Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 31 maart 2013, 08:55 uur
Ah, ik schrok al aangezien de Ramones al praktisch geheel zijn uitgestorven maar geen familie dus. R.I.P. Phil Ramone.
0
geplaatst: 31 maart 2013, 13:05 uur
Nee, deze heette écht Ramone...
Wel een grote naam, die ik ken van veel platen uit mijn collectie. Hij heeft veel albums van bekende pop- en rockartiesten geproduceerd, met als bekendste Paul Simon, Billy Joel, Chicago en James Taylor. Even googelen leert mij dat zijn producties een zeer indrukwekkende discografie vormen:
http://www.philramone.com/discography.php
Vrij veel 'middle of the road', maar vaak wel met een mooi, open geluid, dat ook anno nu nog prachtig klinkt. Niet echt een producer met een uit duizenden herkenbaar eigen geluid, maar meer iemand die meedacht in dienst van de artiest en de plaatopname.
Opvallend trouwens dat hij tot vorig jaar in de studio stond, ver voorbij zijn pensioengerechtigde leeftijd.
R.I.P. Phil Ramone
Wel een grote naam, die ik ken van veel platen uit mijn collectie. Hij heeft veel albums van bekende pop- en rockartiesten geproduceerd, met als bekendste Paul Simon, Billy Joel, Chicago en James Taylor. Even googelen leert mij dat zijn producties een zeer indrukwekkende discografie vormen:
http://www.philramone.com/discography.php
Vrij veel 'middle of the road', maar vaak wel met een mooi, open geluid, dat ook anno nu nog prachtig klinkt. Niet echt een producer met een uit duizenden herkenbaar eigen geluid, maar meer iemand die meedacht in dienst van de artiest en de plaatopname.
Opvallend trouwens dat hij tot vorig jaar in de studio stond, ver voorbij zijn pensioengerechtigde leeftijd.
R.I.P. Phil Ramone
0
geplaatst: 31 maart 2013, 13:17 uur
En nu we het toch over sessies met Paul Simon en Billy Joel hebben... Bij het googlen naar Phil Ramone kwam ik ook dit overlijdensbericht tegen:
Legendary Session Guitarist Hugh McCracken Dies - ultimateclassicrock.com
Hugh McCracken - een vrij onbekende naam, maar de binnenhoezenfreak in mij kent hem van platen van o.a. Billy Joel, Paul Simon, Donald Fagen, Roberta Flack, Paul McCartney, John Lennon etc. Zeg maar zo'n beetje hetzelfde kringetje als rond Phil Ramone. Overleden op 28 maart aan de gevolgen van leukemie. Die twee hebben dus zeer kort na elkaar het tijdelijke met het eeuwige verwisseld. En ze móeten elkaar goed gekend hebben...
R.I.P. Hugh McCracken
Legendary Session Guitarist Hugh McCracken Dies - ultimateclassicrock.com
Hugh McCracken - een vrij onbekende naam, maar de binnenhoezenfreak in mij kent hem van platen van o.a. Billy Joel, Paul Simon, Donald Fagen, Roberta Flack, Paul McCartney, John Lennon etc. Zeg maar zo'n beetje hetzelfde kringetje als rond Phil Ramone. Overleden op 28 maart aan de gevolgen van leukemie. Die twee hebben dus zeer kort na elkaar het tijdelijke met het eeuwige verwisseld. En ze móeten elkaar goed gekend hebben...
R.I.P. Hugh McCracken
0
geplaatst: 31 maart 2013, 13:22 uur
En het gaat maar door. Deze naam kent ook iedereen, maar de man erachter waarschijnlijk niet:
Robert Zildjian, Sabian Cymbals founder, dies at 89 - New Brunswick - CBC News
In elk geval de grondlegger van een van 's werelds bekendste firma's voor de productie en verfijning van bekkens voor drumstellen: Sabian.
Gek eigenlijk dat een man met zo'n achternaam een onderneming start in dezelfde sector met een andere naam. Maar ja, familieruzies...
R.I.P, Robert Zildjian
Robert Zildjian, Sabian Cymbals founder, dies at 89 - New Brunswick - CBC News
In elk geval de grondlegger van een van 's werelds bekendste firma's voor de productie en verfijning van bekkens voor drumstellen: Sabian.
Gek eigenlijk dat een man met zo'n achternaam een onderneming start in dezelfde sector met een andere naam. Maar ja, familieruzies...
R.I.P, Robert Zildjian
0
geplaatst: 31 maart 2013, 13:25 uur
R.I.P. Robert Zildjian 
Een zeer belangrijke man voor de drumwereld.

