Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 25 februari 2019, 22:06 uur
De muziek werd hoe langer hoe verstilder, maar de definitieve stilte had nog wel een jaar of 20, 30 op zich mogen laten wachten. 

0
geplaatst: 25 februari 2019, 22:10 uur
Talk Talk - it's my life was mijn eerste album aankoop.
R.I.P.
How to Disappear Completely: When Musicians Retire For Good
R.I.P.
0
geplaatst: 25 februari 2019, 22:12 uur
Een prachtige stem, prachtige liedjes. Ze hebben in het verleden veel voor me betekend.
R.I.P. Mark Hollis
R.I.P. Mark Hollis

0
geplaatst: 25 februari 2019, 22:12 uur
akelig, even gewacht na dat twittergebeuren, maar op grote nieuwssites staat het inmiddels ook.
Zo jong nog, zoveel impact waarvan hijzelf waarschijnlijk onbewust is.
Time it's time, 1 van de mooiste nummers. His time sadly has come, R.I.P. Mark Hollis
Talk Talk krijgt hier elke maand wel een draaibeurt dus ben hier toch wel aardig door van slag
Zo jong nog, zoveel impact waarvan hijzelf waarschijnlijk onbewust is.
Time it's time, 1 van de mooiste nummers. His time sadly has come, R.I.P. Mark Hollis
Talk Talk krijgt hier elke maand wel een draaibeurt dus ben hier toch wel aardig door van slag
0
ohmusica
geplaatst: 25 februari 2019, 22:17 uur
...
after death
its so much fun
little sheep
joy be written on the earth
and the sky above
etc. etc.thanx for your great music
after death
its so much fun
little sheep
joy be written on the earth
and the sky above
etc. etc.thanx for your great music
0
geplaatst: 25 februari 2019, 22:18 uur
Ja, dit is er wel weer eentje die aankomt. Ik moet zeggen dat ik totaal geen idee had van het recente leven van Hollis, maar Talk Talk staat erg hoog in mijn favoriete jaren 80 bands en daar ben ik hem dankbaar voor. Zowel als zanger als schrijver. Triest..
0
geplaatst: 25 februari 2019, 22:22 uur
Mark Hollis 
Je ziet aan de reacties hier al wat hij (solo en met band) heeft betekend/losgemaakt. Een bijzonder artiest is heengegaan, maar de herinneringen en het plaatwerk blijven bestaan.
64. Damn!

Je ziet aan de reacties hier al wat hij (solo en met band) heeft betekend/losgemaakt. Een bijzonder artiest is heengegaan, maar de herinneringen en het plaatwerk blijven bestaan.
64. Damn!
0
geplaatst: 25 februari 2019, 22:25 uur
R.I.P. Mark Hollis, auteur van de soundtrack van het begin van mijn leven met mijn grote liefde die nog altijd aan mijn zijde is.
0
geplaatst: 25 februari 2019, 22:25 uur
gaucho schreef:
Het nieuws begint nu op officiële media overal door te dringen. Valt me op dat niet ieder medium de impact van deze muzikant weet te duiden en doorgronden. Nu.nl noemt hun hits uit de jaren tachtig en plaatst een foto van een lullig verzamel-cd'tje. Maar de verstrekkende invloed van Talk Talk is natuurlijk veel groter en kwam met name tot stand door de platen waarop juist geen hits stonden...
Vooral opvallend dat de grootste van allen (NOS) vooralsnog zwijgt over zijn dood. Is het toch niet officieel genoeg?Het nieuws begint nu op officiële media overal door te dringen. Valt me op dat niet ieder medium de impact van deze muzikant weet te duiden en doorgronden. Nu.nl noemt hun hits uit de jaren tachtig en plaatst een foto van een lullig verzamel-cd'tje. Maar de verstrekkende invloed van Talk Talk is natuurlijk veel groter en kwam met name tot stand door de platen waarop juist geen hits stonden...
