. Zoals alle punk, hij was meer indrukwekkend als verschijnsel en wb mentaliteit dan muzikaal verheffend. Maar ja dat vind ik, cheers M
5
geplaatst: 25 januari 2018, 21:08 uur
herman schreef:
Ik had nog niet zoveel concertervaring, kende alleen een paar jaren '90 albums en had geen idee wie of wat er achter die band zat. Tot we in de zaal stonden en de zanger straalbezopen en agressief bleek en het concert niet eens afmaakte. Ergens niet eens erg, want de mensen op de voorste rijen voelden zich daar niet echt gemakkelijk. Uiteindelijk bleven alleen de drummer en bassist over en die speelden het concert stoïcijns uit. Ik vond de recensie nog terug in de archieven van de plaatselijke krant. RIP MES
Ik had nog niet zoveel concertervaring, kende alleen een paar jaren '90 albums en had geen idee wie of wat er achter die band zat. Tot we in de zaal stonden en de zanger straalbezopen en agressief bleek en het concert niet eens afmaakte. Ergens niet eens erg, want de mensen op de voorste rijen voelden zich daar niet echt gemakkelijk. Uiteindelijk bleven alleen de drummer en bassist over en die speelden het concert stoïcijns uit. Ik vond de recensie nog terug in de archieven van de plaatselijke krant. RIP MES
Dat optreden / die afgang in LVC ... veel mensen waren er niet in de zaal. Maar wie er was, die heeft er herinneringen aan. In mijn begindagen op MuMe ben ik eens aan de pm geraakt met een user die het hier uiteindelijk bij een bericht of 10 gelaten heeft. Maar die pm conversatie was wel zó Bernlefesque dat ik 'm hier even voor de rest van het deelnemersveld plaats. De betreffende user zal het me wel vergeven:
hee ik las net je verhaal over siouxsie, en het optreden in de meervaart.
Toevallig heb ik dit weekend de cd JuJu geleend.
Omdat ik het nr "into the night hoorde"
bij de ekko gothic-disco in utrecht.
Nu ben ik al langer ene fan van siouxsie & haar mannen...
eigenlijk sinds ouwe tijden.
de cd haalt herinneringen bij mij boven,
ook ik ben van '64.
Ik heb siouxsie gezien in utrecht, vredenburg.
of het was in 1982 of 1988.
ik weet het niet meer, daarom ben ik o zo nieuwsgierig naar
jouw herinnering.
Wat ik me nog kan herinneren, is dat
het voorprgr. verzorgd werdt door een Jamaicaanse dub-artiest
die later neer geschoten is.
king far i ofzo iets....
Ik was diep onder de indruk was van de lichtshow,
en eigenlijk van alles.
In die tijd had ik weinig geld, en kon je vrij makkelijk vredenburg binnen sneaken, wat ik dus geregeld deed.
Ook bij siouxsie, en dat voelde heel tof om daar als jong jochie
tussen te staan.
Siouxsie,
de lichtshow was geweldig in 1982,
er waren dia's, bewegende beelden van vuur en vlammen.
en omdat deze geprojecteerd werden in de zaal leek het alsof je er midden in stond.
Adembenemend, het leek alsof ik van de aarde werd opgetild.
van de muziek kan ik me niks meer herinneren,
alleen dat er een liedje was dat ik heel goed vond.
ik denk into the night.
Overigens ben ik vrij snel afgehaakt van siouxsie,
het werdt me te melig, een slappe hap
Ik ben toen overgestapt naar the fall,
die ik nog steeds apprecieer...
en heel vaak gezien heb.
hee die wou ik ff kwijt.
mazzel
bandi
Toevallig heb ik dit weekend de cd JuJu geleend.
Omdat ik het nr "into the night hoorde"
bij de ekko gothic-disco in utrecht.
Nu ben ik al langer ene fan van siouxsie & haar mannen...
eigenlijk sinds ouwe tijden.
de cd haalt herinneringen bij mij boven,
ook ik ben van '64.
