Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
1
geplaatst: 30 mei 2020, 15:52 uur
.... of hoe strips ook Rock 'n Roll kunnen zijn... RIP Eric Schreurs...
Een kudtkoekiewall. Omdat dat moet, van de kudtkoekiewet. - geenstijl.nl
NB. Dit is het enige bericht dat ik kan vinden....
Een kudtkoekiewall. Omdat dat moet, van de kudtkoekiewet. - geenstijl.nl
NB. Dit is het enige bericht dat ik kan vinden....
0
geplaatst: 30 mei 2020, 16:42 uur
Ook op de Nederlandse wikipedia wordt nu vermeld dat hij is overleden... R.I.P. Eric Schreurs.
0
geplaatst: 31 mei 2020, 12:32 uur
Edwynn schreef:
Bob Kulick deed ook nog mee bij W. A. S. P.
Op The Crimson idol en Still Not Black Enough om precies te zijn.
Verder ook nog bij Doro meegedraaid als ik me niet vergis.
Bob Kulick deed ook nog mee bij W. A. S. P.
Op The Crimson idol en Still Not Black Enough om precies te zijn.
Verder ook nog bij Doro meegedraaid als ik me niet vergis.
...en dan vergeten jullie nog zijn - althans in mijn ogen - belangrijkste wapenfeit: zijn eigen band Balance, in 1982 verantwoordelijk voor het bescheiden AOR/hardrock-meesterwerkje In for the count. Ook op de eerste twee hardrock-albums (ja, echt waar!) van Michael Bolton was-ie van de partij.
R.I.P. Bob Kulick.
0
geplaatst: 1 juni 2020, 21:13 uur
RIP Joey Image (Misfits)
https://www.brooklynvegan.com/misfits-drummer-joey-image-reportedly-dead-at-63/
https://www.brooklynvegan.com/misfits-drummer-joey-image-reportedly-dead-at-63/
0
geplaatst: 4 juni 2020, 13:21 uur
Heel triest. Ondanks zijn ziekte een heel positief ingesteld mens. Veel te jong natuurlijk.
R.I.P: Marc de Hond.
R.I.P: Marc de Hond.
0
geplaatst: 4 juni 2020, 15:15 uur
Von Helsing schreef:
RIP Bob Kulick.
Bob Kulick, de kale broer van ex-KISS gitarist Bruce Kulick. Bob Kulick werd net niet gekozen om de leadgitarist te worden voor KISS in 1973, Ace kwam net na hem aan de buurt tijdens de auditie.
Bob was zelf te horen op de studio kant van Alive II, Paul's solo album uit 1978, Killers en Creatures of the Night.
Naast KISS is hij ook te horen op albums van Lou Reed (Coney Island Baby), Diana Ross en Meat Loaf.
Totaal onverwacht overleden.
RIP Bob Kulick.
Bob Kulick, de kale broer van ex-KISS gitarist Bruce Kulick. Bob Kulick werd net niet gekozen om de leadgitarist te worden voor KISS in 1973, Ace kwam net na hem aan de buurt tijdens de auditie.
Bob was zelf te horen op de studio kant van Alive II, Paul's solo album uit 1978, Killers en Creatures of the Night.
Naast KISS is hij ook te horen op albums van Lou Reed (Coney Island Baby), Diana Ross en Meat Loaf.
Totaal onverwacht overleden.
Heb eens gelezen dat Paul Stanley verklaarde dat Bob Kulick ergens in de jaren'80 de ideale gitarist was voor Kiss toen ze weer eens zonder gitarist zaten. Maar er was geen sprake van dat Bob die vacature mocht vervullen want de ongeschreven wet dat hardrockers lang haar moesten hebben was heilig.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 juni 2020, 09:56 uur
R.I.P. Steve Priest (72), bassist van The Sweet
0
geplaatst: 5 juni 2020, 10:52 uur
Lees het ook net. Wereldband, The Sweet. Niet alleen de singles, ook sommige albums. Was een van de eerste bands waardoor ik muzikaal gegrepen werd.
R.I.P. Steve Priest.
R.I.P. Steve Priest.
0
geplaatst: 5 juni 2020, 10:55 uur
Ai, weer een naar bericht. Steve speelde nog steeds met zijn eigen Sweet vanuit Amerika. Gitarist Andy Scott doet het zelfde vanuit de UK.
Steve was fysiek niet best de laatste jaren viel mij al op.
R.I.P. Steve Priest
Steve was fysiek niet best de laatste jaren viel mij al op.
R.I.P. Steve Priest
0
geplaatst: 5 juni 2020, 19:06 uur
RIP Rupert Hine
https://ultimateclassicrock.com/rupert-hine-dead/
https://ultimateclassicrock.com/rupert-hine-dead/
0
geplaatst: 5 juni 2020, 19:22 uur
Elke dag vraag je je inmiddels af, wie volgt. Het gaat erg hard met de musici uit het verleden.
