Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 20 januari 2014, 18:55 uur
Ik heb er niks van meegekregen dat Abbado, was overleden. RIP
0
geplaatst: 21 januari 2014, 13:34 uur
0
Hendrik68
geplaatst: 21 januari 2014, 13:37 uur
Jammer. Dankzij Normaal werd het gebruik van de streektaal in de muziek op termijn wel steeds serieuzer genomen: R.I.P.
0
geplaatst: 21 januari 2014, 17:32 uur
0
geplaatst: 21 januari 2014, 22:58 uur
Oliver Withöft (mede-eigenaar van metallabel Century Media) overleden.
0
geplaatst: 22 januari 2014, 13:03 uur
Hendrik68 schreef:
Jammer. Dankzij Normaal werd het gebruik van de streektaal in de muziek op termijn wel steeds serieuzer genomen: R.I.P.
Mee eens. Normaal is echt een voorloper geweest. Als westerling die sinds een jaar of tien in het oosten woonachtig is, is me pas de laatste jaren goed duidelijk geworden hoe belangrijk hun rol was voor de het verstevigen van de eigen identiteit van Achterhoekers, maar eigenlijk het gehele noordoostelijke deel van Nederland. Normaal wordt hier nog steeds op handen gedragen. Ben eigenlijk wel benieuwd wat dit betekent voor de toekomst van de groep...
R.I.P. Jan Manschot
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 januari 2014, 13:09 uur
gaucho schreef:
Mee eens. Normaal is echt een voorloper geweest. Als westerling die sinds een jaar of tien in het oosten woonachtig is, is me pas de laatste jaren goed duidelijk geworden hoe belangrijk hun rol was voor de het verstevigen van de eigen identiteit van Achterhoekers, maar eigenlijk het gehele noordoostelijke deel van Nederland. Normaal wordt vhier nog steeds op handen gedragen. Ben eigenlijk wel benieuwd wat dit betekent voor de toekomst van de groep...
R.I.P. Jan Manschot
Mee eens. Normaal is echt een voorloper geweest. Als westerling die sinds een jaar of tien in het oosten woonachtig is, is me pas de laatste jaren goed duidelijk geworden hoe belangrijk hun rol was voor de het verstevigen van de eigen identiteit van Achterhoekers, maar eigenlijk het gehele noordoostelijke deel van Nederland. Normaal wordt vhier nog steeds op handen gedragen. Ben eigenlijk wel benieuwd wat dit betekent voor de toekomst van de groep...
R.I.P. Jan Manschot
Omgekeerd was ik als import-westerling een jaar of tien verrast dat Normaal (of ten minste Oerend Hard) daar kennelijk zo weinig status had. Heb ze in '98 nog eens op een festival mogen zien. Dat was dus met een andere drummert, maar niettemin...
R.I.P. Jan Manschot
0
geplaatst: 22 januari 2014, 13:13 uur
Casartelli schreef:
Omgekeerd was ik als import-westerling een jaar of tien verrast dat Normaal (of ten minste Oerend Hard) daar kennelijk zo weinig status had. Heb ze in '98 nog eens op een festival mogen zien. Dat was dus met een andere drummert, maar niettemin...
R.I.P. Jan Manschot
R.I.P. Jan Manschot
Klopt, als je zo'n 'move' maakt, ongeacht in welke richting, komen de cultuurverschillen tussen de verschillende Nederlandse regio's nadrukkelijk aan de oppervlakte. Zo zijn uiteenlopende artiesten als Status Quo en Henk Wijngaard en andere 'piratenmuziek' hier ook nog steeds mega-populair. Terwijl ik echt dacht dat ze een grapje maakten toen ik hier net woonde en dat te horen kreeg. En in mijn 'westerse' beleving stelde Normaal vanaf medio jaren tachtig ook niet veel meer voor. Maar dat ligt hier dus duidelijk anders... Het zijn hier ware volkshelden.
