MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Volgens een vaag berichtje op de fb van mijn vrienden van Magister Templi schijnt Mark 'The Shark' Shelton van Manilla Road in de richting van Walhalla vertrokken te zijn. Kan nergens bevestiging vinden nog.

Edit: nu door meerdere media bevestigd. En ook Bryan Patrick meldde het.

Onweerwolf
Edwynn schreef:
Volgens een vaag berichtje op de fb van mijn vrienden van Magister Templi schijnt Mark 'The Shark' Shelton van Manilla Road in de richting van Walhalla vertrokken te zijn. Kan nergens bevestiging vinden nog.

Edit: nu door meerdere media bevestigd. En ook Bryan Patrick meldde het.

Band zou gisteren nog op Headbangers Open Air staan.

Klopt. Daarna blijkbaar overleden. Volgende week stond Wacken op de rol. In het harnas gestorven dus. 60 jaar slechts.

Man is me dit even klotenieuws. Naar mijn bescheiden mening een van de beste heavy metal bands uit de jaren '80.

R.I.P. Mark "The Shark" Shelton

Alsook R.I.P. Brett Hoffmann
De eerste twee MC albums mag ik graag draaien.

RIP Mark Shelton. Ik voel zelden de behoefte om te reageren op het overlijden van een artiest, maar Mark heb ik verschillende keren mogen ontmoeten en bewonderen. Een begenadigd gitarist en een zanger die niet bepaald zuiver was, maar bij mij altijd de juiste snaar raakte. Een prachtig mens is naar Walhalla gegaan.

R.I.P. Mark Shelton.

Vanochtend is de Poolse jazztrompettist Tomasz Stanko op 76-jarige leeftijd toch nog vrij onverwacht overleden.

Ben ik toch een beetje stil van, sinds ik halverwege de jaren 00 begon met jazz luisteren en waarderen is de muziek van Stanko toch altijd een constante factor gebleven.

RIP

Lontano vind ik een mooi album van hem. Wel een grote meneer in de jazz, wist niet dat ie al 76 was.

RIP Tomasz Stanko

Yep, een groet naam - heb hem ooit met Manu Katché's Playground live gezien, deze tour:

R.I.P.

De theme song van de serie Homeland is volgens mij ook van dit nummer van Stanko afgeleid.

Tomasz Stańko Quintet - Terminal 7 (Live Dark Eyes Tour 2009) - YouTube

Hier nog een aardig stukje over hem. Zum Tod von Tomasz Stanko - Der Klang von Tomasz Stankos Trompete liess niemanden kalt - Kultur - SRF

trebremmit schreef:
De theme song van de serie Homeland is volgens mij ook van dit nummer van Stanko afgeleid.

Tomasz Stańko Quintet - Terminal 7 (Live Dark Eyes Tour 2009) - YouTube

Ja klopt helemaal, gisteren nog maar eens het album Dark Eyes opgezet en genoten van zijn trompetspel.
Het album Lontano dat jij noemde kan ik inderdaad ook bijzonder goed waarderen, was in de tijd dat ik liefhebber van het ECM label werd.

Sam Mehran, mede oprichter van Test Icicles is overleden. 31 jaar slechts.

Zombie Boy

Sunderland schreef:
Sam Mehran, mede oprichter van Test Icicles is overleden. 31 jaar slechts.

Och, nog eens in het bovenzaaltje van Paradiso gezien. Een echte hate-it-or-love-it band. Door het concert heen waren Engelsen aan het schreeuwen hoe verschrikkelijk ze het vonden, maar eigenlijk was het wel een vette show. Ik denk dat het in 2005 was (met Blood Orange nog in de band), dus toen was hij pas 18...

Circle, Square, Triangle en What's Your Damage? (met name in de Alan Braxe remix) blijven fijne platen.

R.I.P.

R.I.P. Cees Viset, gitarist van The Dreamside

Sir Spamalot (crew)
R.I.P. Randy Rampage, voormalige zanger van de Canadese Metal groep Annihilator.

Randy Rampage, Canadian Hardcore Legend And Former Annihilator Frontman, Dead At 58 - Blabbermouth.net

R.I.P. Randy Rampage

Alice in Hell is een ware metalklassieker.

Verdorie. Weer een stukje jeugdsentiment weg

W.T.Y.D. Randy Rampage

Met het geweldige album Lontano maakte ik kennis met zijn muziek.
R.I.P. Tomasz Stanko

R.I.P. Randy Rampage

RIP Aretha Franklin

R.I.P. Aretha Franklin

zaaf
Tja daar was t wachten op. Een grote mevrouw is niet meer.
RIP Aretha

Een heel grote mevrouw indeed. R.I.P.

R.I.P. Aretha Franklin.

R.i.p. Queen of soul.

Casartelli (moderator)
zaaf schreef:
Tja daar was t wachten op. Een grote mevrouw is niet meer.
Ja, dit dus. Veel meer anticipated komen de doden niet. Maar inderdaad een grote mevrouw, ook voor iemand als naastgetekende voor wie haar type muziek verder toch vrij ver buiten het gebruikelijke interessegebied ligt.

R.I.P. Aretha Franklin

Rust zacht Aretha Franklin!

Een stem als geen ander, een van de grootste zangeressen ooit... RIP

The Queen of Soul is niet meer....R.I.P. Aretha Franklin

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:03 uur

geplaatst: vandaag om 23:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.