MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Stijn_Slayer
R.I.P. Lou Martin. Zonder hem was Rory een klasse minder.

R.I.P. Scott McKenzie en bedankt voor dat geweldige nummer ... Be sure to wear some flowers in your hair ...

RIP Scott McKenzie! Hij is onmiskenbaar de man van 1967 geweest, door zijn hit San Francisco. Daarna is het in de hitlijsten nooit meer wat voor hem geworden.

Maar de hit was zo groot, daar kent iedereen hem nog van! Hij heeft overigens ooit het aanbod afgeslagen om lid te worden van de originele The Mamas and the Papas. Philips, de eerste man, zanger en creatief brein achter TMATP, was een vriend van hem maar McKenzie liet het aan hem voorbij gaan.

Scott McKenzie rust in vrede en bedankt voor de hele mooie song San Francisco.

Stijn_Slayer
Hoewel het een beetje flauw is en haast een gimmick lijkt, vind ik 'San Fransisco' wel een leuk nummer. Heb de hele plaat wel eens gecheckt, maar de rest stelde niet zo heel veel voor.

R.I.P. Scott

Och, is dat de man achter HET flowerpower nummer... Daarmee heeft hij één van de belangrijkste documenten van die tijd afgeleverd. Rust zacht beste man.

RIP Scott McKenzie.

Heb het nieuws over Lou Martin zonet gelezen. Het is inderdaad een spijtige zaak; zijn bijdrage verhief Irish Tour mijns inziens tot Rory's beste (live-)album.

Rust in vrede Scott McKenzie. Het hippie anthem, nu dan eindelijk 'peace'.

Scott McKenzie R.I.P.

Ik ken hem alleen van dat ene liedje, maar dat is dan ook een topper.
R.I.P. Scott McKenzie.

Grijsgedraaid singletje van mijn oudste broer en een grote hit in die tijd. RIP Scott.....

Slowgaze schreef:
Bibian Harmsen, de zangeres van Emma Peel, is eind vorige maand overleden. Rust in vrede, Bibian.

Erg triest.

Ze heeft er nog een blog over bijgehouden.

http://bibianharmsen.blogspot.nl/

Moeder van 3 nog jonge kids ook nog...
Zeker triest.

Scott McKenzie R.I.P.

RIP Scott McKenzie

Wat me overigens opvalt is dat ie tot op het laatst een redelijke uiterlijke gelijkenis met Jon Lord (Flower Pot Men - Let's Go To San Francisco) vertoonde. Leeftijd scheelde ook niet veel. Scott speelde dan weer geen Hammond en Lord kon niet zingen, dat dan weer wel.

RIP Scott McKenzie
RIP Lou Martin

herman schreef:
(quote)

Erg triest.

Ze heeft er nog een blog over bijgehouden.

http://bibianharmsen.blogspot.nl/

Ik heb haar blog nooit gezien, maar ik las haar columns in de Margriet, die soms erg aangrijpend waren.

Neil Armstrong is helaas ook niet meer onder ons. Misschien niet muziek-gerelateerd, maar wel met recht een icoon.

R.I.P. Neil Armstrong

R.I.P Neil Armstrong

Veel doet het er niet toe, maar ik moet aan het volgende denken.

In het Golden Gate Park in San Francisco hebben ze een soort van 'sponsor'tuin of een vrijwilligers gedeelte, ik weet niet goed wat de jusite benaming is. Punt is, is dat dat het mooiste stukje van het park is.
Daar liggen stenen met wensen of herinneringen van de mensen die daar geld aan hebben gedoneerd.
Er ligt daar een steen die ik wel mooi vond, daar op stond:

In memory of ..... and ...., who met here while the first man walked the moon.

Neil Armstrong representeerde inderdaad wel een heel bijzonder stukje geschiedenis, R.I.P.

David Bowie - Space oddity + beelden maanlanding

(afbeelding)

Een ander zou naast de schoenen gaan lopen, maar hij bleef een vriendelijke man die niet de publiciteit opzocht. R.I.P. Neil Armstrong.

R.I.P. Neil Young:

(afbeelding)

Ik las al dat er op Telegraaf.nl had gestaan dat het om de eerste man op aarde ging! Er worden wat domme fouten gemaakt, zeg!
R.I.P. Mr. Armstrong

Misterfool
R.I.P Armstrong.
Geen muzikant, maar zijn maanlanding was wel een inspiratie voor veel muzikanten.

Stijn_Slayer
Pink Floyd speelde live op televisie voor de BBC tijdens de maanlanding: YouTube - Pink Floyd "Moonhead" -1969- Unreleased Pink Floyd Material

R.I.P Neil Armstrong

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:49 uur

geplaatst: vandaag om 05:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.