Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
1
geplaatst: 25 januari 2018, 21:26 uur
Wauw, wat een verhaal. 
Toevallig stuurde een bekende van me vanochtend een berichtje dat hij die avond nog een biertje met Mark had gedronken, maar ik dacht (en denk nog steeds) dat ie een grapje maakte. Nu is die persoon wel bedrijfsleider geweest van een cafe in de buurt van het LVC, maar dat is niet deze als ik de beschrijving zo lees... de omschrijving doet me een beetje aan denken aan een tent die al jaren niet meer bestaat en sowieso regelmatig van naam wisselde. Ik denk dat ie toen nog Korsakoff heette... later werd het o.a. Olorosso. Maar het zou ook Burgerzaken kunnen zijn of een cafe dat inmiddels niet meer bestaat.

Toevallig stuurde een bekende van me vanochtend een berichtje dat hij die avond nog een biertje met Mark had gedronken, maar ik dacht (en denk nog steeds) dat ie een grapje maakte. Nu is die persoon wel bedrijfsleider geweest van een cafe in de buurt van het LVC, maar dat is niet deze als ik de beschrijving zo lees... de omschrijving doet me een beetje aan denken aan een tent die al jaren niet meer bestaat en sowieso regelmatig van naam wisselde. Ik denk dat ie toen nog Korsakoff heette... later werd het o.a. Olorosso. Maar het zou ook Burgerzaken kunnen zijn of een cafe dat inmiddels niet meer bestaat.
0
geplaatst: 25 januari 2018, 21:39 uur
1x in Nijmegen gezien en 3x in Arnhem, niet te vergeten concerten.
Rust zacht Mark.
Rust zacht Mark.
0
geplaatst: 25 januari 2018, 21:43 uur
herman schreef:
Wauw, wat een verhaal.
Toevallig stuurde een bekende van me vanochtend een berichtje dat hij die avond nog een biertje met Mark had gedronken, maar ik dacht (en denk nog steeds) dat ie een grapje maakte.
Wauw, wat een verhaal.

Toevallig stuurde een bekende van me vanochtend een berichtje dat hij die avond nog een biertje met Mark had gedronken, maar ik dacht (en denk nog steeds) dat ie een grapje maakte.
Zo te lezen is MES met half Leiden een biertje wezen drinken voordat ie on stage ging.
Wellicht heb ik toch die vriend van jou gezien, en niet die user. Had ie zwart haar?

0
geplaatst: 25 januari 2018, 21:49 uur
Heb even gecheckt, maar hij maakte echt een geintje. En hij is blond, anders was het helemaal te mooi om waar te zijn...
0
geplaatst: 26 januari 2018, 08:54 uur
Wat een verhalen allemaal. Leuk om te lezen. Mark was one of a kind. Een vreemde kostganger. Lekker tegen de stroom in. Dat kan ik alleen maar waarderen. RIP!
1
CorvisChristi (crew)
geplaatst: 27 januari 2018, 17:58 uur
Jeremy Inkel is afgelopen zaterdag 13-01 op de veel te jonge leeftijd van 34 jaar overleden aan de complicaties van een astma-aanval. Hij was één van de jongste bandleden van het Canadese Front Line Assembly, één van de belangrijkste vertegenwoordigers binnen het Electro-Industrial-genre. Na zijn toetreding in 2005 heeft hij vanaf het album Artificial Soldier een belangrijke rol gehad in het muzikale proces binnen de band.
Jeremy Inkel of Front Line Assembly has passed away – Post-Punk.com
RIP Jeremy
Jeremy Inkel of Front Line Assembly has passed away – Post-Punk.com
RIP Jeremy
0
geplaatst: 29 januari 2018, 15:51 uur
Ik las in de Volkskrant dat Gaby Dirne begin deze maand is overleden. Hij is componist van een nummer dat wereldwijd gezongen wordt in voetbalstadions: "laaaa-la lalalaaaa lalalaa" (in het Engels vaak gezongen als 'Here we go here we go here we go").
In de uitvoering van zijn band (een kleine hit in 1970):
Evertonfans hebben er een eigen tekst op geschreven:
In de uitvoering van zijn band (een kleine hit in 1970):
Evertonfans hebben er een eigen tekst op geschreven:
0
geplaatst: 1 februari 2018, 19:26 uur
R.I.P. Menno Wigman.