0
geplaatst: 22 januari 2014, 13:54 uur
R.I.P. Oliver Wifthöft.
Samen met Robert Kampf de belangrijkste in inmiddels een van de grootste en beste metallabels ter wereld.
Samen met Robert Kampf de belangrijkste in inmiddels een van de grootste en beste metallabels ter wereld.
0
geplaatst: 23 januari 2014, 00:17 uur
R.I.P. Jan Manschot
Als import Achterhoeker ben ik sinds die tijd ook wat meer in hun oeuvre gaan verdiepen. En inderdaad worden ze nog steeds op handen gedragen hier in de buurt van Hummelo.
Als import Achterhoeker ben ik sinds die tijd ook wat meer in hun oeuvre gaan verdiepen. En inderdaad worden ze nog steeds op handen gedragen hier in de buurt van Hummelo.
0
geplaatst: 28 januari 2014, 08:08 uur
R.I.P. Pete Seeger
Folkzanger Pete Seeger overleden - Het Nieuwsblad
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem vooral kende dankzij The Seeger Sessions van Bruce Springsteen, maar kennelijk vormde hij een groot inspirator voor veel bekende folk- en rockmuzikanten.
Folkzanger Pete Seeger overleden - Het Nieuwsblad
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem vooral kende dankzij The Seeger Sessions van Bruce Springsteen, maar kennelijk vormde hij een groot inspirator voor veel bekende folk- en rockmuzikanten.
0
geplaatst: 28 januari 2014, 08:33 uur
RIP Pete Seeger.
Ik denk dat het woord inspirator heel goed is gekozen. Hij is echt een legende in de Amerikaanse muziek geweest, voor de grootste Amerikaanse rockmusici ook.
Ben benieuwd, welk eerbetoon er nog gaat komen, dit gaat niet zomaar geruisloos voorbij.
Vanavond idd maar weer eens The Seeger sessions van Springsteen.
Ik denk dat het woord inspirator heel goed is gekozen. Hij is echt een legende in de Amerikaanse muziek geweest, voor de grootste Amerikaanse rockmusici ook.
Ben benieuwd, welk eerbetoon er nog gaat komen, dit gaat niet zomaar geruisloos voorbij.
Vanavond idd maar weer eens The Seeger sessions van Springsteen.
0
geplaatst: 28 januari 2014, 14:24 uur
R.I.P. Pete Seeger
Hij heeft wel een respectabele leeftijd behaald. Ik zet vandaag ook nog wel wat van hem op maar dan geen Springsteen maar de originelen.
Hij heeft wel een respectabele leeftijd behaald. Ik zet vandaag ook nog wel wat van hem op maar dan geen Springsteen maar de originelen.
0
geplaatst: 28 januari 2014, 17:44 uur
94 een mooie leeftijd - daarom een mooie - ook voor de OL hier, check de dudes playing - om Seeger te gedenken:
0
geplaatst: 28 januari 2014, 17:56 uur
R.I.P. Pete Seeger
Invloedrijke muzikant die gelukkig een mooie leeftijd heeft bereikt.
Invloedrijke muzikant die gelukkig een mooie leeftijd heeft bereikt.
0
geplaatst: 29 januari 2014, 09:49 uur
R.I.P. Pete Seeger, toch wel een beetje de Mandela van de muziek 
Een carriere van meer dan 70 jaar...dat kunnen niet veel zeggen !
Volgens mij is dit zo ongeveer zijn laatste optreden geweest, althans voor groot publiek...

Volgens mij is dit zo ongeveer zijn laatste optreden geweest, althans voor groot publiek...
0
geplaatst: 29 januari 2014, 11:05 uur
Stalin schreef:
(embed)

(embed)
Ok, the man has made his mark, maar wat een bizarre en totaal onnodige vergelijking, zeker als je die vergezeld laat gaan van een clip met alleen BLANKE mannen. Misschien moet je vanavond 'ns meedoen aan die kwis?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.