Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 11:08 uur
Bij alle doodsberichten blijf ik me overigens ook verbazen (en verheugen natuurlijk) over hoeveel mensen van het allereerste uur nog leven. Elvis, Buddy, Carl Perkins en Bill Haley zijn weliswaar niet meer onder ons, maar pioniers als Chuck Berry (1926-), Fats Domino (1928-), Ike Turner (1931-), Little Richard (1932-) en Jerry Lee Lewis (1935-) leven nog altijd, toch wel bijzonder.
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 11:49 uur
Ja, nee, maar Ike Turner is reeds zeven jaren wijlen, helaas.
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 12:11 uur
Dan is het nog veel bijzonderder dat hij nog leeft!... Nee, een domme misser van mij, dat zal ik indertijd wel meegekregen hebben maar ben ik kennelijk ook weer helemaal vergeten, excuses Ike.
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 16:53 uur
http://jackbruce.com
oef ...
"It is with great sadness that we, Jack’s family, announce the passing of our beloved Jack: husband, father, granddad, and all round legend. The world of music will be a poorer place without him, but he lives on in his music and forever in our hearts"
oef ...
"It is with great sadness that we, Jack’s family, announce the passing of our beloved Jack: husband, father, granddad, and all round legend. The world of music will be a poorer place without him, but he lives on in his music and forever in our hearts"
0
Misterfool
geplaatst: 25 oktober 2014, 17:01 uur
R.I.P Jack Bruce.
Helaas nog niet toegekomen om zijn werk te beluisterd, maar Cream is sowieso een van de meer prominente 60's bands.
Helaas nog niet toegekomen om zijn werk te beluisterd, maar Cream is sowieso een van de meer prominente 60's bands.
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 17:10 uur
Laatst nog een docu over Ginger Baker gezien.
Kwam er toen pas achter hoe strak hij samen met Jack Bruce speelde.
Was duidelijk een goede drie eenheid, en niet Eric Clapton in de hoofdrol.
Zo werd de begeleiding van Jimi Hendrix ook vaak onderschat.
Het belang van Cream was inderdaad erg groot in de jaren 60.
R.I.P Jack Bruce
Kwam er toen pas achter hoe strak hij samen met Jack Bruce speelde.
Was duidelijk een goede drie eenheid, en niet Eric Clapton in de hoofdrol.
Zo werd de begeleiding van Jimi Hendrix ook vaak onderschat.
Het belang van Cream was inderdaad erg groot in de jaren 60.
R.I.P Jack Bruce
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 17:17 uur
RIP Jack Bruce
RIP: Jack Bruce of Cream Dead at 71 - craveonline.com
Zo direct eens beluisteren. Was bij dat optreden en het was gedenkwaardig:
Jack Bruce and the Cuicoland Express - Live at the Milkyway (2010)
RIP: Jack Bruce of Cream Dead at 71 - craveonline.com
Zo direct eens beluisteren. Was bij dat optreden en het was gedenkwaardig:
Jack Bruce and the Cuicoland Express - Live at the Milkyway (2010)
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 17:35 uur
Sluit me helemaal aan bij deric raven hierboven. Cream heb ik pas een paar jaar geleden volledig op waarde leren schatten, en Bruce was uniek, niet alleen vanwege zijn basspel maar ook vanwege zijn prachtige stem. R.I.P. Jack Bruce.
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 18:07 uur
Da's wederom even schrikken. Weer een legend omgevallen.
Geweldige vooruitstrevende bassist en een uitstekend vocalist.
R.I.P Jack Bruce.
R.I.P Jack Bruce.
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 18:18 uur
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 18:47 uur
bikkel2 schreef:
Helemaal waar. Ik heb altijd het idee gehad dat Cream vooral bekend was als 'leverancier' van Eric Clapton en in mindere mate Ginger Baker. Maar de rol van Jack Bruce bij dit trio was minstens zo belangrijk. Misschien wel een van de beste rockbassisten aller tijden.
Vlak ook zijn rol als componist niet uit: " Jack wrote and sang most of the Cream songs, including "I Feel Free", "White Room", "Politician" and perhaps the world's most performed guitar riff, in "Sunshine Of Your Love".
Solo ben ik alleen bekend met zijn albums Songs for a tailor en Harmony row. Maar die onderstreepten dat hij het ook moeiteloos alleen af kon.
R.I.P. Jack Bruce.
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 18:51 uur
gaucho schreef:
Vlak ook zijn rol als componist niet uit
Ook nog inderdaad, hélemaal waar.Vlak ook zijn rol als componist niet uit
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 19:36 uur
R.I.P. Jack Bruce. Net nog maar eens Disraeli Gears opgezet.
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 19:59 uur
R.I.P. Jack Bruce
Weer een held die het tijdelijke voor het eeuwige verruilt.
Weer een held die het tijdelijke voor het eeuwige verruilt.

0
kistenkuif
geplaatst: 25 oktober 2014, 20:38 uur
Gebeld door muziekmaat. Schrikken en daarna enorm balen. Eén van mijn lievelingsmuzikanten. R.I.P.
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 20:58 uur
Lees ook zojuist over het overlijden van Jack Bruce. Dat had ik eigenlijk wel zien aankomen. Hij had al langer problemen met zijn lever, overleefde ternauwerdood een levertransplantatie.
Op de laatste foto's zag hij er bovendien mager en oud uit, hij (=zijn lichaam) was blijkbaar opgebruikt.