Een zeer belangrijke man voor de drumwereld.
0
geplaatst: 31 maart 2013, 18:59 uur
R.I.P. Robert Zildjian
Toch een respectabele leeftijd gehaald en dus mogen meemaken hoe ''zijn'' bekkens veel beroemde drummers gelukkig zouden maken.
Robert met Frank Zappa en The Mothers Of Invention.

Robert speelt samen met Max Roach. Max speelt nota bene op het drumstel van Buddy Rich.

Bron van foto's
Toch een respectabele leeftijd gehaald en dus mogen meemaken hoe ''zijn'' bekkens veel beroemde drummers gelukkig zouden maken.
Robert met Frank Zappa en The Mothers Of Invention.

Robert speelt samen met Max Roach. Max speelt nota bene op het drumstel van Buddy Rich.

Bron van foto's
0
geplaatst: 31 maart 2013, 22:30 uur
RIP
Tijdje geleden eens op het drumstel van een leerkracht gespeeld, het overgrote deel van z'n drumstel bestond uit Sabian producten, klonk echt geweldig!
Tijdje geleden eens op het drumstel van een leerkracht gespeeld, het overgrote deel van z'n drumstel bestond uit Sabian producten, klonk echt geweldig!
0
geplaatst: 4 april 2013, 11:11 uur
R.I.P; Robert Zildjian
Vreemd eigenlijk dat de twee bekken fabrikanten in de wereld die er toe doen, opgericht zijn door twee (ruziënde) broers zijn uit Armenië.
Vraag me dan meteen af wat daaraan ten grondslag ligt...ik bedoel: Armenië of all places??
Vreemd eigenlijk dat de twee bekken fabrikanten in de wereld die er toe doen, opgericht zijn door twee (ruziënde) broers zijn uit Armenië.
Vraag me dan meteen af wat daaraan ten grondslag ligt...ik bedoel: Armenië of all places??
0
geplaatst: 5 april 2013, 18:58 uur
R.I.P. Hugh McCracken

NY Times
Hugh McCracken, a virtuoso guitarist who was in such demand as a studio musician that he could afford to turn down Paul McCartney’s invitation to join the band Wings in 1971, died on Friday in Manhattan. He was 70.

