menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:

geplaatst:
Ach... volgens mij de eerste die There's Always Something There To Remind Me opnam. Fijne plaat. Maar It Ain't No Use is toch wel mijn favoriet van hem:

Lou Johnson It Ain't No Use - YouTube

geplaatst:

Goede radiostem had Lambrecht, toch wel vaak naar geluisterd begin van de eeuw toen ik StuBru nog regelmatig op had staan. Treurig nieuws.

geplaatst:
Gezien het aantal stemmen op deze site zal de naam de meesten van jullie weinig zeggen, maar afgelopen weekend overleed J.R. Cobb, gitarist en mede-oprichter van the Atlanta Rhythm Section (ARS). Goede Amerikaanse band uit de jaren zeventig (al gingen ze door tot in de jaren negentig). Met name in eigen land succesvol met een mengeling van Southern rock, country, blues en softrock. Bekendste nummers: Spooky, So into you, Dog days en Imaginary lover, die allemaal flinke hits waren aan de overkant van de plas.

Met het verscheiden van Cobb is zo'n beetje de gehele oorspronkelijke succesbezetting van ARS overleden de afgelopen jaren.

R.I.P. J.R. Cobb.

Atlanta Rhythm Section- Sky High(Live) 1979 - YouTube

geplaatst:
Ik "ken" hem (de band) sinds 10 weken door het 1975 hitlijsten topic.
Hun nummer Angel (What In The World's Come Over Us) was toch wel een fijne ontdekking. En dan dit

RIP J.R. Cobb

geplaatst:
Christelijk Nederland rouwt om Kinga Bán: 'Betoverde tot het einde' | NOS

Ik kende de goede vrouw niet, maar dat schijnt niet aan mij te liggen: in kerkelijke kringen was het blijkbaar een grote naam. Akelig verhaal, afschuwelijk jong - op dit soort momenten hoop ik altijd maar dat gelovige mensen het hiernamaalstechnisch bij het rechte eind hebben.

geplaatst:
R.I.P. Doris Day - een respectable 97 jaar oud geworden

Doris Day - Que Sera, Sera (Whatever Will Be, Will Be)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=xZbKHDPPrrc

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

geplaatst:
Volgens deze site was ze 'pas' 95?

Moeder ook van Byrds/Beach Boys e.v.a. producer Terry Melcher, die al jaren geleden stierf.

geplaatst:
R.I.P. Doris Day.
Moeders was zo gek op haar muziek. Het waren ook leuke liedjes. Mijn moeder leeft allang niet meer. Doris is twee jaar ouder dan mijn moeder nu zou zijn geweest!

geplaatst:
Alicia schreef:
Mijn moeder leeft allang niet meer. Doris is twee jaar ouder dan mijn moeder nu zou zijn geweest!
Mijn moeder was meer van Tom Jones en John Denver, maar wat de leeftijd betreft zeg ik het je precies na! R.I.P. Doris Day.

geplaatst:
Poles Apart schreef:

Volgens Discogs: Doris Mary Ann Kappelhoff - born April 3, 1922 in Evanston, Ohio, USA

Moeder ook van Byrds/Beach Boys e.v.a. producer Terry Melcher, die al jaren geleden stierf.

Volgens mij grapten de gebroeders Ron & Russell Mael in de 70s dat Doris hun moeder was.

geplaatst:
Alicia schreef:
R.I.P. Doris Day.
Moeders was zo gek op haar muziek. Het waren ook leuke liedjes.

Mijn moeder ook - plus de nodige films met haar in de 70s op TV

geplaatst:
Ach...maar ook...wat een leeftijd!
Hopelijk was dat dan in relatief goede gezondheid tot het einde toe.

RIP Doris Day.

geplaatst:
Tja. R.I.P. Doris Day.
97 en dan lees ik dat ze op haar 46e (in 1968 dus) zichzelf met pensioen stuurde. Geen zin meer in de eeuwige rol van vrolijk lachende buurvrouw. Onbegrijpelijk, dat ze met haar talent niet eens wat anders mocht doen, op dat moment. Maar ja, whatever will be, will be.

geplaatst:
E-Clect-Eddy schreef:
(quote)

Volgens mij grapten de gebroeders Ron & Russell Mael in de 70s dat Doris hun moeder was.

