Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 oktober 2011, 10:20 uur
Het verbaast mij eigenlijk niet. Sinds 2004 staat de media al vol met berichten over zijn broze gezondheid, en die namen de laatste twee jaar alleen maar toe. Ook bij zijn aftreden werd er weer volop gespeculeerd. Ik heb helemaal niets met Apple, en zelfs ik heb het allemaal meegekregen.
Ik ben benieuwd waaraan hij overleden is. Alvleesklierkanker was al behandeld, of zou het dat alsnog zijn?
R.I.P.
Ik ben benieuwd waaraan hij overleden is. Alvleesklierkanker was al behandeld, of zou het dat alsnog zijn?
R.I.P.
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 10:52 uur
Het verbaast me ook niets. Na zijn aftreden hoop je dat hij nog even gelukkig kan leven, maar lang heeft het niet meer mogen zijn. Op mijn Facebook lees ik overigens ook wel reacties van mensen die het al eerder verwacht hadden.
R.I.P.
En R.I.P. Bert Jansch.
R.I.P.
En R.I.P. Bert Jansch.

0
geplaatst: 6 oktober 2011, 11:04 uur
Nooit geweten dat hij ziek was of iets dergelijks. Voor mij wel een verrassing.
Na Bill Gates misschien wel de grootste in computerland. Zorgde voor veel opschudding en is medeverantwoordelijk voor het feit dat men tegenwoordig zoveel meer innovatiever moet zijn.
iPod.
Ook zit ik hier nu op mijn Macbook. Says 'nuff over hoe ik over Apple denk.
R.I.P.
Na Bill Gates misschien wel de grootste in computerland. Zorgde voor veel opschudding en is medeverantwoordelijk voor het feit dat men tegenwoordig zoveel meer innovatiever moet zijn.
iPod.

Ook zit ik hier nu op mijn Macbook. Says 'nuff over hoe ik over Apple denk.
R.I.P.
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 11:23 uur
Het is niet zo lang geleden dat de gezondheid van Steve Jobs in twijfel werd genomen. Kort geleden had ik het er nog met vrienden over. Ik bedank hem voor de vele mooie producten hoewel ik zelf enkel een Ipod Nano bezit.
RIP Steve Jobs
RIP Bert Jansch
RIP Steve Jobs
RIP Bert Jansch
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 11:33 uur
Hij heeft veel betekend voor de wereld zoals die nu is. Iedereen heeft wel te maken met Apple, ook als je er zelf niks van hebt.
R.I.P. Steve Jobs
R.I.P. Steve Jobs
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 12:12 uur
Klopt, ook ik heb niks van Apple. Maar respect is hier zonder meer op zijn plaats. Zonder hem zou de wereld van vandaag er écht heel anders uitzien. En er zijn er maar weinig waar je zoiets van kan zeggen.
Ook wat muziek betreft kun je stellen dat hij de manier waarop we naar muziek luisteren voor altijd heeft veranderd. Daar heb ik eerlijk gezegd wat gemengde gevoelens over, maar ook ik ben blij met m'n MP3-speler (ook al is het geen iPod).
Hier staat een mooie In Memoriam in relatie tot dit onderwerp. Zoals de schrijver concludeert: 'the good far outweighs the bad'. Uit de commentaren op het artikel valt wel af te leiden dat muziekliefhebbers zeer verdeeld zijn over de vraag of Apple de muziekwereld een dienst heeft bewezen.
R.I.P. Steve Jobs
Bert Jansch: da's de naam van een singer-songwriter die ik vaak tegenkom als het gaat om invloedrijke artiesten in dat genre. Maar moet tot mijn schande bekennen dat ik geen noot muziek van 'm ken. Misschien moest daar maar eens verandering in komen, al heb ik er een bloedhekel aan als mensen na iemands dood op de bandwagon springen. Maar in dit geval is het niet anders.
R.I.P. Bert Jansch
Ook wat muziek betreft kun je stellen dat hij de manier waarop we naar muziek luisteren voor altijd heeft veranderd. Daar heb ik eerlijk gezegd wat gemengde gevoelens over, maar ook ik ben blij met m'n MP3-speler (ook al is het geen iPod).
Hier staat een mooie In Memoriam in relatie tot dit onderwerp. Zoals de schrijver concludeert: 'the good far outweighs the bad'. Uit de commentaren op het artikel valt wel af te leiden dat muziekliefhebbers zeer verdeeld zijn over de vraag of Apple de muziekwereld een dienst heeft bewezen.
R.I.P. Steve Jobs
Bert Jansch: da's de naam van een singer-songwriter die ik vaak tegenkom als het gaat om invloedrijke artiesten in dat genre. Maar moet tot mijn schande bekennen dat ik geen noot muziek van 'm ken. Misschien moest daar maar eens verandering in komen, al heb ik er een bloedhekel aan als mensen na iemands dood op de bandwagon springen. Maar in dit geval is het niet anders.
R.I.P. Bert Jansch
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 12:13 uur
Ja dat klopt, en ik vind het dan ook zeer vervelend dat meneer Jobs dood is.
Maar ik walg van al die mensen die dan op Facebook gaan zetten: Rip Steve Jobs...
Moge hij in vrede rusten
Maar ik walg van al die mensen die dan op Facebook gaan zetten: Rip Steve Jobs...
Moge hij in vrede rusten
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 14:03 uur
Je kon het aan zijn stem al horen, het bleek helaas zijn zwanenzang :