Ik heb siouxsie gezien in utrecht, vredenburg.
of het was in 1982 of 1988.
ik weet het niet meer, daarom ben ik o zo nieuwsgierig naar
jouw herinnering.
Wat ik me nog kan herinneren, is dat
het voorprgr. verzorgd werdt door een Jamaicaanse dub-artiest
die later neer geschoten is.
king far i ofzo iets....
Ik was diep onder de indruk was van de lichtshow,
en eigenlijk van alles.
In die tijd had ik weinig geld, en kon je vrij makkelijk vredenburg binnen sneaken, wat ik dus geregeld deed.
Ook bij siouxsie, en dat voelde heel tof om daar als jong jochie
tussen te staan.
Siouxsie,
de lichtshow was geweldig in 1982,
er waren dia's, bewegende beelden van vuur en vlammen.
en omdat deze geprojecteerd werden in de zaal leek het alsof je er midden in stond.
Adembenemend, het leek alsof ik van de aarde werd opgetild.
van de muziek kan ik me niks meer herinneren,
alleen dat er een liedje was dat ik heel goed vond.
ik denk into the night.
Overigens ben ik vrij snel afgehaakt van siouxsie,
het werdt me te melig, een slappe hap
Ik ben toen overgestapt naar the fall,
die ik nog steeds apprecieer...
en heel vaak gezien heb.
hee die wou ik ff kwijt.
mazzel
bandi
ha Bandi
Vredenburg, ja daar was ik ook...
Michael Smith heette die reggae-artiest en inderdaad is hij kort daarna omgebracht. Ik was het vergeten, maar je berichtje brengt me een en ander wel weer voor de geest.
Grappig dat je daarna bij The Fall bent terechtgekomen, geldt voor mij ook. Die heb ik in Nederland inmiddels wel een keer of 8 zien spelen, met overigens afnemend succes. De laatste keer in LVC in Leiden, een jaar of 3 geleden, was erg vermakelijk maar toch wel beschamend. Mark Smith was bij driekwart van de nummers afwezig, of brulde iets vanuit de kleedkamer in z'n draadloze mic.
dix
Vredenburg, ja daar was ik ook...
Michael Smith heette die reggae-artiest en inderdaad is hij kort daarna omgebracht. Ik was het vergeten, maar je berichtje brengt me een en ander wel weer voor de geest.
Grappig dat je daarna bij The Fall bent terechtgekomen, geldt voor mij ook. Die heb ik in Nederland inmiddels wel een keer of 8 zien spelen, met overigens afnemend succes. De laatste keer in LVC in Leiden, een jaar of 3 geleden, was erg vermakelijk maar toch wel beschamend. Mark Smith was bij driekwart van de nummers afwezig, of brulde iets vanuit de kleedkamer in z'n draadloze mic.
dix
hee dix,
sorry dat ik nog eens mail.
dat LVC optreden kan ik me goed herinneren...
namelijk ik kwam van 't station en liep naar LVC,
en ik kwam idd een ladderzatte mark e smith tegen.
hij kon de lvc niet meer vinden,
een beetje naief, het is toch een srt. held van me...
ben toen naar de kroeg gegaan in die straat, met die man.
er kwam natuurlijk niets uit zijn mond,
hij heeft nog op een bierviltje zijn adres opgeschreven.
Dat optreden was heel erg slecht, ja dat weet ik nog goed,
ik heb de opnames nog maar eens terug geluisterd.
(opnamen is een hobby van me, maar dit terzijde)
ik geloof dat hij toen ook allemaal problemen had,
oude band net ontslagen etc.etc.
het is en blijft natuurlijk een alcoholist,
een srt. Bukowski.
