MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Ik denk omdat het in het begin niet helemaal duidelijk om wie het nu ging dat ze bv. niet wilde dat er op de site (in het gastenboek ofzo) allerlei "wilde geruchten" geplaatst werden.

Bert Jansch (Pentangle) is overleden. Eén van de invloedrijkste gitaristen ooit.

Benno
Bert Jansch R.I.P.

Stijn_Slayer
Holy shit... Een artiest die ik heel erg hoog heb zitten. Hij had wel longkanker, maar ik dacht dat alles weer goed ging....

Holy **** inderdaad! Ik schrijf bijna nooit in dit forum, maar Bert Jansch is een grote held van me...
Als gitarist en singer/songwriter de absolute top. Drijvende kracht achter Pentangle.

R.I.P. Bert Jansch.

Tijdens de zomervakantie heb ik kennisgemaakt met zijn oeuvre, en daar zitten toch enkele prachtige dingetjes tussen. Zonde..

R.I.P.

Nog maar een maand ofzo geleden z'n debuut eens een kans gegeven.

Stijn_Slayer schreef:
Holy shit... Een artiest die ik heel erg hoog heb zitten. Hij had wel longkanker, maar ik dacht dat alles weer goed ging....

Ben je wel erg optimistisch geweest om dat zomaar aan te nemen. Meer dan 90% van de mensen die longkanker krijgen sterven binnen 5 jaar.

Godverdomme, zeg..

Een van de meest briljante (folk)gitaristen die er is geweest.. Fantastische artiest die is heen gegaan.. Na Kap'tein een tweede held die heen is gegaan..

R.I.P. Bert Jansch

Shit wat een klote nieuws zeg, weer een zeer gewaardeerd artiest overleden. Het gaat hard dit jaar.

RIP Bert Jansch.

R.I.P. Bert Jansch.

Naast Nick Drake was Pentangle mijn introductie tot Engelse folk.

RIP Bert

RIP Bert Jansch.

Potverdorie, weer 1

Nog niet zo lang geleden (tijdens de tournee na aanleiding van Le Noise) stond Bert nog in het voorprogramma van Neil Young.

Wist niet dat hij ziek was...

RIP

Stijn_Slayer
reptile71 schreef:
(quote)

Ben je wel erg optimistisch geweest om dat zomaar aan te nemen. Meer dan 90% van de mensen die longkanker krijgen sterven binnen 5 jaar.

De berichten die naar buiten kwamen waren niet echt pessimistisch, en hij trad ook nog gewoon op. Er was ook nog die Pentangle reunie. Ik wist wel dat een deel van z'n long weggehaald was.

Rust in vrede meneer Jansch.

Misterfool
R.I.P David bedford
R.I.P Bert Jansch.

Twee maal toch indrukwekkende en langdurige carrieres.

R.I.P. David Bedford en Bert Jansch.

Improvision
RIP Steve Jobs.

Geen muzikant, maar zo'n grote naam dat ik hem hier toch wou noemen. Tot mijn grote schrik is Steve Jobs, oprichter van Apple, en het brein achter vele van hun producten, overleden aan alvleesklierkanker. Ik wist niet dat 'ie ziek was, dus voor mij komt het onverwachts. Nog maar 56, veel te jong natuurlijk. Een belangrijk man in de computerwereld, en ik vraag me af hoe het Apple vanaf nu afgaat zonder Jobs.

R.I.P. Steve Jobs

RIP Steve Jobs. Een der grooten op deze aarde!

Triest nieuws: R.I.P Bert Jansch.

Arrie schreef:
Ik wist niet dat 'ie ziek was, dus voor mij komt het onverwachts.

Arrie schreef:
Geen muzikant, maar zo'n grote naam dat ik hem hier toch wou noemen. Tot mijn grote schrik is Steve Jobs, oprichter van Apple, en het brein achter vele van hun producten, overleden aan alvleesklierkanker. Ik wist niet dat 'ie ziek was, dus voor mij komt het onverwachts. Nog maar 56, veel te jong natuurlijk. Een belangrijk man in de computerwereld, en ik vraag me af hoe het Apple vanaf nu afgaat zonder Jobs.
Schrok me zojuist ook een hoedje. We wisten natuurlijk wel dat hij ziek was, maar zó ziek? De wereld is weer een visionair armer. R.I.P. Steve Jobs.

Hij vocht al sinds 2004 tegen kanker en heeft al die tijd gewoon de workaholic uitgehangen omdat dat z'n lust en z'n leven was. Dus z'n aftreden in augustus was een duidelijk teken dat de pijp leeg was. Maar als ik alle reacties om me heen zo zie schijn ik de enige te zijn die hier niet door verrast is.

Wow, dat komt hard aan voor iemand die al z'n berichtjes hier op z'n iPhone typt. En voor de rest van de wereld natuurlijk. R.I.P. Steve Jobs. Bedankt voor alles.

Misterfool
R.I.P Steve Jobs.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:48 uur

geplaatst: vandaag om 12:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.