MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Zanger Otis/Damon Harris van The Temptations is overleden.

R.I.P.

Rust in vrede Otis Harris.

Fantastische zanger. R.I.P

2MY
Waarschijnlijk niet zo erg bekend in NL (en nu niet direct een genre dat goed scoort op dit forum), maar in Vlaanderen toch enkele gigantische hits gescoord:

Da Boy Tommy is niet meer <bron>

Alles aan die jongen was zo fout, maar ik word wel sentimenteel als ik zijn naam lees/hoor. R.I.P.

Cleotha Staples, R.I.P.

R.I.P. Cleotha

Geen muzikant, wel het vermelden waard hier lijkt me, RIP Onno Cro Mag:
AARDSCHOK-REDACTEUR ONNO CRO-MAG OVERLEDEN

R.I.P Onno.......

RIP Onno...:(

Even schrikken Onno overleden(generatiegenoot) dood kwam ook altijd bij Bullit in Eindhoven plaatjes kopen.
Die knaap zag er gevaarlijker uit dan hij was, goeie gast.
Mijn broer stamt ook uit de begin tijd van Aardschok en schrijft nog steeds.

Damn! De chef-hardcore van Aardschok. Slechts 49...
Zijn reviews bestonden door de bank genomen uit niet meer dan 'dit is gewoon goed' of 'dit is gewoon kut.' Maar zijn interviews en reportages waren om van te smullen. Ja die zal ik wel missen.

Zijn reviews waren inderdaad niet alles. 'Goed/slecht' + x aantal beste tracks + x aantal vergelijkbare bands. Maar zijn interviews en repo's waren inderdaad heel erg goed. En die man was ook zo'n beetje de hardcore-ambassadeur voor Nederland en omstreken.

Was even weg, heb het helemaal gemist, maar ik kom er nu pas achter dat mijn vriend Kevin Ayers is overleden. Nou ja, vriend... maar zijn stem gaf me het gevoel zijn vriend te zijn en zijn beste nummers deden mij wegdromen in een hoogst persoolijke droom. Ik ga hem missen...
Droombolus koos als eerbetoon 'Lady Rachel', het mooiste niet kinderlijke kinderliedje aller tijden, mooi gezegd, Bolus.
Ik kies voor zijn lied met de onsterfelijke regel 'May I sit and stare at you for a while...'

Ik heb Kevin zien optreden met zijn "Whole World", hierboven te zien, met David Bedford (R.I.P.), Lol Coxhill (idem) en Mike Oldfield (L.I.P.).
Ook Cleotha Staples zag ik eens wat verdwaasd op het podium staan, ze vond de moderne wilde begeleidingsband niet zo leuk, zong liever in haar vertrouwde baptistenkerkkoor, R.I.P. Cleotha, gelukkig hebben we Mavis nog...

'May I' is een onsterfelijk nummer. Ken je ook de Franstalige versie 'Puis-Je'? Tijdens die sopraansax solo zit Kevin wat quasi Franse onzin te mompelen, afsluitend met "Oui, Oui, Vive la Banane!" Briljante ongein

dix
Mooie bijdrages ...
Misschien waren er users vergeten dat ie nog leefde, z'n overlijden is in ieder geval níet vergeten.

Kevin Ayers R.I.P.

Kevin Ayers - dankzij buurman Bram van de studentenflat (met Wharfdales) staan zijn muzikale bijdragen nu onuitwisbaar in mijn geheugen gegrift. Het was een groot musicus, maar wat mij betreft was het net als met roken (de eerste peuk vond ik erg smerig - en dus werden het er nimmer meer): de initieel opgewekte aversie heb ik nooit kunnen overwinnen.

Desalniettemin een musicus die het verdient om met respect te worden behandeld

Het gaat hard met de leden van The Tempations.

R.I.P Richard Street

Richard Street R.I.P.

RIP gitarist 'Dangerous" Dan Toler

ex-Allman Brothers band, Dickey Betts and Great Southern, Gregg Allman Band, etc.

YouTube - The Allman Brothers Band - Whipping Post - 1980

Op 26 Februari is Henk Westrus overleden.

Iedereen kent wel iets van die man: Menig tv en radio tune van zijn hand, begintijd kinderen voor kinderen, speelde veel in het theater met oa Toon Hermans en was ook eens beste accordeonist van Nederland.

Niet veel mensen die hem kennen waarschijnlijk, maar Ajax van van Bang Gang DJ's is aangereden door een auto en overleden.

https://www.facebook.com/theno1club/posts/10151345044271247

R.I.P. Ajax

R.I.P. Da Boy Tommy. Adinkerke zal je missen. Het kind in mij zal Halloween en Candyman altijd geweldig blijven vinden

Bobby Rogers R.I.P.

R.I.P. Hugo Chávez.
Deze eindbaas mocht ook graag zingen en heeft een paar cd's opgenomen voor z'n volk, vandaar de connectie met muziek. Check bijvoorbeeld dit:

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:30 uur

geplaatst: vandaag om 02:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.