een van de beste en meest invloedrijke folkgitaristen
R.I.P. Bert Jansch
en nog eens R.I.P. voor David Bedford.

die daarboven zijn Instructions for Angels kan dirigeren...
David Bedford wordt vooral met Mike Oldfield in verband gebracht, maar voor mij ligt zijn verdienste in het productiewerk voor Kevin Ayers. Vooral diens Joy of a Toy, eerst een verzameling kale demo's, smeedde hij om met prachtige arrangementen tot een onvergankelijk meesterwerk.
Hij speelde ook in Kevin Ayers And The Whole World, samen met M. Oldfield.

een van de beste en meest invloedrijke folkgitaristen
R.I.P. Bert Jansch
en nog eens R.I.P. voor David Bedford.

die daarboven zijn Instructions for Angels kan dirigeren...
David Bedford wordt vooral met Mike Oldfield in verband gebracht, maar voor mij ligt zijn verdienste in het productiewerk voor Kevin Ayers. Vooral diens Joy of a Toy, eerst een verzameling kale demo's, smeedde hij om met prachtige arrangementen tot een onvergankelijk meesterwerk.
Hij speelde ook in Kevin Ayers And The Whole World, samen met M. Oldfield.
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 15:57 uur
Ducoz schreef:
Waarom? Laat die mensen lekker. Het is heel mens eigen om leed met andere te delen..
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 16:01 uur
Inderdaad, boeien. Wees blij dat mensen hun medeleven tonen. Ik heb het ook op twitter gedaan.
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 16:17 uur
Nee, het gaat me vooral om die mensen die ik als vriend heb op facebook, waarvan ik weet dat ze nooit iets met Apple of Steve Jobs hadden of hebben. Zelfs niet eens wisten wie die Apple baas was, en nu ook nog eventjes populair moeten doen...
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 16:31 uur
Net zoiets als met het overlijden van michael Jackson, heel erg natuurlijk, maar die bleek ineens toch meer fans te hebben dan een dag voor zijn overlijden..
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 16:39 uur
Je hoeft geen fan te zijn om te zijn van iemand om te kunnen weten dat die persoon groot is. Ik vind het heel netjes. Ik was ook geen fan van de paus maar was wel bedroeft bij zijn overlijden.
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 16:47 uur
Mwa ik vind het meer achter de meuten aan lopen, tja.. anders hoor je er toch niet bij?
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 16:52 uur
Nou Ducoz, je hebt je 5 minuutjes weer gehad, laat mensen in hun waarde als ze op een of andere manier iets willen zeggen over een overleden persoon.
Het mooiste aan Apple - heb geen enkel iProduct trouwens - vond ik dat daar niet de mensen, maar de producten concurreerden. Dat haalde het beste in iedereen naar boven en zorgde voor een enorm teamgevoel. Een concept van Steve Jobs, een bijzondere man.
R.I.P.
Het mooiste aan Apple - heb geen enkel iProduct trouwens - vond ik dat daar niet de mensen, maar de producten concurreerden. Dat haalde het beste in iedereen naar boven en zorgde voor een enorm teamgevoel. Een concept van Steve Jobs, een bijzondere man.
R.I.P.
0
Misterfool
geplaatst: 6 oktober 2011, 17:22 uur
Niet te hard van stapel lopen lebowski, Ducoz mag zijn eigen mening hebben. Deels snap ik hem ook wel. Van sommige mensen is het betuigen van medeleven wel zo schijnheilig geformuleerd of slechts een uiting van kuddegedrag, dat ik ook wel vraagtekens zet bij de gemeendheid van zo'n "R.I.P". Het is echter ook een fatsoennorm om de laatse eer aan profilarisch persoon te bewijzen.
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 17:36 uur
Vaag dat zo veel mensen verbaasd zijn door het overlijden van Steve Jobs. Alvleesklierkanker is zo ongeveer de meest dodelijke vorm van kanker die er is. Overleeft bijna niemand. Niettemin was het toch wel even schrikken toen ik vanochtend las op mijn iPhone..
RIP Steve
RIP Steve
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 17:58 uur
R.I.P. Steve Jobs 
without him Apple would just be a fruit....

