menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
avatar van pjh1967
Edese muzikant Charly Angenois overleden | EdeStad Was vaak te zien in de band van Cor Bakker bij Paul de Leeuw.

avatar van Poeha
RIP Charly Angenois


bennerd
Fuck, dus toch... R.I.P. X

avatar van madmadder
R.I.P.

avatar van ASman
R.I.P. DMX

avatar van jordidj1
Nooo

RIP X

avatar van Harderwiek
Damn, RIP! Toevallig vorig weekend nog zijn podcast van 2 maanden geleden bekeken bij Drink Champs. Paar keer flink dubbel gelegen. Verder is zijn Woodstock optreden natuurlijk legendarisch, voor iedereen die deze niet kent: check!

avatar van MAS
MAS
RIP DMX!!

Niet een artiest die ik zelf nog echt draaide, maar nummers als Party Up en X Gon' Give It to Ya geven wel nostalgische middelbare school-partyvibes en 50 is natuurlijk veel te jong om heen te gaan. R.I.P.

avatar van zaaf
Tssss, ik verslikte me vandeweek en na een hoestbui zei mijn zoon: je klinkt als DMX...
RIP DMX, you'll be missed

avatar van catdog
RIP X

avatar van Razoreater
RIP. Een van de eerste albums die ik kocht was van DMX zo'n twintig jaar geleden. Ik zat in het laatste jaar van de basisschool en vind die plaat nog steeds tof.
(Mijn eerste cd was overigens Hooray for Boobies van de Bloodhound Gang, ook daar sta ik nog steeds achter.)

avatar van Yestsida
R.I.P. DMX

avatar van Osiris Apis
RIP DMX
Nostalgie, in mijn middelbare school tijd had ik op mijn Minidisc (kennen jullie dat nog? ) een aantal nummers van DMX en Ruffryders staan die ik heel veel draaide. Dikke anthems!

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Vind zijn muziek niet om aan te horen, maar DMX was natuurlijk een icoon binnen de golf van hiphop die eind jaren '90 eindelijk echt de mainstream bereikte. Als tiener in dat tijdperk zal hij voor mij idd voor altijd verbonden zijn met de schoolfeestjes van de middelbare, zoals Titmeister ook al zei. Where my dogs at?

R.I.P. DMX

avatar van gaucho
R.I.P. Rusty Young, mede-oprichter van Poco, is overleden op 75-jarige leeftijd.

Rusty Young, mede-oprichter van Poco, overleden (nieuws) | OOR

Poco zou je kunnen beschouwen als de grondleggers van de Americana. De groep maakte al countryrock in de dagen dat die term nog niet bestond, of net was uitgevonden. En Rusty Young droeg met zijn steel pedal-werk in hoge mate bij aan het herkenbare geluid van de band. Algemeen wordt gesteld dat de Eagles een commerciëlere variant aanboorden van het geluid dat Poco had ontwikkeld (en Poco leverde en passant tot twee keer toe een bassist aan de Eagles, maar dat is een ander verhaal).

Rusty Young was het enige Poco-lid dat er al die jaren bij was. Hij schreef ook twee van hun bekendste nummers: Rose of Cimarron en Crazy love.

Interessant interview met Rusty Young van een paar jaar terug, toen hij 'met pensioen' ging: Poco's Rusty Young looks at retirement and life after 'Crazy Love' - Goldmine Magazine: Record Collector & Music Memorabilia - goldminemag.com

avatar van heartofsoul
Rusty Young

R.I.P.

avatar van Poek
Ik begrijp vam Wikipedia dat hij ook aan het laatste album van Buffalo Springfield meedeed, dat vast een van de eerste countryrockalbums was (of nouja, sommige nummers) en ook de basis van Poco. RIP Rusty Young.



avatar van GrafGantz
Poek schreef:
Ik begrijp vam Wikipedia dat hij ook aan het laatste album van Buffalo Springfield meedeed, dat vast een van de eerste countryrockalbums was (of nouja, sommige nummers) en ook de basis van Poco. RIP Rusty Young.

(embed)


Pfff, ik zie een filmpje van Buffalo Springfield en lees in de gauwigheid "RIP Young" en dacht heel even dat Neil Young het tijdelijke voor het eeuwige had verruild

avatar van lennon
GrafGantz schreef:
(quote)


Pfff, ik zie een filmpje van Buffalo Springfield en lees in de gauwigheid "RIP Young" en dacht heel even dat Neil Young het tijdelijke voor het eeuwige had verruild


Dat had ik ook.. maar heel realistisch gezien zit dat er wel aan te komen,... zoals zoveel iconen uit de jaren 60 dat zullen gaan doen de komende 10 jaar... het wordt een slagveld.

avatar van deric raven
Een paar jaar geleden was het al raak met iconen uit de jaren tachtig.....

avatar van GrafGantz
lennon schreef:
(quote)


Dat had ik ook.. maar heel realistisch gezien zit dat er wel aan te komen,... zoals zoveel iconen uit de jaren 60 dat zullen gaan doen de komende 10 jaar... het wordt een slagveld.


Net even vlug een lijstje opgesteld met grote namen uit de muziek die ondertussen de 70 gepasseerd zijn, en zat binnen no time aan de 36. Je vraagt je af hoe lang die lijst gaat zijn op 1-1-2030

Stijn_Slayer
Rusty RIP. Zoveel mooie muziek gemaakt en een musicians musician. Ondergewaardeerde pionier!

avatar van BoyOnHeavenHill
R.I.P. Rusty Young.

avatar van herman
GrafGantz schreef:
Net even vlug een lijstje opgesteld met grote namen uit de muziek die ondertussen de 70 gepasseerd zijn, en zat binnen no time aan de 36. Je vraagt je af hoe lang die lijst gaat zijn op 1-1-2030

Ja, tot aan James Brown (denk ik) ging er vrijwel nooit een popartiest dood aan ouderdom. Maar over 10 jaar is er op een handvol namen na geen icoon uit de jaren '60 meer over vrees ik.

Gelukkig hebben we Keith Richards nog.

https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-6ad66051741e7cec48b716c137090735


avatar van pureshores
RIP Black Rob

ook al zo jong, net als DMX



Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:00 uur

geplaatst: vandaag om 08:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.