MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
R.I.P. Mr. Bond.

Opmerkelijk genoeg heb ik gisterenavond nog een film zitten kijken met Connery in de hoofdrol.

Op de een of andere manier een groot zwak voor deze man. Eeuwige held. R.I.P.

Zack
Dito ..... R.I.P.

GrafGantz schreef:
R.I.P. Mr. Bond.

Opmerkelijk genoeg heb ik gisterenavond nog een film zitten kijken met Connery in de hoofdrol.

Wel ook toevallig ....ik heb de complete reeks op DVD
En heb donderdag Goldfinger weer es bekeken, een van de beste met Connery

R.I.P. Sean Connery

teus schreef:
(quote)

Goldfinger Movie CLIP - I Expect you To Die (1964) HD - YouTube

Martial
Mijn grote filmheld is niet meer .......

Connery een acteur uit het klassieke genre, maar wat een uitstraling, wat een charisma, de stem, met of zonder baard, maar bovenal wat een geweldige acteur al kijkend naar de mooie zwart-wit foto die hier ophangt van hem.

De soundtrack van één van zijn films The Russia House zeker niet zijn beste overigens, maar de muziek is betoverend mooi en vanavond is het hier Connery avond.

Dag Sir Connery R.I.P.

Een groot acteur is niet meer.

R.I.P. Sean Connery.

Een van de weinige acteurs waar mijn vriendin en ik het over eens zijn dat het een genoegen is om naar te kijken.

Een tijdloos en charismatisch karakter wat voort zal leven in talloze filmklassiekers.

teus schreef:
(quote)

Wel ook toevallig ....ik heb de complete reeks op DVD

R.I.P. Sean Connery

Oh, ik heb gisteren een niet-Bond-film gekeken van de beste man, staat er inderdaad wat verwarrend zo. Verder wel eens wat betreft Goldfinger.

GrafGantz schreef:
(quote)

Oh, ik heb gisteren een niet-Bond-film gekeken van de beste man, staat er inderdaad wat verwarrend zo. Verder wel eens wat betreft Goldfinger.

Hij speelde een heel sterke rol in The Hunt for Red October en heel grappige in een van de delen van Raiders of the Lost Arc

Mjuman schreef:
(quote)

Hij speelde een heel sterke rol in The Hunt for Red October en heel grappige in een van de delen van Raiders of the Lost Arc

Indiana Jones Raiders of the Lost Arc is zelf een deel (1). Maar mogelijk doelt je smiley daar ook wel op

Maar inderdaad, dat laatste zal mij altijd bij blijven als zijn meest geweldige acteermoment(en). Zijn rol van Indy's vader in Indiana Jones and the Last Crusade. Fantastische en wat onverwachtse rol, ondanks dat er in de Bobd-reeks ook voldoende humoristische momenten aanwezig waren.

Mij staat zijn rol in The Name of the Rose bij. Hij was daarin perfect op zijn plaats.

BrotherJohn
R.I.P. Sean

Casartelli (moderator)
spinout schreef:
Mij staat zijn rol in The Name of the Rose bij.
Idem hier. Die film hebben we op school diverse keren gekeken (of preciezer: we zijn er diverse keren aan begonnen en ik geloof dat hij ook één keer afgemaakt was).

Toen ik later eens een Bondfilm met Connery zag, vond ik het maar een broekie (en de special effects waren allicht ook nog niet zo spectaculair).

R.I.P.

Sessiemuzikant , producer en liedjesschrijver Stan Kesler stierf afgelopen 26 oktober aan botkanker. Hij werd 90 jaar oud.

RIP Ken Hensley

Neee!!!

Anderhalf maand geleden:
Outlaw104 schreef:
Na de al veel eerdere hemelvaarten van David Byron en Gary Thain heeft nu het derde lid van m'n favoriete Heep samenstelling, Lee Kerslake, het tijdelijke voor het eeuwige verwisseld. Blijven alleen Hensley en Box over.
En nu Hensley. Box is niet alleen het enigste oud-lid bij de Heep, hij blijft warempel ook nog als laatste over.

RIP Ken Hensley

R.I.P. Ken Hensley

Mssr Renard
Holy Shit Ken Hensley.

Niet alleen Uriah Heep-bekende maar ook solomuzikant en ooit de toetsenist van Blackfoot ook.

Maar zijn composities bij Uriah Heep zijn legendarisch.

Zo een nummer als Lady in Black is magistraal, door hem geschreven en gezongen en hij speelt er ook gitaar. Maar er zijn tientallen voorbeelden van zijn schrijf-talent.

Bolder, Byron, Wetton, Thain, Newton, Kerslake en nu Hensley.

Behalve Box leeft Lawton ook nog, niet eerlijk om hem niet als volwaardig Heep-lid te zijn.
Alsmede Shaw en Lawton die al sinds 1986 bij de band zitten, dat is bijna 35 jaar.

Rust zacht Ken Hensley.

Ken Hensley, geweldige toetsenist en songwriter van mijn favoriete Uriah Heep nummer 'Look at Yourself'.
R. I. P.

Mssr Renard
heicro schreef:
Ken Hensley, geweldige toetsenist en songwriter van mijn favoriete Uriah Heep nummer 'Look at Yourself'.
R. I. P. (embed)

Ook deze zong hij

RiP

Ken Hensley

Sir Spamalot (crew)
R.I.P. Ken Hensley

De beste Uriah Heep albums zijn met Hensley.
R.I.P. Hensley

Ik heb altijd een ongelofelijk zwak gehad voor Uriah Heep. De hoogtijperiode in de jaren zeventig natuurlijk, waar Hensley een stevig stempel op drukte, maar ook de recente output van de band (vanaf circa 1995. Ze hebben in die latere dagen een paar heel goede albums gemaakt, ook al was Hensley daar niet bij betrokken.

Hensley was ten diepste een singer-songwriter met een geweldig gevoel voor melodie. De grootste UH-classics (Easy livin', Lady in black, Return to fantasy, Stealin') komen mede of voornamelijk van zijn hand. Hij was sowieso de belangrijkste songwriter in de band in hun beste periode.

Droevig nieuws, ruim een maand na het verscheiden van bandmaatje en drummer Lee Kerslake.

R.I.P. Ken Hensley.

Mssr Renard schreef:
Bolder, Byron, Wetton, Thain, Newton, Kerslake en nu Hensley.
Newton?

Mssr Renard
Outlaw104 schreef:
(quote)
Newton?

Paul Newton, eerste bassist. Maar ik vergis mij. Hij leeft juist wel nog. Schijnbaar zou hij zelfs van plan zijn geweest weer met Hensley te gaan samenwerken.

RIP Bones Hillman

Bassist bij Midnight Oil vanaf eind jaren '80

Wel schrikken, net nu ze met nieuw materiaal komen, dan verwacht je dat niet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:25 uur

geplaatst: vandaag om 18:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.