MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
R.I.P. Andrea Marongiu

Dit jaar nog een erg leuke show zien geven met de Crystal Fighters op Sziget.

Peter Gutteridge, Founding Member of The Clean and The Chills, Has Died | News | Pitchfork

Staat vreemd genoeg bij geen van beide bands op MuMe in de lijst met leden vermeld.

Gisteren Street Life nog maar eens vanaf vinyl gedraaid, super!

Brood drummer Cees 'Ani' Meerman overleden lees ik net in het nieuws.... de man die het succes van onze Herman dichttimmerde...

Noordhollands Dagblad - Drummer Cees 'Ani' Meerman overleden - noordhollandsdagblad.nl

John Gustafson schijnt afgelopen zaterdag het hoekie om gelopen te zijn.

Deed dingen bij Roxy Music, Ian Gillan, Jesus Christ Superstar, Merseybeats en nog veel meer.

Hij werd 72 jaar. Geen idee waaraan hij overleed.

http://dmme.net/wp-content/uploads/2013/02/gus4-300x267.jpg

dix
Simone Battle, Joe Sample, Andrea Marongiu, Peter Gutteridge, John Gustafson ...

Zang, Toetsen, Drums, Gitaar, Basgitaar

Daar heeft Magere Hein toch in een week tijd een toffe gelegenheidsband bij elkaar geharkt

En van de beste Wild Romance bezetting zijn er ook al niet veel over. Incl. Brood zelf.

Cees Meerman.....lekkere straffe drummer met een fijne swing. 64 jaar.

R.I.P Cees.

Bizar hoge overlijdensdichtheid de laatste dagen. Blader maar eens terug deze zomer: meerdere keren een week lang (of langer) geen enkel bericht, en de laatste dagen ineens zo heel veel. THIS HAS TO STOP! Hoe kan dat toch?

bikkel2 schreef:
En van de beste Wild Romance bezetting zijn er ook al niet veel over. Incl. Brood zelf.

Alleen Lademacher nog. Cavalli was een jaar of wat terug ook al aan kanker bezweken... nog slechts 53 notabene....

Vergeet niet dat die boys ( ook Meerman) flink hebben huisgehouden hoor.

Roem...... natte plekken.....drank, lekkere wijven............ ik wor nie goed !!!!!!!!

buizen
Pfffff...
Wat erg zeg. Ani Meerman is niet meer. Ani is minderman.
Ouwe rock 'n roll krullebol! Wat een Wild Romance bezetting was het toen; Danny Lademacher, Freddie Cavalli, rock 'n roll blousjes met rouches, zwart fluwelen hippe jasjes, David Hollestelle, Rudy Engelbert, Arnhem Luxor, Neuenkirchen, Paradiso, drugs en meisjes. Het kon niet op. Nou ja, dus wel.
R.I.P.

matthijs schreef:
Bizar hoge overlijdensdichtheid de laatste dagen. Blader maar eens terug deze zomer: meerdere keren een week lang (of langer) geen enkel bericht, en de laatste dagen ineens zo heel veel. THIS HAS TO STOP! Hoe kan dat toch?

Vergrijzing slaat toe lijkt mij.

Edwynn schreef:
Vergrijzing slaat toe lijkt mij.

Ja, dat lijkt mij de meest simpele en logische verklaring. De helden van vroeger worden ouder, dan wordt de kans op overlijden automatisch groter. En sommigen worden niet eens zo heel erg oud. Zoals diverse leden van Herman Brood & his Wild Romance.

Helden uit mijn jeugd, inderdaad. Ik herinner me deze legendarische Toppop-clip, waarin de heren verveeld de draak steken met de playback-mores. Op 2.32 maakt Cees Meerman hier trouwens nog een lelijke smak. Hij had wel een been kunnen breken...

R.I.P. Cees Meerman. Ik lees dat hij in Ommen woonde. Daar ben ik dit weekend nog geweest...

gaucho schreef:
Ik herinner me deze legendarische Toppop-clip

Bassist Fred van Kampen is ook niet oud geworden (53) maar zijn bastechniek is geweldig en onge-evenaard. Je hoort het misschien niet zo maar in dit filmje is vanaf 3:03 zijn techniek perfect close-up te zien. Zelfs niet-bassisten zullen onder de indruk zijn. "Less is More"?

Cavalli ( zo blijf ik ' m noemen) gaf op een gegeven moment basles en Meerman zong op een gegeven moment in The Wild Romance. De ex leden uit verschillende periode's die na Brood's dood af en toe optraden.

