Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
1
geplaatst: 17 mei 2020, 22:05 uur
R.I.P.Jorge Santana.
Jorge Santana Dead: Musician and Brother of Carlos Santana Was 68 – Variety
Jorge Santana Dead: Musician and Brother of Carlos Santana Was 68 – Variety
0
geplaatst: 18 mei 2020, 10:38 uur
Derek Lawrence producer van Deep Purple en wishbone Ash (eerste albums) is ook weg.
0
geplaatst: 22 mei 2020, 15:42 uur
Le chanteur guinéen Mory Kanté, auteur de « Yéké Yéké », est décédé à 70 ans
Indirect door Covid overleden helaas.
Indirect door Covid overleden helaas.
0
geplaatst: 22 mei 2020, 16:21 uur
RIP Mory Kanté
Met Yéké Yéké wel succes in het Westen, voor weinig Afrikaanse artiesten een bereikbaar doel.
Het nummer staat al jaren op mijn mobiel en komt via de shuffle nog af en toe voorbij.
Met Yéké Yéké wel succes in het Westen, voor weinig Afrikaanse artiesten een bereikbaar doel.
Het nummer staat al jaren op mijn mobiel en komt via de shuffle nog af en toe voorbij.
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 22 mei 2020, 16:24 uur
Dat is echt schrikken. Recent nog met veel genoegen naar Yéké Yéké geluisterd, omdat deze song in De Anderstalige Ladder voorbij kwam. R.I.P. Mory Kanté
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 mei 2020, 16:27 uur
Ach. 
"Yé Ké Yé Ké" vind ik nog altijd fantastisch. Voor mij een van de allereerste nummers die ik hoorde toen ik net naar muziek begon te luisteren die anders was dan alle andere muziek en "anders dan anders" heeft bij mij altijd op sympathie kunnen rekenen.
Ik kan het nummer trouwens ook meezingen, puur fonetisch maar behoorlijk accuraat. Geen idee waar het over gaat.

"Yé Ké Yé Ké" vind ik nog altijd fantastisch. Voor mij een van de allereerste nummers die ik hoorde toen ik net naar muziek begon te luisteren die anders was dan alle andere muziek en "anders dan anders" heeft bij mij altijd op sympathie kunnen rekenen.
Ik kan het nummer trouwens ook meezingen, puur fonetisch maar behoorlijk accuraat. Geen idee waar het over gaat.

0
geplaatst: 22 mei 2020, 17:20 uur
En ik heb m laatst een paar gehoord in de zogenaamde hardfloor mix ivm de 1995 topic.
RIP Mory Kanté
RIP Mory Kanté
1
geplaatst: 22 mei 2020, 17:52 uur
Ooit op African Music Festival in Delft gehoord.
Dat kutnummer speelde ie godbetert drie keer.
R.I.P.
Dat kutnummer speelde ie godbetert drie keer.
R.I.P.
0
geplaatst: 22 mei 2020, 18:14 uur
Yeke Yeke uit die goede oude muzikale 80's tijd.
Nanfoulen van hetzelfde album is ook een fijn nummer.
RIP Mory Kante
Nanfoulen van hetzelfde album is ook een fijn nummer.
RIP Mory Kante
2
geplaatst: 24 mei 2020, 09:35 uur
Wacht maar op de volgende singles top 20 per jaar, zul jij zien dat er nog meer actief zijn dan jou lief is

