Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 30 januari 2014, 00:52 uur
Pete Seeger luisterde alleen naar levende muziek, zo wil het verhaal. De Pete Seeger Sessions van The Boss heeft ie dus bewust nooit gehoord. Een beetje ouderwetse man dus, echt een geitewollen sokken figuur, al had ie zijn hart wel op de goede plaats. Maar mooie liedjes heeft ie inderdaad wel geschreven, al kan ik die albums die ik van hem bezit maar met moeite uitzitten.
0
geplaatst: 30 januari 2014, 09:27 uur
Mjuman schreef:
Ok, the man has made his mark, maar wat een bizarre en totaal onnodige vergelijking, zeker als je die vergezeld laat gaan van een clip met alleen BLANKE mannen. Misschien moet je vanavond 'ns meedoen aan die kwis?
(quote)
Ok, the man has made his mark, maar wat een bizarre en totaal onnodige vergelijking, zeker als je die vergezeld laat gaan van een clip met alleen BLANKE mannen. Misschien moet je vanavond 'ns meedoen aan die kwis?
Vandaar ook die smiley Mjuman...
Hierbij nog een mooi artikel over Pete van The Library of Congress.
En dan nog dit... http://johannasvisions.com/wp-content/uploads/2014/01/pete-seeger-the-power-of-song-movie-poster-2007-1020446099.jpg
0
geplaatst: 2 februari 2014, 20:33 uur
Ik lees het ook net, en ik word er toch even stil van.
R.I.P. Philip Seymour Hoffman, het was een geweldige acteur, 46 jaar
R.I.P. Philip Seymour Hoffman, het was een geweldige acteur, 46 jaar

0
geplaatst: 2 februari 2014, 21:18 uur
Ja, dat is wel even schrikken. 
Bij muziekliefhebbers die weinig met film hebben was hij ongetwijfeld wel bekend door zijn rol als Lester Bangs in Almost Famous.

Bij muziekliefhebbers die weinig met film hebben was hij ongetwijfeld wel bekend door zijn rol als Lester Bangs in Almost Famous.
0
geplaatst: 2 februari 2014, 21:44 uur
Shit man, was een te gekke acteur, vooral als Truman Capote en die film met Meryl Streep. Veel te jong natuurlijk... 

0
Ponty Mython
geplaatst: 2 februari 2014, 23:05 uur
Zijn rol als radiopiraat in The Boat That Rocked was ook erg leuk.
Een groot gemis voor de filmwereld. Klotedrugs.
Een groot gemis voor de filmwereld. Klotedrugs.

