menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
geplaatst:
Lees het ook net. Bekende naam, al kan ik eigenlijk weinig werk van hem.

R.I.P. Leon Redbone.

geplaatst:
gaucho schreef:
Lees het ook net. Bekende naam, al kan ik eigenlijk weinig werk van hem.

R.I.P. Leon Redbone.

Toch herinner ik me een live show in het legendarische Rockpalast - '77/'78 of daaromtrent.

Maar ook hier: niet echt blijven hangen ...

geplaatst:
Ik heb bij vrienden wel eens een album van hem gehoord, en dacht eigenlijk dat Leon Redbone een singer-songwriter was die veel door anderen gecoverd zou zijn. Daar ben ik op gaan googlen, maar dat blijkt niet het geval. Hij coverde vooral zelf veel, met name het repertoire uit de 'roaring twenties' van de vorige eeuw. Ik ben bang dat ik hem ergens in een achteraf-gedeelte van mijn hersenen verward heb met Leon Russell...

Nou ja, om de goede man toch recht te doen, een mooi In Memoriam voor Leon Redbone. Een man die zijn eigen identiteit kennelijk jarenlang wist te verhullen. Hij is (waarschijnlijk) geboren op Cyprus, maar bouwde zijn muzikale carrière op vanuit Canada nadat hij zich door de wetgeving in dat land een nieuwe identiteit kon aanmeten.

Een man met absoluut een eigen muzikale stijl, maar hij blijkt toch vooral een Amerikaans fenomeen. Bij ons is-ie veel minder bekend.

dix
geplaatst:

geplaatst:
Kende hem lang alleen van de 13th Floor Elevators, maar heb ook geregeld solowerk van hem voorbij horen komen in Amsterdamse popquizzen (er zit daar een grote fan). Herkenbare stem, mooie muziek. Triest.

geplaatst:
Roky Erickson heb ik leren kennen via de Entombed cover van Night Of The Vampire natuurlijk. Ghost heeft er ook veel leentjebuur bij gespeeld. Invloedrijke gast dus.

geplaatst:
Ik ken hem voornamelijk van zijn samenwerking met Okkervil River.
Prachtige, rokerige stem. R.i.p Roky Erickson,
Zal het volgende nummer, maar eens extra hard draaien:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=tnehNSY9Akc

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

geplaatst:
R.I.P. Roky Erickson.
Door z'n psychische problemen heeft hij niet zo veel gemaakt, maar er zitten toch heel wat pareltjes tussen.

geplaatst:
Roky

Het leven was voor hem niet gemakkelijk...

geplaatst:
Edwynn schreef:
Roky Erickson heb ik leren kennen via de Entombed cover van Night Of The Vampire natuurlijk. Ghost heeft er ook veel leentjebuur bij gespeeld. Invloedrijke gast dus.

The Devil's Blood ook.

R.I.P. Roky Erickson

geplaatst:
Barry Hughes RIP

geplaatst:
Een kamerbreedtapijt! Maar vooral een verboden sport icoon, wie kent het rolfluitje niet.

RIP Barry Hughes

geplaatst:
R.I.P. Barry. Dirigent (muziek) vh verboden spel...

geplaatst:
Rust in verde Barry Hughes en bedankt voor de de gezellige noot in de voetbalwereld.

geplaatst:
RIP Barry Hughes

...tegenwoordig zou hij om kamerbreed parket hebben gevraagd, maar of dat een hit zou opleveren?

geplaatst:
Fenomeen en favoriete trainer -niet geheel onverwacht - van René v.der Gijp.
Onvergetelijk zijn carnavalshit natuurlijk.
Mooie vent.

R.I.P Barry Hughes.

geplaatst:
Prachtkerel, in ieder geval voor de camera. Die kon je er goed bij hebben met z'n fratsen zo nu en dan.
Tegelijk (zelfde dag) met een huisvriend van pa en ma overleden, dat was ook al zo'n mooi figuur. Heeft zo moeten zijn schijnbaar.

R.I.P. beiden en hier Barry in het bijzonder.

geplaatst:
Rust zacht Barry

https://www.youtube.com/watch?v=9NBv24oN4yQ

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

geplaatst:
Martine Bijl.

Vooral bekend van andere takken van sport maar ze heeft ook een aardige discografie met wat mij betreft als hoogtepunt Tsjechov - Vanmorgen Vloog Ze Nog. Eén van de betere Nederlandstalige nummers ooit. Een duet met persoonlijk favoriet Robert Long.

https://www.youtube.com/watch?v=NnTutmRzpr8

geplaatst:
Ow jemig, vond het altijd wel een leuk mens. Ik dacht, gezien de uitgave van het boek, dat het wat beter ging na haar hersenbloeding. Maar helaas...

RIP Martine Bijl

geplaatst:
En naast een zeer verdienstelijk zangeres diende ze ook ter inspiratie voor dit pareltje van Louis Neefs.

geplaatst:
Och...toch niet direct verwacht. Had net als vigil het idee dat het wat beter met haar ging.
Kende haar het best door het tv-programma Wie van de Drie.
Tof mens leek ze me. Rust zacht, Martine Bijl.

geplaatst:
Ja, dit zag ik ook niet aan komen eigenlijk. Getver

geplaatst:
Rust zacht, Martine!

geplaatst:
GrafGantz schreef:
Ja, dit zag ik ook niet aan komen eigenlijk. Getver

Dat hakt er wel even in zeker?

#toosoon

geplaatst:
Martine. Heel Holland huilt.

geplaatst:
Ai. Sympathieke vrouw leek het mij wel. Ik zag haar voor het eerst bij Wie Van De Drie volgens mij.
Ging al enige jaren niet goed met haar.

R.I.P Martine Bijl

geplaatst:
Wandelaar schreef:
Martine. Heel Holland huilt.

Wrange humor. Maar ik denk wel dat het waar is. Het zal de komende uren en dagen wel blijken.

Ik kende haar natuurlijk niet persoonlijk, maar ik vond haar altijd een charmante, goedlachse verschijning. Een mooie, lieve vrouw met een observerende, soms wat vileine ondertoon. En ze kon nog mooi zingen ook...

Ook zij scoorde ooit een heuse carnavalshit. Al had ze veel meer in haar mars.

R.I.P. Martine Bijl

Gast
geplaatst: vandaag om 08:16 uur

geplaatst: vandaag om 08:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.