Overigens ben ik 2 jr geleden ofzo, nog naar munster geweest
in een klein zaaltje, een of ander punkhol.
het leek net of ik terug de tijd in ging, en dat optreden van the fall
was verbazend goed.
maar zo goed als in 1983, toen zag ik ze voor het eerst
met dubbele drums, in tivoli.
echt een donker en macaber optreden...
alsof alle freaks en junks van hoog cathrijne zich in het nv huis
verzameld hadden....
zo 'n optreden zulle we maar niet meer meemaken...
als ik vragen mag waar luister jij tegenwoordig naar ?
ik werk nu bij ekko in utrecht, ene klein zaaltje
waar wel eens wat leuks komt.
positief van deze tijd vindt ik de studentjes uit usa,
fiery furnances, espers (heel goeie psychedelische folk)
doet bijna denken aan vroege pink floyd.
Als je goed kijkt valt er best nog wat te genieten,
alleen lijkt het niet mee zoveel als vroeger.
mazzel
sorry dat ik nog eens mail.
dat LVC optreden kan ik me goed herinneren...
namelijk ik kwam van 't station en liep naar LVC,
en ik kwam idd een ladderzatte mark e smith tegen.
hij kon de lvc niet meer vinden,
een beetje naief, het is toch een srt. held van me...
ben toen naar de kroeg gegaan in die straat, met die man.
er kwam natuurlijk niets uit zijn mond,
hij heeft nog op een bierviltje zijn adres opgeschreven.
Dat optreden was heel erg slecht, ja dat weet ik nog goed,
ik heb de opnames nog maar eens terug geluisterd.
(opnamen is een hobby van me, maar dit terzijde)
ik geloof dat hij toen ook allemaal problemen had,
oude band net ontslagen etc.etc.
het is en blijft natuurlijk een alcoholist,
een srt. Bukowski.
Overigens ben ik 2 jr geleden ofzo, nog naar munster geweest
in een klein zaaltje, een of ander punkhol.
het leek net of ik terug de tijd in ging, en dat optreden van the fall
was verbazend goed.
maar zo goed als in 1983, toen zag ik ze voor het eerst
met dubbele drums, in tivoli.
echt een donker en macaber optreden...
alsof alle freaks en junks van hoog cathrijne zich in het nv huis
verzameld hadden....
zo 'n optreden zulle we maar niet meer meemaken...
als ik vragen mag waar luister jij tegenwoordig naar ?
ik werk nu bij ekko in utrecht, ene klein zaaltje
waar wel eens wat leuks komt.
positief van deze tijd vindt ik de studentjes uit usa,
fiery furnances, espers (heel goeie psychedelische folk)
doet bijna denken aan vroege pink floyd.
Als je goed kijkt valt er best nog wat te genieten,
alleen lijkt het niet mee zoveel als vroeger.
mazzel
Ha Bandi
dat is wel sterk ....
ik heb op die avond in de Breestraat met een tweetal vrienden in de kroeg gezeten, vóór het optreden ... en daar zat Mark Smith met iemand aan de toog.
die iemand was jij dus.
wat ik me herinner (of het allemaal nog klopt?) is dat die tent redelijk ruim was, ergens tussen het LVC en het station inzat (aan de overzijde) en dat het er heel erg rustig was. hooguit 10 man binnen. geen moderne tent, beetje doorsnee.
Smith had een korte leren jas aan ... en wat ik me van die tweede persoon herinner is zwart haar
ik zat met mijn vrienden rechts van de entree, de bar zat in mijn herinnering recht voor de entree.
eens kijken wat jij je herinnert ...
ha Bandi
na wat langer nadenken ...
volgens mij kwamen jullie binnen terwijl wij al in de kroeg zaten.
en 10 man ... wellicht waren het er maar 5, jullie en wij.
in mijn herinnering hebben jullie vrij snel één pilsje (of borrel) genomen. Ik denk niet dat jullie er langer dan 20 minuten of een half uur gestaan hebben (of gezeten ... in ieder geval aan de toog en niet aan een tafel)
het laatste dat ik me herinner is dat wij daar zelf nog wel een tijd gezeten hebben, oftewel mark was ruim op tijd voor z'n optreden.
na wat langer nadenken ...
volgens mij kwamen jullie binnen terwijl wij al in de kroeg zaten.
en 10 man ... wellicht waren het er maar 5, jullie en wij.
in mijn herinnering hebben jullie vrij snel één pilsje (of borrel) genomen. Ik denk niet dat jullie er langer dan 20 minuten of een half uur gestaan hebben (of gezeten ... in ieder geval aan de toog en niet aan een tafel)
het laatste dat ik me herinner is dat wij daar zelf nog wel een tijd gezeten hebben, oftewel mark was ruim op tijd voor z'n optreden.
hallo dix,
is dit een geheugenspel ?
