Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 3 oktober 2011, 21:55 uur
Ik denk omdat het in het begin niet helemaal duidelijk om wie het nu ging dat ze bv. niet wilde dat er op de site (in het gastenboek ofzo) allerlei "wilde geruchten" geplaatst werden.
0
geplaatst: 5 oktober 2011, 12:47 uur
Bert Jansch (Pentangle) is overleden. Eén van de invloedrijkste gitaristen ooit.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 oktober 2011, 13:52 uur
Holy shit... Een artiest die ik heel erg hoog heb zitten. Hij had wel longkanker, maar ik dacht dat alles weer goed ging....
0
geplaatst: 5 oktober 2011, 14:00 uur
Holy **** inderdaad! Ik schrijf bijna nooit in dit forum, maar Bert Jansch is een grote held van me...
Als gitarist en singer/songwriter de absolute top. Drijvende kracht achter Pentangle.
Als gitarist en singer/songwriter de absolute top. Drijvende kracht achter Pentangle.
0
geplaatst: 5 oktober 2011, 14:18 uur
R.I.P. Bert Jansch.
Tijdens de zomervakantie heb ik kennisgemaakt met zijn oeuvre, en daar zitten toch enkele prachtige dingetjes tussen. Zonde..
Tijdens de zomervakantie heb ik kennisgemaakt met zijn oeuvre, en daar zitten toch enkele prachtige dingetjes tussen. Zonde..
0
geplaatst: 5 oktober 2011, 15:10 uur
R.I.P.
Nog maar een maand ofzo geleden z'n debuut eens een kans gegeven.
Nog maar een maand ofzo geleden z'n debuut eens een kans gegeven.
0
geplaatst: 5 oktober 2011, 15:22 uur
Stijn_Slayer schreef:
Holy shit... Een artiest die ik heel erg hoog heb zitten. Hij had wel longkanker, maar ik dacht dat alles weer goed ging....
Ben je wel erg optimistisch geweest om dat zomaar aan te nemen. Meer dan 90% van de mensen die longkanker krijgen sterven binnen 5 jaar.
0
geplaatst: 5 oktober 2011, 16:37 uur
Godverdomme, zeg..
Een van de meest briljante (folk)gitaristen die er is geweest.. Fantastische artiest die is heen gegaan.. Na Kap'tein een tweede held die heen is gegaan..
Een van de meest briljante (folk)gitaristen die er is geweest.. Fantastische artiest die is heen gegaan.. Na Kap'tein een tweede held die heen is gegaan..

0
geplaatst: 5 oktober 2011, 16:54 uur
Shit wat een klote nieuws zeg, weer een zeer gewaardeerd artiest overleden. Het gaat hard dit jaar. 
RIP Bert Jansch.

RIP Bert Jansch.
0
geplaatst: 5 oktober 2011, 17:03 uur
Naast Nick Drake was Pentangle mijn introductie tot Engelse folk.
RIP Bert
RIP Bert
0
geplaatst: 5 oktober 2011, 18:35 uur
Potverdorie, weer 1 
Nog niet zo lang geleden (tijdens de tournee na aanleiding van Le Noise) stond Bert nog in het voorprogramma van Neil Young.
Wist niet dat hij ziek was...
RIP

Nog niet zo lang geleden (tijdens de tournee na aanleiding van Le Noise) stond Bert nog in het voorprogramma van Neil Young.
Wist niet dat hij ziek was...
RIP
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 oktober 2011, 19:29 uur
reptile71 schreef:
Ben je wel erg optimistisch geweest om dat zomaar aan te nemen. Meer dan 90% van de mensen die longkanker krijgen sterven binnen 5 jaar.
(quote)
De berichten die naar buiten kwamen waren niet echt pessimistisch, en hij trad ook nog gewoon op. Er was ook nog die Pentangle reunie. Ik wist wel dat een deel van z'n long weggehaald was.
0
geplaatst: 5 oktober 2011, 20:37 uur
Twee maal toch indrukwekkende en langdurige carrieres.
R.I.P. David Bedford en Bert Jansch.
R.I.P. David Bedford en Bert Jansch.
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 02:03 uur
Geen muzikant, maar zo'n grote naam dat ik hem hier toch wou noemen. Tot mijn grote schrik is Steve Jobs, oprichter van Apple, en het brein achter vele van hun producten, overleden aan alvleesklierkanker. Ik wist niet dat 'ie ziek was, dus voor mij komt het onverwachts. Nog maar 56, veel te jong natuurlijk. Een belangrijk man in de computerwereld, en ik vraag me af hoe het Apple vanaf nu afgaat zonder Jobs.
R.I.P. Steve Jobs
R.I.P. Steve Jobs
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 07:33 uur
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 07:35 uur
Arrie schreef:
Geen muzikant, maar zo'n grote naam dat ik hem hier toch wou noemen. Tot mijn grote schrik is Steve Jobs, oprichter van Apple, en het brein achter vele van hun producten, overleden aan alvleesklierkanker. Ik wist niet dat 'ie ziek was, dus voor mij komt het onverwachts. Nog maar 56, veel te jong natuurlijk. Een belangrijk man in de computerwereld, en ik vraag me af hoe het Apple vanaf nu afgaat zonder Jobs.
Schrok me zojuist ook een hoedje. We wisten natuurlijk wel dat hij ziek was, maar zó ziek? De wereld is weer een visionair armer. R.I.P. Steve Jobs.Geen muzikant, maar zo'n grote naam dat ik hem hier toch wou noemen. Tot mijn grote schrik is Steve Jobs, oprichter van Apple, en het brein achter vele van hun producten, overleden aan alvleesklierkanker. Ik wist niet dat 'ie ziek was, dus voor mij komt het onverwachts. Nog maar 56, veel te jong natuurlijk. Een belangrijk man in de computerwereld, en ik vraag me af hoe het Apple vanaf nu afgaat zonder Jobs.
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 09:16 uur
Hij vocht al sinds 2004 tegen kanker en heeft al die tijd gewoon de workaholic uitgehangen omdat dat z'n lust en z'n leven was. Dus z'n aftreden in augustus was een duidelijk teken dat de pijp leeg was. Maar als ik alle reacties om me heen zo zie schijn ik de enige te zijn die hier niet door verrast is.
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 09:56 uur
Wow, dat komt hard aan voor iemand die al z'n berichtjes hier op z'n iPhone typt. En voor de rest van de wereld natuurlijk. R.I.P. Steve Jobs. Bedankt voor alles. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.