R.I.P. Rupert Hine
R.I.P. Rupert Hine
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 juni 2020, 19:56 uur
Oei.
Nou roept zijn productiewerk op de twee (ook in het artikel genoemde) Rushalbums hier wel wat gemengde gevoelens op, maar dat was toch meer een kwestie van de juiste man net niet op de juiste plek. Heb hier een paar soloalbums van de man liggen en die hebben hun momenten.
R.I.P. Rupert Hine
Nou roept zijn productiewerk op de twee (ook in het artikel genoemde) Rushalbums hier wel wat gemengde gevoelens op, maar dat was toch meer een kwestie van de juiste man net niet op de juiste plek. Heb hier een paar soloalbums van de man liggen en die hebben hun momenten.
R.I.P. Rupert Hine
0
geplaatst: 5 juni 2020, 19:57 uur
R.I.P. Steve Priest.
Lees het pas net.
The Sweet was voor opgeschoten jochies van 10 de perfecte band om 6 jaar mee op te groeien. Hun groei was jouw groei, de ontwikkeling van hun muziek van was jouw ontwikkeling in de muziek.
Lees het pas net.
The Sweet was voor opgeschoten jochies van 10 de perfecte band om 6 jaar mee op te groeien. Hun groei was jouw groei, de ontwikkeling van hun muziek van was jouw ontwikkeling in de muziek.
0
geplaatst: 5 juni 2020, 21:10 uur
Ow jemig, dit komt onverwacht. Ook dat is niet heel vreemd want hij kwam nooit in de publiciteit. Overigens zat hij van de week nog met Howard Jones in de studio dus het lijkt onverwachts.
Inderdaad niet bepaald de twee meest legendarische Rush albums waar hij zich mee bemoeide maar hij heeft genoeg andere interessante dingen daar naast gedaan.
RIP Rupert Hine
Inderdaad niet bepaald de twee meest legendarische Rush albums waar hij zich mee bemoeide maar hij heeft genoeg andere interessante dingen daar naast gedaan.
RIP Rupert Hine
2
geplaatst: 5 juni 2020, 23:22 uur
RIP Rupert Hine
Van de week kwam zijn naam voorbij bij een post op Murray Heads album Between Us.
Productie voor The Fixx, The Waterboys (debuut), Saga, Tina Turner, Howard Jones, Martin Ansell, Bob Geldof, Underworld (debuut), Rush, Chris De Burgh, Stevie Nicks.
Doctor Who ~ Who Is The Doctor ~ Jon Pertwee > volgens Discogs zijn eerste vlijt als producer.
Van de week kwam zijn naam voorbij bij een post op Murray Heads album Between Us.
Productie voor The Fixx, The Waterboys (debuut), Saga, Tina Turner, Howard Jones, Martin Ansell, Bob Geldof, Underworld (debuut), Rush, Chris De Burgh, Stevie Nicks.
Doctor Who ~ Who Is The Doctor ~ Jon Pertwee > volgens Discogs zijn eerste vlijt als producer.
0
geplaatst: 5 juni 2020, 23:30 uur
Leuk weetje, het toeval wil dat ik de laatste tijd veel Doctor Who muziek heb gedraaid
0
geplaatst: 6 juni 2020, 09:59 uur
Ach ... Niet de best klinkende plaat ever, maar wel een productie die het eerie songmateriaal fantastisch ondersteunt. Had Hine ook niet een top40 hitje ooit?
0
geplaatst: 6 juni 2020, 11:12 uur
Ik ken eigenlijk alleen z'n eigen bedachte band Thinkman.
The Formula behaalde volgens mij ook nog eventjes de lijst van de Verrukkelijke 15.
Vind overigens, dat er niks mis mee is met het Roll the Bones album. Maar dan trap ik waarschijnlijk op menig teentje van de tere Rush zieltjes alhier.
RIP
The Formula behaalde volgens mij ook nog eventjes de lijst van de Verrukkelijke 15.
Vind overigens, dat er niks mis mee is met het Roll the Bones album. Maar dan trap ik waarschijnlijk op menig teentje van de tere Rush zieltjes alhier.
RIP
0
geplaatst: 6 juni 2020, 11:54 uur
Outlaw104 schreef:
Rob Stenders bevestigde dit gisteren nog in zijn uitzending, dus dat heb je goed onthouden.
R.I.P. Rupert Hine en Steve Priest.
Het gaat wel erg hard dit jaar.

2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 juni 2020, 13:01 uur
Outlaw104 schreef:
De mannen hebben betere liedjes geschreven en er zijn Rushalbums geproduceerd op een manier die de band beter lijkt te passen. Verder vind ik over de hele linie ook niet zo veel mis met het album (3,5*), maar ik schijn dan ook een fan te zijn.Vind overigens, dat er niks mis mee is met het Roll the Bones album. Maar dan trap ik waarschijnlijk op menig teentje van de tere Rush zieltjes alhier.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.