Doen ze nog steeds.

R.I.P. Doris Day

Ik ken haar vooral van haar rol in The Man Who Knew Too Much en het bekende Que Sera Sera uit die film. Prachtig liedje.

geplaatst:
Poles Apart schreef:

Van Wikipedia:

"For most of her life, Day reportedly believed she had been born in 1924 and reported her age accordingly; it was not until her 95th birthday — when the Associated Press found her birth certificate, showing a 1922 date of birth — that she learned otherwise."

Apart dat je je hele leven denkt dat je 2 jaar jonger bent.

Verder heb ik als kind wel een paar keer een Doris Day film gezien die wij op VHS hadden. Geen idee meer welke, in ieder geval niet het uitstekende The Man Who Knew Too Much.

Perhaps, Perhaps, Perhaps blijft voor mij ook wel een klassieker.

R.I.P.

geplaatst:
In de muziekgame De jaren 1963 en 1964 plaatste ik ter ere van haar 97e verjaardag nog dit nummer:

https://www.youtube.com/watch?v=NxAjIqKbeDg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Toch nog maar eens filmpjes van haar bekijken.

R.I.P. Doris Day

geplaatst:
Haar nooit echt serieus genomen.
Geassocieerd met truttigheid van mijn ouders generatie.
Geheel ten onrechte natuurlijk.
Ze had een stem als een nachtegaal.
RIP Miss Day.

https://www.youtube.com/watch?v=l38BjJijSEA

geplaatst:
Rip Doris Day.

Als ik het me goed herinner was er ooit op tv een docu over de muziek singles door
haar uitgebracht, een behoorlijk aantal met zeer veel no. 1 hits in the US.
Hulde.

geplaatst:
Berichten verplaatst naar K\'s Choice

geplaatst:
R.l.P. Cees Schrama (82).

Jazz-icoon en -promotor, vooral bekend van het TROS-radioprogramma Sesjun. Jarenlang betrokken bij het North Sea Jazz Festival, o.a. in de programmacommissie en als presentator. Speelde als sessiemuzikant ook mee op popplaten, zoals Venus van Shocking Blue (wist ik niet, hoorde ik net ook voor het eerst).

En nog wel meer, lees ik al googlend: als sessiemuzikant ook betrokken bij opnamen van o.a. Golden Earring, The Shoes, Shocking Blue, Boudewijn de Groot, Mouth & McNeal en Bonnie St. Claire. Soms op keyboard, dan weer blokfluit, Hammondorgel of vibrafoon. Hij produceerde ook een aantal platen, waarvan die van Flairck en het Klein Orkest waarschijnlijk het bekendst zijn.
Binnen de Nederlandse muziekwereld een grote naam, maar bij het grote publiek voornamelijk een verborgen muzikaal genie.

http://www.muziekencyclopedie.nl/action/entry/Cees+Schrama

geplaatst:
Cees Schrama, bij sommigen misschien ook bekend van Casey & The Pressure Group. Geridderd. Respectabele leeftijd.
RIP Casey!

geplaatst:
R.I.P. Cees Schrama.

Vooral een muziekliefhebber dus en blijkbaar van heel veel markten thuis. Belangrijke ondersteuning voor tal van Nederlandse rock- en popartiesten.
Mooi, zo'n prachtige functie achter de schermen.

geplaatst:
R.I.P. Cees Schrama, voor mij vooral de man van Casey & the Pressure Group met hun geweldige versie van Comin' home baby.

geplaatst:
Mazy Mina, de dochter van Tricky en Martina Topley-Bird is op 24-jarige leeftijd overleden.
https://pitchfork.com/news/tricky-and-martina-topley-bird-daughter-dead-at-24

geplaatst:
R.I.P. Mazy Mina

Triest als je je kind moet verliezen.... staat er niet bij waaraan maar ik neem aan een slepende ziekte. Martina had een EP in de planning voor 2018 die maar niet kwam alleen de single Solitude (bandcamp)

Zo te lezen zullen Tricky en Martina nog wel postuum een (debuut?) album uitbrengen van hun dochter.

Mina Mazy Topley-Bird - When You Go

https://www.youtube.com/watch?v=tBJfxldxIq8

Gast
geplaatst: vandaag om 07:18 uur

geplaatst: vandaag om 07:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.