0
geplaatst: 3 februari 2014, 18:33 uur
R.I.P. The Mighty Hannibal, de betulbande soulzanger. Geen groot oeuvre, wel zeer kwaliteitsvol.
Het prachtige Hymn No. 5:
En ook R.I.P. Anna Gordy, de "Dear" in Marvin Gayes "Here, My Dear".
Het prachtige Hymn No. 5:
En ook R.I.P. Anna Gordy, de "Dear" in Marvin Gayes "Here, My Dear".
0
geplaatst: 5 februari 2014, 08:06 uur
Zanger van reggaeband Third World overleden | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
R.I.P. William Clarke ("Bunny Rugs") 65 jaar
Grote hit uit 1979 en behaalde een derde plaats in de hitlijst.
R.I.P. William Clarke ("Bunny Rugs") 65 jaar
Grote hit uit 1979 en behaalde een derde plaats in de hitlijst.
0
geplaatst: 7 februari 2014, 13:36 uur
Ik zou zijn naam niet uit het hoofd gekend hebben als je me ernaar vroeg, maar voor Third World heb ik altijd wel een zwak gehad. Ongetwijfeld gehaat door reggae-puristen, want ze deden af & toe wel érg veel disco- en funkwater bij de reggaewijn, maar hun vroege albums op Island waren best te pruimen.
Ze hadden meer zangers, volgens mij, maar ik neem aan dat dit dezelfde zanger als als degene die de lead zingt op hun Nederlandse top-3 hit Try Jah love - fijn warm stemgeluid was dat. Jammer dat je dát nummer (geproduceerd door Stevie Wonder!) nooit meer hoort, in tegenstelling tot die andere grote hit van ze.
"Make natty shook, make natty shook, make natty shook shook shook, all over the place..."
R.I.P. William Clarke
Ze hadden meer zangers, volgens mij, maar ik neem aan dat dit dezelfde zanger als als degene die de lead zingt op hun Nederlandse top-3 hit Try Jah love - fijn warm stemgeluid was dat. Jammer dat je dát nummer (geproduceerd door Stevie Wonder!) nooit meer hoort, in tegenstelling tot die andere grote hit van ze.
"Make natty shook, make natty shook, make natty shook shook shook, all over the place..."
R.I.P. William Clarke
0
geplaatst: 7 februari 2014, 16:39 uur
Klopt helemaal.....Bunny nam ook de lead-vocals op die andere grote hit van de band Try Jah Love (1982) voor zijn rekening. De eerste 4 albums waren prima reggae-albums met voor mij het hoogtepunt 96° in the Shade (1977) en dan vooral de titeltrack. Een reggae-classic!
Na 1980 werd het voor mij wat minder interessant omdat ze, inderdaad, een disco/reggae mengelmoesje creerden. Een andere reggae-band Inner Circle had daar ook een handje van. Alhoewel hun ook wat rock-invloeden toelieten in het reggae-repertoire.
Maar Bunny Rugs had inderdaad een warm en vertrouwd stemgeluid. Heb de band 1 keer live gezien tijdens het Summerjam-festival (Keulen) enkele jaren geleden. Was een heerlijk optreden!
Na 1980 werd het voor mij wat minder interessant omdat ze, inderdaad, een disco/reggae mengelmoesje creerden. Een andere reggae-band Inner Circle had daar ook een handje van. Alhoewel hun ook wat rock-invloeden toelieten in het reggae-repertoire.
Maar Bunny Rugs had inderdaad een warm en vertrouwd stemgeluid. Heb de band 1 keer live gezien tijdens het Summerjam-festival (Keulen) enkele jaren geleden. Was een heerlijk optreden!
0
geplaatst: 11 februari 2014, 22:00 uur
Keep them in Mind: Alice Babs – Eurosong.be
In 1958 vertegenwoordigde ze Zweden op het Songfestival, gehouden in Nederland (AVRO-studios), met ’Lilla stjärna’, waarmee ze verdienstelijk 4de eindigde.
R.I.P. Alice Babs (90)
In 1958 vertegenwoordigde ze Zweden op het Songfestival, gehouden in Nederland (AVRO-studios), met ’Lilla stjärna’, waarmee ze verdienstelijk 4de eindigde.
R.I.P. Alice Babs (90)
0
geplaatst: 11 februari 2014, 22:57 uur
0
geplaatst: 12 februari 2014, 15:55 uur
R.I.P. Peter De Leeuwe
Ekseption heeft in de loop van de tijd veel (ex-) leden verloren....
Ekseption heeft in de loop van de tijd veel (ex-) leden verloren....
0
geplaatst: 17 februari 2014, 21:14 uur
Kralle Krawinkel (66), gitarist van Trio, is gisteren overleden.
Da, da, da.....
http://www.stephan-remmler.de/
Da, da, da.....
http://www.stephan-remmler.de/
0
geplaatst: 26 februari 2014, 11:24 uur
Paco De Lucia is overleden

RIP de grootste flamencogitarist die er ooit is geweest, makkelijk een van de grootste gitaarvirtuozen die ooit op deze wereld heben rondgelopen.
Zijn vingervlugheid en rechterhandtechniek op de akoestische gitaar is quasi ongeëvenaard, tenzij jullie er nog kennen dit dit kunnen spelen (fingerstyle).
Hier is hij te zien met zijn oude kompanen Di Meloa en McLaughlin, absolute masterclass gitaar.

RIP de grootste flamencogitarist die er ooit is geweest, makkelijk een van de grootste gitaarvirtuozen die ooit op deze wereld heben rondgelopen.
Zijn vingervlugheid en rechterhandtechniek op de akoestische gitaar is quasi ongeëvenaard, tenzij jullie er nog kennen dit dit kunnen spelen (fingerstyle).
Hier is hij te zien met zijn oude kompanen Di Meloa en McLaughlin, absolute masterclass gitaar.
0
geplaatst: 26 februari 2014, 11:28 uur
Hoor zojuist in het nieuws op de radio dat Paco de Lucia is overleden op 66-jarige leeftijd. Ik heb gelijk zijn prachtige album Siroco weer eens beluisterd, een hoogtepunt op gitaargebied.
R.I.P. Paco de Lucia
R.I.P. Paco de Lucia
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 26 februari 2014, 11:39 uur
Godverdomme...
Die stond nog op mijn must-see lijstje.. Wat een fantastische gitarist.
Die stond nog op mijn must-see lijstje.. Wat een fantastische gitarist.
0
geplaatst: 26 februari 2014, 11:47 uur
Idem. Vorig jaar is hij in Brussel geweest en ik had het te laat gezien, zal er niet meer van komen nu 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.