MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Ab-so-luut een héle grote! Aretha bedankt, R.I.P

Aretha, one of a kind.

R.I.P.

Rust in vrede . Aretha Franklin. Een bijzonder mens is van ons heen gegaan.

R.I.P. Aretha Franklin

En weer gaat er een hele grote van ons heen. Je hoeft niet eens een groot liefhebber te zijn om dat te weten.

R.I.P. Aretha Franklin

Elke keer dit topic in de gaten houden en dan weet je dat het moment gaat komen.

R.I.P. Aretha Franklin.

R.I.P. Aretha Franklin... ze werd al enige tijd verwacht.

Voor mij de grootste zangeres die er geweest is. De laatste paar jaar ben ik wel echt liefhebber van haar muziek geworden, met name van de eerste jaren uit haar Atlantic-periode, al heeft ze daarna ook nog wel mooie muziek gemaakt. Volgens mij was ze het afgelopen jaar zelfs mijn meest gedraaide artiest.

Dit optreden voor de Obama's blijft monumentaal. Dat moment dat ze begint te zingen...

R.I.P. Aretha Franklin.

panjoe (moderator)
Shit man. R.I.P. Aretha.

Daar gaat weer een heldin van mij. Vorig jaar nog een fijne 'greatest hits' met haar kunnen doen.

Vaarwel Aretha.

Grote zangeres ! R.I.P. Arethe Franklin.

Je wist dat dit moment ging komen en toch raakt het me. Een legende is niet meer. Rust zacht Queen of Soul .

Herman is me net voor met het plaatsen van het schitterende optreden bij de Kennedy Center Honours drie jaar geleden. Kijk ernaar mensen, het is weergaloos. Weergaloos zoals Aretha Franklin was.

Haar vroege Atlantic werk is ook mijn favoriet. Begin '67 reisde Aretha af naar het nietige Muscle Shoals in Alabama. Haar carrière (want die was al veel eerder begonnen) kende een dipje en producer Jerry Wexler besloot haar naar het diepe zuiden te sturen want dat was de plek waar het in die tijd gebeurde. In de Fame Studios onder begeleiding van de Muscle Shoals Rhythm Section nam Aretha daar in één middag twee van haar meest iconische nummers (I Never Loved a Man (The Way I Love You) & Do Right Woman, Do Right Man) op. Helaas zorgde een flirt met een van de sessiemuzikanten (Aretha's man zag dit en werd woest) ervoor dat het bij deze ene opnamesessie in Muscle Shoals bleef. Maar, Jerry Wexler was wel zo te spreken over de kwaliteit van het opgenomen materiaal dat hij de Muscle Shoals Rhythm Section over liet komen naar New York om daar meer nummers (o.a. Respect) te begeleiden. Met elkaar zorgden ze voor de meest geweldige muziek die Aretha Franklin op plaat heeft gezet .

Voor wie het interessant vindt, een stukje Aretha Franklin at Muscle Shoals:

"Coming to Muscle Shoals was a milestone and the turning point in my career".

The House That Jack Built is mijn fave van haar.

R.I.P. Aretha Franklin

Het was een tijdje rustig bij het grote sterren front. Maar helaas RIP Aretha Franklin. Respect.

johan de witt schreef:
The House That Jack Built

Go-B's

R.I.P. Aretha

Vanochtend voor het eerst een volledig album van Aretha geluisterd (I Never Loved a Man The Way I Love You) en hoewel dat enerzijds al een beetje als een afscheid voelde was het anderzijds ook weer een nieuwe kennismaking, eentje die me uitstekend bevallen is ook. Ik mag mij gelukkig prijzen met de wetenschap dat ze nog zat anders moois heeft om nog kennis mee te maken in de nabije toekomst.

R.E.S.P.E.C.T. Aretha

Ik krijg van heel weinig muziek tranen in de ogen, maar bij dat filmpje moest ik net als Obama toch even op m'n tanden bijten. Krop in de keel, rillingen over m'n rug. Ongelofelijk mooi.

R.I.P. Aretha Franklin

Dat moment van Kennedy Center Honours...ontroering...kippenvel.

Voor mij persoonlijk heeft haar muziek uit de 80's veel betekend. Vind dit derhalve ook haar beste periode. Maar wat een vrouw, wat een zangeres, wat een oeuvre en wat verwacht is toch haar dood. Je hoopte dat ze nog een tijdje zou hebben, maar helaas.

Rust zacht, Aretha.

Sir Spamalot (crew)
Die stem is zo herkenbaar en die power daarachter. R.I.P. Aretha Franklin, Queen of Soul. Une grande dame, zoals ze in het Frans zeggen. Legende. "Dedju" toch weer.

Precies 41 jaar geleden overleed The King of Rock-'n-Roll.

Nu The Queen of Soul.

Daarstraks nog een gospelalbum van Elvis beluisterd.
Later op de avond wil ik Aretha's Amazing Grace nog eens draaien.

R.I.P.

. Tsjonge .

Op 3voor12 staat een registratie van haar optreden in het concertgebouw in 1968 (klik)

R.I.P. Aretha!

Ja, het zat eraan te komen - de berichten waren de afgelopen maanden al verontrustend. Het leek slechts een kwestie van tijd...

Met recht de Queen of Soul. Een absolute grootheid, die bovendien heel lang doorging en ook in latere decennia nog successen boekte. Maar zo goed als de muziek uit de Atlantic-era zou het nooit meer worden.

Er eentje kiezen uit haar omvangrijke oeuvre is nogal een klus. Deze moet het maar worden. Past ook wel bij dit moment: I say a little prayer.

R.I.P. Aretha

http://farm6.static.flickr.com/5304/5860953310_3822273548.jpg
Eén van mijn favoriete artiesten is overleden. Steeds weer kippenvel als ik haar hoor, ook nu weer. Die stem, die timing, die prachtige songs, die beleving. Bedankt Aretha!

Rolling Stones Magazine koos haar naar mijn mening volkomen begrijpelijk als beste zanger(es) ooit: 'a gift from God...' schreven ze. En dat was ze. R.I.P.

Fairytale about a President, a King and a Queen.

Toen het land nog een ziel had en woorden als respect, think, woman en prayer nog wat betekenden.

RIP Aretha Franklin

Herman was me al voor, merk ik.

Dit filmpje kijk ik elke maand wel een keer, dus het kan niet genoeg gedeeld worden.

Net weer gekeken en tranen in mijn ogen. Als ze gaat staan en haar jas uitdoet... Echt ongelooflijk dat haar stem nog zo lang zo goed is gebleven.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:57 uur

geplaatst: vandaag om 00:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.