Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 4 april 2018, 06:00 uur
En ook van Eurovisiesongfestivalkandidaat Lill-Babs moesten we gisteren afscheid nemen.
0
geplaatst: 4 april 2018, 08:28 uur
Mike Harrison, zanger van Spooky Tooth, is niet meer onder ons.
De band, met o.a. ook Gary Wright in de gelederen, was eind jaren 60, begin jaren 70 internationaal succesvol, onder meer met de single That was only yesterday.
R.I.P. Mike Harrison
De band, met o.a. ook Gary Wright in de gelederen, was eind jaren 60, begin jaren 70 internationaal succesvol, onder meer met de single That was only yesterday.
R.I.P. Mike Harrison
0
geplaatst: 6 april 2018, 17:04 uur
Tweemaal droevig bericht:
Freejazzpionier Cecil Taylor is gisteren overleden.
The Free Jazz Collective: Cecil Taylor (1929 - 2018) - freejazzblog.org
Janka Nabay (vorig jaar nog op Metropolis Festival aanwezig) is op 2 april overleden.
Obituary: Ahmed Janka Nabay (January 5, 1964 – April 2, 2018) « LUAKA BOP - luakabop.com

Freejazzpionier Cecil Taylor is gisteren overleden.
The Free Jazz Collective: Cecil Taylor (1929 - 2018) - freejazzblog.org
Janka Nabay (vorig jaar nog op Metropolis Festival aanwezig) is op 2 april overleden.
Obituary: Ahmed Janka Nabay (January 5, 1964 – April 2, 2018) « LUAKA BOP - luakabop.com

0
geplaatst: 6 april 2018, 17:57 uur
Cecil. Een ware legende. Een van de laatsten van zijn soort muzikanten.
RIP
RIP
0
geplaatst: 6 april 2018, 23:36 uur
En weer een jazzheld overleden. Uniek muzikant en een groot persoonlijkheid
RIP Cecil Taylor
RIP Cecil Taylor
0
geplaatst: 11 april 2018, 10:05 uur
Yvonne Staples lid van de Staple Singers en zus van de geweldige Mavis Staples is op 80 jarige leeftijd overleden.
R.I.P Yvonne Staples
R.I.P Yvonne Staples
0
geplaatst: 11 april 2018, 23:36 uur
Timmy Matley van the Overtones (36 jaar pas) is ook overleden.
0
geplaatst: 13 april 2018, 13:58 uur
0
geplaatst: 13 april 2018, 16:01 uur
R.I.P Cees Tol.
Zeker niet mijn cup of tea wat Tol maakte en bij betrokken was.
Maar zijn talent stond buiten kijf.
Triest bericht.
Zeker niet mijn cup of tea wat Tol maakte en bij betrokken was.
Maar zijn talent stond buiten kijf.
Triest bericht.
0
geplaatst: 14 april 2018, 12:23 uur
RIP Milos Forman (1932–2018)
Regisseur die diverse muziekfilms op zijn naam heeft staan: Amadeus, Ragtime, Hair en Man on the Moon (over komiek Andy Kaufman) met het wel bekende prachtige nummer van R.E.M.
En One Flew Over the Cuckoo's Nest doet me altijd denken aan Alice Cooper - From the Inside (1978)
Regisseur die diverse muziekfilms op zijn naam heeft staan: Amadeus, Ragtime, Hair en Man on the Moon (over komiek Andy Kaufman) met het wel bekende prachtige nummer van R.E.M.
En One Flew Over the Cuckoo's Nest doet me altijd denken aan Alice Cooper - From the Inside (1978)
0
geplaatst: 20 april 2018, 19:40 uur
Avicii overleden op 28 jarige leeftijd. Bizar, nog weinig bekend:
Music News | Billboard
Of het welbekende fake news ? Bericht was plots ook weer weggehaald ? Deze link werkte nog.
Swedish DJ Avicii Dead at 28 | Billboard
Music News | Billboard
Of het welbekende fake news ? Bericht was plots ook weer weggehaald ? Deze link werkte nog.
Swedish DJ Avicii Dead at 28 | Billboard
0
geplaatst: 20 april 2018, 19:43 uur
Holy shit!
Niet per se mijn favoriete artiest, maar zo jong... en die laatste single met Rita Ora draai ik nog elke week.
Had al eerder problemen met zijn gezondheid, maar dit....
RIP
Niet per se mijn favoriete artiest, maar zo jong... en die laatste single met Rita Ora draai ik nog elke week.
Had al eerder problemen met zijn gezondheid, maar dit....
RIP
0
geplaatst: 20 april 2018, 19:43 uur
Bizar. Berichten over dat t niet helemaal goed met hem ging zijn mij bekend. Dat is waarom hij ook een tijdje uit de running is geweest.