0
Soledad
geplaatst: 25 mei 2020, 18:50 uur
Jazzdrummer Jimmy Cobb is overleden. Hij was ondermeer de drummer op Kind of Blue. 91 geweldige jaren oud.
R.I.P.
R.I.P.
1
geplaatst: 25 mei 2020, 21:12 uur
De man heeft veel overleefd. Behalve vanwege zijn werk met Miles Davis mij ook voornamelijk dierbaar vanwege zijn latere werk in het Wynton Kelly Trio. Rust in vrede, Jimmy Cobb.
Edit: als eerbetoon memoreren we nog de lekkerste bekkenslag in de jazzgeschiedenis, op 1:32 in het onderstaande filmpje:
Edit: als eerbetoon memoreren we nog de lekkerste bekkenslag in de jazzgeschiedenis, op 1:32 in het onderstaande filmpje:
0
geplaatst: 25 mei 2020, 21:16 uur
Jimmy Cobb, prachtige muziek, geweldige drummer, mooie leeftijd. Rest in peace.
0
geplaatst: 25 mei 2020, 21:18 uur
Vorige week nog zitten genieten van de docufilm Birth of the Cool en toen dacht ik al wat mooi dat hij nog steeds in leven is.
RIP Jimmy.
RIP Jimmy.
0
geplaatst: 26 mei 2020, 10:19 uur
Jimmy Cobb, legende! 91 jaar maar liefst, het is goed zo.
R.I.P Jimmy Cobb
R.I.P Jimmy Cobb

0
Wrathchild1
geplaatst: 26 mei 2020, 11:10 uur
R.I.P. Jimmy
Ik had er overigens nog nooit van gehoord , omdat ik niet echt een jazz liefhebber ben. Ik had de naam echter wel behoren te weten omdat hij nota bene vermeld staat op het bekendste jazz album aller tijden die ik bezit .......
Edit : nog even hoes bekeken....Wynton Kelly ken ik ook niet en weet ook zijn rol op jet album niet
Ik had er overigens nog nooit van gehoord , omdat ik niet echt een jazz liefhebber ben. Ik had de naam echter wel behoren te weten omdat hij nota bene vermeld staat op het bekendste jazz album aller tijden die ik bezit .......

Edit : nog even hoes bekeken....Wynton Kelly ken ik ook niet en weet ook zijn rol op jet album niet
0
geplaatst: 27 mei 2020, 07:47 uur
R.I.P. Bucky Baxter. Befaamd pedal-steel gitarist, vooral bekend om zijn samenwerking met Steve Earle en vooral Bob Dylan. Vader van Rayland Baxter.
Bucky Baxter, Pedal-Steel Great Who Toured With Bob Dylan, Dead at 65 - Rolling Stone - rollingstone.com
Bucky Baxter, Pedal-Steel Great Who Toured With Bob Dylan, Dead at 65 - Rolling Stone - rollingstone.com
0
geplaatst: 27 mei 2020, 08:33 uur
Ook overleden: Robert "Bobby Digital" Dixon. Bobby Digital had just completed home studio at time of death. Reggae/dancehall producer.
0
geplaatst: 29 mei 2020, 19:51 uur
RIP Bob Kulick.
Bob Kulick, de kale broer van ex-KISS gitarist Bruce Kulick. Bob Kulick werd net niet gekozen om de leadgitarist te worden voor KISS in 1973, Ace kwam net na hem aan de buurt tijdens de auditie.
Bob was zelf te horen op de studio kant van Alive II, Paul's solo album uit 1978, Killers en Creatures of the Night.
Naast KISS is hij ook te horen op albums van Lou Reed (Coney Island Baby), Diana Ross en Meat Loaf.
Totaal onverwacht overleden.
Bob Kulick, de kale broer van ex-KISS gitarist Bruce Kulick. Bob Kulick werd net niet gekozen om de leadgitarist te worden voor KISS in 1973, Ace kwam net na hem aan de buurt tijdens de auditie.
Bob was zelf te horen op de studio kant van Alive II, Paul's solo album uit 1978, Killers en Creatures of the Night.
Naast KISS is hij ook te horen op albums van Lou Reed (Coney Island Baby), Diana Ross en Meat Loaf.
Totaal onverwacht overleden.
0
geplaatst: 29 mei 2020, 20:25 uur
Bob Kulick deed ook nog mee bij W. A. S. P.
Op The Crimson idol en Still Not Black Enough om precies te zijn.
Verder ook nog bij Doro meegedraaid als ik me niet vergis.
Op The Crimson idol en Still Not Black Enough om precies te zijn.
Verder ook nog bij Doro meegedraaid als ik me niet vergis.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.