Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 16 augustus 2018, 19:39 uur
Dat was ook mijn "knak" moment, alhoewel dat bij het achter de piano gaan zitten ook al niet veel scheelde.
Waanzinnige stem nog, hoor.
Waanzinnige stem nog, hoor.
1
geplaatst: 16 augustus 2018, 19:44 uur
Lang geleden, toen ik nog jong en onschuldig vooral naar de top 40 luisterde, hoorde ik een geweldige stem "I say a little prayer zingen" . Daarna volgde een zoektocht langs oude soul en funk, maar het begon bij Aretha.
Er is vast en zeker een plekje in het paradijs vrij gehouden voor haar.
Er is vast en zeker een plekje in het paradijs vrij gehouden voor haar.
1
geplaatst: 16 augustus 2018, 20:06 uur
Damn,
R.I.P. The Queen of Soul Aretha Franklin
Toeval of....... The King en The Queen (of Soul) beiden overleden op 16 augustus....
R.I.P. The Queen of Soul Aretha Franklin
Toeval of....... The King en The Queen (of Soul) beiden overleden op 16 augustus....
0
geplaatst: 16 augustus 2018, 20:31 uur
herman schreef:
Dit filmpje kijk ik elke maand wel een keer, dus het kan niet genoeg gedeeld worden.
Net weer gekeken en tranen in mijn ogen. Als ze gaat staan en haar jas uitdoet... Echt ongelooflijk dat haar stem nog zo lang zo goed is gebleven.
Dit filmpje kijk ik elke maand wel een keer, dus het kan niet genoeg gedeeld worden.
Net weer gekeken en tranen in mijn ogen. Als ze gaat staan en haar jas uitdoet... Echt ongelooflijk dat haar stem nog zo lang zo goed is gebleven.
Dat laatste is absoluut waar: indrukwekkend als je je realiseert hoe oud ze hier is. In de reacties op die video zegt iemand: It's hard to believe that a 72-year-old lady could sing a song like THAT! Ik kan het er alleen maar mee eens zijn. En in de wetenschap dat ze nu is overleden, houd ik het ook nauwelijks droog...
0
geplaatst: 16 augustus 2018, 20:32 uur
RESPECT voor de QueenLady of GospelSoul Soul en R&B
R.I.P Aretha
R.I.P Aretha
2
geplaatst: 16 augustus 2018, 21:22 uur
Och The Queen of Soul is niet meer...Als kleine jongen lag ik al aan de speakers gekluisterd te luisteren naar Aretha's betoverende stem. De betovering is nooit meer weggegaan. Rip Queen of Soul. Bedankt voor al het moois. Dat wordt een prachtig feestje daarboven!
0
geplaatst: 16 augustus 2018, 22:59 uur
Zie dat filmpje dat ze voor de Obama`s zingt nu voor het eerst. Echt kippenvel/charismatische vrouw!
0
geplaatst: 16 augustus 2018, 23:08 uur
Ik kende het filmpje ook niet, prachtig!!!
Ze zal erg gemist worden, rust in vrede Queen of Soul.
Ze zal erg gemist worden, rust in vrede Queen of Soul.
2
geplaatst: 16 augustus 2018, 23:28 uur
Ook waanzinnig mooi in dat filmpje met de Obama's is de reactie van Carole King die naast hen zit. Het was een avond ter ere van haar liedjes en A Natural Woman is er een van. Dit is hoe je voelt als een van de liedjes die jij schreef zo monumentaal wordt uitgevoerd, zoveel niveaus wordt opgetild.
Er zijn ook verschrikkelijk mooie concertbeelden van Aretha Franklin te vinden. Met name uit de jaren '60, wat een fantastische intense gebeurtenissen waren dat
Groot verlies.
Er zijn ook verschrikkelijk mooie concertbeelden van Aretha Franklin te vinden. Met name uit de jaren '60, wat een fantastische intense gebeurtenissen waren dat
Groot verlies.
