Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
Misterfool
geplaatst: 29 februari 2012, 23:03 uur
But then i Saw her face
Now I'm a believer.
Monkeys zijn gaaf!
R.I.P Davy Jones.
Now I'm a believer.

Monkeys zijn gaaf!
R.I.P Davy Jones.
0
geplaatst: 29 februari 2012, 23:22 uur
musician schreef:
Ik heb beiden herdacht maar het is natuurlijk onmiskenbaar dat The Monkees een belangrijk hoofdstuk in de geschiedenis van de sixties hebben geschreven, of je er nu van houdt of niet.
Ik heb beiden herdacht maar het is natuurlijk onmiskenbaar dat The Monkees een belangrijk hoofdstuk in de geschiedenis van de sixties hebben geschreven, of je er nu van houdt of niet.
A footnote in pop history - Byrds, Beatles, Monkees (the US weapon in the batlle against the Brits): the - vaut gespelde dierennamen. En alleen OL-folks kennen die vreselijke cartoons die ook nog eens (what's in a word) nageaapt waren van de Beatles-cartoons - maar de enkeling die die ooit heeft gezien op een za namiddag. Nee Monkees, geweldig
Dat wordt nog wat als David Cassidy onder de zoden kruipt.
't zal wel - geen topic waar "met de wolven meehuilen in het bos" zo inhoud krijgt als hier.
0
geplaatst: 1 maart 2012, 02:05 uur
Bij The Monkees - Headquarters (1967):
wiki:
The BBC reported that on the morning of 29 February 2012, Davy Jones was found dead at his Indiantown, Florida, home. His publicist announced that Jones had been complaining of chest pains the day prior and suffered a heart attack in his sleep. Jones is survived by his widow, Jessica, and four daughters.
R.I.P.
wiki:
The BBC reported that on the morning of 29 February 2012, Davy Jones was found dead at his Indiantown, Florida, home. His publicist announced that Jones had been complaining of chest pains the day prior and suffered a heart attack in his sleep. Jones is survived by his widow, Jessica, and four daughters.
R.I.P.
0
geplaatst: 1 maart 2012, 08:28 uur
Ik kan mij die Monkees op de TV nog wel heugen. Dan verraad je inderdaad een wat hogere leeftijd, maar het was te jong om toen al een onderscheid te kunnen maken tussen goede en foute muziek, laat staan dat je het afwees vanwege vermeend Amerikaans patriotisme.
Dan groei je op met muziek van de Beatles én de Monkees en dan vind je nu dat beiden hun plek in de geschienis verdienen of in ieder geval een R.I.P., mocht dat helaas van toepassing zijn.
Een Greatest Hits van de Monkees bij tijd en wijle wil best nog wel eens vrolijk stemmen en ongeacht de jeugdsentiment versus de wetenschap achteraf geef ik de muziek nog wel een voldoende ook....
Dan groei je op met muziek van de Beatles én de Monkees en dan vind je nu dat beiden hun plek in de geschienis verdienen of in ieder geval een R.I.P., mocht dat helaas van toepassing zijn.
Een Greatest Hits van de Monkees bij tijd en wijle wil best nog wel eens vrolijk stemmen en ongeacht de jeugdsentiment versus de wetenschap achteraf geef ik de muziek nog wel een voldoende ook....

0
geplaatst: 1 maart 2012, 12:25 uur
Oh HELL NO! Mijn hart bloedt. heb het net gehoord.
pacem Davy Jones...
pacem Davy Jones...

0
geplaatst: 1 maart 2012, 13:01 uur
R.I.P. - de cartoons waren helaas onvindbaar, maar dit is de leader van de serie - verplichte kost (dankzij jongere broer op za middag):
Voorbeeld The Monkees Season 1 Episode 1 Part 1: YouTube - The Monkees Season 1 Episode 1 Part 1 Full Episodes
Voorbeeld The Monkees Season 1 Episode 1 Part 1: YouTube - The Monkees Season 1 Episode 1 Part 1 Full Episodes
0
geplaatst: 4 maart 2012, 21:50 uur
Dexter schreef:
Rock in Peace, Ronnie Montrose
Rock in Peace, Ronnie Montrose
Sluit ik me bij aan Dex.... diepe buiging voor Ronnie....

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 maart 2012, 21:58 uur
Mijn kennis reikt niet verder dan Starliner, maar 't kon beslist minder.
RIP
RIP
0
geplaatst: 4 maart 2012, 22:19 uur
Ik heb zijn niet onverdienstelijke debuut lp een paar weken geleden nog gedraaid.
R.I.P. Ronnie.
R.I.P. Ronnie.
0
geplaatst: 7 maart 2012, 18:52 uur
0
geplaatst: 9 maart 2012, 08:04 uur
Trammps-zanger Jimmy Ellis overleden (74) | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Rust in vrede Jimmy Ellis
Rust in vrede Jimmy Ellis
0
geplaatst: 9 maart 2012, 10:59 uur