Mr. McCracken contributed to a host of hit songs, including “Brown Eyed Girl” by Van Morrison, “Girl, You’ll Be a Woman Soon” by Neil Diamond, “Hey 19” by Steely Dan, “Happy Xmas (War Is Over)” by John Lennon and Yoko Ono, “50 Ways to Leave Your Lover” by Paul Simon and “If I Ain’t Got You” by Alicia Keys.
NY Times
0
geplaatst: 8 april 2013, 08:55 uur
Legendary producer Andy Johns passes away - Music Industry - The Music Network - themusicnetwork.com
Ook geen kleine jongen, deze Andy Johns - als engineer betrokken bij klassieke albums als Sticky Fingers, Exile on Main Street, verscheidene Led Zeppelin-albums, en producer van albums van o.a. Free, Eric Clapton, Television, Cinderella, Joe Satriani en vele anderen.
Jongere broer van de (nog wat bekendere) producer Glyn Johns.
Andy Johns - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
R.I.P. Andy Johns
Ook geen kleine jongen, deze Andy Johns - als engineer betrokken bij klassieke albums als Sticky Fingers, Exile on Main Street, verscheidene Led Zeppelin-albums, en producer van albums van o.a. Free, Eric Clapton, Television, Cinderella, Joe Satriani en vele anderen.
Jongere broer van de (nog wat bekendere) producer Glyn Johns.
Andy Johns - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
R.I.P. Andy Johns
0
geplaatst: 8 april 2013, 14:16 uur
Margaret Thatcher overleden, natuurlijk niet in de muziek... wel een grote inspiratiebron voor talloze UK punkbandjes....
Top 13 anti Margaret Thatcher songs - Louder Than War - louderthanwar.com
Top 13 anti Margaret Thatcher songs - Louder Than War - louderthanwar.com
0
geplaatst: 8 april 2013, 14:42 uur
Ja, zo'n inspiratiebron kom je voor muzikanten nog maar zelden tegen en niet alleen bij de punk.
Zo hoor ik haar in een soort van Spitting Image achtige setting terug komen op dit album van Mike Oldfield, ook geen fan van Margaret Thatcher:
Amarok (Thatcher speech) - Mike Oldfield
Zo hoor ik haar in een soort van Spitting Image achtige setting terug komen op dit album van Mike Oldfield, ook geen fan van Margaret Thatcher:
Amarok (Thatcher speech) - Mike Oldfield
0
geplaatst: 8 april 2013, 14:54 uur
0
geplaatst: 8 april 2013, 16:25 uur
Met jouw zonnige leeftijd is dat wel weer begrijpelijk. Ben je meer van onze leeftijd, dan weet je nog aan den lijve wat haar verschijning voor (maatschappelijke) gevolgen heeft gehad.
De impact van Margaret Thatcher (ik verwijs ook bijvoorbeeld nog even naar The Final Cut van Pink Floyd) op de Engelse muziekwereld is immens geweest. Ik ken geen andere politicus die anderen zo heeft weten te tergen dat het leidde tot zulke reacties in de muziekwereld, als die er zijn geweest.
Er kan een heel topic aan worden gewijd, maar volgens mij heeft zij direct geleid tot het ontstaan van meerdere genres.
De impact van Margaret Thatcher (ik verwijs ook bijvoorbeeld nog even naar The Final Cut van Pink Floyd) op de Engelse muziekwereld is immens geweest. Ik ken geen andere politicus die anderen zo heeft weten te tergen dat het leidde tot zulke reacties in de muziekwereld, als die er zijn geweest.
Er kan een heel topic aan worden gewijd, maar volgens mij heeft zij direct geleid tot het ontstaan van meerdere genres.
0
geplaatst: 8 april 2013, 16:31 uur
Zou iemand concreet willen uitleggen wat voor impact zij dan had op de muziekwereld en hoe dat kwam?
0
geplaatst: 8 april 2013, 16:36 uur
0
geplaatst: 8 april 2013, 16:38 uur
Eveningguard schreef:
Zou iemand concreet willen uitleggen wat voor impact zij dan had op de muziekwereld en hoe dat kwam?
Nou... gewoon dat er honderden liedjes zijn geschreven over / n.a.v. Thatcher en haar bewind....
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 april 2013, 16:38 uur
Eveningguard schreef:
Zeer conservatieve Britse premier die langdurig aan de macht was en geen tegenspraak duldde bij het voeren van het beleid dat zij voor ogen had (inclusief de oorlog met Argentinië) en dat was natuurlijk een grote inspiratiebron voor met name linkse bands.
0
geplaatst: 8 april 2013, 16:45 uur
Uit de tijd dat UB40 nog deugde (UB40, in de UK het aanvraagformulier voor een WW-uitkering) het debuut en het uitstekende optreden op NewPop/R'dam - van de bonus-tracks (op de 12"bij de lp) een 'ode' aan Madam Medusa (Thatcher).
0
Misterfool
geplaatst: 8 april 2013, 17:36 uur
R.I.P Thatcher; 87 is nog een respectabele leeftijd.
Ze was een uitstekende prime minister mijn inziens.
De anti-thatcher punknummers neem ik als muziekliefhebber als bonus op de koop toe
Ze was een uitstekende prime minister mijn inziens.
De anti-thatcher punknummers neem ik als muziekliefhebber als bonus op de koop toe

0
geplaatst: 8 april 2013, 17:44 uur
Richard Hawley kan eindelijk z'n dure champagne fles opentrekken. In Humo vertelde ie dat een heel dorp die champagne had gekocht om te vieren als Tathcher zou overlijden. Had te maken met haar geknip in gezondheidszorg en hulp voor gezinnen met invalide en mentaal gehandicapte familieleden af te schaffen. Ik ken er te weining van (slechts 26 jaar hier ) maar weinige politica hebben meer tegenstanders gehad vermoed ik. Dank voor alle muziek Margie 

0
geplaatst: 8 april 2013, 17:45 uur
Toevallig pas de film 'The Iron Lady' gezien Spijtig voor haar familie. Verder zal ze alles goed bedoeld hebben in haar werk. R.I.P.
0
geplaatst: 8 april 2013, 18:20 uur
Ik heb in ieder geval de champagne al ontkurkt voor als mijn moeder straks thuiskomt. Ik denk dat ik haar dag zeker en vast goed zal maken met dit nieuws en de champagne. Ikzelf daarentegen ken haar enkel bij naam en wat ze deed. Ik heb ze nog nooit gezien en dat is maar goed ook als ik zoal die verhalen hoor van familie.
0
geplaatst: 8 april 2013, 22:16 uur
Volgens mij was Ian Curtis een bewonderaar van de Iron Lady. Of in ieder geval een conservative.
Google maar eens.
Google maar eens.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.