Muziektechnisch moest ik bij Menno Wigman gelijk denken aan De Avond van het Liefdeslied, waar dichters een gedicht schreven en waar artiesten die gedichten zongen. Zo schreef Menno Wigman het gedicht Alles Blijft, Andreas gezongen en van melodie voorzien door Spinvis. Vooral de laatste regels van dat gedicht vind ik nog altijd heel mooi.
als ik waak
zul je zien
komt Andreas
met een grap
en geen ochtendkrant
die hem dan nog begrijpt
want alles blijft
Dan de muizkale uitvoering van Spinvis
Muziektechnisch moest ik bij Menno Wigman gelijk denken aan De Avond van het Liefdeslied, waar dichters een gedicht schreven en waar artiesten die gedichten zongen. Zo schreef Menno Wigman het gedicht Alles Blijft, Andreas gezongen en van melodie voorzien door Spinvis. Vooral de laatste regels van dat gedicht vind ik nog altijd heel mooi.
als ik waak
zul je zien
komt Andreas
met een grap
en geen ochtendkrant
die hem dan nog begrijpt
want alles blijft
Dan de muizkale uitvoering van Spinvis
0
geplaatst: 3 februari 2018, 09:01 uur
Voor mij waren een aantal heerlijke nummers van The Temptations aanleiding om verder de soul in te duiken. Om er vervolgens achter te komen dat er nog veel meer moois was, maar ook dat wat The Temptations deden wel erg knap en lekker was en velen daar niet aan konden tippen.
R.I.P. Dennis Edwards
R.I.P. Dennis Edwards
1
geplaatst: 3 februari 2018, 09:30 uur
Dennis Edwards, leadzanger van The Temptations in drie verschillende perioden, maar in elk geval in het tijdvak waarin ze hun beste en interessantste nummers en albums opnamen: de psychedelische periode, van '68 tot '73. Papa was a Rollin' Stone, Cloud Nine, I Can't Get Next to You en Ball of Confusion, dat werk. Maar ook van fantastische latere singles zoals Shakey ground en Power. Fijn dat-ie ook als solist nog een wereldhit had met Don't look any further, zodat zijn eigen naam ook bekender werd bij muziekliefhebbers.
Bijzonder verhaal op Wikipedia over zijn leadzang in de allergrootste hit van The Temptations:
"In eerste instantie wilde Edwards de eerste regels van Papa Was A Rollin' Stone niet zingen. Deze regels luidden: "It was the third of September/That day I'll always remember, yes I will/'Cause that was the day/That my daddy died". Het nummer, dat zich negatief uitlaat over de beschreven vaderfiguur, viel niet in de smaak bij Edwards, omdat zijn eigen vader ook op 3 september was gestorven. Hij dacht dat schrijver en producer Norman Whitfield dit met opzet gedaan had, ondanks dat het nummer al eerder uitgebracht was door The Undisputed Truth."
en nu...2 februari 2018: ....'cause that was the day....
R.I.P. Dennis Edwards. Ik zet vanavond deze vijfsterren-verzamelaar nog eens op.
Bijzonder verhaal op Wikipedia over zijn leadzang in de allergrootste hit van The Temptations:
"In eerste instantie wilde Edwards de eerste regels van Papa Was A Rollin' Stone niet zingen. Deze regels luidden: "It was the third of September/That day I'll always remember, yes I will/'Cause that was the day/That my daddy died". Het nummer, dat zich negatief uitlaat over de beschreven vaderfiguur, viel niet in de smaak bij Edwards, omdat zijn eigen vader ook op 3 september was gestorven. Hij dacht dat schrijver en producer Norman Whitfield dit met opzet gedaan had, ondanks dat het nummer al eerder uitgebracht was door The Undisputed Truth."
en nu...2 februari 2018: ....'cause that was the day....
R.I.P. Dennis Edwards. Ik zet vanavond deze vijfsterren-verzamelaar nog eens op.
0
geplaatst: 3 februari 2018, 12:49 uur
Bijna elke mnd ,komt de bijna 12min track van All Directions ('72) bij mij een x voorbij,het is zeker een van mijn favoriete Soulsongs aller tijden,....Papa was a Rollin' Stone...uitzonderlijk mooi
R.I.P. Dennis Edwards
R.I.P. Dennis Edwards
1
geplaatst: 4 februari 2018, 15:15 uur
R.I.P. Leon 'Ndugu' Chancler (65).
Fantastische, retestrakke jazz/fusion drummer en percussionist. Maakte als bandlid enige (vaak korte) tijd deel uit van o.a. The Crusaders, Weather Report, Santana en de begeleidingsband van Miles Davis en speelde als sessiedrummer mee op honderden albums. Onder meer van George Duke, George Benson, Randy Crawford, maar ook pop-acts als Michael Jackson (hij is verantwoordelijk voor de drumbeat op Billie Jean!), Lionel Richie, Donna Summer, Kenny Rogers en vele, vele anderen.
Er blijven niet veel Crusaders meer over
Fantastische, retestrakke jazz/fusion drummer en percussionist. Maakte als bandlid enige (vaak korte) tijd deel uit van o.a. The Crusaders, Weather Report, Santana en de begeleidingsband van Miles Davis en speelde als sessiedrummer mee op honderden albums. Onder meer van George Duke, George Benson, Randy Crawford, maar ook pop-acts als Michael Jackson (hij is verantwoordelijk voor de drumbeat op Billie Jean!), Lionel Richie, Donna Summer, Kenny Rogers en vele, vele anderen.
