Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 mei 2012, 14:49 uur
R.I.P.
Sjongejonge, wat erg ook voor Neil Young. Na Jack Nitzsche, Larry Johnson en Ben Keith (Levon Helm zou wat overdreven zijn) verliest hij alweer een kameraad.
Sjongejonge, wat erg ook voor Neil Young. Na Jack Nitzsche, Larry Johnson en Ben Keith (Levon Helm zou wat overdreven zijn) verliest hij alweer een kameraad.

0
geplaatst: 13 mei 2012, 17:51 uur
Oldfart schreef:
Een monument is heengegaan........
Een monument is heengegaan........
Kan me hier alleen maar bij aansluiten. Samen met Steve Cropper een van de allerbeste ritmesecties die ik ooit gehoord heb. Niet alleen bij Booker T & the MG's, maar ook op talloze Stax-platen (waarvoor ze de vaste ritmesectie vormden in de studio) en latere opnamen van artiesten als Eric Clapton en Rita Coolidge. En natuurlijk van de Blues Brothers film en soundtrack, waarin hij ook te zien is.

The Most Influential Blues Bassists: Part 1 - notreble.com
R.I.P. Donald 'Duck' Dunn.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 11:49 uur
Donald "Duck" Dunn speelde mee op heel veel prachtige songs, uit mijn hoofd o.a. In the Midnight Hour van Wilson Pickett, Respect en I can't turn you loose van Otis Redding, Hold on I'm coming van Sam and Dave, en Born under a bad sign van Albert King. En hij maakte ook deel uit van de Blues Brothers.
R.I.P. Donald "Duck" Dunn.
R.I.P. Donald "Duck" Dunn.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 13:32 uur
Eerst Levon Helm, toen Adam Yauch en nu Donald 'Duck' Dunn.
Zo is het voorlopig wel weer genoeg, dank je wel
Zo is het voorlopig wel weer genoeg, dank je wel

0
geplaatst: 15 mei 2012, 22:29 uur
De gitarist van Possum Dixon, Celso Chavez, is op 9 mei overleden door een longontsteking. Met een leeftijd van 44 is hij niet zo oud.
0
geplaatst: 16 mei 2012, 13:11 uur
Voor alle fans van Donald Dunn, Booker T and The MG's en Stax Volt, hier een mooi filmpje uit Noorwegen...
0
geplaatst: 17 mei 2012, 01:11 uur
'Godfather of Go-Go' Chuck Brown overleden - muziek - VK - volkskrant.nl
Rust in vrede en dank voor wat u voor de muziek heeft gedaan.
Rust in vrede en dank voor wat u voor de muziek heeft gedaan.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 17 mei 2012, 11:33 uur
Waarom zijn het nou telkens artiesten die ik tof vind. 
Doug Dillard is een held binnen de country(rock) en bluegrass. Fantastisch op de banjo en hij heeft op enkele van mijn all-time favorite albums gespeeld. Na Chris Etheridge is dit de tweede cultlegende die overlijdt en zo zijn de eerste lading countryrockers een uitstervend ras. Het maakt de kans op hernieuwde samenkomsten tussen leden uit deze scene alsmaar kleiner en kleiner.
R.I.P.

Doug Dillard is een held binnen de country(rock) en bluegrass. Fantastisch op de banjo en hij heeft op enkele van mijn all-time favorite albums gespeeld. Na Chris Etheridge is dit de tweede cultlegende die overlijdt en zo zijn de eerste lading countryrockers een uitstervend ras. Het maakt de kans op hernieuwde samenkomsten tussen leden uit deze scene alsmaar kleiner en kleiner.
R.I.P.
0
geplaatst: 17 mei 2012, 13:34 uur
0
geplaatst: 17 mei 2012, 18:07 uur
R.I.P. Donna Summer. 
Ik hoorde het net op het nieuws van Studio Brussel.

Ik hoorde het net op het nieuws van Studio Brussel.
0
geplaatst: 17 mei 2012, 18:10 uur
R.I.P. Donna Summer 
Dit doet wel even pijn, veel te jong! Morgen maar wat van d'r muziek draaien.

Dit doet wel even pijn, veel te jong! Morgen maar wat van d'r muziek draaien.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.