MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Hier schrik ik even van zeg. Pete Shelly overleden na een hartaanval. Pas 63 jaar oud. De meeste mensen hier kennen Shelly van Buzzcocks, maar die band ken ik eigenlijk alleen van naam en een paar nummers op YouTube. Zelf leerde ik de muziek van Pete Shelly kennen in 1983, toen hij zijn tweede soloplaat XL1 uitbracht. Ik had toen een Sinclair ZX Spectrum computer en op die plaat stond een programma voor de Spectrum om de songteksten met graphics te laten zien. Geweldig idee vond ik dat. Vond de plaat ook fantastisch, talloze keren naar geluisterd.

Ruim tien jaar geleden schreef ik al een stukje bij de plaat Pete Shelley - XL1 (1983) - MusicMeter.nl. Tot nu toe nog steeds de enige reactie bij dat album. Toevallig kocht ik een paar maanden geleden zijn eerste solo-album Homosapien op CD. Ook geweldige muziek. Nu moet ik nog zijn derde soloplaat hebben. En me misschien ook eens verdiepen in Buzzcocks. RIP Peter Shelly.

Zou hem volgende week nog live zien.
Vreselijk nieuws.
RIP Pete Shelley

RIP Bob Zappa.
De jongere broer van...

RIP Victor Hayden aka The Mascara Snake...

Ach, de gitarist is zijn baas achterna gegaan. R.I.P. Victor Hayden, lid van The Magic Band op Captain Beefhearts Trout mask replica.

R.I.P. Jazz zangeres Nancy Wilson.

RIP Ray Sawyer van Dr. Hook...

R.I.P. Ray Sawyer

Damn....Ray

hln.be

DjFrankie (moderator)
R.I.P. Ray, let the Blue jeans talk in heaven

R.I.P. Ray Sawyer

Leadvocal op Cover Of The Rolling Stone

De Rotterdamse rapper Feis is overleden, hij schijnt vannacht doodgeschoten te zijn. 32 is ie geworden.

https://www.puna.nl/feis-op-32-jarige-leeftijd-overleden/

Eind jaren ‘00/begin jaren ‘10 kwam je hem regelmatig tegen als featuring bij andere rappers, zoals Winne en Hef. In 2014 heeft hij een best aardig album uitgebracht dat toch niet echt een succes is geworden. Daarna heb ik niet veel meer van hem vernomen.

Triest dat hij zo jong is overleden.

Ik had hem nog in mijn Hip Hop Top 50 lijst opgenomen met het geweldige Loslaten.

Zeker triest wat leeftijd betreft.

zaaf
RIP Feis

RIP Feis

Superman

dix
Arrie schreef:
De Rotterdamse rapper Feis is overleden, hij schijnt vannacht doodgeschoten te zijn. 32 is ie geworden.

NB haast bij mij op de stoep. Nooit van de beste man gehoord maar RIP in dit geval.

zaaf
dix schreef:
(quote)

NB haast bij mij op de stoep. Nooit van de man gehoord maar RIP in dit geval.
kijk je uit?

dix
zaaf schreef:
kijk je uit?

Je zegt het, die steekpartij met drie gewonden een nacht eerder was bij Vibes, maar 100 meter verderop.

zaaf
dix schreef:
(quote)

Je zegt het, die steekpartij met drie gewonden een nacht eerder was bij Vibes, maar 100 meter verderop.
brrrr het geeft veel gedachten.... maar nogmaals...

Jeetje, Feis. Dat is schrikken.

Dean Ford, de zanger van The Marmalade, is overleden.

https://www.theguardian.com/music/2019/jan/02/dean-ford-marmalade-dies-aged-72

Ze scoorden hun grootste hit met de Beatles-cover Ob-La-Di, Ob-La-Da, maar ze hadden mooiere liedjes zoals Reflections of My Life, mede geschreven door Dean Ford.

Daryl Dragon, Captain and Tennille's Captain, Dead at 76.

Werkte ook veel met the Beach Boys, en nam de single "Sound of Free/Lady" op met Dennis Wilson (als Dennis Wilson & Rumbo).

Pegi Young, ex van Neil, zelfstandig muzikant en oprichter van Bridge School: Neil Young News: Pegi Young: 1952 - 2019 - neilyoungnews.thrasherswheat.org

66 jaar oud pas, na een jaarlang gevecht met kanker.

Ach nee, wat een treurig nieuws . Forever Peggi. R.I.P.

Op 6 januari is op 93-jarige leeftijd Alan R. Pearlman overleden. Hij was de oprichter van ARP, bekend van o.a. fantastische synthesizers. Zijn instrumenten werden gebruikt door o.a. Jean Michel Jarre, Stevie Wonder, Herbie Hancock, David Bowie, Kraftwerk, Vangelis, Orbital, Depeche Mode, Genesis, Yes, Joy Division, The Who, Nine Inch Nails, Abba, Gary Numan, Tangerine Dream, George Duke, Air, R.E.M., Philip Glass, Eagles, Japan en zeer velen meer. En voor R2D2 is een ARP synth gebruikt.
Kortom: iemand die hier genoemd moet worden.

R.I.P. Alan R. Pearlman

Ik las het, 93 is natuurlijk een mooie leeftijd. Tony Banks heeft wat mooie dingen laten horen op een ARP

RIP

Genesis - In The Cage - ARP Pro Soloist Synth solo - YouTube

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:11 uur

geplaatst: vandaag om 00:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.