MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Natuurlijk heb ik Montserra Caballé leren kennen via het Barcelona met Freddie Mercury. Overigens had hij veel adoratie voor haar en schijnt erg zenuwachtig te zijn geweest toen hij haar omtmoette, want hij beschouwde haar als een veel betere zangeres.

Het gehele album (zeker in de 'nieuwe' versie uit 2012 met een echt orkest) Barcelona is natuurlijk een uitzonderlijk album waar twee werelden elkaar ontmoeten. Ik heb het altijd een album gevonden waar ik verbaasd over was dat ik het zo goed vond werken en ook wel echt mooi vond. En wat kon die Montserrat echt fantastisch zingen. Van zacht naar hard en met een volheid en volume van jewelste, maar toch ook met warmte.

Haar echte carrière en muzikale verdiensten liggen natuurlijk op een heel ander muzikaal gebied, maar daar weet ik echt niets van af. Want na Barcelona heb ik wel wat opera geprobeerd, maar dat is toch echt niet mijn muziek.
In interviews kwam ze altijd erg gepassioneerd maar ook hartelijk en vriendelijk over.

Rust zacht Montserrat Caballé

85 mooie leeftijd, hoor.
Denk dat vrijwel iedereen haar heeft leren "kennen" door Barcelona.

R.I.P. Montserrat Caballé

dix

Ah, hier in duet met Thierry Mercury.
Die speelt ook een aardig moppie piano.

RIP Montserrat Caballé.

Niet mijn smaak qua zang, maar heb wel werk van haar samen met Freddie Mercury. Aantal docu's gezien, zeer sympatieke dame leek me dat.

RIP Montserrat Caballé.

Wat een dijk van een stem had ze een gouden keel pur sang. Rust in vrede Montserrat Caballé.

R.I.P. Walter Capiau

R.I.P. Kenny Ahrens (Urban Waste)

R.I.P. Valters Frīdenbergs (30) vandaag overleden aan kanker.

RIP... Veel naar geluisterd toen ik nog wat jonger was.

R.I.P. Willy Langenhuizen voormalig bassist van Laaz Rockit en Dublin Death Patrol.

Sir Spamalot (crew)
Dat is inderdaad schrikken, R.I.P. Willy "Lange" Langenhuizen.

Lääz Rockit And Dublin Death Patrol Bassist Willy Lange Dies At 57 - Blabbermouth.net

Dé swamprock legende Tony Joe White is overleden. Hij stierf woensdag plotseling op 75-jarige leeftijd in zijn woning in Leiper's Fork in Tennessee, zo heeft zijn familie bekendgemaakt.
R. I. P . Tony Joe

Op de kop af 50 jaar geleden had hij zijn eerste hit.

He bah. Wat een verdrietig nieuws.

Vorig jaar tijdens onze trip door het zuiden van de States heb ik een aantal woorden met hem mogen wisselen. Het was een leuk en vooral humorvol gesprek. Vreemd om te lezen dat hij nu is overleden.

RIP Tony Joe White

Een kleine maand na de release van zijn meest recente album Bad Mouthin' (2018) nog maar een paar nummers van geluisterd.

RIP Tony Joe White

Voor mij vooral de man van Rainy night in Georgia. R.I.P. Tony Joe White.

RIP Tony Joe White
Altijd genoten van zijn muziek.

Polk Salad Annie is het eerste dat bij mij opkomt en ook nog Roosevelt and Ira Lee, Steamy Windows en Closer to the Truth. Uiterst herkenbare stem met de southern brawl R.I.P

Voor mij de man van Soul Francisco en Polk Salad Annie. Erg fijne stem en muziek.

Ik hoorde zojuist om 11:00 uur op NPO Radio 1 dat Tony Joe White is overleden. Dit jaar nog een mooi
album afgeleverd - wat een heerlijke stem had hij. Helaas lieten die klungels van Radio 1 een door Randy Crawford gezongen liedje horen, namelijk Rainy Night in Georgia. Wel door Tony Joe White geschreven gelukkig.

R.I.P. Tony Joe White

heartofsoul schreef:
Helaas lieten die klungels van Radio 1 een door Randy Crawford gezongen liedje horen, namelijk Rainy Night in Georgia. Wel door Tony Joe White geschreven gelukkig.

Ja, dat is wel een zwaktebod, met alle respect voor de mooie uitvoering van Randy C. overigens. Ze zullen wel gedacht hebben: die versie is bij de meeste luisteraars het bekendst. Maar er is natuurlijk geen enkele reden om dan niet voor het origineel te kiezen.
Aan de andere kant: zijn nummers zijn door veel verschillende artiesten opgenomen, van Tina Turner tot Elvis Presley. Wat op zich wel weer een bewijs is van zijn compositorische talenten. Maar daarnaast had-ie natuurlijk een heel eigen geluid, zowel qua stem als qua muziek.

Zijn klassieke swamprock-platen uit de eerste helft van de jaren zeventig (op Warner) zijn prachtig. Daarna raakte hij muzikaal de weg een beetje kwijt, vind ik. Zijn come-back begin jaren negentig vond ik heel overtuigend, al kan ik me voorstellen dat die albums voor sommigen iets te klinisch klonken. Maar wel een heel mooi gitaargeluid, en zijn stem was onaangetast gebleven - zelfs nog dieper en rijper.

Een prima 'Undercover agent for the blues'.

R.I.P. Tony Joe White

Tony Joe White

Dit verwacht je dan niet direct, was schijnbaar ook plotseling (?)

RIP Tony Joe White

Jeetje, hij leek nog zo actief met nieuwe platen en toernees.

Ik ben al fan vanaf begin 70 er jaren, toen ik al op zeer jonge leeftijd de single Groupy Girl uit de uitverkoopbakken viste. Ik heb hem nog steeds. Intrigerend nummer met zijn toen al kenmerkende swamprock stijl. Overigens pas later de tekst begrepen.

R.I.P. Tony Joe

Ebby schreef:
R.I.P. Willy Langenhuizen voormalig bassist van Laaz Rockit en Dublin Death Patrol.

Die zagen we natuurlijk niet aankomen. Motorongeluk dus. Wat een rotnieuws! Kwam op mij over als een sympathieke vent. Hij had wel een vreselijk lelijke tattoo op zijn arm: een joekel van een Hollandse leeuw.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:01 uur

geplaatst: vandaag om 01:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.