Er blijven niet veel Crusaders meer over

0
geplaatst: 5 februari 2018, 13:27 uur
dix schreef:
Dat optreden / die afgang in LVC ... veel mensen waren er niet in de zaal. Maar wie er was, die heeft er herinneringen aan. In mijn begindagen op MuMe ben ik eens aan de pm geraakt met een user die het hier uiteindelijk bij een bericht of 10 gelaten heeft. Maar die pm conversatie was wel zó Bernlefesque dat
ik 'm hier even voor de rest van het deelnemersveld plaats. De betreffende user zal het me wel vergeven:
HLO Dix.....
Grappig om al die berichtjes nog eens te lezen...ik ben die gast die MEs eens dronken op de breestraat tegen kwam....En Tja toen MES net overleden was moest ik inderdaad aan dat voorval denken in Leiden...heb THE FALL na 1999 nog enkele keren gezien o.a. bij le Gues Who festival te Utrecht.
Een echte aanrader is het optreden op Glastonbury 2015.
Glastonbury 2015 - The Fall (Full Set) - YouTube
Nog steeds ga ik naar live bandjes en de prijzen zijn ( zoals op dit forum geschreven is) vaak belachelijk.
Daarom ben ik maar weer vrijwilliger geworden o.a. bij het L.G.W festival te Utrecht,
ook heb ik via paradiso een zg. indiestadpas waarbij soms leuke concerten voorbij komen.
WAT heb ik zoal gezien de laatste paar jaar ?
King Gizzard was erg leuk ( nu heb ik de hoop alweer opgegeven). En guided by voices ....
Zo een band als THE FALL zulloe we niet snel meeeer zien jammergenoeg. . . .
(quote)
Dat optreden / die afgang in LVC ... veel mensen waren er niet in de zaal. Maar wie er was, die heeft er herinneringen aan. In mijn begindagen op MuMe ben ik eens aan de pm geraakt met een user die het hier uiteindelijk bij een bericht of 10 gelaten heeft. Maar die pm conversatie was wel zó Bernlefesque dat
ik 'm hier even voor de rest van het deelnemersveld plaats. De betreffende user zal het me wel vergeven:
HLO Dix.....
Grappig om al die berichtjes nog eens te lezen...ik ben die gast die MEs eens dronken op de breestraat tegen kwam....En Tja toen MES net overleden was moest ik inderdaad aan dat voorval denken in Leiden...heb THE FALL na 1999 nog enkele keren gezien o.a. bij le Gues Who festival te Utrecht.
Een echte aanrader is het optreden op Glastonbury 2015.
Glastonbury 2015 - The Fall (Full Set) - YouTube
Nog steeds ga ik naar live bandjes en de prijzen zijn ( zoals op dit forum geschreven is) vaak belachelijk.
Daarom ben ik maar weer vrijwilliger geworden o.a. bij het L.G.W festival te Utrecht,
ook heb ik via paradiso een zg. indiestadpas waarbij soms leuke concerten voorbij komen.
WAT heb ik zoal gezien de laatste paar jaar ?
King Gizzard was erg leuk ( nu heb ik de hoop alweer opgegeven). En guided by voices ....
Zo een band als THE FALL zulloe we niet snel meeeer zien jammergenoeg. . . .
(quote)
(quote)
(quote)
(quote)
(quote)
(quote)
(quote)
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 februari 2018, 22:44 uur
Louis Debij (80), drummer bij o.a. Casey & His Pressure Group, Fungus, Boudewijn de Groot, The Amazing Stroopwafels, Fay Lovsky, The Beau Hunks en Spinvis is overleden. Ridder in de Orde van Oranje-Nassau vanwege zijn 'bijzondere verdiensten jegens de samenleving'. Een grootheid in zowel de pop als de jazz.
0
geplaatst: 5 februari 2018, 22:49 uur
Een grote naam, mij bekend van werk voor Greenfield & Cook, maar Casartelli's opsomming spreekt natuurlijk al boekdelen. R.I.P. Louis Debij.
0
geplaatst: 6 februari 2018, 01:03 uur
Louis speelt geweldig op een liveplaat van Spinvis in Paradiso, "Nieuwegein aan Zee" (2003). Die heb ik niet alleen op cd, ik was in Paradiso zelf debij. R.I.P.
0
geplaatst: 6 februari 2018, 15:39 uur
R.I.P Louis Debij.
Ik ken hem vooral van Fungus.
All-round slagwerker.
Ik ken hem vooral van Fungus.
All-round slagwerker.
