MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Mooie en typerende quote van Mark Hollis:

“Before you play two notes, learn how to play one note, y’know?
And don’t play one note unless you’ve got a reason to play it.”

Twee uur geleden naar het nieuwe album van Rustin Man geluisterd, en toen vroeg ik me nog af hoe het met Mark Hollis zou zijn

Uniek artiest en wat een prachtwerkjes met Talk Talk en één soloplaat de wereld geschonken.
Heel triest.

R.I.P Mark Hollis.

Oei... RIP Mark Hollis...

Dit komt hard bij mij binnen.

Mark Hollis R.I.P.

Jezus, ik schrik hier toch van, RIP Mark Hollis.

Dit nieuws slaat wel in als een bom hier! =/

Maker van een paar van de mooiste albums ooit !

"Forget out fate" the peddler sings
Set up tot sell my soul
I've lived a life
For wealth to bring
And yet I'll gaze
At the colour of spring
Immerse in that one moment
Left in love with everything...

Man, wat heb ik veel mooie tijden met de muziek van Hollis meegemaakt over de hele wereld.

De man die bij mij een muzikale revolutie teweeg bracht met Spirit of Eden. Ik wil dit niet geloven. Krijg een heel naar gevoel van dit bericht.

Ik zit ook nog in de ontkennende fase.

Kan en wil het maar niet geloven... Zo'n uniek persoon waarvan ik dacht dat hij in de stilte en de schaduw het eeuwige leven had gevonden.

Such a shame. RIP Mark Hollis.

Casartelli (moderator)
De laatste twintig jaar teruggetrokken uit de muziekbusiness. Ergens redelijk voorin die twintig jaar ben ik in de muziek van Talk Talk gedoken. Meer ontwikkeling in zes jaar dan wat de meeste bands in hun hele carrière presteren. Met Laughing Stock en zijn titelloze soloalbum ging hij een grens over waar het mij wat minder boeit, maar de eerste vier albums worden hier diep gekoesterd, niet in de laatste plaats vanwege die stem, wellicht de mooiste ooit.

R.I.P. Mark Hollis

Ben er stil van, RIP Mark

Paul Webb bevestigt het helaas ook....

R.I.P. Mark Hollis

R.I.P. Mark Hollis, 64 jaar jong.

Mij rest stilte.

Lijkt dus toch waar te zijn. Wat een schok, dit zag ik niet aankomen. Niemand van ons, denk ik.

R.I.P. Mark Hollis.

Kan t niet geloven

R.I.P.

Ben hier kapot van.
Een jeugdheld.
R.I.P.

Ja, deze komt binnen... Rust in vrede, Mark.

Wederom een jaren '80 held.... ik draaide zijn solo-album nauwelijks. Vorige week weer eens gedaan en dacht toen nog: mooier dan ik me kon herinneren...... toch weer een stukje jeugdherinneringen weg

Wat een triest bericht. Eigenzinnige man met fantastische stem. Geweldige band Talk Talk.

Bedankt voor al het muzikale moois wat je deze wereld bracht.

R.I.P.

Het nieuws begint nu op officiële media overal door te dringen. Valt me op dat niet ieder medium de impact van deze muzikant weet te duiden en doorgronden. Nu.nl noemt hun hits uit de jaren tachtig en plaatst een foto van een lullig verzamel-cd'tje. Maar de verstrekkende invloed van Talk Talk is natuurlijk veel groter en kwam met name tot stand door de platen waarop juist geen hits stonden...

In een korte tijdspanne drie prachtplaten - behorende tot de mooiste die ik ken - en ook nog eens waanzinnig livemateriaal. Het is maar weinigen gegeven zo'n erfenis na te laten. Rust zacht, Mark...

Vreselijk, zie het nu pas, zo jong nog

phoe, gepaste stilte zoals Talk Talk als geen ander kan produceren

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:29 uur

geplaatst: vandaag om 11:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.