MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
R.I.P. Wayne Fontana

R.I.P. Martin Birch.

( nog) geen reacties van Iron Maiden op het overlijden van Martin Birch ( produceerde 9 succesvolle albums voor IM) noch Deep Purple.

Afgelopen vrijdag is zanger en gitarist Paul Dokter (o.a. The Serenes en Toylets) overleden.
RIP

gigage schreef:
( nog) geen reacties van Iron Maiden op het overlijden van Martin Birch ( produceerde 9 succesvolle albums voor IM) noch Deep Purple.

David Coverdale en Geezer Butler reageerden al wel.

Ook zag ik een fb post door Ronnie James Dio... Maar daar twijfel ik een beetje aan...

Outlaw104 schreef:
Afgelopen vrijdag is zanger en gitarist Paul Dokter (o.a. The Serenes en The Toylets) overleden.
RIP

Waar haal je dit nieuws vandaan?

Heftig zeg,

Veel te vroeg van ons heen gegaan en een groot onbekend talent gebleven.

R.I.P. Paul Dokter

Arbeidsdeskundige
R.I.P. Paul Dokter

Dat is vreselijk nieuws.

wat triest, altijd gehoopt dat er een reunie van de Serenes zat aan te komen.
Dat zal nu niet meer gebeuren.

R.I.P. Paul Dokter

RIP Paul Dokter

Een paar fijne nummers gemaakt met The Serenes

Sir Spamalot (crew)
R.I.P. Martin Birch. Hij heeft een groot aantal grote Rock / Metal albums mogen begeleiden.

vigil schreef:
RIP Paul Dokter

Een paar fijne platen gemaakt met The Serenes
Eentje maar, de tweede was ie al weg.

Outlaw104 schreef:
(quote)
Eentje maar, de tweede was ie al weg.

Ow serieus? Nou paar fijne nummers dus

gigage schreef:

RIP Martin Birch (1948 – 2020)
A man of many nicknames… and simply one of the greatest people we have ever worked with.
Steve Harris:
“He was just absolutely brilliant. He wasn’t just a producer, he was a hands-on engineer too, so he knew how to get a great sound. He was also fantastic at motivating people; he just had a knack of getting the best out of you. He was also a really nice man, great fun with a terrific sense of humour and that made him easy to work with. We all got along with him really well and the whole band is very saddened by today’s news.”
Bruce Dickinson:
“To me, Martin was a mentor who completely transformed my singing: he was a psychotherapist and in his own words a juggler who could mirror exactly what a band was. That was his special talent as a producer. He was not a puppeteer, he did not manipulate the sound of the band, he just reflected it in the best possible way. Apart from all of that he was a wonderful, warm & funny human being. Martin & I shared a passion for martial arts – he for karate and me for fencing which gave us another bond too. I’m so very sad to hear this news, it’s incredible that he has passed away at such a young age for a man who was so full of life.”
Rod Smallwood:
“He was a fantastic guy who always shared a mutual respect with the band. He never, ever, let us down in the studio. He was a true gentleman and he will be hugely missed by everyone in the Maiden Family."

Totaal ferslein
"Ik bin der kapot fan, de grûn slacht ûnder dyn fuotten wei, ik bin totaal ferslein. Net ien seach dit oankommen", seit Theo de Jong, mei-komponist en sjonger. "We hienen in hiel goede klik, mei net in oare muzikant kin it oait wer sa wêze. Paul gie der 110 prosint yn."

Hy makke ek noch hieltyd nije muzyk mei him. "Sûnt 2013 ha we it wer oppakt. Hy hie in studio thús en sa'n twa kear yn de moanne reizge ik nei him ta, hy wenne doe yn Bedum. Twa jier werom is er ferhuze nei Amsterdam, dêrnei ha we wol mailkontakt hân."

De Jong wol no ophâlde mei it meitsjen fan muzyk. "Ik kap dermei, en pak it skilderjen wer op. In gelijkgestemde sil ik net fine."

Vertaling:

Totaal verslagen
"Ik ben er kapot van, de grond slaat onder jouw voeten weg, ik ben totaal verslagen. Niet één zag dit aankomen", zegt Theo de Jong, mede-komponist en zanger. "We hadden een heel goede klik, met niet een andere muzikant kan het ooit weer zo zijn. Paul ging er 110 procent voor."

Hij maakte ook nog steeds nieuwe muziek met hem. "Sinds 2013 hebben we het weer opgepakt. Hij had een studio thuis en zo'n twee keer in de maand reisde ik naar hem toe, hij woonde toen in Bedum. Twee jaar terug is hij verhuisd naar Amsterdam, vervolgens hebben we nog wel mailkontakt gehad."

De Jong wil nu stoppen met het maken van muziek. "Ik kap daarmee, en pak het schilderen weer op. Een gelijkgestemde zal ik nooit vinden."

RIP Martin Birch

R.I.P. Martin Birch.
Als producent veel geroemd en terecht. Maar hij speelde ook akoestische gitaar op het album Mystery to me van Fleetwood Mac (1973).
Hij was ook producer/engineer op de Fleetwood Mac albums Bare trees (1972), Penguin (1973) en ook Mystery to me.

Casartelli (moderator)
Afgelopen zondag toevallig Barefoot and Pregnant nog gedraaid, niet wetende dat een van beide stemmen ons net twee dagen ontvallen was. De conclusie was dan ook ongefilterd: het is overwegend toch niet helemaal de bijzondere plaat die er hier vaak van gemaakt wordt. It kin net altyd in feest wêze.

Soit. Abiding Place en The World Is a Woman's Breast worden gekoesterd.

R.I.P. Peter Dokter

Hoewel zelf Fries kwam ik er pas enkele jaren geleden via deze site achter wat het beste 'Friese' album ooit is. Barefoot and Pregnant is wat mij betreft een pareltje uit de Nederlandse popgeschiedenis.

R.I.P. Paul Dokter

Tevens een wezenlijke bijdrage geleverd aan de muziekgeschiedenis, maar dan weer op geheel andere wijze.

R.I.P. Martin Birch

Heftig, RIP Paul Dokter
Medeverantwoordelijk voor het mooiste Nederlandse album ooit!

Arbeidsdeskundige
R.I.P. Martin Birch

RIP Paul Dokter, Rust zacht.

https://m.youtube.com/watch?v=mkTmO7xNzXg

Ooit in de stromende regen op Waterpop samen met mijn lief staan genieten van The Serenes. Rust zacht Paul.

Hilarisch is ook de interviewster in het tv programma "Geen C te hoog".
Paul Dokter kan niets anders dan wat meewarig glimlachen om haar stupide vragen.
Tenenkrommend!

R.I.P. Trini Lopez

Verschillende bronnen en accounts melden dat
Trini Lopez vandaag is overleden aan de complicaties van het Covid-19 virus.
Echte bevestiging kan ik voorlopig nog niet vinden.

Edit: Allerlei grote sites en kranten melden het inmiddels ook.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:26 uur

geplaatst: vandaag om 14:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.