Tja, vergrijzing. Wat ik al zei, deze mannen leefden hun leven een stuk sneller dan de gemiddelde man die dag in dag uit naar zijn vaste baan gaat en verder niet al te veel uitspattingen heeft.
Het zegt niet altijd wat natuurlijk, maar voor deze gasten was het elke dag feest en vermoedelijk ging dat na The Romance periode ook wel door. Misschien op mindere schaal...... maar toch.

buizen
Ik ben er nog steeds een beetje kapot en in elk geval danig van slag van. Twee of drie keer (Zwolle, Arnhem) heb ik Cees gewoon ontmoet en hebben we een paar uur geavonturierd, de stad in, drank, dat soort dingen. Ook Danny Lademacher was er altijd bij.
Het leek zo'n sterke vent, ongelooflijk dat ie zo relatief jong al overlijdt. Super goede drummer en zingen kon ie ook. Had ie iets meer mee moeten doen misschien.
Herman dood, Cavalli dood, Meerman dood, met Herman van Boeijen gaat het naar verluidt heel slecht, gaat lekker zo. Maar zoals Herman al zei: "ik verzamel mooie momenten", dat vergeet je nooit.

Verdomme

buizen

Excuses voor mijn enthousiasme maar op de dag dat je hoort over de dood van Cees "Ani" Meerman sta je stil bij de lust for life van The Wild Romance, die jongens van toen. Tenminste ik wel

Tja, het blijft triest. Nederrock helden uit vervlogen tijden. The Wild Romance met Cavalli, Lademacher en Meerman was goud.
Herman Brood had het geweldig getroffen met deze gasten. Op de plaat uitstekend en live speedy, swingend en strak.

Het gelazer met het uiteenvallen van deze bezetting begon natuurlijk in de states toendertijd.
Meerman werd zonder blozen vervangen door een sessiedrummer tijdens de opname van Wait A Minute geloof ik.
Dat moet een steek in de rug voor de drummer geweest zijn.
Misschien was ie ook niet in vorm daar. We zijn er niet bijgeweest. Maar het blijft lullig natuurlijk.

Daarbij had Cees een fantastische soulvolle stem. Een veel betere zanger dan Brood zelf. De combi van zijn vitale drumspel en zangkwaliteiten gaf de Romance een perfect eigen tintje.
Met kanjers als Cavalli en Lademacher er bij. Topformatie.
In de rockscene van Nederland misschien wel de beste ooit.

Marc Vooijs, gitarist van The Aurora Project overleed vandaag op 44 jarige leeftijd.

http://metalfromnl.files.wordpress.com/2013/11/tap-4.jpg

Misterfool
Die zag er al een stuk ouder uit dan 44 zeg

Casartelli (moderator)
Ai... onverwacht ook, zo te zien?

R.I.P. Marc Vooijs

Hij moest zelfs nog jarig worden dit jaar dus helaas overleden op 43 jarige leeftijd, ik zou hem inderdaad wel wat ouder geven maar dit slechts terzijde en geheel onbelangrijk.

R.I.P.

43, inderdaad. Ik keek slechts naar het geboortejaar 1970.

Opnieuw geen details over de oorzaken, trouwens.

R.I.P: Erik v. der Wurff.

De pianist/ componist die ruim 50 jaar met Herman v. Veen samenwerkte, is gisteren aan kanker overleden.

v. der Wurff is 69 jaar geworden.

Casartelli (moderator)
Ai, dat was weer een heel andersoortig icoon uit de Nederlandse muziek

Terecht dat je Herman van Veen als eerste noemt, maar ook op de muziek van Robert Long heeft-ie een behoorlijk stempel gedrukt.

Ik hoorde het nieuws ook gister, erg treurig want hij was absoluut een krachtige pianist.

Briliant musicus op de achtergrond. Heeft met meer Ned.artiesten gewerkt. Waaronder ook Long inderdaad.
Maar met v. Veen heeft hij toch wel een behoorlijke geschiedenis.

Lynsey de Paul is gisteren op 64-jarige leeftijd overleden.

R.I.P. Lynsey de Paul!

Een hele sensatie, haar verschijning in 1972 in pop land.

Sugar me

Een paar jaar enkele aardig hits gehad. Maar na Rock Bottom met Mike Moran, de Engelse inzending van het Songfestival in 1977 was het met de hits wel gebeurd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:42 uur

geplaatst: vandaag om 07:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.