Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 november 2020, 23:07 uur
Aan kanker kennelijk. Het zal voor de band dus niet als heel grote verrassing gekomen zijn; het verder niet wereldkundig maken is gewoon een keuze allicht.
Ik moet de goede man een paar jaar geleden dan ook nog live gezien hebben (was een fijn concert), maar zijn naam komt me verder volstrekt niet bekend voor. Ergo
R.I.P. de dikkesnarenplukker van Midnight Oil
En nog maar een R.I.P. voor Ken Hensley ook. Gaat weer lekker...
Ik moet de goede man een paar jaar geleden dan ook nog live gezien hebben (was een fijn concert), maar zijn naam komt me verder volstrekt niet bekend voor. Ergo
R.I.P. de dikkesnarenplukker van Midnight Oil
En nog maar een R.I.P. voor Ken Hensley ook. Gaat weer lekker...
0
geplaatst: 9 november 2020, 07:56 uur
RIP Bones Hillman 
Er zijn gebeurtenissen die je niet direct aan ziet komen. Dit is er een van.
https://www.brooklynvegan.com/midnight-oil-bassist-bones-hillman-rip/

Er zijn gebeurtenissen die je niet direct aan ziet komen. Dit is er een van.
https://www.brooklynvegan.com/midnight-oil-bassist-bones-hillman-rip/
0
geplaatst: 9 november 2020, 23:07 uur
Afgelopen zondagochtend 8 november is Oscar Benton op 71-jarige leeftijd overleden.
Haarlemse blueszanger Oscar Benton (71) overleden | Haarlems Weekblad | Nieuws uit de regio Haarlem - haarlemsweekblad.nl
Haarlemse blueszanger Oscar Benton (71) overleden | Haarlems Weekblad | Nieuws uit de regio Haarlem - haarlemsweekblad.nl
0
geplaatst: 15 november 2020, 12:02 uur
Bob Van Staeyen van de Antwerpse Strangers is overleden. De Strangers kan je een Antwerps nationaal monument noemen die vooral met hun nummer Antwarpe de hymne van de stad bezongen. Ze verkochten een miljoen albums, waarmee ze het ook commercieel goed deden. De mannen zijn al wat ouder geworden en al een tijd gestopt met zingen op een enkele speciale gelegenheid misschien na. Bob werd 84 jaar.
1
geplaatst: 15 november 2020, 12:05 uur
Vergeet Bij de Rijkswacht, Mijne Blauwe Geschelpte of Schele Vanderlinden niet. Een stukje Vlaamse cultuur die verloren gaat.
0
geplaatst: 18 november 2020, 07:44 uur
Even een heeeele diepe buiging voor Bruce Swedien, wat een held. De beste man was een hele grote!
1
geplaatst: 18 november 2020, 13:22 uur
Ach nee, Bruce Swedien. De engineer die zoveel mooie muziek heeft vervolmaakt. Een absolute grootheid op zijn terrein. Ik houd wel van het soort mensen als hij, die op de achtergrond erin slagen om toch al geweldige muziek net dat beetje extra magie mee te geven. Ik vind de manier waarop hij tewerk ging absoluut getuigen van creativiteit en een geweldig muzikaal gehoor.
Vijfvoudig Grammy-winnaar in de categorie Best Engineered Recording, en dertien keer genomineerd, en dat is natuurlijk niet voor niets. Vooral bekend van zijn werk voor Michael Jackson, maar (sinds 1962!) ook actief voor o.a. The Four Seasons, Donna Summer, George Benson, Natalie Cole, Michael McDonald en vele, vele anderen. Sla de bio-pagina op zijn eigen website er maar op na.
En voor mensen die enig inzicht willen krijgen in zijn werkwijze en creativiteit: Bruce Swedien: Recording Michael Jackson - soundonsound.com
Met recht een legende op zijn gebied.
R.I.P. Bruce Swedien.
Vijfvoudig Grammy-winnaar in de categorie Best Engineered Recording, en dertien keer genomineerd, en dat is natuurlijk niet voor niets. Vooral bekend van zijn werk voor Michael Jackson, maar (sinds 1962!) ook actief voor o.a. The Four Seasons, Donna Summer, George Benson, Natalie Cole, Michael McDonald en vele, vele anderen. Sla de bio-pagina op zijn eigen website er maar op na.
En voor mensen die enig inzicht willen krijgen in zijn werkwijze en creativiteit: Bruce Swedien: Recording Michael Jackson - soundonsound.com
Met recht een legende op zijn gebied.
R.I.P. Bruce Swedien.
0
geplaatst: 20 november 2020, 16:40 uur
Dominic Grant van duo Grant & Forsyth op 71-jarige leeftijd overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Bijzondere man. Ik vond hem, om te zien, altijd een dweil van een vent, glad en op zoek naar succes. Maar altijd wel met een soort van humor en vriendelijkheid. Succes ?Dat heeft hij wel gehad ! Scheen ook een zeer vriendelijk man te zijn.
Maar, voor mij, vooral een herinnering aan de jaren 70. Een zeer bijzondere tijd.
Bijzondere man. Ik vond hem, om te zien, altijd een dweil van een vent, glad en op zoek naar succes. Maar altijd wel met een soort van humor en vriendelijkheid. Succes ?Dat heeft hij wel gehad ! Scheen ook een zeer vriendelijk man te zijn.
Maar, voor mij, vooral een herinnering aan de jaren 70. Een zeer bijzondere tijd.
0
geplaatst: 20 november 2020, 16:53 uur
UIteraard ook van Guys n Dolls, dus commercieel gezien een hele grote. En sommige van die liedjes vond ik als kind best goed.
RIP Dominic.
RIP Dominic.
0
geplaatst: 20 november 2020, 16:57 uur
RIP Dominic Grant
Ook voor mij bekend door in eerste instantie Guys n Dolls en later dus als duo met Julie.
Charismatische man leek het me wel, maar muzikaal niet direct mijn ding. Tja ze kwamen onvermijdelijk wel eens voorbij in de jaren 70 en 80. Voor velen denk ik wel een groot artiest. Triest nieuws blijft het. 71, tja.
Ook voor mij bekend door in eerste instantie Guys n Dolls en later dus als duo met Julie.
Charismatische man leek het me wel, maar muzikaal niet direct mijn ding. Tja ze kwamen onvermijdelijk wel eens voorbij in de jaren 70 en 80. Voor velen denk ik wel een groot artiest. Triest nieuws blijft het. 71, tja.
2
Martial
geplaatst: 20 november 2020, 17:32 uur
Voor mij ook!
Een leuke muzikale jeugdherinnering zonder muzikale hoogstandjes, maar dat hoeft ook niet altijd.
De Guys 'n’ Dolls kwamen ook geregeld langs in Toppop.
Broken Dreams is hier de guilty pleasure bij uitstek en nee ik schaam me nergens voor

