Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
1
Harco
geplaatst: 2 augustus 2009, 21:28 uur
RIP Bobby Robson en Baatin.
Was gisteren in het Emirates Stadium tijdens de Emirates Cup en daar is het blijkbaar de gewoonte om een minuut lang te klappen, i.p.v. een minuut stilte.
Was gisteren in het Emirates Stadium tijdens de Emirates Cup en daar is het blijkbaar de gewoonte om een minuut lang te klappen, i.p.v. een minuut stilte.

0
beaster1256
geplaatst: 3 augustus 2009, 12:43 uur
lijkt me beter van te klappen , bij één minuut stilte is er wel altijd 1of meerdere idioten die hun bek niet kunnen houden !!!
RIP Bobby en Baatin
RIP Bobby en Baatin
0
geplaatst: 3 augustus 2009, 19:44 uur
Ja ik vind klappen ook wel beter. Soms komt het ook in Nederland voor. Ik ben trouwens een actie begonnen om het album Fan-Tas-Tic Vol. 1 van Slum Village op nummer 1 in de rotatielijst te krijgen. Dit was namelijk een van de albums waar Baatin aan mee heeft gewerkt. Zowel gisteren als vandaag PM's verzonden, iedereen die geen pm heeft ontvangen maar toch aan de actie mee wil doen: ga je gang.
Hij staat al op 7, iedereen bedankt voor zijn/haar medewerking.
Hij staat al op 7, iedereen bedankt voor zijn/haar medewerking.

0
Harco
geplaatst: 3 augustus 2009, 19:52 uur
Rotatielijstbeïnvloeder. 
Overigens ben ik het wel met je eens, beaster.

0
geplaatst: 4 augustus 2009, 10:47 uur
Harco schreef:
Ik ook, voor het eerst in heel mijn MuMe-loopbaan.Overigens ben ik het wel met je eens, beaster.
0
Misterfool
geplaatst: 4 augustus 2009, 12:32 uur
ik zet hem ook wel in mijn rotatielijst. uit respect voor de doden 

0
geplaatst: 4 augustus 2009, 12:36 uur
Alleen jammer dat de nieuwe Arctic Monkeys morgen waarschijnlijk dik op 1 staat...
0
geplaatst: 4 augustus 2009, 14:21 uur
Even voor de duidelijkheid: Baatin was een rapper en Slum Village is een hiphopgroep. Je weet wat je doet?
0
Misterfool
geplaatst: 4 augustus 2009, 14:29 uur
ach ja het is maar de rotatielijst. bovendien vind ik het sympathiek dat mensen hun laaste eer bewijzen. ook al is het niet mijn genre ik leef toch mee.
0
geplaatst: 4 augustus 2009, 14:37 uur
De uiteindelijke versie van dat album (Vol. 2) vond ik al niks dus deel 1 laat ik mooi links liggen (had hem wel even op mijn PC maar geluidskwaliteit was bedroevend).
0
geplaatst: 7 augustus 2009, 14:39 uur
al is dit een music site toch ga ik voor de film maker JOHN HUGHES die gisteren is overleden, omdat tijdens de jaren 80 was hij erg influential in het alternative music scene vanwege de soundtracks voor zijn films! - hij was misschien wel zelfs de eerste film maker die weg stapte van de traditional music score en stelde een soundtrack samen van verschillende artiesten (iets dat Tarantino met veel success doet de laatste jaren) en tijdens de jaren 80 was hij verantwordelijk voor het door breken van voornamelijk Britse bands in Amerika (o.a. The Smiths, OMD, New Order, Jesus & Mary Chain, Kirsty MacColl, Simple Minds, The Psychedelic Furs & Echo & The Bunnymen!), en vanwege de success van zijn films kregen die soundtracks hierdoor ook aandacht in de rest van de wereld.
zie ook mijn eerdere posts bij de soundtracks van
Pretty in Pink (1986)
Pretty in Pink (1986)
en
Some Kind of Wonderful (1987)
Some Kind of Wonderful (1986)
John Hughes (director, script writer, music compiler, of producer) van o.a. The Breakfast Club (1985), Pretty in Pink (1986), Ferris Bueller's Day Off (1986), Some Kind of Wonderful (1987), Planes, Trains and Automobiles (1987), She's Having a Baby (1988), Uncle Buck (1989), Home Alone (1990), Beethoven (1992), en 101 Dalmatians (1996)
rip John Highes, you were actually very very good!
zie ook mijn eerdere posts bij de soundtracks van
Pretty in Pink (1986)
Pretty in Pink (1986)
en
Some Kind of Wonderful (1987)
Some Kind of Wonderful (1986)
John Hughes (director, script writer, music compiler, of producer) van o.a. The Breakfast Club (1985), Pretty in Pink (1986), Ferris Bueller's Day Off (1986), Some Kind of Wonderful (1987), Planes, Trains and Automobiles (1987), She's Having a Baby (1988), Uncle Buck (1989), Home Alone (1990), Beethoven (1992), en 101 Dalmatians (1996)
rip John Highes, you were actually very very good!
0
geplaatst: 7 augustus 2009, 14:44 uur
Ik ken Simple Minds (Don't You) via The Breakfast Club. Echt zo'n typische jaren '90 "Veronica: meimaand filmmaand" film.
59 is te jong, natuurlijk.
59 is te jong, natuurlijk.
0
geplaatst: 7 augustus 2009, 14:45 uur