En weer een bekend baken uit de boeiende seventies overleden. R.I.P. Jimmy Ellis
0
geplaatst: 11 maart 2012, 08:07 uur
Als je het hebt over een ondergewaardeerde zanger.... Het tragische is dat zelfs ik, als bovengemiddeld soulliefhebber, tot eergisteren niet wist hoe de leadzanger van de Trammps heette. Terwijl praktisch iedereen van boven de veertig zijn stemgeluid toch wel kent.
De nam had een kenmerkende 'growl' in zijn stem, zoals zoveel zwarte soulzangers. 'Saaaaatisfaction....came in a chain reaction.' Onbetaalbaar!
Heb je je trouwens ooit afgevraagd waarom je Trammps met twéé m'en schreef? Ik las het gisteren toevallig op een Amerikaans muziekforum:
"The Trammps were formed in the early ’70s, according to their keyboard player and manager, Edward Cermanski. Mr. Cermanski said the second “m” in the group’s name came from the days when Mr. Ellis and his friends sang on street corners. “The police called them tramps,” he said. “So they said they wanted to be high-class tramps, with two ‘m’s in the name.”
R.I.P. Jimmy Ellis
De nam had een kenmerkende 'growl' in zijn stem, zoals zoveel zwarte soulzangers. 'Saaaaatisfaction....came in a chain reaction.' Onbetaalbaar!
Heb je je trouwens ooit afgevraagd waarom je Trammps met twéé m'en schreef? Ik las het gisteren toevallig op een Amerikaans muziekforum:
"The Trammps were formed in the early ’70s, according to their keyboard player and manager, Edward Cermanski. Mr. Cermanski said the second “m” in the group’s name came from the days when Mr. Ellis and his friends sang on street corners. “The police called them tramps,” he said. “So they said they wanted to be high-class tramps, with two ‘m’s in the name.”
R.I.P. Jimmy Ellis
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 11 maart 2012, 13:41 uur
14 Emo's gestenigd in Irak link
. Wat een verbijsterend nieuws dat mensen op hun muziekvoorkeur en daaraan aangepaste leefwijze vermoord worden op een van de meest gruwelijke wijzes die er bestaat.
Walgelijk !!
. Wat een verbijsterend nieuws dat mensen op hun muziekvoorkeur en daaraan aangepaste leefwijze vermoord worden op een van de meest gruwelijke wijzes die er bestaat.
Walgelijk !!
0
geplaatst: 12 maart 2012, 13:33 uur
Ik had ergens gelezen dat het was omdat Irakezen vinden dat het homo's zijn. Gevonden, hier dus. Powned heeft dat waarschijnlijk niet erbij vermeld omdat op deze manier het vijandbeeld van moslims tegen de westerse wereld beter naar voren komt. Je moet altijd voorzichtig zijn als het gaat om het vertrouwen van de media, maar Powned neem ik standaard met een grote zak zout.
En uiteraard is het vreselijk dat zoiets gebeurt.
En uiteraard is het vreselijk dat zoiets gebeurt.
0
geplaatst: 12 maart 2012, 13:36 uur
Want dat is natuurlijk veel beter... Niet gestenigd omdat ze eruit zien als emos maar omdat ze eruit zien als homos. 

0
geplaatst: 12 maart 2012, 13:40 uur
pim556 schreef:
Powned heeft dat waarschijnlijk niet erbij vermeld omdat op deze manier het vijandbeeld van moslims tegen de westerse wereld beter naar voren komt. Je moet altijd voorzichtig zijn als het gaat om het vertrouwen van de media, maar Powned neem ik standaard met een grote zak zout.
Powned heeft dat waarschijnlijk niet erbij vermeld omdat op deze manier het vijandbeeld van moslims tegen de westerse wereld beter naar voren komt. Je moet altijd voorzichtig zijn als het gaat om het vertrouwen van de media, maar Powned neem ik standaard met een grote zak zout.
Ik heb ook niet zoveel met Powned, maar die negatieve houding jegens het westen is er ook gewoon. Men ziet die emo's inderdaad als homo's, maar ziet het ook als een soort negatieve invloed door de westerse wereld. Stond ook in de Volkskrant wat over, misschien geloof je het dan wel.

0
geplaatst: 12 maart 2012, 14:02 uur
FlyLo schreef:
Want dat is natuurlijk veel beter... Niet gestenigd omdat ze eruit zien als emos maar omdat ze eruit zien als homos.
Natuurlijk is dat niet beter, dat zeg ik ook helemaal niet. Maar ik denk wel dat Powned bewust heeft gekozen om het homo-gedeelte eruit te laten en alles te wijten aan het anti-westerse. Simpelweg omdat dit tot meer moslimhaat zou leiden.Want dat is natuurlijk veel beter... Niet gestenigd omdat ze eruit zien als emos maar omdat ze eruit zien als homos.
arrie schreef:
Ik heb ook niet zoveel met Powned, maar die negatieve houding jegens het westen is er ook gewoon. Men ziet die emo's inderdaad als homo's, maar ziet het ook als een soort negatieve invloed door de westerse wereld. Stond ook in de Volkskrant wat over, misschien geloof je het dan wel.
Die negatieve houding is er inderdaad, daarvoor hoef ik geen Volkskrant te lezen. Het punt is dat Powned moedwillig de homo-haat weglaat, omdat dat tot minder moslimhaat zou leiden. Zo manipuleert Powned constant om een bepaald beeld te scheppen dat helemaal niet bestaat.Ik heb ook niet zoveel met Powned, maar die negatieve houding jegens het westen is er ook gewoon. Men ziet die emo's inderdaad als homo's, maar ziet het ook als een soort negatieve invloed door de westerse wereld. Stond ook in de Volkskrant wat over, misschien geloof je het dan wel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.