menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
geplaatst:
RIP Phil May

Frontman van de legendarische Pretty Things.

geplaatst:
R.I.P Phil May

geplaatst:
R.I.P. Phil May

geplaatst:
Derek Lawrence producer van Deep Purple en wishbone Ash (eerste albums) is ook weg.

RIP Mory Kanté

Met Yéké Yéké wel succes in het Westen, voor weinig Afrikaanse artiesten een bereikbaar doel.

Het nummer staat al jaren op mijn mobiel en komt via de shuffle nog af en toe voorbij.

Dat is echt schrikken. Recent nog met veel genoegen naar Yéké Yéké geluisterd, omdat deze song in De Anderstalige Ladder voorbij kwam. R.I.P. Mory Kanté

Ach.

"Yé Ké Yé Ké" vind ik nog altijd fantastisch. Voor mij een van de allereerste nummers die ik hoorde toen ik net naar muziek begon te luisteren die anders was dan alle andere muziek en "anders dan anders" heeft bij mij altijd op sympathie kunnen rekenen.

Ik kan het nummer trouwens ook meezingen, puur fonetisch maar behoorlijk accuraat. Geen idee waar het over gaat.

En ik heb m laatst een paar gehoord in de zogenaamde hardfloor mix ivm de 1995 topic.

RIP Mory Kanté

Alweer een grootheid uit de Afrikaanse muziek heen

dix
Ooit op African Music Festival in Delft gehoord.
Dat kutnummer speelde ie godbetert drie keer.

R.I.P.

Yeke Yeke uit die goede oude muzikale 80's tijd.
Nanfoulen van hetzelfde album is ook een fijn nummer.

RIP Mory Kante

R.I.P. KJ Balla...

Moeten alle jonge rappers dood ofzo?

luigifort schreef:

Moeten alle jonge rappers dood ofzo?

Wacht maar op de volgende singles top 20 per jaar, zul jij zien dat er nog meer actief zijn dan jou lief is

Soledad (moderator)
Jazzdrummer Jimmy Cobb is overleden. Hij was ondermeer de drummer op Kind of Blue. 91 geweldige jaren oud.

R.I.P.

De man heeft veel overleefd. Behalve vanwege zijn werk met Miles Davis mij ook voornamelijk dierbaar vanwege zijn latere werk in het Wynton Kelly Trio. Rust in vrede, Jimmy Cobb.

Edit: als eerbetoon memoreren we nog de lekkerste bekkenslag in de jazzgeschiedenis, op 1:32 in het onderstaande filmpje:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=ylXk1LBvIqU

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Jimmy Cobb, prachtige muziek, geweldige drummer, mooie leeftijd. Rest in peace.

Vorige week nog zitten genieten van de docufilm Birth of the Cool en toen dacht ik al wat mooi dat hij nog steeds in leven is.

RIP Jimmy.

R.I.P. Jimmy Cobb

Jimmy Cobb, legende! 91 jaar maar liefst, het is goed zo.
R.I.P Jimmy Cobb

R.I.P. Jimmy

Ik had er overigens nog nooit van gehoord , omdat ik niet echt een jazz liefhebber ben. Ik had de naam echter wel behoren te weten omdat hij nota bene vermeld staat op het bekendste jazz album aller tijden die ik bezit .......

Edit : nog even hoes bekeken....Wynton Kelly ken ik ook niet en weet ook zijn rol op jet album niet

Gast
geplaatst: vandaag om 01:55 uur

geplaatst: vandaag om 01:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.