gaucho schreef:
Misschien nog net iets te vroeg voor dit topic, maar erg lang zal hij niet meer vertoeven in het land der levenden, naar het zich laat aanzien: Willy DeVille is ernstig ziek, lees ik op Stonesforum.nl.
Citaat: De Amerikaanse singer-songwriter Willy De Ville (58) heeft kanker. Dat heeft zijn vrouw Nina bekendgemaakt op zijn website.
Toen de dokters Willy onderzochten voor een behandeling tegen hepatitis C, hebben ze ontdekt dat hij aan alvleesklierkanker lijdt', schrijft DeVilles echtgenote. 'Hij maakt het goed en heeft geen pijn. Hij houdt zich thuis bezig met films, muziek, boeken en speelt gitaar.'
Alvleesklierkanker is over het algemeen dodelijk, bij mijn weten. Willy, zijn vrouw Nina en de mensen om hen heen bereiden zich dan ook op het ergste voor.
Triest nieuws over deze toch altijd wat onderschat gebleven muzikant. Schrale troost natuurlijk, maar er is een petitie opgestart om hem in de R&R Hall of Fame te krijgen. Ik heb niet zoveel op met dat instituut (vooral niet als je kijkt wie er wél en niet in toegelaten zijn), maar dit zou me voor Willy DeVille een zeer terechte erkenning lijken.
Nieuws van de Nederlandse Stones-website:
Willy DeVille ziek - stonesforum.nl
En een roerend verhaal van een journalist/blogcritic die hem van nabij kent (in drie delen):
A Thank You To Willy DeVille - Blogcritics Music
Misschien nog net iets te vroeg voor dit topic, maar erg lang zal hij niet meer vertoeven in het land der levenden, naar het zich laat aanzien: Willy DeVille is ernstig ziek, lees ik op Stonesforum.nl.
Citaat: De Amerikaanse singer-songwriter Willy De Ville (58) heeft kanker. Dat heeft zijn vrouw Nina bekendgemaakt op zijn website.
Toen de dokters Willy onderzochten voor een behandeling tegen hepatitis C, hebben ze ontdekt dat hij aan alvleesklierkanker lijdt', schrijft DeVilles echtgenote. 'Hij maakt het goed en heeft geen pijn. Hij houdt zich thuis bezig met films, muziek, boeken en speelt gitaar.'
Alvleesklierkanker is over het algemeen dodelijk, bij mijn weten. Willy, zijn vrouw Nina en de mensen om hen heen bereiden zich dan ook op het ergste voor.
Triest nieuws over deze toch altijd wat onderschat gebleven muzikant. Schrale troost natuurlijk, maar er is een petitie opgestart om hem in de R&R Hall of Fame te krijgen. Ik heb niet zoveel op met dat instituut (vooral niet als je kijkt wie er wél en niet in toegelaten zijn), maar dit zou me voor Willy DeVille een zeer terechte erkenning lijken.
Nieuws van de Nederlandse Stones-website:
Willy DeVille ziek - stonesforum.nl
En een roerend verhaal van een journalist/blogcritic die hem van nabij kent (in drie delen):
A Thank You To Willy DeVille - Blogcritics Music
Hij is nu dan echt overleden.

