menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
geplaatst:
Wat is dit voor een jaar. Weer een legende heengegaan. Wat een stem bezat die vrouw. R.I.P. Betty Wright.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=ryM4ZK1OyYo

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Dat stuk vanaf ong 2:25 is echt ongekend. Mariah eat your heart out.

geplaatst:
Betty Wright? Tjonge zeg: 66 jaar pas. R.I.P.

geplaatst:
Elke dag nu??

R.I.P. Betty Wright

geplaatst:
R.I.P. Etsuo Negura

Hij was lid van Endon, een fenomenale grensverleggende en maniakale noiserock/metalband.

geplaatst:
Ze vallen bij bosjes deze dagen . Betty Wright, een van de beste en krachtigste stemmen in de soulmuziek. Heeft daarnaast best wat pionierswerk verricht, zo was ze de eerste Afro-Amerikaanse vrouw die een gouden album op haar eigen label behaalde.

R.I.P. Betty Wright !

geplaatst:
Het gaat idd rap R.I.P. Little Richard en Betty Wright

geplaatst:
R.I.P. Betty Wright

Tonight is the Night. Nou zeg dat wel

geplaatst:
Betty Wright, jeetje, zo'n fijne stem

geplaatst:
RIP Betty Wright

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=n681_--NeEM

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

geplaatst:
Damn, R.I.P. Betty Wright

geplaatst:
R.I.P. Betty Wright

geplaatst:
R.I.P. Betty Wright

geplaatst:
Rust in vrede Betty Wright.

geplaatst:
Het gaat weer hard...

Bij de berichten over Betty Wright viel me op dat ze slechts 66 is geworden. Haar grootste (internationale) hit Clean up woman stamt uit '71. Terugrekenend bedacht ik me dat ze toen 17 of 18 jaar geweest moest zijn, wat inderdaad blijkt te kloppen.
Veel gesampled nummer overigens, net als Tonight's the night van haar live-album uit '78, dat overigens pas begin jaren negentig een hitje werd in Nederland.

En wat moet ik nog toevoegen over Little Richard? De man die aan de wieg stond van de rock 'n' roll en dus aan de basis van de huidige popmuziek. Met name die hoge 'oooh' gilletjes deden het hem. Paul McCartney heeft ooit aangegeven dat hij met name dat aspect liet doorklinken in de vroege Beatles-nummers. Maar natuurlijk is die hele generatie - zeg maar gerust: vrijwel iedereen die pop- en rockmuziek maakt - schatplichtig aan Richard Wayne Penniman.

https://www.telegraaf.nl/entertainment/101772657/zonder-little-richard-geen-beatles-bowie-en-elton

R.I.P. Little Richard
R.I.P. Betty Wright

geplaatst:
Wat een mooie stem! R.I.P. Betty Wright

geplaatst:
We blijven bezig zo.. RIP Betty Wright

geplaatst:
Nick Beggs (o.a. Kajagoogoo, Steven Wilson) melde zojuist dat basgitarist John Mackenzie op 65 jarige leeftijd aan de gevolgen van kanker is overleden. Tourde o.a. met Lionel Richie, Shakira, David Bowie, Tina Turner, Eric Burdon, Kajagoogoo en speelde mee op platen van o.a. Eurythmics, The Pretenders en Alison Moyet.

geplaatst:
Dat is een grote naam uit de Duitse trance en techno wereld, een van de pioniers in dat genre.
Vooral bekend geworden met hardtrance als ik mij niet vergis, maar hij heeft ook veel andere dingen gemaakt, o.a Resistance D vind ik erg goed.

Veel te jong overleden in ieder geval, rip.

Edit: deze EP samen met Laurent Garnier is ook erg goed. Dune - The Alliance EP (1994)

geplaatst:
R.I.P. Little Richard (Is Jerry Lee nu echt de laatste?)
R.I.P. Betty Wright

geplaatst:
deedee schreef:
Is Jerry Lee nu echt de laatste?
Je zou Don Everly nog kunnen noemen, maar de Everly Brothers begonnen nèt iets later (eerste single 1956, eerste hit 1957) en je zou ze misschien eerder bij de pop dan bij de rock & roll kunnen indelen (maar what's in a name).

geplaatst:
Lloyd Price en Pat Boone leven ook nog.

geplaatst:
Dit topic heet R.I.P. is volgens mij Rest in Peace. De mensen die herdacht worden komen alsnog in een veldslag terecht over wie gelijk heeft in een niet ter zake doende discussie voor dit topic. Misschien een ander speelveldje hiervoor zoeken.

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
Berichten verplaatst naar Pat Boone

geplaatst:
Phil May van The Pretty Things overleden.

Praktisch de hele ochtend naar zijn stem geluisterd en dan nu lezen dat hij dood is.

geplaatst:
R.I.P. Phil May

Morgen maar weer eens S.F. Sorrow draaien.

geplaatst:
Fietsongeluk, heup gebroken, operatie en dan nu overleden als gevolg van complicaties...

Phil May, frontman with the Pretty Things, dies aged 75

Gast
geplaatst: vandaag om 03:26 uur

geplaatst: vandaag om 03:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.