Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 10 mei 2020, 19:40 uur
R.I.P. Etsuo Negura
Hij was lid van Endon, een fenomenale grensverleggende en maniakale noiserock/metalband.
Hij was lid van Endon, een fenomenale grensverleggende en maniakale noiserock/metalband.
0
geplaatst: 10 mei 2020, 19:46 uur
Ze vallen bij bosjes deze dagen
. Betty Wright, een van de beste en krachtigste stemmen in de soulmuziek. Heeft daarnaast best wat pionierswerk verricht, zo was ze de eerste Afro-Amerikaanse vrouw die een gouden album op haar eigen label behaalde.
R.I.P. Betty Wright !
. Betty Wright, een van de beste en krachtigste stemmen in de soulmuziek. Heeft daarnaast best wat pionierswerk verricht, zo was ze de eerste Afro-Amerikaanse vrouw die een gouden album op haar eigen label behaalde. R.I.P. Betty Wright !
0
geplaatst: 11 mei 2020, 08:42 uur
Het gaat weer hard...
Bij de berichten over Betty Wright viel me op dat ze slechts 66 is geworden. Haar grootste (internationale) hit Clean up woman stamt uit '71. Terugrekenend bedacht ik me dat ze toen 17 of 18 jaar geweest moest zijn, wat inderdaad blijkt te kloppen.
Veel gesampled nummer overigens, net als Tonight's the night van haar live-album uit '78, dat overigens pas begin jaren negentig een hitje werd in Nederland.
En wat moet ik nog toevoegen over Little Richard? De man die aan de wieg stond van de rock 'n' roll en dus aan de basis van de huidige popmuziek. Met name die hoge 'oooh' gilletjes deden het hem. Paul McCartney heeft ooit aangegeven dat hij met name dat aspect liet doorklinken in de vroege Beatles-nummers. Maar natuurlijk is die hele generatie - zeg maar gerust: vrijwel iedereen die pop- en rockmuziek maakt - schatplichtig aan Richard Wayne Penniman.
https://www.telegraaf.nl/entertainment/101772657/zonder-little-richard-geen-beatles-bowie-en-elton
R.I.P. Little Richard
R.I.P. Betty Wright
Bij de berichten over Betty Wright viel me op dat ze slechts 66 is geworden. Haar grootste (internationale) hit Clean up woman stamt uit '71. Terugrekenend bedacht ik me dat ze toen 17 of 18 jaar geweest moest zijn, wat inderdaad blijkt te kloppen.
Veel gesampled nummer overigens, net als Tonight's the night van haar live-album uit '78, dat overigens pas begin jaren negentig een hitje werd in Nederland.
En wat moet ik nog toevoegen over Little Richard? De man die aan de wieg stond van de rock 'n' roll en dus aan de basis van de huidige popmuziek. Met name die hoge 'oooh' gilletjes deden het hem. Paul McCartney heeft ooit aangegeven dat hij met name dat aspect liet doorklinken in de vroege Beatles-nummers. Maar natuurlijk is die hele generatie - zeg maar gerust: vrijwel iedereen die pop- en rockmuziek maakt - schatplichtig aan Richard Wayne Penniman.
https://www.telegraaf.nl/entertainment/101772657/zonder-little-richard-geen-beatles-bowie-en-elton
R.I.P. Little Richard
R.I.P. Betty Wright
0
geplaatst: 11 mei 2020, 14:04 uur
Nick Beggs (o.a. Kajagoogoo, Steven Wilson) melde zojuist dat basgitarist John Mackenzie op 65 jarige leeftijd aan de gevolgen van kanker is overleden. Tourde o.a. met Lionel Richie, Shakira, David Bowie, Tina Turner, Eric Burdon, Kajagoogoo en speelde mee op platen van o.a. Eurythmics, The Pretenders en Alison Moyet.
0
geplaatst: 12 mei 2020, 10:53 uur
Dat is een grote naam uit de Duitse trance en techno wereld, een van de pioniers in dat genre.
Vooral bekend geworden met hardtrance als ik mij niet vergis, maar hij heeft ook veel andere dingen gemaakt, o.a Resistance D vind ik erg goed.
Veel te jong overleden in ieder geval, rip.
Edit: deze EP samen met Laurent Garnier is ook erg goed. Dune - The Alliance EP (1994)
Vooral bekend geworden met hardtrance als ik mij niet vergis, maar hij heeft ook veel andere dingen gemaakt, o.a Resistance D vind ik erg goed.
Veel te jong overleden in ieder geval, rip.
Edit: deze EP samen met Laurent Garnier is ook erg goed. Dune - The Alliance EP (1994)
0
geplaatst: 12 mei 2020, 17:50 uur
R.I.P. Little Richard (Is Jerry Lee nu echt de laatste?)
R.I.P. Betty Wright
R.I.P. Betty Wright
0
geplaatst: 12 mei 2020, 18:31 uur
deedee schreef:
Is Jerry Lee nu echt de laatste?
Je zou Don Everly nog kunnen noemen, maar de Everly Brothers begonnen nèt iets later (eerste single 1956, eerste hit 1957) en je zou ze misschien eerder bij de pop dan bij de rock & roll kunnen indelen (maar what's in a name).Is Jerry Lee nu echt de laatste?
0
geplaatst: 13 mei 2020, 14:19 uur
Dit topic heet R.I.P. is volgens mij Rest in Peace. De mensen die herdacht worden komen alsnog in een veldslag terecht over wie gelijk heeft in een niet ter zake doende discussie voor dit topic. Misschien een ander speelveldje hiervoor zoeken.
1
geplaatst: 15 mei 2020, 19:34 uur
Phil May van The Pretty Things overleden.
Praktisch de hele ochtend naar zijn stem geluisterd en dan nu lezen dat hij dood is.
Praktisch de hele ochtend naar zijn stem geluisterd en dan nu lezen dat hij dood is.
1
geplaatst: 15 mei 2020, 20:38 uur
Fietsongeluk, heup gebroken, operatie en dan nu overleden als gevolg van complicaties... 
Phil May, frontman with the Pretty Things, dies aged 75

Phil May, frontman with the Pretty Things, dies aged 75
1
geplaatst: 15 mei 2020, 21:29 uur
Het gaat maar door: The Beatles' photographer and collaborator Astrid Kirchherr dies aged 81
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.