Dit lijkt op 'n geheugenspel ....
ik zat in ieder geval in ene kroeg met die man ongeveer 50 meter van
't LVC. Het probleem was dat ie zo dronken was.
dat ie niet meer wist welke kant hij oplopen moest.
lachwekkend, en achteraf heel triest allemaal,
want de show was zwaar kut.
Ik ben kalend, dus of ik geweest ben wie je gezien hebt,
dat weet ik niet.
Na de show heb ik de ouwe bassist nog in t publiek gezien
Steve Hanley geloof ik.
Ach laten we het LVC maar snel vergeten.
Zijn er volgens jouw nog leuke concerten de komende tijd ?
het is weer helemaal pet op t ogenblik.
Afgelopen seizoen was wel goed,
Pere Ubu in utrecht, Man man, Espers, heavy trash
(met jon spencer)
langer geleden Reigning souds, (afsplitsing van oblivians)
verder kan ik vertellen dat ik een tijdje een platenlabel gehad heb,
pornogram, met bands als daxls, kek 66, misselijk en nog een paar
mazzel
is dit een geheugenspel ?
Dit lijkt op 'n geheugenspel ....
ik zat in ieder geval in ene kroeg met die man ongeveer 50 meter van
't LVC. Het probleem was dat ie zo dronken was.
dat ie niet meer wist welke kant hij oplopen moest.
lachwekkend, en achteraf heel triest allemaal,
want de show was zwaar kut.
Ik ben kalend, dus of ik geweest ben wie je gezien hebt,
dat weet ik niet.
Na de show heb ik de ouwe bassist nog in t publiek gezien
Steve Hanley geloof ik.
Ach laten we het LVC maar snel vergeten.
Zijn er volgens jouw nog leuke concerten de komende tijd ?
het is weer helemaal pet op t ogenblik.
Afgelopen seizoen was wel goed,
Pere Ubu in utrecht, Man man, Espers, heavy trash
(met jon spencer)
langer geleden Reigning souds, (afsplitsing van oblivians)
verder kan ik vertellen dat ik een tijdje een platenlabel gehad heb,
pornogram, met bands als daxls, kek 66, misselijk en nog een paar
mazzel
dix, ff terug naar die bar.
het was idd een nette tent, vrij veel licht.
besilist geen bruin cafe.
en ik zag er wel wat mensen zitten,
studentjes, maar ook mannen in leren jasjes,
jullie dus.
Een vrouw achter de tap dat weet ik nog,
en een groot raam want je kon op straat kijken.
Ik ben in ieder geval strompelend met die man naar het LVC gegaan.
Nu we er toch mee bezig zijn weet ik ook weer hoe het ging,
ik had hun laatst CD bij me, en vroeg hem die te signeren.
dat was bij het postkantoor ook in de breestraat waar ik hem tegenkwam.
Nou als dit geen memory is...
het was idd een nette tent, vrij veel licht.
besilist geen bruin cafe.
en ik zag er wel wat mensen zitten,
studentjes, maar ook mannen in leren jasjes,
jullie dus.
Een vrouw achter de tap dat weet ik nog,
en een groot raam want je kon op straat kijken.
Ik ben in ieder geval strompelend met die man naar het LVC gegaan.
Nu we er toch mee bezig zijn weet ik ook weer hoe het ging,
ik had hun laatst CD bij me, en vroeg hem die te signeren.
dat was bij het postkantoor ook in de breestraat waar ik hem tegenkwam.
Nou als dit geen memory is...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.