Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
1
geplaatst: 3 januari 2021, 18:42 uur
Gerry Marsden, leadzanger van Gerry and The Pacemakers, is zojuist overleden. You'll never walk alone, Ferry Cross the Mersey, 60's icoon. R.I.P. Gerry.
1
geplaatst: 3 januari 2021, 18:58 uur
Ferry cross the Mersey was altijd een favoriet van mij, de mooiste popsong van voor 1965.
RIP Gerry
RIP Gerry
2
geplaatst: 3 januari 2021, 20:24 uur
R.I.P. Ik heb ook altijd Don't Let the Sun Catch You Crying een mooie song gevonden.
0
geplaatst: 3 januari 2021, 21:23 uur
Mooi dat hij vorig jaar nog heeft meegekregen dat zijn stemgeluid gelijktijdig op zo'n 180 Europese radiostations te horen was. Dat was op zichzelf al een mooi eerbetoon aan zijn invloed op de popmuziek. En You'll never walk alone is natuurlijk het ultieme 'hart-onder-de-riem'-nummer.
R.I.P. Gerry Marsden.
R.I.P. Gerry Marsden.
0
geplaatst: 3 januari 2021, 21:24 uur
In de vorige eeuw was ik ooit met een maat op Anfield Road - thuishaven van Liverpool FC - jawel de sport die hier niet meer mag worden genoemd - en toen massaal You'll Never Walk Alone werd gezongen was dat voor ons beiden echt wel een kippenvelmoment.
Walk on, walk on, Gerry
and you'll never walk ...
Walk on, walk on, Gerry
and you'll never walk ...
1
geplaatst: 3 januari 2021, 22:21 uur
In 2019 nog de veerboot over de Mersey bevaren, met mijn moeder. Zij stuurde me net een foto die ooit werd genomen van negen jonge mannen in een kleedkamer: vier Beatles, Gerry en drie pacemakers, en, helemaal rechts: Roy Orbison. De foto was vandaag kennelijk op Instagram gedeeld door Paul McCartney, die, net als mijn moeder, vandaag een toegenomen gevoel van oude mensen, en dingen die voorbijgaan moet hebben. Wellicht vaart bovengenoemde ferry de komende tijd met halfstok.
Vandaag is ook de geboortedag van George Martin, overigens.
RIP Gerry Marsden
Vandaag is ook de geboortedag van George Martin, overigens.
RIP Gerry Marsden
0
geplaatst: 3 januari 2021, 22:42 uur
Ach, Gerry, die lieve stem... Ferry 'cross the Mersey en Don't let the sun catch you crying... Misschien dat dat laatste bij hoge uitzondering dan morgen even mag.
0
geplaatst: 3 januari 2021, 22:57 uur
Hoorde het zojuist op de radio. De warme stem van Gerry Marsden is nu voor immer verklonken.
R.I.P. Gerry Marsden
Gerry Marsden, Gerry and the Pacemakers Singer, Dead at 78 - Rolling Stone - rollingstone.com
R.I.P. Gerry Marsden
Gerry Marsden, Gerry and the Pacemakers Singer, Dead at 78 - Rolling Stone - rollingstone.com
0
geplaatst: 4 januari 2021, 15:58 uur
Goh, Alexi Laiho. Daar kijk ik van op. Niet mijn favoriete band maar niettemin een invloedrijk muzikant.
Hij kampte al een tijdje met zijn gezondheid al is me niet duidelijk wat nu de de doodsoorzaak is. 41 is veel te jong om te gaan natuurlijk.
Hij kampte al een tijdje met zijn gezondheid al is me niet duidelijk wat nu de de doodsoorzaak is. 41 is veel te jong om te gaan natuurlijk.
0
geplaatst: 4 januari 2021, 17:01 uur
R.I.P. Alexi Laiho! Toch we leen band die ik de laatste paar maand wat meer aan het ontdekken ben en ik ga er heerlijk op. Dit nieuws kwam schokkend binnen.
0
geplaatst: 4 januari 2021, 17:08 uur
Edwynn schreef:
Hij kampte al een tijdje met zijn gezondheid al is me niet duidelijk wat nu de de doodsoorzaak is.
Hij kampte al een tijdje met zijn gezondheid al is me niet duidelijk wat nu de de doodsoorzaak is.
Vrij speculatief natuurlijk, maar mij lijkt het niet onwaarschijnlijk dat ze de doodsoorzaak in dezelfde hoek als bij ene Hanneman zullen vinden.
Nooit groot fan geweest, maar een benadigd muzikant was het natuurlijk wel. Zonde hoor, RIP.
0
geplaatst: 4 januari 2021, 19:01 uur
Triest nieuws
. Was één van mijn twee favoriete bands toen ik net begon met metal luisteren op de middelbare school. Ben nog steeds onder de indruk van zijn stijl van gitaarspelen (zit heel dicht tegen de klassieke muziek aan).
0
geplaatst: 4 januari 2021, 20:17 uur
RIP Alexi Laiho
Wist virtuositeit te combineren met toegankelijkheid, vrolijke klinkende melodieën met smerige riffs. Veel metalheads die ik ken hadden CoB als gateway-band voor de hardere varianten van metal. Alexi had daar een groot aandeel in. De gitarist stond bekend om zijn 'Dutch courage', dus wie weet is het inderdaad een geval van Jeff Hanneman. Hoe het ook zij, een groot gemis voor de metal community.
Wist virtuositeit te combineren met toegankelijkheid, vrolijke klinkende melodieën met smerige riffs. Veel metalheads die ik ken hadden CoB als gateway-band voor de hardere varianten van metal. Alexi had daar een groot aandeel in. De gitarist stond bekend om zijn 'Dutch courage', dus wie weet is het inderdaad een geval van Jeff Hanneman. Hoe het ook zij, een groot gemis voor de metal community.
1
geplaatst: 5 januari 2021, 10:48 uur
0
geplaatst: 5 januari 2021, 17:03 uur
0
geplaatst: 9 januari 2021, 13:35 uur
Voor de liefhebbers een spel dat verwant is aan dit topic:
Greatest Hits of #5 (Stereolab)!
Er ontbreken vast diverse zangers in de startlijst die wel hier genoemd zijn.
Greatest Hits of #5 (Stereolab)!
Er ontbreken vast diverse zangers in de startlijst die wel hier genoemd zijn.
0
geplaatst: 9 januari 2021, 13:43 uur
Steve Brown producer (https://ultimateclassicrock.com/steve-brown-dies/)
o.a. van ABC, Alison Moyet, George Michael (Wham!), Freddie Mercury (Queen), The Alarm, The Cult, The Manic Street Preachers, The Pogues
o.a. van ABC, Alison Moyet, George Michael (Wham!), Freddie Mercury (Queen), The Alarm, The Cult, The Manic Street Preachers, The Pogues
0
geplaatst: 9 januari 2021, 17:09 uur
Potverdrie, dat is me nogal niet een rijtje. En 62 nog maar.
RIP Steve Brown
RIP Steve Brown
0
geplaatst: 9 januari 2021, 20:21 uur
Oeh geoff Stephens heeft toch wel wat klassiekertjes (mede) geschreven ... the crying game , theres a kind of hush, winchester cathedral , I ll put you together again , sorry suzanne en de kerstklassieker its gonna Be a cold cold Christmas. Toch een grote songschrijver uit het verleden RIP
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.