Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 23 mei 2013, 12:21 uur
De beste chansonnier aller tijden. Had hem graag nog eens live willen zien, maar hij kampte al langer met een zwakke gezondheid.
R.I.P.

R.I.P.

0
geplaatst: 24 mei 2013, 08:46 uur
Stijn_Slayer schreef:
De beste chansonnier aller tijden.
De beste chansonnier aller tijden.
Die is vandaag alweer 72 jaar geworden

[embed]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2psSv4-3NCo#![/embed]
Van harte Bob en dat er nog vele mooie chansons mogen volgen...
0
geplaatst: 24 mei 2013, 08:57 uur
Wordt hoog tijd dat er een Happy Birthday topic wordt geopend dan. Deze man wil gewoon niet dood. 

0
geplaatst: 28 mei 2013, 12:58 uur
Alle berichten over FRS verplaatst naar Muziek > Algemeen > Platenzaken
Daar werd de teloorgang van FRS de laatste weken al uitvoerig besproken.
Daar werd de teloorgang van FRS de laatste weken al uitvoerig besproken.
0
geplaatst: 30 mei 2013, 11:51 uur
Misschien geen muziekant, maar voor ieder die het boek: Love and Death: The Murder On Kurt Cobain heeft gelezen weet wat voor een betrokken persoon het was.
RIP Leland Cobain
GrungeReport.net- 90's Alternative Rock News » Blog Archive » KURT COBAIN’S GRANDFATHER LELAND COBAIN PASSES AWAY
RIP Leland Cobain
GrungeReport.net- 90's Alternative Rock News » Blog Archive » KURT COBAIN’S GRANDFATHER LELAND COBAIN PASSES AWAY
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 mei 2013, 13:00 uur
Mooie leeftijd. Afgaande op alle verhalen was hij zo'n beetje de enige stabiele factor in Cobains leven.
0
geplaatst: 30 mei 2013, 13:04 uur
Jazz- en bluespianist Mulgrew Miller is op 57-jarige leeftijd overleden: Mulgrew Miller: afscheid van een leven vol blues - Jazzenzo
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 2 juni 2013, 10:26 uur
Kleinkunstzanger Miel Cools overleden: klik.
0
geplaatst: 2 juni 2013, 10:30 uur
Oei, das ne mindere, ik had net tijdens het belpopladder topic wat liedjes van hem leren kennen zoals De Soldaat. Blijkbaar had hij indertijd ook Wim De Craene onder zijn hoede genomen.
R.I.P.
0
geplaatst: 2 juni 2013, 11:40 uur
Ik vind toch dat het kan, per slot van rekening heeft ze één van de meest bekende begintunes ooit gezongen, voor één van de beste tv-series aller tijden:
Themesong All in the Family

Amerika is Amerika niet meer na het overlijden van Jean Stapleton (rechts), beter bekend als hoofdrolspeelster Edith Bunker in één van de meest bewierrookte en controversiële Amerikaanse televisieseries ooit, All in the Family.
De discussies die het programma opriepen werden zelfs aan de andere kant van de oceaan uitvoerig gevoerd. All in the Family doorbrak o.a. de taboes inzake emancipatie, rassendiscrimatie en wat er begin jaren '70 allemaal maar speelde, in met name dan de VS.
Edith speelde de schijnbaar wat naïve, onder de duim gehouden huisvrouw die moest opboksen tegen de opvattingen van haar rechtse en conservatieve echtgenoot, Archie Bunker. Kolderieke humor versus emotionele discussies inzake waarden en normen. Een vast programma in huize musician, volgens mij was het altijd op zondagavond bij de VPRO.
R.I.P. Jean en dank voor de vele uren magistrale televisie.
Aflevering met bezoek van nicht Maude....
Themesong All in the Family

