Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juli 2013, 15:11 uur
Ziek, er word gehoaxt dat zijn dood een hoax zou zijn of iets, wordt vast vervolgd 
GeenStijl : Muzieklegende JJ Cale overleden na hartaanval

GeenStijl : Muzieklegende JJ Cale overleden na hartaanval
0
geplaatst: 27 juli 2013, 15:31 uur
Het staat op zijn officiële site, dan mag je er toch wel vanuit gaan dat het waar is?
0
geplaatst: 27 juli 2013, 15:32 uur
Lijkt mij ook... Enkel Belgie heeft het nog niet door geloof ik.
0
geplaatst: 27 juli 2013, 15:50 uur
Wat is het nu? We krijgen ook echt maar verwarrende info hier...artikel is intussen aangepast alweer 
Complete verwarring omtrent J.J. Cale: leeft hij of niet? - Muzieknieuws - De Morgen - demorgen.be

Complete verwarring omtrent J.J. Cale: leeft hij of niet? - Muzieknieuws - De Morgen - demorgen.be
0
geplaatst: 27 juli 2013, 15:53 uur
Blijft natuurlijk triest, wordt dus wachten op het verlossende woord van Leo Blokhuis.
0
geplaatst: 27 juli 2013, 16:00 uur
NRC schijnt een goede bron te hebben.
Singer-songwriter en gitarist J. J. Cale (74) overleden - nrc.nl
R.I.P. JJ Cale, zijn Neverending tour is begonnen.
Singer-songwriter en gitarist J. J. Cale (74) overleden - nrc.nl
R.I.P. JJ Cale, zijn Neverending tour is begonnen.
0
geplaatst: 27 juli 2013, 16:11 uur
Ik hoorde het net op de radio - het lijkt me de definitieve 'end of the road' voor deze legende.
Fantastische singer-songwriter die een geheel eigen herkenbare stijl ontwikkelde. Met name Clapton en Knopfler zijn hem veel dank verschuldigd...
R.I.P. J.J. Cale
.
Fantastische singer-songwriter die een geheel eigen herkenbare stijl ontwikkelde. Met name Clapton en Knopfler zijn hem veel dank verschuldigd...
R.I.P. J.J. Cale
.
0
geplaatst: 27 juli 2013, 16:56 uur
J.J. Cale overleden.
Een hele schok.
Met zijn heerlijke relaxte muziek die het zo goed doet met het weer van de laatste weken.
De meester op de vierkante millimeter.
Dat hij ruste in vrede.
Een hele schok.
Met zijn heerlijke relaxte muziek die het zo goed doet met het weer van de laatste weken.
De meester op de vierkante millimeter.
Dat hij ruste in vrede.
0
geplaatst: 27 juli 2013, 17:59 uur
Fijne video! Speelplezier is overduidelijk.
Heb altijd enorm van die rustige solo's van JJ Cale gehouden zoals in het begin van Call me the breeze (omtrent 5:30).
Heb altijd enorm van die rustige solo's van JJ Cale gehouden zoals in het begin van Call me the breeze (omtrent 5:30).
0
geplaatst: 28 juli 2013, 01:43 uur
Ik had echt iets met deze man, veel te jong overleden dus weer.
R.I.P.
R.I.P.
0
geplaatst: 28 juli 2013, 11:14 uur
R.I.P. J.J. Cale
Prachtige nummers geschreven, ook vaak vertolkt door anderen.
De dood wil soms wel eens leiden tot de schok dat je eigenlijk te weinig van de artiest in huis hebt.
Prachtige nummers geschreven, ook vaak vertolkt door anderen.
De dood wil soms wel eens leiden tot de schok dat je eigenlijk te weinig van de artiest in huis hebt.
0
geplaatst: 28 juli 2013, 11:36 uur
In ieder geval mag duidelijk zijn waar Knopfler de mosterd vandaan heeft gehaald. Desondanks toch een leeftijd bereikt die veel rocksterren van zijn generatie niet eens haalden en die is dan vast ook te danken aan zijn relaxte en bezielende stijl. Cale was een geweldig gitarist en inspirator in al zijn bescheidenheid.
0
geplaatst: 28 juli 2013, 12:25 uur
R.I.P. J.J. Cale. Naam zegt me niets maar de nummers wel natuurlijk.
0
geplaatst: 28 juli 2013, 14:05 uur
R.I.P. Rita Reys.
88 jaar, en zangeres tot aan haar dood.
Jazz-zangeres Rita Reys (88) overleden | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
88 jaar, en zangeres tot aan haar dood.
Jazz-zangeres Rita Reys (88) overleden | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
0
geplaatst: 28 juli 2013, 16:09 uur
RIP mw. Reys
Jaar of twee geleden nog heel levendig zien optreden in Den Haag.
Respect voor haar carriere, artieste met een internationale allure zoals we die maar weinig kennen in ons landje.
Jaar of twee geleden nog heel levendig zien optreden in Den Haag.
Respect voor haar carriere, artieste met een internationale allure zoals we die maar weinig kennen in ons landje.
0
geplaatst: 28 juli 2013, 20:17 uur
R.I.P. J.J. Cale. Écht een van mijn idolen. Ik ken hem al sinds medio jaren '70 en hij behoort tot mijn oudste muziekervaringen. Mijn vader kocht zijn platen en later kocht ik ze. De vijfde plaat '5' was de eerste die we direct na release in huis hadden. Ik ben ook altijd al zijn nieuwe albums blijven kopen. Ik heb hem een keer zien optreden in Den Haag. Een fantastische ervaring.
Sneu dat hij altijd maar in verband werd gebracht met anderen die succes met zijn nummers hadden. Je ziet dat nu ook weer in alle necrologieën: het gaat allemaal weer over Eric Clapton, terwijl Cale toch genoeg artistiek en commercieel succes met zijn eigen platen had. Ik wist niet dat zijn gezondheid slecht was en had eigenlijk wel weer eens een nieuwe plaat van hem verwacht. Nou, dan zet ik nog maar eens Naturally op.
Sneu dat hij altijd maar in verband werd gebracht met anderen die succes met zijn nummers hadden. Je ziet dat nu ook weer in alle necrologieën: het gaat allemaal weer over Eric Clapton, terwijl Cale toch genoeg artistiek en commercieel succes met zijn eigen platen had. Ik wist niet dat zijn gezondheid slecht was en had eigenlijk wel weer eens een nieuwe plaat van hem verwacht. Nou, dan zet ik nog maar eens Naturally op.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 28 juli 2013, 21:31 uur
Ben ik heel even weg en is een van de meest onderschatte songwriters dat ook meteen...
0
geplaatst: 29 juli 2013, 12:13 uur
R.I.P. Rita Reys.
Mijn schoonvader kende haar nog van haar prille eerste schreden toen ze (nog in de 2e wereldoorlog!) in Den Haag begon met optreden en bij hem om de hoek woonde.
Geheel andere tijden. 70 jaar "op de planken" vind ik een hoeveelheid tijd waar ik diep mijn petje voor afneem.
En ze was nog niet voornemens te stoppen, Zeldzame voorbeelden.
Mijn schoonvader kende haar nog van haar prille eerste schreden toen ze (nog in de 2e wereldoorlog!) in Den Haag begon met optreden en bij hem om de hoek woonde.
Geheel andere tijden. 70 jaar "op de planken" vind ik een hoeveelheid tijd waar ik diep mijn petje voor afneem.
En ze was nog niet voornemens te stoppen, Zeldzame voorbeelden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.