MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
R.I.P. Mark Abrahamian (46). Geboren in het jaar dat Jefferson Airplane bekendheid kreeg.
Veel te jong gestorven.

Casartelli (moderator)
Nothing's Gonna Stop Us Now, hoewel...

RIP

Niet zo'n beste band, wel veel te jong uiteraard.

R.I.P.

Stijn_Slayer
Lijkt me ook vreselijk voor de bandleden en medewerkers die ineens die kamer binnenlopen. R.I.P.

R.I.P. Hal David.

R.I.P. Joe South

LA Times

Beginning in the late 1960s, South rode a wave of success with his combination of melodic songs and compelling lyrics. Billy Joe Royal scored a hit with his cover of "Down in the Boondocks" in 1965, and Deep Purple had one with "Hush." Then South won Grammy Awards for song of the year and best contemporary song of 1969 for his own recording of "Games People Play." He had hits with "Don't It Make You Want to Go Home" and "Walk a Mile in My Shoes." He collected a Grammy nomination for country singer Lynn Anderson's recording of "(I Never Promised You a) Rose Garden."

R.I.P. Joe South.
Zowel zijn vele door anderen gecoverde songs (Rose Garden door Lynn Anderson, Untie Me door The Tamms, Down In The Boondocks door Billie Joe Royal) als zijn eigen albums zijn prachtig.
Hij was ook als sessionmusicus actief en speelde o.a.mee op Blonde On Blonde van Bob Dylan.

R.I.P. Joe South.

Zijn origineel van Hush (bekend door o.a. Deep Purple en Kula Shaker) bleef de beste versie wat mij betreft:

Stijn_Slayer
Goede artiest. Staat nog op m'n lijstje om beter te beluisteren. Al moet ik nu eerst wachten tot de ramptoeristenperiode voorbij is.

Goed dat Herman Hush hier posztte, anders zou dat eeuwige Games People Play maar de hele dag door mijn hoofd spoken - wel een mooie gitaarriedel erin, daar niet van en die mix van Southern brawl met rock is ook niet verkeerd, maar Hush is wel een berennummer.

Go ahead Joe, play on in rock heaven - RIP

In het boek "mijn muziek" van Jan Donkers staat nog een mooi artikel over Joe South.
Voor iedereen die hem niet kent raad ik aan dat stuk te lezen.

Joe South, rust in vrede en bedankt voor uw werkzaamheden voor de muziek.

R.I.P. Joe South

R.I.P. Joe South

Joe South R.I.P.

Rest In Peace Joe South.
Games People Play en Hush behoren inmiddels tot het collectieve geheugen.

Na Jon Lord nu de schepper van Purple's eerste hitje........... een generatie die aan het inkrimpen is helaas. R.I.P. Joe South.

R.I.P. Joe South

......mijn jeugd is aan het afbrokkelen.....

Willem Ennes, toetsenman van de bekende Groningse symfoband Solution en tevens man van Astrid Joosten is overleden op 65-jarige leeftijd.
Aldus De Telegraaf
Moge hij rusten in vrede.

Alweer een jeugdicoon...... R.I.P. Willem Ennes

Stijn_Slayer
Solution!

R.I.P.

Bluebird schreef:
Na Jon Lord
Dat wist ik niet eens.

De beste toetsenist uit de muziekgeschiedenis overlijdt en ik merk ik het niet eens.

Stijn_Slayer
Laat Chopin je maar niet horen.

En Bach ook niet. Beethoven is gelukkig doof.

Het is buitengewoon spijtig dat Solution maar een relatief korte tijd heeft bestaan én dat er nog maar moeilijk aan hun albums uit die periode (1970-1983) is te komen.

R.I.P. Willem Ennes

Rust in Vrede Willem Ennes...

Bluebird schreef:
En Bach ook niet. Beethoven is gelukkig doof.

Tjemig - Divergence, welke OL/W heeft dat nummer niet in zijn memory zitten?
R.I.P. daarom een klein live fragment uit 2006:

R.I.P. Willem Ennes

Op menig schoolfeest gezien in de jaren 70 .....

Dibbel schreef:
... en tevens man van Astrid Joosten...
Aldus De Telegraaf.

Dat wist ik dan weer niet. Tragisch dat De Telegraaf het dan in de kop van het bericht heeft over 'de man van Astrid Joosten'. Alsof hij niet op eigen kracht naam heeft gemaakt, in elk geval toch bij muziekliefhebbers. Maar goed, zo gaat dat kennelijk bij massamedia.

Ik mag me in het rijke bezit weten van alle Solution CD's, waar heden ten dage inderdaad moeilijk aan te komen is. Wat op zich ook al betreurenswaardig is. Wel heeft het Britse label Esoteric onlangs de eerste twee albums van de groep opnieuw uitgegeven.

R.I.P. Willem Ennes

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:29 uur

geplaatst: vandaag om 02:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.