MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:

Arbeidsdeskundige
Staat nu ook op Wikipedia. RIP Trini Lopez.

R.I.P. Trini Lopez

BrotherJohn
R.I.P. Paul Dokter - dat komt binnen zeg. Altijd veel bewondering voor hem gehad, nu sprakeloos....

R.I.P. Trini Lopez - hier was mijn vader bewonderaar van, vanwege 'zijn temperament', kenmerkende manier van slaggitaar spelen en aanstekelijke liedjes zoals I'm Coming Home Cindy, Kansas City, If I Had a Hammer etc. die altijd volop meegezongen werden thuis. Weer een stukje nostalgie nog meer nostalgie geworden.

R.I.P. Trini Lopez

R.I.P. Trini Lopez en bedankt voor de vrolijke noot in de muziek.

Gisteren is in besloten kring afscheid genomen van Paul Dokter.
Heb het er ontzettend moeilijk mee, draai in mijn auto al de gehele week the Serenes.

"So life goes on
'till we meet again
my friend"

Op de de albumpagina van Barefoot and Pregnant nog wat naslagwerk voor geïnteresseerden gedumpt:
https://www.musicmeter.nl/album/1670/info/0#6601497

En "nieuw" materiaal van Paul en Theo uit 2018 onder de naam The Family Acid:

R.I.P. Pete Way

Even niet opgelet, en dan blijkt het weer hard te gaan met de overlijdensberichten van - vooral - helden van vroeger.

R.I.P. Pete Way
R.I.P. Martin Birch (dank voor het vastleggen van legendarische albums van o.a. Iron Maiden, Deep Purple, Rainbow, Whitesnake en Fleetwood Mac)

R.I.P. Trini Lopez
(muziek van zelfs voor mijn tijd, maar kennelijk wel iemand die, nog net iets eerder dan de Rolling Stones, concerthallen op zijn kop wist te zetten.
Het optreden van Trini (‘If I had a hammer’) Lopez in het Amsterdamse Concertgebouw heeft aanleiding gegeven tot zeer wilde tonelen. Tijdens zijn gehele optreden is de zanger er niet in geslaagd zich ook maar een moment verstaanbaar te maken
(Utrechts Utrechts Nieuwsblad, 10 februari 1964, geciteerd op de altijd informatieve website van voormalig Polydor A&R-man Harry Knipschild).

R.I.P. Pete Way

Arbeidsdeskundige
R.I.P. Pete Way

R.I.P. Julian Bream (1933-2020), Engelse meestergitarist. Van zijn vele platen staan er slechts drie op MusicMeter, met nul stemmen en evenzovele berichten. Toch een zeer grote naam.

Eddie Gale, jazz trompettist die eind jaren '60 enkele baanbrekende spiritual jazz albums heeft uitgebracht, is begin juli overleden, lees ik net op de website van Blue Note.

Eddie Gale 1941-2020.

Met name zijn moeilijk verkrijgbare Ghetto Music (1968) en Black Rhythm Happening (1969) zijn zeer de moeite waard.

Steve Grossman, hard bop en fusion saxofonist, is overleden op 15 aug. Ken hem van zijn samenwerkingen met pianist Cedar Walton en van zijn kortstondige dienstverband bij Miles Davis. Grossman was de leading saxofonist op o.a. Tribute to Jack Johnson. Hij heeft zelf ook enkele zeer verdienstelijke plaatjes opgenomen als leider. Qua stijl ergens tussen John Coltrane en Sonny Rollins. Ik heb 2 van zijn albums (Love is the Thing en Time to Smile, aanraders!) en ben al een tijdje op zoek naar meer van hem..... RIP.

Damn, R.I.P.

Tony schreef:
Steve Grossman, hard bop en fusion saxofonist, is overleden op 15 aug.

Dat is wel schrikken, zeg! Ik heb een paar maanden terug voor het eerst een album van Grossman beluisterd en dat beviel me goed. Aangezien dat album nog niet op MusicMeter stond, heb ik het toen maar toegevoegd. Daarna zag ik dat er nogal wat albums van Grossman ontbraken en heb ik er nog een hele rits toegevoegd. Dat geeft wel aan hoe onbekend hij hier nog is, zijn samenwerking met Miles Davis ten spijt (Tribute to Jack Johnson blijft fantastisch).

R.I.P. Steve Grossman

Arbeidsdeskundige
R.I.P. Steve Grossman

RIP Frankie Banali

Slechts 68 jaar. Drummer van Quiet Riot.

Frankie was diagnosed with stage IV pancreatic cancer on April 17, 2019 and given six months to live. He put up an inspiringly brave and courageous 16-month battle to the end and continued playing live as long as he could. Standard chemotherapy stopped working and a series of strokes made the continuation on a clinical trial impossible. He ultimately lost the fight at 7:18 p.m. on August 20 in Los Angeles surrounded by his wife and daughter.

Ook getrommeld bij W.A.S.P.
Banali had een kenmerkende, nogal zenuwachtige drumstijl.
Treurig nieuws weer.

R.I.P pete Way & Frankie Banali

Arbeidsdeskundige
RIP Frankie Banali

Nee, dit kan toch niet waar zijn?
R.I.P. Justin Townes Earle.

RIP Justin townes earle...

Hendrik68
Ik mag niet vloeken zeker? Man, man man wat een treurig nieuws zeg. Zo'n bevlogen artiest. Compleet eigen stijl binnen de rootsscene. 10 keer meer dan alleen de zoon van. Rust zacht Justin.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:34 uur

geplaatst: vandaag om 03:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.