MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Ach, wat tegenwicht bieden aan al dat linkse schorriemorrie van de new wave in het begin van de jaren 80 kon geen kwaad.

Maar het is inderdaad opvallend hoeveel anti-Thatcher nummers er in de jaren 80 zijn verschenen. Ken geen andere politicus/politica die dat voor elkaar heeft weten te krijgen. Hulde!

This next song is dedicated to Atilla the Hun, Adolf Hitler, Michael Heseltine, The Blue Meanies, The Joker, The Incredible Hulk, Mrs. Thatcher... and it's called: "We Will Not Be Lovers"

Cured
Tears For Fears over Thatcher in hun song Sowing The Seeds Of Love:

Politician granny with your high ideals, have you no idea how the majority feels? So without love and a promised land, we're fools to the rules of a government plan.

Ook een Metal band als Iron Maiden pakte haar aan, zoals te zien is op afbeeldingen ten tijde van hun debuutalbum (1980) bijv. (de single Sanctuary): de hoes leidde tot nogal wat beroering.

(afbeelding)

1 van de bekendere Anti-Maggie liedjes:

En hier het allermooiste Anti-Maggie liedje :

Shipbuilding is fraai, maar dit is voor mij persoonlijk beter;

Ik zal geen traan laten om de dood van een van de arrogantste en meest asociale politici die de westerse wereld ooit heeft gekend, alleen een Reagan en een Bush (2x) komen in de buurt...vraag het de mijnwerkers....

Het strijdbare rode hart van Oldfart klopt als nooit te voren
(oeps politiek op mume )

Jeetje, wat een Thatcher haat allemaal zeg......al dan niet terecht .

En wat hebben al die haters toch veel aan haar te danken zeg. Allemaal gespekte bankrekeningetjes door al die verkochte liedjes die gretig aftrek vonden bij medestanders. Maar waarschijnlijk zijn de opbrengsten natuurlijk gedoneerd aan het goede (evt. linkse) doel.

En dan hebben we het hier nog niet eens over gehad.

Slowgaze schreef:
En dan hebben we het hier nog niet eens over gehad.

Ongelooflijk, na al die jaren. Maar zonder een politieke discussie te willen aanwakkeren: ik begrijp ik de haat ergens wel (en eens met Oldfart).

Onweerwolf
Ook eens, maar dat is ook niet vreemd. Ik denk dat er weinig mensen zijn hier die dat wijf wel hoog hadden zitten. Net zoals je ook nauwelijks hoort dat er hier mensen zijn die fan waren van Bush en Bush.

Het begint hier erg politiek te worden. Weet iemand een nieuwe dode?

Wat politieke discussie verwijderd.

Svendra schreef:
Het begint hier erg politiek te worden. Weet iemand een nieuwe dode?

Ik heb wel een hekel aan Mark Knopfler, maar dát gaat me net wat te ver.

...dat heet wishful thinking, dan liever eerst nog maar wat wishful drinking

Slowgaze schreef:
(quote)

Ik heb wel een hekel aan Mark Knopfler, maar dát gaat me net wat te ver.

(Ik mag hier niet te hard om lachen maar het ontschoot me even )

Don Blackman, jazz en funk pianist, is vanochtend overleden. Hij werd slechts 59.
Hij speelde o.a. bij Parliament, Janet Jackson, Roy Ayers en Earth, Wind & Fire

Weer aan die ene rot ziekte...R.I.P. mr. Blackman

Don Blackman R.I.P.

Oldfart schreef:
Don Blackman, jazz en funk pianist, is vanochtend overleden. Hij werd slechts 59.
Hij speelde o.a. bij Parliament, Janet Jackson, Roy Ayers en Earth, Wind & Fire

Weer aan die ene rot ziekte...R.I.P. mr. Blackman

Ik kende hem niet als naam, maar als ik zie met wie hij samen heeft gewerkt, weet ik zeker dat ik zijn klanken veelvuldig heb gehoord. Zonde.....rust in vrede.

Mama Freakey is niet meer. RIP mams... jij was degene die me kennis liet maken met Pink Floyd, Moody Blues, Alan Parsons en JM Jarre... love you forever...

Sterkte Eddy....

Sterkte Freakey met dit grote verlies!

Mijn mams kwam niet verder dan Heino, BZN en John Woodhouse. Heeft de ontwikkeling van de PC en internet niet eens meegemaakt, ze zou haar ogen uitkijken!

Gecondoleerd Eddy...

Cured
Same here, Eddy...

Mijn oprechte deelneming Eddy..... je moeder had een uitstekende smaak wat mij betreft. Heel veel sterkte de komende tijd.

Gecondoleerd, en sterkte de komende tijd Eddy.

Wat naar om te horen Eddy
Gecondoleerd en veel sterkte!

Veel sterkte Eddy!

Sterkte de komende dagen Eddy...

Gecondoleerd Eddy, in deze donkere dagen. Veel sterkte in de komende periode.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:45 uur

geplaatst: vandaag om 05:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.