menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:


Ik lees trouwens verschillende berichten - het ene zegt dat ie is overleden, het andere dat hij enkel in het ziekenhuis is opgenomen.

bennerd
Titmeister schreef:
Ik lees trouwens verschillende berichten - het ene zegt dat ie is overleden, het andere dat hij enkel in het ziekenhuis is opgenomen.

Zowel Scarface als Bun B als Willie D laten weten dat hij overleden is

avatar van herman
Ik zat laatst nog dit item over ze te kijken. Opmerkelijk hoe tijden veranderen. Ook voor een journalist die momenteel erg controversieel is om andere redenen.

Geto Boys tv item (VPRO Onrust 1990) - YouTube

avatar van trebremmit
Bram van Splunteren controversieel, wat is er gebeurd dan?

Edit: oh wacht je bedoelt Wierd Duk zeker, oud-bassist van deze band. The Visitor

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
herman schreef:
Ik zat laatst nog dit item over ze te kijken. Opmerkelijk hoe tijden veranderen. Ook voor een journalist die momenteel erg controversieel is om andere redenen.

Geto Boys tv item (VPRO Onrust 1990) - YouTube

Geniaal gedateerd item wel, inderdaad. Die journalist doet ook wel iets te hard zijn best om de advocaat van de duivel uit te hangen, en vanuit het heden gezien komt hij er dan ook het minst gunstig vanaf als je het mij vraagt.

R.I.P. Bushwick Bill

avatar van jellorum
herman schreef:
Vanochtend bij het ontbijt:
Ik: Ah, Dr. John is dood!
Vriendin: die van Medisch Centrum West?
Gelukkig kennen jullie hem wel...
Hier ten oosten van de Oeral werd er met geen woord over gerept.

avatar van herman
Philippe Zdar is dood

Philippe « Zdar » Cerboneschi, du duo électro Cassius, pionnier de la French Touch, est mort - lemonde.fr

RA News: Pioneering French producer Philippe 'Zdar' Cerboneschi dead at 50 - residentadvisor.net

Door de jaren heen veel naar zijn muziek geluisterd. Een van de meest invloedrijke Franse producers van de laatste decennia.


avatar van dix
dix
Hij deed een Chet Bakertje lees ik.

avatar van herman
Voor de Aafke Romeijn liefhebbers :

Twitter

avatar van vigil
RIP Cassius man Philippe Zdar!

Hij zou van een hoog gebouw zijn gevallen, dat zal vast in de loop van de dag veranderen in gesprongen vrees ik

avatar van herman
Zat een week of 2 geleden nog oude nummers van hem te beluisteren. O.a. van Motorbass en Cassius-voorganger Le Funk Mob. Toop Toop en I U So heb ik ook helemaal grijsgedraaid.

Echt ongekend hoeveel goed productiewerk hij ook heeft gedaan. O.a. de plaat van Hot Chip die morgen uitkomt is ook door hem geproduceerd.

Vampire Weekend's Rostam had wel een mooi compliment op Twitter:

philippe zdar was such a huge inspiration. i remember spending weeks mastering ‘unbelievers’ — putting it up against phoenix’s ‘1901’ as the benchmark of an incredible mix, —nothing could touch it. we had to mix it over and over again just to get close. every single mix on ‘wolfgang amadeus phoenix’ is a masterpiece— loud, exciting, wide as hell and never, ever harsh. #zdar

avatar van Gretz
RIP Philippe Zdar ?

Ponty Mython
Ik gok zelfmoord, dat is toch een dingetje bij muzikanten... RIP Philippe Zdar. Vroeger veel naar La Funk Mob en Motorbass geluisterd.

avatar van E-Clect-Eddy
R.I.P. Philippe Zdar (van Cassius)

Van de week nog de single beluisterd van het album dat morgen uit komt. Dreems (2019)

Rock Non Stop



Don't Let Me Be



Cause oui!


R.I.P. Philippe Zdar

avatar van T.O.
Ergens misschien wel dé belangrijkste pion in de geschiedenis van de moderne Franse dance.


avatar van harm1985
Elliot Roberts, manager van onder andere Neil Young en Joni Mitchell is overleden.

Neil Young News: Elliot Roberts: 1943 - 2019 - neilyoungnews.thrasherswheat.org


avatar van gaucho
Ik kende zijn naam vooral als liedjesschrijver in de rock 'n' roll era (vooral voor Fats Domino), maar hij heeft wel wat meer gepresteerd, lees ik hier. Blueberry hill en Ain't that a shame natuurlijk, maar ook Chuck Berry's My ding-a-ling (wat bepaald geen aanbeveling is, helaas).

100 jaar geworden. Da's nog eens een mooie leeftijd. Opnieuw een 'second line parade' in New Orleans, ongetwijfeld met muziek die hij zelf heeft geschreven...

R.I.P. Dave Bartholomew.

avatar van E-Clect-Eddy
R.I.P. Dave Bartholomew

dankjewel voor Blueberry Hill, I'm Walkin', Ain't that a shame en Walking to New Orleans... Fats Domino klassiekers

Songs written by Dave Bartholomew

Dave Edmunds - I Hear You Knocking (matige vinyl audio)


avatar van Gerards Dream
Rust in vrede Dave Bartholomew.


avatar van spinout
Sessiedrummer vanaf 1962 Jerry Carrigan stierf afgelopen 22 juni, 75 jaar oud. Hij speelde op 76 Elvis nummers, maar o.a. ook op nummers van Johnny Cash, Jerry Lee Lewis, Tony Joe White, Dolly Parton, Henry Mancini, Joan Baez, Don McLean & George Jones.


avatar van dix
dix
Oorzaak? Gekapseisd?


avatar van E-Clect-Eddy
RIP João Gilberto

Stan Getz & Joao Gilberto - Corcovado (Quiet Nights of Quiet Stars)


Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:40 uur

geplaatst: vandaag om 10:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.