Pop/RockFocus
Décès de Willy Deville
0
geplaatst: 7 augustus 2009, 15:22 uur
Jemig, zeker heel hard gegaan, eerst Ria, nu Willy..
Spanish Stroll blijft een fantastisch nummer.
RIP
Spanish Stroll blijft een fantastisch nummer.RIP
0
Misterfool
geplaatst: 7 augustus 2009, 15:50 uur
rip willy. als je daar toch bent doe even de groeten aan wright
0
geplaatst: 7 augustus 2009, 16:17 uur
Wederom een zwarte dag voor de muziek!
2009 lijkt wel een doemjaar te worden
2009 lijkt wel een doemjaar te worden

0
geplaatst: 7 augustus 2009, 16:18 uur
Willy Deville, het brengt me terug na de tijd dat mijn ouders op vakantie gingen begin jaren tachtig van de vorige eeuw en ik alleen thuis achter bleef. Lekker laat naar bed en genieten van de vers getrokken kabel waardoor het mogelijk werd zonder sneeuw na de Duitse zenders te kijken. Heerlijk de nacht doorhalen met Rockpalast van de WDR, met pizza en bier erbij.
Ja, en dan de optredens van Willy Deville die de ene na de andere peuk rookte tijdens de show die hij met zijn band gaf. Muziek die ondanks de vrolijkheid toch door merg en been ging, Je hoorde min of meer het zware leven in de songs die ik door de vreemde taal waarin ze werden gezongen niet kon volgen. Na vele peuken verliet hij dan ook moe en voldaan het podium en voor mijn gevoel had hij al zijn emoties en frustraties eruit gegooid.
Nu ik dit zo opschrijf heb ik het idee dat die concerten bij de WDR niet zo erg lang geleden waren. Ze staan opnieuw op mijn netvlies. RIP Willy Deville en bedankt voor de shows die ik op tv mocht zien.
Ja, en dan de optredens van Willy Deville die de ene na de andere peuk rookte tijdens de show die hij met zijn band gaf. Muziek die ondanks de vrolijkheid toch door merg en been ging, Je hoorde min of meer het zware leven in de songs die ik door de vreemde taal waarin ze werden gezongen niet kon volgen. Na vele peuken verliet hij dan ook moe en voldaan het podium en voor mijn gevoel had hij al zijn emoties en frustraties eruit gegooid.
Nu ik dit zo opschrijf heb ik het idee dat die concerten bij de WDR niet zo erg lang geleden waren. Ze staan opnieuw op mijn netvlies. RIP Willy Deville en bedankt voor de shows die ik op tv mocht zien.
0
geplaatst: 7 augustus 2009, 20:56 uur
Ik heb hem een paar keer live mogen aanschouwen. Prachtig artiest, jammer dat hij zo jong overleden is. 

0
geplaatst: 7 augustus 2009, 22:05 uur
Het zat eraan te komen, maar het is toch schrikken als je hoort dat hij nu echt overleden is.
Prachtige artiest inderdaad, die ons schitterende, rauwe en oprechte muziek heeft nagelaten, doordrenkt van Love & Emotion.
R.I.P. Willy
Each word's a beat of my heart...
Prachtige artiest inderdaad, die ons schitterende, rauwe en oprechte muziek heeft nagelaten, doordrenkt van Love & Emotion.
R.I.P. Willy
Each word's a beat of my heart...
0
geplaatst: 7 augustus 2009, 22:39 uur
RIP Willy, dank voor je optreden in Rijssen. Prachtartiest inderdaad.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.