Amerika is Amerika niet meer na het overlijden van Jean Stapleton (rechts), beter bekend als hoofdrolspeelster Edith Bunker in één van de meest bewierrookte en controversiële Amerikaanse televisieseries ooit, All in the Family.
De discussies die het programma opriepen werden zelfs aan de andere kant van de oceaan uitvoerig gevoerd. All in the Family doorbrak o.a. de taboes inzake emancipatie, rassendiscrimatie en wat er begin jaren '70 allemaal maar speelde, in met name dan de VS.
Edith speelde de schijnbaar wat naïve, onder de duim gehouden huisvrouw die moest opboksen tegen de opvattingen van haar rechtse en conservatieve echtgenoot, Archie Bunker. Kolderieke humor versus emotionele discussies inzake waarden en normen. Een vast programma in huize musician, volgens mij was het altijd op zondagavond bij de VPRO.
R.I.P. Jean en dank voor de vele uren magistrale televisie.
Aflevering met bezoek van nicht Maude....
0
geplaatst: 2 juni 2013, 11:59 uur
Mooi stukje Hans. Ik heb dezelfde gedachtengang. Inhoudelijk was de serie zijn tijd wel wat vooruit en de humor was groots.
R.I.P Jean '' Edith" Stapelton.
R.I.P Jean '' Edith" Stapelton.
0
Cured
geplaatst: 2 juni 2013, 12:16 uur
Prachtig, dat AllI in The Family. Ik heb het later ook in de herhaling gezien en genoot ervan, vooral van aartsmopperaar Archie Bunker.
0
geplaatst: 3 juni 2013, 23:08 uur
De aandacht die in zowel de Vlaamse media als in dit topic
voor het overlijden van Miel Cools wordt uitgetrokken is pover.
Miel Cools is zonder meer één van de pioniers en grondleggers
van de kleinkunst in de lage landen. De bebaarde Limburger wapende zich
een carrière lang met een simpele gitaar om levensliedjes te brengen
in de beproefde stijl van troubadours als Georges Brassens en co.
http://www.muziekarchief.be/kleinkunstchanson/mielcools.php
Miel Cools, een paar jaren geleden:
'Ik ben nu een stuk in de 70. Mijn zoon Bert heeft de wijnzaak overgenomen. Ik ga hier en daar nog een paar liedjes zingen, want ik heb dat nodig. Ik zei het eerder: zingen is voor mij ademen op klank. En als de mensen na de voorstelling wat gelukkiger naar huis gaan, dan is mijn leven geslaagd. Ik heb de wereld niet willen verbeteren. Misschien alleen een beetje mezelf".
Ik mocht hem ooit zien optreden tijdens een huwelijksviering van een bevriend koppel.
Het huwelijk is ondertussen niet meer, maar zijn optreden staat in mijn hart gegrift.
voor het overlijden van Miel Cools wordt uitgetrokken is pover.
Miel Cools is zonder meer één van de pioniers en grondleggers
van de kleinkunst in de lage landen. De bebaarde Limburger wapende zich
een carrière lang met een simpele gitaar om levensliedjes te brengen
in de beproefde stijl van troubadours als Georges Brassens en co.
http://www.muziekarchief.be/kleinkunstchanson/mielcools.php
Miel Cools, een paar jaren geleden:
'Ik ben nu een stuk in de 70. Mijn zoon Bert heeft de wijnzaak overgenomen. Ik ga hier en daar nog een paar liedjes zingen, want ik heb dat nodig. Ik zei het eerder: zingen is voor mij ademen op klank. En als de mensen na de voorstelling wat gelukkiger naar huis gaan, dan is mijn leven geslaagd. Ik heb de wereld niet willen verbeteren. Misschien alleen een beetje mezelf".
Ik mocht hem ooit zien optreden tijdens een huwelijksviering van een bevriend koppel.
Het huwelijk is ondertussen niet meer, maar zijn optreden staat in mijn hart gegrift.
0
Misterfool
geplaatst: 3 juni 2013, 23:35 uur
Tis van voor mijn tijd, maar die mies klinkt als een sympathieke kerel
0
geplaatst: 6 juni 2013, 18:16 uur
RIP Joey Covington (Jefferson Airplane & Hot Tuna)
Omgekomen door een ongeluk in Palm Springs. Goede drummer (al is Spencer Dryden voor mij dé drummer van de Airplane) en sessie muzikant op een rits bekende albums in de jaren 70.
Omgekomen door een ongeluk in Palm Springs. Goede drummer (al is Spencer Dryden voor mij dé drummer van de Airplane) en sessie muzikant op een rits bekende albums in de jaren 70.
0
geplaatst: 9 juni 2013, 14:15 uur
Logo-ontwerper Ramones (65) overleden | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Rust in verde, Arturo Vega en bedankt voor het mooie logo.
Rust in verde, Arturo Vega en bedankt voor het mooie logo.
0
geplaatst: 13 juni 2013, 15:09 uur
Legendarische Jazz gitarist Johnny Smith is overleden.
Qua Jazz gitaar spel behoorde hij tot de aller-aller beste. Een van mijn favorieten.
Zijn meest bekende compositie is Walk don't Run, later overgenomen door Chet Atkins en The Ventures.
http://www.jazzguitarlife.c...
Qua Jazz gitaar spel behoorde hij tot de aller-aller beste. Een van mijn favorieten.
Zijn meest bekende compositie is Walk don't Run, later overgenomen door Chet Atkins en The Ventures.
http://www.jazzguitarlife.c...
0
geplaatst: 13 juni 2013, 16:51 uur
0
Mb.
geplaatst: 15 juni 2013, 15:47 uur
Ik kan het haast niet geloven. Darondo is overleden. Een ongekende grootheid in het Soul genre. Didn't I is misschien wel het mooiste nummer wat ik ooit heb gehoord. En dat Such A Night in het linkje van kemm is ook zo ziels mooi. Een diepe buiging van mij voor deze charmeur. Rest in peace. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.