MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Daar kan je een aardige kwis mee maken: van hoeveel liedjes van Anneke Grönloh kan je het refrein meezingen? Adoe, iig van deze

Anneke Gronloh - Paradiso - YouTube

Soerabaja, Cimeroni, Brandend zand (Rocco, Dino en Nina, het raadsel van de onbeantwoorde liefde) - en dan maar terugdenken aan die 'goede, oude kortebroekentijd' - adoe se, nogmaals.

Vaarwel aan een tijdsbeeld - R.I.P. Anneke Grönloh

Rust zacht, Anneke Grönloh. Het zijn onvergetelijke liedjes!

Zojuist hoorde ik op de radio van het overlijden van Anneke Grönloh. Weer een stukje van mijn jeugd verdwenen. Al zong ze zelf liever jazz, Brandend Zand, Cimeroni, Soerabaja en nóg een hele rits liedjes blijven mij dierbaar.

R.I.P. Anneke Grönloh

R.I.P Anneke

Met het overlijden van Anneke Grönloh is een bijzondere stem uit de muziekwereld heen gegaan. Rust in vrede.

R.I.P. Anneke Grönloh

R.I.P. Anneke Grönloh.

R.I.P. Chas Hodges (Chas & Dave)

Van de Snooker Loopy!

R.i.p.

Dat nummer zegt me niks, maar ik lees wel dat ze aardig wat hits hadden in de UK. In Nederland kennen wij - of ik in elk geval - hen voornamelijk van hun enige top-40 hit uit 1981. Maar dat is dan ook wel een all-time favoriet van me:

Heerlijke, gedreven pubrock-met-violen. Daarom: R.I.P. Chas Hodges.

Triest bericht. Vier jaar geleden zag ik hem nog spelen in Merleyn/Nijmegen voor 40 man. Na afloop klein praatje gemaakt en cd + setlist laten tekenen. Op podium een maniakale gek, daarbuiten een aardige en nederige gast. R.I.P. DelBoy

Koos Alberts was voor mij als kind 1 van de grote 2 van het levenslied. Maar uiteindelijk bleek die ander (Andre Hazes) toch nog wel wat populairder. Wat ik eigenlijk van Koos Alberts tot voor kort niet wist was dat hij behalve een verlamming ook een stembandbeschadiging heeft opgelopen bij een ongeluk in 1987. Daardoor klonk zijn stem niet meer zo heel geweldig... Al met al geen makkelijk leven gehad, volgens mij.

Niet veel mazzel gehad in zijn leven.

R.I.P Koos Alberts.

Verguisd maar ook geliefd.

R.I.P. Koos Alberts

Eerst Anneke en nu Koos. Trieste dagen.

R.I.P. Koos Alberts.

zaaf
johan de witt schreef:
Eerst Anneke en nu Koos. Trieste dagen.

R.I.P. Koos Alberts.
als ik iets voor je kan doen...

Een plaatsgenoot is heengegaan. Rust zacht Koos.

R.I.P. Koos Alberts

Niet mijn muziek, maar ik vond het erg triest dat hij in het begin van zijn carrière al zoveel pech had met dat ernstige ongeluk.
Ik denk dat hij anders heel succesvol was gebleven.

R.I.P. Koos Alberts.

R.I.P. Koos Alberts

Eind tachtiger jaren ben ik als muziekleraar met een groep 8 naar een opnamestudio in Berkhout geweest, gewoon ter lering en vermaak. Daar ontmoetten wij toevallig Koos Alberts, die na zijn ongeluk weer was begonnen met plaatopnamen. De sessies waren erg vermoeiend voor hem, maar toch nam hij ruim de tijd om met alle kinderen te praten, handtekeningen te zetten, enzovoorts. Ik vond dat echt klasse van hem.

Past wel bij mijn beeld van Koos Alberts. Een vriendelijke, oprechte man met veel doorzettingsvermogen die gewoon liedjes zong die hij zelf mooi vond.

Rust in vrede Koos Alberts en veel sterkte voor de nabestaanden.

R.I.P. Koos Alberts

R.I.P. Marty Balin (1942-2018), één van de oprichters van Jefferson Airplane.

RIP

Volunteers blijft briljant. Een van de beste albums uit de jaren 60 en misschien wel allertijden.

RIP Marty Balin..

In Memoriam | Otis Rush (April 29, 1934 - September 29, 2018) - bluesmagazine.nl

Vrijdag pas voor het eerst zijn muziek beluisterd, blijkt hij precies een dag later te zijn overleden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:31 uur

geplaatst: vandaag om 11:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.