0
geplaatst: 25 februari 2019, 22:37 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Vooral opvallend dat de grootste van allen (NOS) vooralsnog zwijgt over zijn dood. Is het toch niet officieel genoeg? Ik plaats hier net een bericht over op twitter. Zeer opmerkelijk ja, lijkt wel alsof de redactie in slaap is gevallen? Normaal zijn ze vrij rap met het 101’en van dode artiesten en zeker als het zo’n bekend iemand als Mark Hollis betreft
https://i.imgur.com/Ow842eE_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium
0
geplaatst: 25 februari 2019, 22:38 uur
R.I.P. Mark Hollis?, wiens muziek de inspiratie was voor vele artiesten vandaag de dag
0
geplaatst: 25 februari 2019, 22:44 uur
Triest nieuws op deze mooie lente dag in februari.. Vorig weekend nog The Colour of Spring gedraaid tijdens een wandeling door de duinen. Komt ieder voorjaar wel een keer voorbij. Spirit of Eden heeft lange tijd op nr 1 in mijn top 10 gestaan. Ben er kapot van ?
0
geplaatst: 25 februari 2019, 22:46 uur
R.I.P Mark Hollis
Zijn muziek was een eye-opener; met name Spirit of Eden. Als 14-jarige zat ik werkelijk met open mond te luisteren. Een eigenzinnige muzikant. Door Talk Talk werd ik fan van synthpop en de muziek die bekend staat als post-rock. Zijn muziek was ook een goede eerste ingeleide in jazz en ambient. Ik ben heel dankbaar voor de schoonheid die ik mede dankzij zijn muziek heb mogen ervaren.
Zijn muziek was een eye-opener; met name Spirit of Eden. Als 14-jarige zat ik werkelijk met open mond te luisteren. Een eigenzinnige muzikant. Door Talk Talk werd ik fan van synthpop en de muziek die bekend staat als post-rock. Zijn muziek was ook een goede eerste ingeleide in jazz en ambient. Ik ben heel dankbaar voor de schoonheid die ik mede dankzij zijn muziek heb mogen ervaren.
0
geplaatst: 25 februari 2019, 22:48 uur
likeahurricane schreef:
R.I.P.
R.I.P.
Voor mij was dat The Colour of Spring.
0
geplaatst: 25 februari 2019, 22:50 uur
Mark Hollis , ook mijn mentor en steeds terugkerende leidraad in de muzikale omzwervingen. Heel vaak greep ik terug naar de albums . Een warme deken waaronder het heerlijk toeven was , iedere keer weer nieuwe minimale dingen ontdekken in de albums en steeds weer bevangen zijn door de schoonheid ervan.
Voor iemand die zo lang inactief is geweest in de muziekwereld is de impact van zijn dood op mij best opmerkelijk groot te noemen. Spirit of Eden draait nu , de lampen zijn gedimd en ik overpeins het gemis.
Voor iemand die zo lang inactief is geweest in de muziekwereld is de impact van zijn dood op mij best opmerkelijk groot te noemen. Spirit of Eden draait nu , de lampen zijn gedimd en ik overpeins het gemis.
17
geplaatst: 25 februari 2019, 22:52 uur
Kan je iemand gaan missen die al twintig jaar niets van zich heeft laten horen? Iemand die in principe al een soort weg was. Een man die misschien wat eigenaardig was maar door die eigenaardigheden wel verantwoordelijk was voor zo'n beetje de mooiste muziek ooit gemaakt. Hij had niets met het bekend zijn en commercie. Hij spande rechtzaak na rechtzaak aan tegen zijn platenmaatschappij omdat deze een, overigens zeer succesvolle, best of uitbracht, later volgde zelfs nog een remix album om nog maar iets harder tegen de schenen van het artistieke genie te schoppen. Een man die een aardverschuiving veroorzaakte met de albums van Talk Talk. Binnen een handjevol albums van melodieuze popalbums naar haast minimalistische aanpak die gerust als kunst weggezet kunnen worden. Niet iedereen begreep dat maar dat interesseerde hem weinig tot niets.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik ze allemaal fantastisch vind met als ultieme hoogtepunten het derde en vierde album. Het veel gezochte live album Live in London 1986 is een van de beste live albums ooit dus eigenlijk geen reden om te klagen. Een nieuw album of reünietour met zijn oude makkers had ik al lang uit mijn hoofd gezet dus feitelijk veranderd er eigenlijk niets. Maar toch, Mark Hollis is dood en dat is gewoon helemaal kut!
