MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
R.I.P. J.J.

Heb eigenlijk indirect via een MuMe bericht nu pas de dood van J. J. Cale vernomen. Daar schrok ik toch wel behoorlijk van. Er overlijden genoeg artiesten, maar (gelukkig voor mij persoonlijk en voor hen) zijn er recent weinig overleden naar wiens muziek ik ook echt luisterde. In het geval van J. J. was dit wel zo. Zowel de muziek als de man zelf waren in al hun obscuriteit echte parels. Er is ook een prachtige en ingetogen docu over Cale beschikbaar, waarvan ik me de titel helaas niet meer kan herinneren, maar die een prachtige weergave van zowel de muziek als de man geeft. Jammer ook dat de meeste mensen J. J. Cale alleen kennen als de schrijver van die Eric Clapton nummers. Hoewel deze laatste de nummers zeer verdienstelijk vertolkte, mist het toch de authentieke Cale-sound en gevoel. Rust zacht, J. J., we can truly call you the breeze now, altijd present.

Maartenn (crew)
Nooooooo. George Duke overleden .

Rust in vrede George Duke.

R.I.P. George Duke

Sh*t F*ck K*t, Zappa's band boven is werkelijk groter aan het worden dan hier beneden.... George Duke (67) zag muziek als een wit canvas - muziek - VK - volkskrant.nl

RIP George Duke....

George Duke.....zo, laatst nog een cd gehaald van de man. Rip, alweer een grote heen.

Misterfool
R.I.P George Duke.
Hij verzorgde o.a de zang op een van de meest briljante compositie's van Zappa: Inca roads

R.I.P. George Duke

George Duke R.I.P.

George Duke R.I.P.

Heb het album "A Brazilian Love Affair" van hem in de kast staan.

R.I.P. George Duke

Stijn_Slayer
R.I.P. Duke. Hoorde hem liever dan die blonde, steroïde zanger van Zappa.

Sir Spamalot (crew)
George Duke R.I.P.

Tim Wright, bassist en medeoprichter van de legendarische Amerikaanse punk- en waveband Pere Ubu is afgelopen weekend overleden. Dit meldt Billboard op haar website, die het nieuws weer ontleent aan een Facebookbericht van Pere Ubu-zanger David Thomas. Wright werd 61 jaar. Bron: Haarlems Dagblad.

Ai... twee bandleden van dierbare bands.

George Duke op Inca Roads is een hoogtepunt in de muziek van Zappa.

Maartenn schreef:
Nooooooo. George Duke overleden .

Las het net in het Friesch Dagblad...zonde, another dead hero.

Vanavond thuis nog maar eens extra genieten van Helsinki Concert en One Size Fits All.

Maartenn (crew)
Stalin schreef:
(quote)

Las het net in het Friesch Dagblad...zonde, another dead hero.

Vanavond thuis nog maar eens extra genieten van Helsinki Concert en One Size Fits All.

Niet om het een of ander hoor, maar lees jij het Friesch dagblad?? Volgens mij is dat zelfs in Friesland not done

Cowboy Jack Clement, a Nashville Music Legend, Dies at Age 82

A virtual jack of all trades in the entertainment business, Cowboy Jack Clement, 82, died Thursday ( Aug. 8 ) at his Nashville home following a lengthy illness. He was to be officially inducted into the Country Music Hall of Fame during ceremonies later this year.

RIP Tim Wright

Er gaan zoveel artiesten heen. Het zal de generatie wezen.....

Channel Zero deeply regrets to announce the passing of their dear brother and drummer Phil Baheux.

Phil Baheux ( age 45 ) has apparently past away earlier today . His unexpected death is a tremendous shock to his fellow band members of Channel Zero and crew.

We kindly ask you to respect our and his family's privacy.

Sir Spamalot (crew)
Het wordt ook bevestigd op Metalfan.nl. Channel Zero zou vandaag op het Alcatraz festival optreden in Kortrijk. R.I.P. Phil Baheux, 45 jaar...

Rust in vrede Phil Baheux. En 45 jaar is veel te jong om te gaan.

bone machine (crew)
R.I.P. Phil Baheux

Damn R.I.P.

R.I.P. Phil Baheux

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:10 uur

geplaatst: vandaag om 11:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.