menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
geplaatst:
R.I.P. Herman Stok
Hij heeft heel wat jongeren kennis laten maken met (nieuwe) muziek. Zowel op de radio als op de TV. Een beetje belegen, je moet het ook in die tijd zien.

In die zin inderdaad één van de aartsvaders van de Nederlandse discjockeys.

dix
geplaatst:
93, die deed zijn naam eer aan.

geplaatst:
Legende.

Rust zacht Herman Stok.

geplaatst:
Rust in vrede Herman Stok en bedankt voor de fijne uren in de media.

geplaatst:
Gift of Gab, de rapper van Blackalicious, is op 50-jarige leeftijd overleden . Blackalicious had vaak originele invalshoeken, vond ik. Het nummer dat Daniel Radcliffe niet onverdienstelijk rapt in onderstaande video, is oorspronkelijk van hen:

geplaatst:
Wow. R.I.P.

geplaatst:
Oef, nee. Fantastische rapper. R.I.P.

geplaatst:
Mijn hemel, daar schrik ik enorm van! Gift of Gab was één van mijn favoriete rappers, legendarische spraakwaterval en woordkunstenaar. Ik zag Blackalicious ruim vijf jaar geleden voor het laatst in Den Haag, in het Paard, en ik had toen niet kunnen bevroeden dat er geen volgende keer meer zou komen.

R.I.P. Gift of Gab en Blackalicious

geplaatst:
RIP Gift of Gab. Blazing Arrow staat hier lekker luid op. Heerlijke schijf

geplaatst:
Shit. Dit komt toch wel binnen bij mij.
Gift of Gab R.I.P.
Unieke MC met fantastische flow!
Blazing Arrow was voor mij 1 van de eerste 'underground' hiphop albums die ik luisterde. Alhoewel underground, ik heb dit album toen bij de bieb geleend. Vervolgens op cd gebrand en het hoesje nog in kleur gekopieerd met het kopieerapparaat van de bieb. Als student moest je toch op dingen bezuinigen.
In de jaren erna heb ik Blazing Arrow en NIA origineel gekocht. NIA 2e hands in een zaakje in Londen.
Ik zal vandaag deze meesterlijke albums weer opzetten en genieten van de woordkunsten en acrobatische flow van Gift!

Hier nog een mooi artikel van HIJS:
We zullen Gift Of Gab nooit vergeten - Hiphop In Je Smoel - hiphopinjesmoel.com

geplaatst:
RIP Gift of Gab

Casartelli (moderator)
geplaatst:

geplaatst:
Gift of Gab r.i.p...

geplaatst:
R.I.P Wes.
Alane is een heerlijk zomers nummer.

geplaatst:
R.I.P Wes en bedankt voor de vrolijke song.

geplaatst:
RIP Wes. Doet me wel wat.. Awa Awa blijf ik heerlijk vinden en Alane is uiteraard een onverwoestbare klassieker.

geplaatst:
RIP GoG en Wes

geplaatst:
RIp Wes, Alane blijft een leuk nummer

geplaatst:
R.I.P. Wes, Alane blijft een onverwoestbare zomersong.

geplaatst:
Gift of Gab

Had het van de week nog over hem tegen mijn vriendin en specifiek over Alphabet Erotics, geweldig nummer. Ook ooit op Pukkelpop gezien met een toffe show.

geplaatst:
herman schreef:
Alphabet Erotics

Is dat de 18+ remix?

geplaatst:
R.i.p Jon Hassell

geplaatst:
Ducoz schreef:
R.i.p Jon Hassell

Ik zat het net te lezen, groot artiest!
RIP Jon

geplaatst:
Verdomme; een van de meest intrigerende muzikanten die ik de afgelopen tijd heb ontdekt.
Bezwerende muziek geconcentreerd rond een intrigerend concept: fourth world music.
Ook veel goede samenwerkingen/features: o.a. met Brian Eno , Tears For Fears en David Sylvian.

R.I.P. Jon Hassel.

geplaatst:
Ai, bijzonder spijtig. Geweldige en zeer inventieve componist. Zijn tweede album in de Fourth World reeks, Dream Theory in Malaya, is een van de meest intrigerende werken uit de jaren 80. Maar dat niet alleen: zijn hele reeks van platen vanaf eind jaren 70 tot pakweg midden jaren 80 zijn van een zeer indrukwekkend niveau. Ik zou hem eigenlijk gaan zien in 2019 op Primavera Sound, maar toen al moest hij wegens gezondheidsredenen verstek laten gaan. Helaas geen herkansing dus.

dix
geplaatst:

geplaatst:
R.I.P. Jon Hassell, mij bekend vanwege zijn unieke trompetgeluid op David Sylvians eerste soloplaat Brilliant trees en op Lloyd Cole's Big snake (op Mainstream).

geplaatst:
R.I.P. Wes
R.I.P. Jon Hassell

geplaatst:
Johnny Solinger is ook overleden. Hij volgde ooit Sebastian Bach op bij Skid Row.

geplaatst:
Met Jon Hassell was ik niet echt bekend buiten her en der wat samenwerkingen, maar dit vond ik een hele mooie track die hij vorig jaar uitbracht:

Jon Hassell - Fearless

GrafGantz schreef:
(quote)

Is dat de 18+ remix?

Ik zie nu dat het Aerobics moet zijn. Ik had hem destijds gedownload als mp3 en toen had hij echt die titel.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:25 uur

geplaatst: vandaag om 07:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.