menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
avatar van gaucho
R.I.P. Ronald 'Khalis' Bell - sexofonist, keyboardspeler en mede-oprichter van Kool & the Gang. Hij schreef onder de naam Khalis Bayyan mee aan een flink aantal van hun hits uit de jaren zeventig en tachtig. Waaronder uiteraard Celebration.

Ronald 'Khalis' Bell, Co-Founder of Kool & the Gang, Dies at 68 | Billboard

Kool & The Gang-oprichter Ronald 'Khalis' Bell (68) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

avatar van west
R.I.P. Ronald Bell. Ik heb als jochie genoten van de muziek van jouw band en doe dat nog steeds.

Heel wat deels instrumentale funkplaten uit de jaren '70 smaken echt overheerlijk (en hebben ook nog vaak zo'n mooie hoes).

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Let's celebrate

R.I.P. Ronald Bell

avatar van Mjuman
Ferry Maat's Soul Show - welke (ex-/part-time) soulio keek er niet naar uit? Let's Go Dancing, maar vooral (sorry!) Cherish - welke slomo-soulio met goede moves hoopte niet dat bij feestjes op slow-momenten Cherish gedraaid zou worden, memories live on

R.I.P. Ronald Bell

avatar van pjh1967
Pieter “Piep” Kooijman gitarist en componist van punkband The Helmettes is vandaag aan de slopende ziekte ALS overleden.

avatar van Minneapolis
R.I.P. Ronald Bell


Eigenlijk is/was Kool (de bijnaam van Ronald's bassende broer Robert) and the Gang een stuk of 3 bands. Daarmee doel ik op hoe hun sound verschilde gedurende verschillende periodes. Begin jaren 70 was jazz een grote invloed op hun sound. Daarna kwamen de funk en de disco.
Als ik het goed heb ik Ronald de saxofonist op 6:40. Sowieso stuk voor stuk smullen de blazer solo's.
Voor wie even de tijd heeft..


catchup
Diana Rigg aka Emma Peel


avatar van dix
dix
Ach ...

avatar van Poeha
Had het gisteren al gelezen, maar ging er niet vanuit dat ze ooit had gezongen.

R.I.P. Diana Rigg ("Emma Peel")

Heb de meeste van de 161 afleveringen van De Wrekers denk ik wel gezien.

avatar van nlkink
De afleveringen met Diana Rigg, incl. die in z/w, waren veruit de beste uit de complete serie. Zal dit weekend vermoedelijk wel een DVD pakken en een paar favoriete afleveringen selecteren.
RIP Diana Rigg.

avatar van heartofsoul
R.I.P. Toots Hibbert

avatar van Ernie
Toots Hibbert
Nog gezien op Couleur Café. Heerlijk optreden
RIP Rastaman

avatar van herman
Toots

Echt een geweldige zanger met veel karakter in zijn stem. En natuurlijk de naamgever van het reggae-genre.

avatar van gaucho
R.I.P. Lee Kerslake (73).

Drummer in de klassieke line-up van Uriah Heep. Tot 2018 bij de band betrokken, totdat het niet meer ging. Zat eraan te komen, want hij was al langere tijd ziek, maar zeker een gemis. Klassedrummer die veel toevoegde aan het typische Heep-geluid. Drumde begin jaren tachtig ook nog een tijdje bij Ozzy Osbourne.

Lee Kerslake, Ozzy Osbourne and Uriah Heep Drummer, Dead at 73 - Rolling Stone - rollingstone.com

(Enigszins off-topic: vreemd trouwens dat veel nieuwsberichten in de eerste plaats refereren aan zijn tijd met Ozzy en dan pas met Heep, terwijl hij voor de laatste band véééél langer actief is geweest, en naar mijn smaak ook veel nadrukkelijker mee geassocieerd moet worden. Is Ozzy dan zoveel bekender als Heep? Wellicht, maar waarschijnlijk vooral omdat de mainstream media hem vooral zien als een markante televisiepersoonlijkheid...)

avatar van Alicia
R.I.P. Lee Kerslake.

avatar van Mssr Renard
Heh gatverdamme, dat was pas een jeugdheld voor me. Knappe man, creatieve drummer en belangrijke backing vocalist.