without him Apple would just be a fruit....
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 18:15 uur
Rip Bert Jansch... de man is een legende op de gitaar en mocht bij de vorige tour van Neil Young in zijn voorprogramma staan, helaas kreeg hij zelfs daar niet de respect die hij verdiende. Maar ja, datzelfde publiek vind het al lastig om bij alle nummers die niet Heart of Gold zijn al stil te zijn... Zijn dood komt best wel als een schok, ik had geen idee dat hij ziek was.
Wat Jobs betreft: nooit een Apple fan geweest, vind het vooral vervelend voor zijn gezin.
Wat Jobs betreft: nooit een Apple fan geweest, vind het vooral vervelend voor zijn gezin.
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 18:16 uur
Als je in de jaren '90 hebt samengewerkt met grafici en ontwerpers, besefte je dat de allereerste Mac een heel mooi apparaat was - en dat vond ook de omroep en KPMG destijds
Jobs alleen huldigen om zijn iProducts doet de man tekort; veel meer dan Bill met de bril, Larry met de zeilboot en zonnige Scott is Jobs a true visionary. In de ict-wereld in de jaren '90 werd ook regelmatig gezegd dat IBM betekende: I'm Building a Mac.
Je hoeft het niet alles van Apple goed te vinden - en Apple-afficionado's are true believers - maar Steve wist waar het heen ging. Respect ook voor het feit dat ie tot 1,5 maand geleden doorging.
Jobs alleen huldigen om zijn iProducts doet de man tekort; veel meer dan Bill met de bril, Larry met de zeilboot en zonnige Scott is Jobs a true visionary. In de ict-wereld in de jaren '90 werd ook regelmatig gezegd dat IBM betekende: I'm Building a Mac.
Je hoeft het niet alles van Apple goed te vinden - en Apple-afficionado's are true believers - maar Steve wist waar het heen ging. Respect ook voor het feit dat ie tot 1,5 maand geleden doorging.
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 18:40 uur
Mooi gezegt, Mjuman. Mijn moeder vertelde eens een verhaal over vroeger. Apple zou de computermuis hebben uitgevonden. Wat een maf ding, dachten ze toen. Nu weten we niet beter. Het bedrijf loopt nog altijd voor op andere merken, En dat is voor een groot deel te danken aan deze man.
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 20:03 uur
RIP Steve Jobs
Voor iemand die de grafische wereld, gebruik van computers voor het klootjesvolk, de muziek, de telefonie en niet te vergeten de filmwereld (Pixar) zo'n ongelooflijke schop onder de ballen heeft gegeven, kun je alleen maar respect hebben...
Ik bezit zelf geen iPhone/iPad en/of iPod, laat staan andere Apple producten, maar toch neem ik mijn spreekwoordelijke petje af voor deze visionair.
Je kan je de wereld eigenlijk nauwelijks nog voorstellen zonder de invloed van deze man.
Een hedendaagse Henry Ford zou je bijna kunnen stellen...
Om dan toch nog met een lach en een traan dit bericht af te sluiten, nog even de volgende flauwe grap:

Voor iemand die de grafische wereld, gebruik van computers voor het klootjesvolk, de muziek, de telefonie en niet te vergeten de filmwereld (Pixar) zo'n ongelooflijke schop onder de ballen heeft gegeven, kun je alleen maar respect hebben...
Ik bezit zelf geen iPhone/iPad en/of iPod, laat staan andere Apple producten, maar toch neem ik mijn spreekwoordelijke petje af voor deze visionair.
Je kan je de wereld eigenlijk nauwelijks nog voorstellen zonder de invloed van deze man.
Een hedendaagse Henry Ford zou je bijna kunnen stellen...
Om dan toch nog met een lach en een traan dit bericht af te sluiten, nog even de volgende flauwe grap:

0
geplaatst: 6 oktober 2011, 20:51 uur
Dat is de derde keer dat die hier gepost wordt (het plaatje).
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 20:56 uur
0
geplaatst: 7 oktober 2011, 15:03 uur

Meta de Vries 1941-2011
De voormalige radiopresentatrice en jazz-zangeres is op 70-jarige leeftijd overleden. Ze was in 1965 de eerste vrouwelijke discjockey bij de publieke omroep. Ze presenteerde voor de AVRO programma’s als Blues, Ballads & Beat, Muziek met Meta en Juist op zondag.
Voor mij een heel vertrouwde stem uit een ver verleden.
0
geplaatst: 7 oktober 2011, 15:25 uur
Chameleon Day schreef:
...lekker weg in eigen land...
...lekker weg in eigen land...
Dat was het eerste zinnetje dat ik zojuist tegen mezelf zei toen ik het persbericht las.
R.I.P. Meta...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.