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik ze allemaal fantastisch vind met als ultieme hoogtepunten het derde en vierde album. Het veel gezochte live album Live in London 1986 is een van de beste live albums ooit dus eigenlijk geen reden om te klagen. Een nieuw album of reünietour met zijn oude makkers had ik al lang uit mijn hoofd gezet dus feitelijk veranderd er eigenlijk niets. Maar toch, Mark Hollis is dood en dat is gewoon helemaal kut!
0
geplaatst: 25 februari 2019, 23:09 uur
vigil schreef:
Het veel gezochte live album Live in London 1996
Dat lijkt mij inderdaad een zeer bijzonder collector's item! Het veel gezochte live album Live in London 1996

0
geplaatst: 25 februari 2019, 23:14 uur
Weer een held uit de jaren 80 die weg valt......
R.I.P. Mark Hollis
Vorige week bij het recenseren van Rustin Man mij nog afgevraagd wat hij tegenwoordig zou doen.
R.I.P. Mark Hollis
Vorige week bij het recenseren van Rustin Man mij nog afgevraagd wat hij tegenwoordig zou doen.
0
geplaatst: 25 februari 2019, 23:27 uur
Dit is heel kut. Komende weken maar TT pompen, hij verdient t.
0
geplaatst: 25 februari 2019, 23:28 uur
R.I.P. Mark Hollis
Talk Talk - TIME IT'S TIME
Time it's time to live,
Time it's time to live through the pain
Now that it's over,
Now that it's over
Talk Talk - TIME IT'S TIME
Time it's time to live,
Time it's time to live through the pain
Now that it's over,
Now that it's over
0
geplaatst: 25 februari 2019, 23:43 uur
Is het echt waar.........??
Only of the night
And it's darkness am I calling
Only of the night
My relief in it's falling
Breathe on me
Eclipse my mind
It's in some kind of disarray
Killing time,
I cradle far
Chameleon Day
Only of the night
And it's darkness am I calling
Only of the night
My relief in it's falling
Breathe on me
Eclipse my mind
It's in some kind of disarray
Killing time,
I cradle far
Chameleon Day
0
geplaatst: 25 februari 2019, 23:46 uur
Wat een rot nieuws dat Mark Hollis is overleden. Een heel bijzonder persoon in de positieve zin van het woord is niet meer. Bedankt voor uw mooie werk bij ondere andere Talk Talk.
0
geplaatst: 26 februari 2019, 00:08 uur
Mijn rotatielijst staat in rouwstand....kunnen er helaas maar 5 in, in plaats van 6....
0
geplaatst: 26 februari 2019, 00:46 uur
Mark Hollis (Talk Talk) is een van de zes artiesten die ik aan het woord liet in mijn eindwerk.
Dankzij hem kon ik succesvol afstuderen. Een wispelturig genie met een muzikale missie.
En dat was volgens mij to boldly go where no man had gone before in pop music.
Dankzij hem kon ik succesvol afstuderen. Een wispelturig genie met een muzikale missie.
En dat was volgens mij to boldly go where no man had gone before in pop music.
0
geplaatst: 26 februari 2019, 03:21 uur
The colour of Spring is wel 1 van de klassiekers van de jaren 80. Maar vooral hun optreden ergens in een café in Hilversum. Vlak voor hun grote doorbraak. Wat had dat een diepe indruk op mij achter gelaten toen. Mark Hollis is niet meer onder ons...such a shame.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.