0
geplaatst: 6 februari 2018, 17:44 uur
Zeno Roth
30 juni 1956 - 5 februari 2018
Gitarist en componist van de band Zeno.
Deze band had een enorme grote deal met EMI in de jaren 80 en na een jaar of drie kwam in 1986 eindelijk het debuut uit. Dit album staat vol met geslepen melodieuze hardrock, met warme spirituele thema's, mooi gitaarwerk, lagen van synthesizers en opvallende Oosterse melodieën. Niet ver weg staand van wat de broer van Zeno toen deed, dat is namelijk Uli Jon Roth (ex jaren 70 Scorpions), maar Zeno is veel song gerichter bezig geweest. Ondanks dat liep het album minder goed als verwacht en duurde het tot na de succesvolle re-release van het debuut, tot 1994 tot er een nieuw album kwam ("Zenology"), gevuld met over de jaren heen geschreven nummers, opnieuw opgenomen. Het geluid is wat minder glad en iets harder. De stilistische opvolger van het debuut verschijnt in 1998: "Listen to the Light" en heeft een warmere variant van het "Zenology" album als productie. De titel verwijst naar de hoes van het eerste album, daarop luistert een kind naar het licht, met een schelp aan z'n oor. De nummers zelf hebben ook raakvlakken, al zijn ze hierop wat meer uitgesponnen. Zanger Michael Flexig, toch ook wel echt een groot deel van het speciale geluid van Zeno, was het niet eens met de "Zenology II" release, met opgepoetste demo's. Zijn zang zou niet op z'n best zijn, maar daar hoor ik niets van en ondanks het wat overgeproduceerde geluid klinkt het allemaal niet verkeerd. Het laatste album uit 2006 heeft door dit conflict Michael Bormann als zanger (ex-Jaded Heart en jaren daarvoor als Bon Jovi bij Linda de Mol in Duitsland). Ook dit is een goed Zeno album. Het gaat samen met zijn ruige stem nog wat meer af van het heel erg bombastische van de vorige platen, maar desalniettemin nog steeds een album dat je niet zomaar even op de achtergrond aan zet.
Uli Jon Roth heeft bij het overlijdensbericht gezegd dat Zeno Roth drie nieuwe demo's heeft gemaakt onlangs, en die worden goed opgenomen heeft hij belooft. Ik ben benieuwd.
30 juni 1956 - 5 februari 2018
Gitarist en componist van de band Zeno.
Deze band had een enorme grote deal met EMI in de jaren 80 en na een jaar of drie kwam in 1986 eindelijk het debuut uit. Dit album staat vol met geslepen melodieuze hardrock, met warme spirituele thema's, mooi gitaarwerk, lagen van synthesizers en opvallende Oosterse melodieën. Niet ver weg staand van wat de broer van Zeno toen deed, dat is namelijk Uli Jon Roth (ex jaren 70 Scorpions), maar Zeno is veel song gerichter bezig geweest. Ondanks dat liep het album minder goed als verwacht en duurde het tot na de succesvolle re-release van het debuut, tot 1994 tot er een nieuw album kwam ("Zenology"), gevuld met over de jaren heen geschreven nummers, opnieuw opgenomen. Het geluid is wat minder glad en iets harder. De stilistische opvolger van het debuut verschijnt in 1998: "Listen to the Light" en heeft een warmere variant van het "Zenology" album als productie. De titel verwijst naar de hoes van het eerste album, daarop luistert een kind naar het licht, met een schelp aan z'n oor. De nummers zelf hebben ook raakvlakken, al zijn ze hierop wat meer uitgesponnen. Zanger Michael Flexig, toch ook wel echt een groot deel van het speciale geluid van Zeno, was het niet eens met de "Zenology II" release, met opgepoetste demo's. Zijn zang zou niet op z'n best zijn, maar daar hoor ik niets van en ondanks het wat overgeproduceerde geluid klinkt het allemaal niet verkeerd. Het laatste album uit 2006 heeft door dit conflict Michael Bormann als zanger (ex-Jaded Heart en jaren daarvoor als Bon Jovi bij Linda de Mol in Duitsland). Ook dit is een goed Zeno album. Het gaat samen met zijn ruige stem nog wat meer af van het heel erg bombastische van de vorige platen, maar desalniettemin nog steeds een album dat je niet zomaar even op de achtergrond aan zet.
Uli Jon Roth heeft bij het overlijdensbericht gezegd dat Zeno Roth drie nieuwe demo's heeft gemaakt onlangs, en die worden goed opgenomen heeft hij belooft. Ik ben benieuwd.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 10 februari 2018, 07:22 uur
R.I.P. Craig MacGregor, bassist bij Foghat
Foghat Bassist Craig Macgregor Dies At 68 - Blabbermouth.net
Foghat Bassist Craig Macgregor Dies At 68 - Blabbermouth.net
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.