R.I.P. Dominic Grant
0
geplaatst: 20 november 2020, 19:18 uur
Ik had There's a whole lot of loving (1975) als guilty pleasure.
Jaren '75, '76, '77 werk mannen, altijd wel een nummer van de Guys 'n Dolls aanwezig. Bijna mag You're my world bij ons in de herhaling, Dominic Grant mag het niet meer meemaken. R.I.P.
Jaren '75, '76, '77 werk mannen, altijd wel een nummer van de Guys 'n Dolls aanwezig. Bijna mag You're my world bij ons in de herhaling, Dominic Grant mag het niet meer meemaken. R.I.P.
0
geplaatst: 20 november 2020, 19:55 uur
Ik kende hem eigenlijk alleen van Grant & Forsyth. Kwamen begin jaren '90 vaak op tv, maar scoorden nooit een grote hit voor zover ik weet. Guys 'n Dolls wel eens van gehoord, maar ik had geen idee dat er een verband was. R.I.P.
0
geplaatst: 20 november 2020, 21:59 uur
Één van mijn eerste muziekherinneringen, mede dankzij de posters van G&D aan de muur in de kamer van mijn zus..
Behoorlijk jong nog... R.I.P.
Behoorlijk jong nog... R.I.P.
0
geplaatst: 21 november 2020, 02:38 uur
Guys 'N' Dolls - There's a Whole Lotta Loving (1978)
Was mijn eerste LP op 8 jarige leeftijd, gekocht bij de AH, daar had je vroeger altijd zo'n platenrek met vooral alle dertien goed platen. Tijden veranderen, smaak ook.
R.I.P. Dominic
Was mijn eerste LP op 8 jarige leeftijd, gekocht bij de AH, daar had je vroeger altijd zo'n platenrek met vooral alle dertien goed platen. Tijden veranderen, smaak ook.
R.I.P. Dominic
1
geplaatst: 21 november 2020, 08:47 uur
Ook hier onderdeel van mijn jeugd in de 70's. Stiekem vond ik You're My World van The Guys And Dolls een erg mooi liedje.
Dominic Grant had een mooie stem.
Triest bericht weer.
R.I.P: Dominic Grant
Dominic Grant had een mooie stem.
Triest bericht weer.
R.I.P: Dominic Grant
0
geplaatst: 21 november 2020, 09:22 uur
Guys 'n Dolls, eerlijk gezegd was ik ze totaal vergeten. Bakkebaarden en borsthaar! Rest In Peace dan maar.
1
geplaatst: 21 november 2020, 10:59 uur
1
geplaatst: 21 november 2020, 11:17 uur
Daar was het afgezakt; dat krijg je met matig opmaakwerk bij Top-Pop.
0
geplaatst: 23 november 2020, 23:34 uur
0
geplaatst: 23 november 2020, 23:35 uur
Nog een icoon van de jaren 70/80 overleden: Corrie van Gorp (78).
Actrice Corrie van Gorp op 78-jarige leeftijd overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Vijf top 40 hits scoorde ze, allemaal carnavalshits. Zo slank zijn als je dochter was de grootste.
Verder uiteraard bekend van jarenlange André van Duin-revues, bv als mevrouw De Bok...
RIP Corrie
Actrice Corrie van Gorp op 78-jarige leeftijd overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Vijf top 40 hits scoorde ze, allemaal carnavalshits. Zo slank zijn als je dochter was de grootste.
Verder uiteraard bekend van jarenlange André van Duin-revues, bv als mevrouw De Bok...
RIP Corrie
1
geplaatst: 24 november 2020, 07:49 uur
Zeker een icoon. Zeer veelzijdige vrouw. Vast in haar rol. Maar bij Van Duin moest je als medespeler toch af en toe in de lach schieten, of je nu wilde of niet.
Voor mij was Alie van de wegenwacht haar bekendste nummer.
Rust zacht Corrie van Gorp.
Voor mij was Alie van de wegenwacht haar bekendste nummer.
Rust zacht Corrie van Gorp.
0
geplaatst: 24 november 2020, 12:25 uur
Ach Corrie van Gorp. 
Leuk mens en legendarisch als mevrouw de Bok natuurlijk.
R.I.P

Leuk mens en legendarisch als mevrouw de Bok natuurlijk.
R.I.P
0
geplaatst: 25 november 2020, 01:20 uur
1
geplaatst: 25 november 2020, 17:45 uur
R.I.P. Pluisje (1960-2020) 
Zo Live Is Life draaien als eerbetoon aan het fenomeen

Zo Live Is Life draaien als eerbetoon aan het fenomeen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.