Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 1 januari 2021, 10:00 uur
Wow ongelooflijk! Een echte grootheid, zeker hier op Musicmeter. Madvilliany is een van de beste (hiphop) platen ooit gemaakt. Verder heeft Doom een geweldige back catalogue. RIP
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 1 januari 2021, 11:04 uur
Wat een kutnieuws. De nummer 1 reden dat ik überhaupt underground hiphop ben gaan luisteren (door zijn feature bij Gorillaz) en al sinds jaar en dag mijn favoriete rapper. Ik heb laatst nog een greatest hits voor hem gehouden hier op MuMe.
Men zegt wel eens “either die a hero, or live long enough to see yourself become the villain”. Daniel Dumile heeft beide voor elkaar gekregen.
RIP MF DOOM
Men zegt wel eens “either die a hero, or live long enough to see yourself become the villain”. Daniel Dumile heeft beide voor elkaar gekregen.
RIP MF DOOM
0
geplaatst: 1 januari 2021, 11:40 uur
Dit kan niet. Nee. Ik weiger dit te geloven.
"On DOOMSDAY, ever since the womb till i'm back where my brother went, that's what my tomb will say."
"Living off borrowed time, the clock ticks faster."
Rip absolute legend. Nooit meer een DOOM album of project, niet te vatten.
"On DOOMSDAY, ever since the womb till i'm back where my brother went, that's what my tomb will say."
"Living off borrowed time, the clock ticks faster."
Rip absolute legend. Nooit meer een DOOM album of project, niet te vatten.
0
geplaatst: 1 januari 2021, 11:52 uur
Vanavond maar een DOOM CSL dan, als eerbetoon? Lijkt me wel gepast.
0
geplaatst: 1 januari 2021, 12:25 uur
Dit een paar dagen geleden nog maar pas ontdekt, hoe dope is dit?
En dit dan, fanmade maar het klinkt als de beste man zelf:
0
geplaatst: 1 januari 2021, 13:45 uur
Damn, MF DOOM... Zo'n legende, zo jong nog, en zo uit het niets (voor mij althans).
RIP
RIP
0
geplaatst: 1 januari 2021, 13:48 uur
49 jaar slechts..
Viktor Vaughn - Vaudeville Villain (2003) en en DANGERDOOM - The Mouse and the Mask (2005) staan toch wel in mijn hiphop top 20. Geniale albums.
Viktor Vaughn - Vaudeville Villain (2003) en en DANGERDOOM - The Mouse and the Mask (2005) staan toch wel in mijn hiphop top 20. Geniale albums.
0
geplaatst: 1 januari 2021, 13:58 uur
Wat klote!
Kan het niet geloven. MF DOOM is een held! Hij behoort tot mijn favo mc's. RIP
Kan het niet geloven. MF DOOM is een held! Hij behoort tot mijn favo mc's. RIP
4
geplaatst: 1 januari 2021, 14:18 uur
Ja zonde hé, ik had toch altijd nog het idee dat hij nog een enorme klapper in zich had. Hij zat recentelijk met Flying Lotus in de studio, was heel benieuwd wat daar uit zou komen.
Ben de hele dag al in chronologische volgorde zijn albums aan het draaien, de man was zo'n waanzinnige woordkunstenaar en producer, met ongeëvenaarde rijmschema's en flows.
En dan heb ik 2 maanden geleden, ironisch genoeg dus rond de dag dat hij gestorven is (of 'transcended' zoals zijn familie schrijft), ook nog besloten voor mezelf dat Madvillainy het meesterwerk binnen de hiphop is en het album op 1 in mijn album top 10 gezet.
Wat een begin van het jaar, deze doet pijn. Maar wat een prachtmuziek heeft de man gemaakt. Bedankt Daniel Dumile, hopelijk is hij nu weer samen met zijn broer en zoon.
0
geplaatst: 1 januari 2021, 14:28 uur
Rust in vrede MF Doom, ontegenzeggelijk één van de meest begaafde woordkunstenaars van deze eeuw.
1
geplaatst: 1 januari 2021, 14:41 uur
Fuck
Madvillainy was de plaat die mij definitief de wereld van de hiphop binnen trok. 2 weken terug nog Figaro genomineerd voor de Mumeladder.
Madvillainy was de plaat die mij definitief de wereld van de hiphop binnen trok. 2 weken terug nog Figaro genomineerd voor de Mumeladder.
0
geplaatst: 1 januari 2021, 15:19 uur
Silky & Smooth schreef:
Dit nieuws was wel echt een domper zo net voor twaalf uur...
Dit nieuws was wel echt een domper zo net voor twaalf uur...
Zeg dat wel. Op Studio Brussel draaiden ze daarnet Rapp Snitch Knishes als eerbetoon en voelde me opnieuw weer wat verloren. Ongelooflijke en iconische artiest.
0
geplaatst: 1 januari 2021, 16:03 uur
Ergens hoop je dat ie net als Dr. Doom, weer uit het niets verschijnt, 'it was just a Doombot', maar dat zal vast niet het geval zijn. Geen artiest die zoveel geweldige albums heeft geproduceerd.
R. I. P. MF DOOM
R. I. P. MF DOOM
3
geplaatst: 1 januari 2021, 16:03 uur
Absoluut de grootste rapper van de underground hiphopwereld, en daarnaast ook nog een hele goede producer. En dan te bedenken dat ie gevoelsmatig maar 50% van zijn kunnen heeft laten zien/horen.
R.I.P. DOOM.
R.I.P. DOOM.
2
geplaatst: 2 januari 2021, 10:58 uur
Voor wat het waard is, hierbij een mooi artikel van The Guardian nav het overlijden van MF Doom.
Gisteravond meteen Madvillainy opgezet. Puur om het gebruik van een Gentle Giant sample al een meesterwerk
MF Doom: a hip-hop genius who built his own universe of poetry
Gisteravond meteen Madvillainy opgezet. Puur om het gebruik van een Gentle Giant sample al een meesterwerk

0
Lachende derde
geplaatst: 2 januari 2021, 12:15 uur
Kees Verkade. Niet de Verkade van de chocoladerepen en de mariakaakjes maar de beeldhouwer. Toch een icoon van de Nederlandse beeldhouwkunst.
0
geplaatst: 2 januari 2021, 13:06 uur
Eugene Wright, de bassist van het Dave Brubeck Quartet overleden op 97 jarige leeftijd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.