Gelukkig hebben we al die mooie muziek nog, niet alleen zijn soloplaten, maar ook al die platen waar hij medewerking aan heeft verleend. En niet te vergeten Cream. Briljante artiest.
R.I.P. Jack.
Op de laatste foto's zag hij er bovendien mager en oud uit, hij (=zijn lichaam) was blijkbaar opgebruikt.
Gelukkig hebben we al die mooie muziek nog, niet alleen zijn soloplaten, maar ook al die platen waar hij medewerking aan heeft verleend. En niet te vergeten Cream. Briljante artiest.
R.I.P. Jack.
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 21:14 uur
De eerste soloplaat van Bruce, Songs for a Tailor, maakte destijds diepe indruk. Al langer van plan die op vinyl weer aan te schaffen.
Eigenlijk mag je veronderstellen dat Cream ondertussen wel in de canon zit. Songs for a Tailor hoort daar zeker in thuis, verfrissend en verrassend (o.a. Never Tell Your Morher She's out of Tune).
R.I.P. Mr Bruce
Eigenlijk mag je veronderstellen dat Cream ondertussen wel in de canon zit. Songs for a Tailor hoort daar zeker in thuis, verfrissend en verrassend (o.a. Never Tell Your Morher She's out of Tune).
R.I.P. Mr Bruce
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 22:25 uur
Wheels of fire, wat een sensatie was dat. Cream, een Brits supertrio. Een paar jaar geleden nog een reünie concert in the royal albert hall.
Het is inmiddels druk aan het worden in the rock heaven.
R.i.p Jack Bruce
Het is inmiddels druk aan het worden in the rock heaven.
R.i.p Jack Bruce
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 23:55 uur
0
geplaatst: 26 oktober 2014, 00:31 uur
Bruce sukkelde al langer met zijn gezondheid. Dat is niet onopgemerkt gebleven.
Maar de man bleek een echte survivor.
Een echte liefhebber en nogmaals een geweldig muzikant.
Hij zal zeker gemist worden.
Maar de man bleek een echte survivor.
Een echte liefhebber en nogmaals een geweldig muzikant.
Hij zal zeker gemist worden.
0
geplaatst: 26 oktober 2014, 01:17 uur
R.I.P. Jack Bruce.
Ik heb hem 1 keer live gezien in ik dacht '75 toen hij met Jazz pianiste Carla Bley en Mick Taylor, die toen net de Stones had verlaten, kortstondig een gezamelijke band had. Ik kan me de muziek niet meer zo herinneren. Een beetje onbestemde jazzrock in een sportzaal in Voorburg (!). Wel dat Jack de baas op het podium was en zijn bas nogal nadrukkelijk aanwezig was.
Dat concert was niet zo geweldig, maar zijn werk voor Cream en Zappa's Apostrophy zijn geweldig!
Ik heb hem 1 keer live gezien in ik dacht '75 toen hij met Jazz pianiste Carla Bley en Mick Taylor, die toen net de Stones had verlaten, kortstondig een gezamelijke band had. Ik kan me de muziek niet meer zo herinneren. Een beetje onbestemde jazzrock in een sportzaal in Voorburg (!). Wel dat Jack de baas op het podium was en zijn bas nogal nadrukkelijk aanwezig was.
Dat concert was niet zo geweldig, maar zijn werk voor Cream en Zappa's Apostrophy zijn geweldig!
0
geplaatst: 26 oktober 2014, 01:30 uur
Dat project met Taylor en Carla Bley is ook nooit echt van de grond gekomen.
Er zou ook een lp uitkomen. De songs waren er, maar verder dan wat livegigs zijn ze nooit gekomen.
Op YT circuleert er overigens wel wat rond.
Inderdaad een apart soort jazzrock met blues invloeden. Klinkt niet slecht imo.
Bruce heeft zjch na Cream ook nooit wat aangetrokken van commercie. Deed wat hij vond dat er moest gebeuren.
Unieke man met een groot hart voor muziek.
Er zou ook een lp uitkomen. De songs waren er, maar verder dan wat livegigs zijn ze nooit gekomen.
Op YT circuleert er overigens wel wat rond.
Inderdaad een apart soort jazzrock met blues invloeden. Klinkt niet slecht imo.
Bruce heeft zjch na Cream ook nooit wat aangetrokken van commercie. Deed wat hij vond dat er moest gebeuren.
Unieke man met een groot hart voor muziek.
0
geplaatst: 26 oktober 2014, 06:54 uur
Ik hou het niet meer bij mensen RIP iedereen die ik over het hoofd heb gezien. 

0
geplaatst: 26 oktober 2014, 08:46 uur
R.I.P. Jack Bruce. En weer is er een held uit mijn jeugd heen gegaan.
0
geplaatst: 27 oktober 2014, 18:47 uur
Ik zag pasgeleden nog een opname op You Tube van een optreden van Jack Bruce met Buddy Guy op gitaar en Buddy Miles op drums. Klonk bijzonder goed.
0
geplaatst: 2 november 2014, 11:36 uur
Wayne Static van Static-X heeft op 48-jarige leeftijd het vergankelijke ingeruild voor het eeuwige. Ik vond het een kloteband. Maar dit is natuurlijk geen leeftijd om te gaan. De doodsoorzaak is vooralsnog niet bekend gemaakt.
http://www.spirit-of-metal.com/membre_groupe/photo/Wayne_Static_-12675.jpg
http://www.spirit-of-metal.com/membre_groupe/photo/Wayne_Static_-12675.jpg
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.