Ik had zelfs zijn "solo"-plaat. Berggren Kerslake Band - The Sun Has Gone Hazy (2014)

avatar van Mssr Renard
gaucho schreef:
R.I.P. Lee Kerslake (73).

Drummer in de klassieke line-up van Uriah Heep. Tot 2018 bij de band betrokken, totdat het niet meer ging. Zat eraan te komen, want hij was al langere tijd ziek, maar zeker een gemis. Klassedrummer die veel toevoegde aan het typische Heep-geluid. Drumde begin jaren tachtig ook nog een tijdje bij Ozzy Osbourne.

Lee Kerslake, Ozzy Osbourne and Uriah Heep Drummer, Dead at 73 - Rolling Stone - rollingstone.com

(Enigszins off-topic: vreemd trouwens dat veel nieuwsberichten in de eerste plaats refereren aan zijn tijd met Ozzy en dan pas met Heep, terwijl hij voor de laatste band véééél langer actief is geweest, en naar mijn smaak ook veel nadrukkelijker mee geassocieerd moet worden. Is Ozzy dan zoveel bekender als Heep? Wellicht, maar waarschijnlijk vooral omdat de mainstream media hem vooral zien als een markante televisiepersoonlijkheid...)


Die lieve Ozzies hebben dus gewoon Kerslake en bassist Daisley genaaid door de nieuwe bandleden van toen (Trujilio en Bordin) de oude platen opnieuw te laten inspelen, zodat eerdergenoemden hun royalties kwijt waren. En dat terwijl juist Kerslake en Daisley mee hadden geschreven en Kerslake de achtergrondzang deed. Zonder die twee was er niet eens een solocarrière.

Gelukkig mocht Kerslake van Box (met Daisley) gewoon weer bij Heep. Want als iets Heep Heep maakte, waren het de krachtige drumpartijen van Kerslake wel.

De shuffle van Easy Livin' tijdloos!

avatar van bikkel2
R.I.P. Lee Kerslake.

avatar van Rockfan
R.I.P. Lee


avatar van Outlaw104
Na de al veel eerdere hemelvaarten van David Byron en Gary Thain heeft nu het derde lid van m'n favoriete Heep samenstelling het tijdelijke voor het eeuwige verwisseld. Blijven alleen Hensley en Box over.
R.I.P. Lee Kerslake.

avatar van gaucho
R.I.P. Pamela Hutchinson, een van de zangeressen van The Emotions

Hier te lande vooral bekend van de soul-classic Best of my love en hun substantiële bijdrage aan de EW&F-hit Boogie Wonderland, maar ze hebben veel meer fijns gemaakt. I should be dancin' was in Nederland ook nog een klein hitje. En voor de rockliefhebbers: I don't want to lose your love vormde als sample de basis voor de Primal Scream-hit Loaded.

De uit zussen bestaande groep bestond al veel langer, maar Pamela Hutchinson was er in 1977 net op tijd bij voor de grote successen van de groep. Overleden op haar 61ste, nog vrij jong.

The Emotions-zangeres Pamela Hutchinson (61) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl


avatar van herman
Ik kende wel Sous le Ciel de Paris, erg mooi nummer. Maar wat een levensverhaal: relatie met Miles Davis, ontdekker van Brel en Gainsbourg. Daar is een grote dame heengegaan.

avatar van GrafGantz
Mooie ode ook van Malcolm McLaren aan haar en Miles, in "Miles and Miles of Miles Davis":




Meeting Juliette Gréco in bed in the afternoon with Miles Davis
In a cheap hotel on Saint-Germain
Seeing them later in love at the Club Tabou
A ghost of New Orleans
Juliette dances with Miles' trumpet
Miles and miles and miles of Miles Davis
Echoes around the room
With Juliette sobbing and moaning the verses
A funeral of sublime passion
"I didn't know he was black," she said
"I don't know why, I just didn't
And when I discovered he was black
I just cried and cried"
Jazz is Paris and Paris is jazz

"So why didn't you sing this song Juliette?" I said
"I can't," Juliette said, "I only sing in French"




avatar van Marcmtp
R.I.P. Rocco Prestia, de geweldige bassist van Tower of Power

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:08 uur

geplaatst: vandaag om 03:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.