menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
geplaatst:
ook weer veel te jong, Nick Kamen

Each time you break my heart altijd leuk plaatje gevonden dat aan schooltijd herinnert

Ook na ziekte blijkbaar

geplaatst:
Lloyd Price R.I.P.

Stagger Lee, Personality, Lawdy Miss Clawdy, Question, I'm Gonna Get Married, en ga zo maar door. De man heeft heel wat grote hits voortgebracht. R.I.P. Lloyd Price.

geplaatst:
Och ja, Lloyd Price, I'm gonna get married, ontdekt via de eerste Goud van Out-verzamelelpee, geweldig. R.I.P. Lloyd Price.

geplaatst:
Dat is dus een van die artiesten waarvan ik dacht dat die al lang was overleden. Heeft fraaie nummers voortgebracht. Vooral Stagger Lee.

RIP Lloyd Price.

geplaatst:
Bobby Morris, drummer voor o.a. Frank Sinatra en Peggy Lee en de eerste dirigent voor Elvis' orkest in 1969 stierf afgelopen 1 mei op 93 jarige leeftijd.

geplaatst:
Helaas nog geen officiële nieuwsbron kunnen vinden, maar verschillende jazzfans online beweren dat trombonist Curtis Fuller is overleden. Hij was o.a. te horen op 'Blue Train' van John Coltrane en vele andere platen in (met name) het hardbop-genre van de jazz, plus een flink aantal als bandleider.

geplaatst:
Een beetje een randje wel-niet muzikale dood maar Tawny Kitaen is overleden. Bekend van de clipjes van Whitesnake waar ze al rollend door het beeld schoof en natuurlijk ook van de Out Of The Cellar hoes van Ratt
59 jaar. Doodsoorzaak nog niet bekend.

geplaatst:
Ja Tawny herinner ik me nog goed. 59 jaar, oei. Benieuwd of het om een natuurlijke dood ging.

geplaatst:
Na Rembert De Smet 4 jaar geleden is nu ook drummer Herman Celis van 2 Belgen overleden.
Welkom | Stubru

geplaatst:
Zanger 'Hand in hand kameraden' overleden - Zanger 'Hand in hand kameraden' overleden | NOS

geplaatst:
Franco Battiato Uitgerekend nu het Songfestival vandaag begint en Italië kans maakt om te winnen.

geplaatst:
Dat is schrikken. I treni di Tozeur blijft toch altijd mijn favoriete songfestivalliedje.

RIP Franco Battiato

geplaatst:
Denk niet mijn absolute favoriet (maar dan zou ik de hele lijst eens echt goed moeten nalopen) maar I Treni di Tozeur behoort inderdaad tot de beste songfestival liedjes (ook al ben ik het zelf wel pas later echt gaan waarderen).

R.I.P. Franco Battiato

dix
geplaatst:

Uitgevaren op de oceaan van stilte...

Fantastisch songwriter met immens oeuvre.
Italië huilt en ik pink ook een traantje weg.

geplaatst:
I treni di Tozeur stond zelfs in mijn top 100 vorig jaar.

RIP Franco Battiato

geplaatst:
Ach ja, Franco Battiato. Daar moet ik echt wel een traantje om laten. Voor mij is I treni di Tozeur dus overduidelijk het beste songfestivalliedje dat ooit gemaakt is. En het won niet eens in 1984; het kwam zelfs niet verder dan een gedeelde vijfde stek, herinner ik mij nog. De volstrekt inwisselbare Herreys uit Zweden (wie kent ze nog?) werden dat jaar op het schild gehesen... Groter onrecht is in de geschiedenis van het Eurovisie Songfestival niet voorgekomen.

Het is sowieso een van de weinige songfestivalliedjes die mij inspireerde om méér van de betreffende artiesten te beluisteren. Eerst kwam Alice (in het Italiaans is dat Alietsjé, niet Elles), die ik met afstand de beste Italiaanse artieste ooit vind. En toen ik er achter kwam dat Alice veel werk van Battiato op haar repertoire had staan (ze wijdde zelfs een heel album aan zijn nummers), volgde ook deze bard. Prachtige, gestileerde popmuziek met soms klassieke en operateske trekjes. Tenminste vanaf 1979, want vóór die tijd was hij voornamelijk psychedelisch in de weer - albums die trouwens eveneens het beluisteren waard zijn. Ook zijn 21ste-eeuwse albums zijn interessant.

Een absolute grootheid in eigen land, en ook daarbuiten. Alzheimer werd hem uiteindelijk fataal.

R.I.P. Franco Battiato.

geplaatst:
Japanese composer Yoshi Wada has died · News ⟋ RA

Ik ken niet zo veel van hem, maar wilde me nog altijd eens in zijn albums verdiepen. Zijn zoon ken ik meer van.

R.I.P Yoshi Wada

geplaatst:
In Memoriam : James Harman | Blues Magazine - bluesmagazine.nl

Geweldige mondharmonica speler. Een paar leuke solo albums gemaakt, maar ook met grootheden gespeeld zoals, Albert King, Muddy Waters en nog veel meer.
En natuurlijk is zijn spel ook te horen op de albums van ZZ Top.

R.I.P. James Harman

geplaatst:
Op 20 mei is Florian Pilkington-Miksa, voormalig drummer van Curved Air en Metro overleden.

Curved Air drummer Florian Pilkington-Miksa dead at 70 | Louder - loudersound.com

geplaatst:
B.J. Thomas Dead: Grammy-Winning Singer Dies at 78

Raindrops Keep Fallin' on My Head, (Hey Won't You Play) Another Somebody Done Somebody Wrong Song, Hooked on a Feeling, I'm So Lonesome I Could Cry en natuurlijk I Just Can't Help Believing om maar eens wat prachtige songs te noemen.

R.I.P. Billy Joe Thomas

Mooi artikel van Rolling Stone over Thomas:
B.J. Thomas

geplaatst:
Zonder B.J. zou The Hoff nooit uitgegroeid zijn tot één van de beste en populairste zangers van de jaren '90.

RIP B.J. Thomas

geplaatst:
R.I.P. B.J. Thomas

geplaatst:
Er vielen ook weinig regendruppels afgelopen dagen...

Hooked on a Feeling is ook top natuurlijk.

geplaatst:

Grammy-Nominated Producer Turn Me Up Josh Has Died

Een opkomende producer in de hiphop-scene die aan het doorbreken was met zijn producties voor Lil Durk.

geplaatst:
Rust zacht, mijnheer Stok. Toch een pionier.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:52 uur

geplaatst: vandaag om 18:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.