menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Misterfool
R.I.P Jóhan Jóhansson

Ik schrik hier van. IBM 1401 vind ik ijzersterk, maar de rest van zijn werk heb ik nog niet (geheel) doorgenomen. 48 jaar is ook nog eens genadeloos jong.



avatar van Gretz
R.I.P Jóhan Jóhansson

Geweldige componist, van dezelfde klasse als een Nils Frahm of Olafur Arnalds. Helaas nooit live kunnen aanschouwen.

avatar van dix
dix
Jeetje

avatar van Ataloona
Jeetje inderdaad. Forlandia is een schitterend album, maar ook zijn scores hebben menig film beter gemaakt. Vooral Sicario vond ik erg fijn. Dienende sfeerzettende muziek. Had 'm graag op Primavera bewonderd dit jaar. Vorig jaar toevallig ook al de bassist van Grandaddy op zo'n jonge leeftijd

avatar van Vince vega
Hier ben ik toch wel even stil van...

avatar van dix
dix
Drie maal met een ensemble live gezien, drie maal onvergetelijk. Hij oogde daarbij altijd nogal zwaarmoedig, net als zijn muziek. Het valt me niet mee om daar geen clou in te ontwaren. Wat een schok.

Englaborn heeft lang in mijn top 10 gestaan, het artwork hangt op groot formaat boven mijn stereo installatie.

avatar van bonothecat
Rip... het lijstje van artiesten die ik live gezien heb en al zijn gestorven begint serieuze vormen te krijgen...en bijna allemaal nog geen vijftig.

avatar van Broem
Bizar. Moet echt even slikken.

avatar van aERodynamIC
Dit is echt even schrikken zeg.

avatar van Teunnis
Poeh, dit had ik niet verwacht. Ik had hem graag nog een keer live gezien. Die ene keer in de Melkweg was mooi.

R.I.P.

avatar van devel-hunt
Afgrijselijk nieuws. Vorige jaar gelukkig nog live gezien.
R.I.P

avatar van brajoapau
aERodynamIC schreef:
Dit is echt even schrikken ze.


Inderdaad! RIP Jóhan Jóhansson

avatar van jurado
? Jóhann Jóhannsson

avatar van BeatHoven
Jóhannsson ongelooflijk

avatar van HugovdBos
Een groot verlies voor de muziekwereld. Fanatische muzikant, die altijd het evenwicht zocht tussen de elektronische klanken en het orkestrale. R.I.P. Jóhann

avatar van perrospicados
Jóhannsson, wat een naar bericht.....

avatar van aERodynamIC
Uitgerekend door dit nieuws kwam ik erachter dat hij de producer van het Marc Almond album Stranger Things is.

Hij schreef ook mee aan 8 nummers en speelde bijna alle instrumenten in met hulp van wat muzikanten uit IJsland.... dat een berichtje van Marc Almond me hier op moest wijzen.

Een album dat ik jaren in de kast heb staan en de naam nooit gelinkt heb aan de Jóhansson van de muziek zoals ik het kende. Bizar.....

Stranger Things (Marc Almond album) - Wikipedia - en.wikipedia.org

avatar van dix
dix
Ja dat las ik ook. Soms moet er een verscheiden aan te pas komen om een oeuvre te overzien. Zonde dat dat oeuvre niet verder wordt opgebouwd.

avatar van Kramer
Vic Damone is gestorven.

avatar van Kramer
Ik kende hem overigens niet. Nu even aan het luisteren, hij heeft mooie liedjes gemaakt. Toch grappig dat deze man hier nauwelijks bekend is, terwijl vergelijkbare artiesten wereldfaam vergaarden. Een deel van roem is gebaseerd op prestatie, maar een aanzienlijk deel toch ook op mazzel.

avatar van Arrie
Kramer schreef:
Ik kende hem overigens niet. Nu even aan het luisteren, hij heeft mooie liedjes gemaakt. Toch grappig dat deze man hier nauwelijks bekend is, terwijl vergelijkbare artiesten wereldfaam vergaarden. Een deel van roem is gebaseerd op prestatie, maar een aanzienlijk deel toch ook op mazzel.

Er waren in zijn tijd veel van dat soort zangers en slechts een erg klein gedeelte ervan is nog bekend. Sowieso is een groot deel van de pre-Beatles-muziek vrij snel in de vergetelheid beland. Op zich heeft Damone wel genoeg mazzel gehad, zelfs nog op 1 gestaan in de VS.

R.I.P. Vic Damone

avatar van GrafGantz
Vorige week nog een film uit 1957 gekeken waar hij de titeltrack zong (https://www.moviemeter.nl/film/5011). Kende hem toen ook nog niet, dus na de film even z'n wikipedia-pagina gelezen. En een week later istie dus dood.

R.I.P. Vic Damone.

avatar van dix
dix
GrafGantz schreef:
En een week later istie dus dood.

Zal je zien dat binnen een paar jaar de hele cast dood is

avatar van remcodulac
R.I.P. Tom Rapp (Pearls Before Swine)

avatar van heartofsoul
"On the Street Where You Live" Vic Damone - YouTube

R.I.P. Vic Damone

Echt fijne zanger uit de goede oude tijd.

avatar van heartofsoul
Had toevallig net One Nation Underground van Pearls Before Swine (de re-release van vorig jaar) klaargelegd om te beluisteren...

R.I.P. Tom Rapp

Pearls Before Swine Band Mastermind Tom Rapp Dead at 70 - Rolling Stone - rollingstone.com

avatar van herman
remcodulac schreef:
R.I.P. Tom Rapp (Pearls Before Swine)

Paar jaar terug vaak naar One Nation Underground geluisterd, mooie plaat is dat.
Rapp had wel een aparte wat beknepen zangstem, die toch wel prettig was om naar te luisteren. Ik lees dat de laatste albums van Pearls Before Swing eigenlijk zijn opgenomen door Rapp en zijn Nederlandse vrouw, de oorspronkelijke band was toen al uit elkaar. Daarna blijkbaar succesvol advocaat geworden.

R.I.P. Tom Rapp


avatar van BoyOnHeavenHill
R.I.P. Klaasje van der Wal.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:33 uur

geplaatst: vandaag om 21:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.