0
geplaatst: 16 augustus 2018, 23:36 uur
Ook Jill Janus, de markante frontvrouw van de metalformatie Huntress is niet meer. Zij heeft zichzelf op 43-jarige leeftijd van het leven beroofd.
0
geplaatst: 17 augustus 2018, 00:41 uur
Ik heb de hele avond maar Sublime FM geluisterd, waar ze vanaf 7 uur een uitzending deden waarin ze chronologisch alle singles zouden draaien die Aretha heeft uitgebracht. Dat bleek niet helemaal waar te zijn: ze pretendeerden het wel, maar in werkelijkheid was het een selectie. Alsnog een mooie uitzending waarbij er zo nu en dan wat achtergrondinformatie werd vermeld. Het is net afgelopen dus 5,5 uur aan Aretha.
Overigens heb ik helemaal geen klik met Aretha, nooit gehad ook. Ik hoor dat ze goed kan zingen, maar haar stem weet me helaas niet zo te beroeren. Dat neemt niet weg dat ze een indrukwekkend oeuvre heeft achtergelaten, en ik heb zeker erg veel sterke nummers gehoord.
Maar los van mijn persoonlijke beleving, staat buiten kijf dat ze een grootheid in de soul was en vele vele mensen heeft geraakt en geïnspireerd.
R.I.P. Aretha
Overigens heb ik helemaal geen klik met Aretha, nooit gehad ook. Ik hoor dat ze goed kan zingen, maar haar stem weet me helaas niet zo te beroeren. Dat neemt niet weg dat ze een indrukwekkend oeuvre heeft achtergelaten, en ik heb zeker erg veel sterke nummers gehoord.
Maar los van mijn persoonlijke beleving, staat buiten kijf dat ze een grootheid in de soul was en vele vele mensen heeft geraakt en geïnspireerd.
R.I.P. Aretha
0
geplaatst: 17 augustus 2018, 07:12 uur
R.I.P. Aretha.
Prachtige muziek gemaakt.
Geweldige vrouw.
Baanbrekend werk verricht voor alle vrouwelijke soul artiesten die allemaal na haar zijn gekomen. Een voorbeeld voor allen.
Prachtige muziek gemaakt.
Geweldige vrouw.
Baanbrekend werk verricht voor alle vrouwelijke soul artiesten die allemaal na haar zijn gekomen. Een voorbeeld voor allen.
0
geplaatst: 17 augustus 2018, 19:21 uur
Gisteravond op tv: Laat op 1 vanaf 43:45.
Commentaar daarop vind ik off topic.
Commentaar daarop vind ik off topic.
0
geplaatst: 18 augustus 2018, 12:50 uur
Berichten verplaatst naar Overig > Algemeen > Het grote TV-kijk topic
1
geplaatst: 18 augustus 2018, 21:29 uur
RIP Queen of Soul. Je muziek zal tot in de eeuwigheid gewaardeerd worden.
0
geplaatst: 23 augustus 2018, 21:20 uur
Former Lynyrd Skynyrd guitarist Ed King has died, aged 68. Ook mede-oprichter van Strawberry Alarm Clock.
0
geplaatst: 24 augustus 2018, 22:37 uur
https://www.telegraaf.nl/entertainment/2478721/duitse-presentator-dieter-thomas-heck-overleden
Mooie herinneringen aan de zaterdagavonden met Hitparade im ZDF.
Mooie herinneringen aan de zaterdagavonden met Hitparade im ZDF.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 26 augustus 2018, 07:26 uur
De Man met de Zeis doet overuren, me dunkt...
Weedeater Drummer Carlos Denogean Dies - Blabbermouth.net
We Came As Romans Singer Kyle Pavone Dead At 28 - Blabbermouth.net
Weedeater Drummer Carlos Denogean Dies - Blabbermouth.net
We Came As Romans Singer Kyle Pavone Dead At 28 - Blabbermouth.net
0
geplaatst: 27 augustus 2018, 21:12 uur
Lazy Lester was o.a. harmonica speler bij Lightnin' Hopkins. Heerlijke muziek. R.I.P. Leslie Johnson.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.