Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 4 september 2012, 22:32 uur
R.I.P. Mark Abrahamian (46). Geboren in het jaar dat Jefferson Airplane bekendheid kreeg.
Veel te jong gestorven.
Veel te jong gestorven.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 september 2012, 22:41 uur
Nothing's Gonna Stop Us Now, hoewel... 
RIP

RIP
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 september 2012, 12:22 uur
Lijkt me ook vreselijk voor de bandleden en medewerkers die ineens die kamer binnenlopen. R.I.P.
0
geplaatst: 6 september 2012, 08:04 uur
R.I.P. Joe South
LA Times
LA Times
Beginning in the late 1960s, South rode a wave of success with his combination of melodic songs and compelling lyrics. Billy Joe Royal scored a hit with his cover of "Down in the Boondocks" in 1965, and Deep Purple had one with "Hush." Then South won Grammy Awards for song of the year and best contemporary song of 1969 for his own recording of "Games People Play." He had hits with "Don't It Make You Want to Go Home" and "Walk a Mile in My Shoes." He collected a Grammy nomination for country singer Lynn Anderson's recording of "(I Never Promised You a) Rose Garden."
0
geplaatst: 6 september 2012, 12:13 uur
R.I.P. Joe South.
Zowel zijn vele door anderen gecoverde songs (Rose Garden door Lynn Anderson, Untie Me door The Tamms, Down In The Boondocks door Billie Joe Royal) als zijn eigen albums zijn prachtig.
Hij was ook als sessionmusicus actief en speelde o.a.mee op Blonde On Blonde van Bob Dylan.
Zowel zijn vele door anderen gecoverde songs (Rose Garden door Lynn Anderson, Untie Me door The Tamms, Down In The Boondocks door Billie Joe Royal) als zijn eigen albums zijn prachtig.
Hij was ook als sessionmusicus actief en speelde o.a.mee op Blonde On Blonde van Bob Dylan.
0
geplaatst: 6 september 2012, 12:17 uur
R.I.P. Joe South.
Zijn origineel van Hush (bekend door o.a. Deep Purple en Kula Shaker) bleef de beste versie wat mij betreft:
Zijn origineel van Hush (bekend door o.a. Deep Purple en Kula Shaker) bleef de beste versie wat mij betreft:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 september 2012, 12:24 uur
Goede artiest. Staat nog op m'n lijstje om beter te beluisteren. Al moet ik nu eerst wachten tot de ramptoeristenperiode voorbij is.
0
geplaatst: 6 september 2012, 12:28 uur
Goed dat Herman Hush hier posztte, anders zou dat eeuwige Games People Play maar de hele dag door mijn hoofd spoken - wel een mooie gitaarriedel erin, daar niet van en die mix van Southern brawl met rock is ook niet verkeerd, maar Hush is wel een berennummer.
Go ahead Joe, play on in rock heaven - RIP
Go ahead Joe, play on in rock heaven - RIP
0
geplaatst: 6 september 2012, 13:24 uur
In het boek "mijn muziek" van Jan Donkers staat nog een mooi artikel over Joe South.
Voor iedereen die hem niet kent raad ik aan dat stuk te lezen.
Voor iedereen die hem niet kent raad ik aan dat stuk te lezen.
0
geplaatst: 6 september 2012, 13:36 uur
Joe South, rust in vrede en bedankt voor uw werkzaamheden voor de muziek.
0
geplaatst: 6 september 2012, 21:51 uur
Rest In Peace Joe South.
Games People Play en Hush behoren inmiddels tot het collectieve geheugen.
Games People Play en Hush behoren inmiddels tot het collectieve geheugen.
0
geplaatst: 6 september 2012, 22:10 uur
Na Jon Lord nu de schepper van Purple's eerste hitje........... een generatie die aan het inkrimpen is helaas. R.I.P. Joe South.
0
geplaatst: 8 september 2012, 09:43 uur
R.I.P. Joe South
......mijn jeugd is aan het afbrokkelen.....
......mijn jeugd is aan het afbrokkelen.....
0
geplaatst: 9 september 2012, 19:40 uur
Willem Ennes, toetsenman van de bekende Groningse symfoband Solution en tevens man van Astrid Joosten is overleden op 65-jarige leeftijd.
Aldus De Telegraaf
Moge hij rusten in vrede.
Aldus De Telegraaf
Moge hij rusten in vrede.
0
geplaatst: 9 september 2012, 20:59 uur
Bluebird schreef:
Na Jon Lord
Dat wist ik niet eens. Na Jon Lord

De beste toetsenist uit de muziekgeschiedenis overlijdt en ik merk ik het niet eens.

0
geplaatst: 9 september 2012, 21:54 uur
Het is buitengewoon spijtig dat Solution maar een relatief korte tijd heeft bestaan én dat er nog maar moeilijk aan hun albums uit die periode (1970-1983) is te komen.
R.I.P. Willem Ennes
R.I.P. Willem Ennes
0
geplaatst: 10 september 2012, 09:16 uur
0
geplaatst: 10 september 2012, 11:19 uur
Tjemig - Divergence, welke OL/W heeft dat nummer niet in zijn memory zitten?
R.I.P. daarom een klein live fragment uit 2006:
R.I.P. daarom een klein live fragment uit 2006:
0
geplaatst: 10 september 2012, 12:08 uur
R.I.P. Willem Ennes
Op menig schoolfeest gezien in de jaren 70 .....
Op menig schoolfeest gezien in de jaren 70 .....
0
geplaatst: 11 september 2012, 03:53 uur
Dat wist ik dan weer niet. Tragisch dat De Telegraaf het dan in de kop van het bericht heeft over 'de man van Astrid Joosten'. Alsof hij niet op eigen kracht naam heeft gemaakt, in elk geval toch bij muziekliefhebbers. Maar goed, zo gaat dat kennelijk bij massamedia.
Ik mag me in het rijke bezit weten van alle Solution CD's, waar heden ten dage inderdaad moeilijk aan te komen is. Wat op zich ook al betreurenswaardig is. Wel heeft het Britse label Esoteric onlangs de eerste twee albums van de groep opnieuw uitgegeven.
R.I.P. Willem Ennes
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.