MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
R.I.P. Klaasje van de Wal

Van de 4 leden uit de orginele(succes) bezetting blijft alleen de motor en het brein van Shocking Blue nog over...Robbie van Leeuwen

R.I.P. Klaasje van der Wal.
Shocking Blue, in de hoogtijdagen met Klaasje van der Wal, was een hele unieke band en waar je dan mee opgroeit. Een beetje brutaal en sterke songs, toch zeker die eerste jaren. Internationaal succes. Kom er nog eens om, zulke muziek.

RIP Eddie Amoo - Lid van The Real Thing

Er schijnt een docu later dit jaar uit te komen, over de band en de laatste 12 maanden van het leven van Eddie link

Neeee...
Van een van m'n favoriete soulbands. Die docu is dan een must. Goed dat je me (ons) daar op wijst, Eddy.

R.I.P. Eddie Amoo.

Soulzanger Eddy Amoo overleden | NOS

Daar zit inderdaad wel materiaal in voor een docu. Want wij kennen The Real Thing hoofdzakelijk van die drie disco-klassiekers die ze gemaakt hebben. Maar hun grootste, You to me are everything, is niet door henzelf geschreven en werd hen eigenlijk opgedrongen door de platenmaatschappij. De band kwam een jaar later zelf met een interessante, maar volstrekt geflopte LP die getuigde van veel maatschappelijke betrokkenheid. Ze beschreven en bezongen met name de raciale spanningen in hun eigen woonwijk Toxteth in Liverpool, die in 1981 tot een uitbarsting kwamen met de Toxteth riots.

Die plaat leverde overigens wel de latere - door henzelf geschreven - klassieker Children Of The Ghetto op, die door diverse andere artiesten is opgenomen. Waarschijnlijk is de versie van Philip Bailey het bekendste.

Gek genoeg betekende dat nummer zowat het einde van The Real Thing. Interessant leesvoer hier: www.theguardian.com/music/2011/jul/03/children-ghetto-real-thing-toxteth-liverpool

R.I.P. Eddy Amoo

Can You Feel The Force hoorde ik toen ik 8 jaar was voor het eerst, en ben m nooit zat geworden. In mijn top tien van Feelgood songs. (En ik ben kritisch hoor, ik hou vooral van zware en melancholieke muziek). RIP Eddy Amoo

Lieve Mies Bouwman, wat heb ik toch van je genoten in de jaren dat ik je op TV zag. Ik vond je echt een mooi mens.

Misschien maakte je zelf geen muziek, maar zonder jou had de band Bloem nooit bestaan, dus mag je hier genoemd worden.

Rust in vrede lieve Mies Bouwman.

Ja dat even aan mijn moeder vragen zit er niet meer in...

RIP Mies

CorvisChristi (crew)
Ik lees nu net pas dat 13 februari jl. de Duitse synthesizer-toetsenist Adelbert von Deyen is overleden. Hij is slechts 64 jaar geworden.
Hij debuteerde in 1978 met het album Sternzeit en werd in die tijd gezien als een soort kloon van Klaus Schulze. Later kreeg hij wat meer zijn eigen smoelwerk, maar werd de muziek ook minder memorabel.
Ik heb Adelbert von Deyen een aantal jaren geleden pas ontdekt en vorig jaar de remasters van zijn eerste drie albums op CD gekocht.

Exposé Online » News » Adelbert von Deyen RIP - expose.org

R.I.P. Adelbert

Rust in vrede Adelbert von Deyen.

Thanks for your music and friendship Michael . Rest In Peace.

Patrick Doyle: farewell to a one-man greatest hits collection | Music | The Guardian - theguardian.com

Damn, nog wel eens live gezien - was erg leuk. En nu al dood op zijn 32ste.

RIP Patrick Doyle.

herman schreef:
Patrick Doyle: farewell to a one-man greatest hits collection | Music | The Guardian - theguardian.com

Damn, nog wel eens live gezien - was erg leuk. En nu al dood op zijn 32ste.

RIP Patrick Doyle.

Volgens Musicmeter is/was hij 64 in plaats van 32. Heb het net geprobeerd aan te passen maar kreeg de een of andere foutmelding. Wellicht dat iemand anders een poging kan wagen?

Ik heb iets aangepast bij Veronica Falls, maar per ongeluk zonder toelichting.

GrafGantz schreef:
Volgens Musicmeter is/was hij 64 in plaats van 32. Heb het net geprobeerd aan te passen maar kreeg de een of andere foutmelding. Wellicht dat iemand anders een poging kan wagen?

Niet dezelfde artiest hoor.

herman schreef:
Ik heb iets aangepast bij Veronica Falls, maar per ongeluk zonder toelichting.

Om onderscheid te maken tussen beide waarschijnlijk.

brajoapau schreef:
(quote)

Om onderscheid te maken tussen beide waarschijnlijk.

Klopt, volgens mij staat het nu goed. Thanks. (Y)

nedbed
R.I.P. Craig Mack.

zaaf
RIP Craig Mack

R.I.P. Craig Mack

today on "pi" day, Stephen Hawking passed "passend" away.

mijn condoleances aan zijn familie en vrienden
en aan de rest van de wereld

Pink Floyd - Talkin' Hawkin - YouTube

R.I.P. Nokie Edwards. Lead gitarist van The Ventures.

De dood van Hawking - ondanks zijn handicap een van de grootste geleerden van deze tijd - laat me niet onberoerd. Man verdient bewondering; terecht dat ie muzikaal geëerd is.

Ook hier heerst droefenis in verband met het overlijden van Hawking. Ik heb naast diverse boeken zelfs nog een singletje van hem in huis. En hoewel geniaal gevonden, moeten we toch wel erkennen dat zijn genialiteit op andere vlakken beter tot uiting kwam.
Het was een zeer bijzondere, originele en inventieve intelligente man.
R.I.P. Stephen Hawking

(Het betreffende singletje)

Ongelooflijk! Bedankt voor je poëzie, je vriendschap en alles wat je gedaan hebt bij de eenzame uitvaarten. Ik drink vanavond op je. R.I.P. F.

F. Starik (59) overleden | NOS

Willem Kloos Groep:

Killjoy is er mee gestopt. Een hartaanval las ik op het internet. Deze man was erg actief in de beginne van de deathmetal en had een legendarische plaat met Necrophagia genaamd seasons of the dead. Een echte klasieker en voorloper van wat jaren later gemeengoed werd.

Bericht over nieuwe cd verplaatst naar Massada.

Rust Zacht Lys Assia. De eerste Eurovisiesongfestivalwinnares overleed vandaag op 94-jarige leeftijd.

R.I.P Caleb Scofield.
Bassist van Cave In, Old Man Gloom ea is verongelukt.
Slechts 39 jaar oud geworden...?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:38 uur

geplaatst: vandaag om 17:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.