Leek weer goed te gaan met m, ook na de release van zijn laatste EP waar de erg leuke hit met Rita Ora afgelopen jaar vanaf kwam. Één van de leukere EDM leveranciers
R.I.P.
Leek weer goed te gaan met m, ook na de release van zijn laatste EP waar de erg leuke hit met Rita Ora afgelopen jaar vanaf kwam. Één van de leukere EDM leveranciers
R.I.P.
0
geplaatst: 20 april 2018, 19:45 uur
Waarschijnlijk gemist, so Wake me Up...waar had hij last van dan?
0
geplaatst: 20 april 2018, 19:48 uur
vigil schreef:
Waarschijnlijk gemist, so Wake me Up...maar waar had hij last van dan?
Waarschijnlijk gemist, so Wake me Up...maar waar had hij last van dan?
Op zijn Wikipedia kan je lezen dat hij al in 2014 gezondheidsproblemen had:
Avicii - Wikipedia - nl.m.wikipedia.org
0
geplaatst: 20 april 2018, 19:50 uur
RIP Cees Tol. De albums (op cassette) "Friends" en "Green Valleys" heb ik als jochie grijsgedraaid.
0
geplaatst: 20 april 2018, 19:51 uur
Wat ik er destijds van begreep, is dat het tourleven veel te veeleisend voor hem was. Ik ging er das vanuit dat met het stoppen van touren die problemen ook zouden verdwijnen. Ik dacht ook dat het geestelijk was. Ik ben nu dus wel benieuwd wat de doodsoorzaak is. OD? Zelfmoord? Of had hij iets onder de leden?
3
geplaatst: 20 april 2018, 19:54 uur
Op Netflix staat een doc waar alles haarfijn in wordt uitgelegd. Voornamelijk het vele touren en de tol op zijn fysieke gezondheid, met daarnaast de mentale problemen vanwege het te lang door blijven zetten. Kutmuziek verder, maar in de docu zie je toch een best integere en hardwerkende artiest. Beetje jammer om te horen dat het niet meer goedgekomen is met hem.
0
geplaatst: 20 april 2018, 19:59 uur
0
geplaatst: 20 april 2018, 20:01 uur
Prima hits verder, maar damn...28. En als je het zo leest, toch ook weer niet zo'n leuke laatste jaren.
0
geplaatst: 20 april 2018, 20:19 uur
Bah, wat naar zeg. Toch nog best een paar leuke hitjes gemaakt waar ik vooral veel mooie herinneringen aan heb.
Het is sowieso een behoorlijk veeleisend vak. Dag in dag uit op de meest onmogelijke tijdstippen draaien op de meest onmogelijke plekken, en dan komt er nog bij dat er miljoenen mensen over de hele wereld constant hoge verwachtingen van je hebben, onder wie ook managers, platenmaatschappijen, radiostations...
Eigenlijk een wonder dat er nog zo veel DJ's het überhaupt zo lang uit kunnen houden zonder er op een gegeven moment compleet onderdoor te gaan. Dat menneke was nog altijd maar een twintiger.
Het is sowieso een behoorlijk veeleisend vak. Dag in dag uit op de meest onmogelijke tijdstippen draaien op de meest onmogelijke plekken, en dan komt er nog bij dat er miljoenen mensen over de hele wereld constant hoge verwachtingen van je hebben, onder wie ook managers, platenmaatschappijen, radiostations...
Eigenlijk een wonder dat er nog zo veel DJ's het überhaupt zo lang uit kunnen houden zonder er op een gegeven moment compleet onderdoor te gaan. Dat menneke was nog altijd maar een twintiger.
0
Hendrik68
geplaatst: 20 april 2018, 20:42 uur
Zegt mij helemaal niks, maar op mijn dochter's app is het momenteel het gesprek van de dag. Best wel jong.
0
geplaatst: 20 april 2018, 20:42 uur
123poetertjes schreef:
Ik moest ook aan een interview denken dat ik heb gedaan met Bizzey, die voorheen in Yellow Claw zat. Die is uit Yellow Claw gestapt omdat hij in een depressie raakte door het intensieve touren. Gelukkig heeft hij toen de verstandige beslissing gemaakt om er uit te stappen, maar ik schrok toen al van wat hij vertelde over zijn tourleven. Dat is toch wel een heftig leven. Hij heeft het daarbij niet gehad over managers of andere mensen uit de muziekindustrie die hem pushten maar ik denk dat het succes sowieso al verslavend kan werken en dat je je dan jezelf gaat pushen om toch door te gaan. Maar nu lees ik dat in het geval van Avicii zelfs de mensen om hem heen hem het podium op duwden terwijl hij er eigenlijk niet gezond genoeg voor was. Daar word ik eerlijk gezegd wel boos van. Waarschijnlijk door mensen die aardig aan hem verdienden...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.