Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 5 februari 2015, 19:05 uur
0
geplaatst: 5 februari 2015, 19:43 uur
potver, nog geen 10 min geleden 2 albums van Gong gedraaid..
0
geplaatst: 6 februari 2015, 11:10 uur
Het is altijd tricky om in dit topic te refereren aan artiesten die nog in leven zijn. We hebben die discussie hier eerder gevoerd.
Maar in het geval van Daevid Allen is het duidelijk dat het, wat oneerbiedig gezegd, een aflopende zaak is. Respect voor zijn keuze om de dingen te laten lopen zoals ze lopen, of in zijn eigen woorden: “The Will of the Way Things Are”. Ik kan me voorstellen dat dat enige rust geeft in deze moeilijke periode. Voorzover het als gezond mens mogelijk is om je in zijn situatie te verplaatsen.
Maar het blijft evengoed verdrietig natuurlijk. Toevallig heb ik Gong pas de laatste maanden ontdekt, al merk ik dat mijn voorkeur sterk uitgaat naar de jazz-fusion variant van Gong. Dat was vooral de band van Pierre Moerlen, waar Allen geen rol meer in speelde. Maar ik snap ook wel dat de psychedelische hippiemuziek van Gong baanbrekend was en dat daar terecht veel fans van zijn. Hij was het die de naam van de band vestigde.
Ik hoop dat het nog even duurt voordat we daadwerkelijk R.I.P. achter zijn naam schrijven, maar menselijkerwijs is dat natuurlijk een kwestie van maanden. Hooguit...
Maar in het geval van Daevid Allen is het duidelijk dat het, wat oneerbiedig gezegd, een aflopende zaak is. Respect voor zijn keuze om de dingen te laten lopen zoals ze lopen, of in zijn eigen woorden: “The Will of the Way Things Are”. Ik kan me voorstellen dat dat enige rust geeft in deze moeilijke periode. Voorzover het als gezond mens mogelijk is om je in zijn situatie te verplaatsen.
Maar het blijft evengoed verdrietig natuurlijk. Toevallig heb ik Gong pas de laatste maanden ontdekt, al merk ik dat mijn voorkeur sterk uitgaat naar de jazz-fusion variant van Gong. Dat was vooral de band van Pierre Moerlen, waar Allen geen rol meer in speelde. Maar ik snap ook wel dat de psychedelische hippiemuziek van Gong baanbrekend was en dat daar terecht veel fans van zijn. Hij was het die de naam van de band vestigde.
Ik hoop dat het nog even duurt voordat we daadwerkelijk R.I.P. achter zijn naam schrijven, maar menselijkerwijs is dat natuurlijk een kwestie van maanden. Hooguit...

0
geplaatst: 8 februari 2015, 11:18 uur
Joe Mauldin, bassist van Buddy Holly's Crickets, is op 74-jarige leeftijd overleden.
0
geplaatst: 8 februari 2015, 12:02 uur
R.I.P. Joe Mauldin. Mooi en ontroerend bericht waar Poles Apart hierboven naar verwijst.
0
CorvisChristi (crew)
geplaatst: 8 februari 2015, 17:26 uur
Hoewel misschien lang niet zo bekend als Edgar Froese, is binnen de Electronic Music-scene weer een muzikant heengegaan.
R. I. P. Patrick Kosmos.
R. I. P. Patrick Kosmos.
0
geplaatst: 8 februari 2015, 19:08 uur
De naam van Patrick Kosmos is geen ondbekende voor mij, want zijn muziek werd vaak gedraaid in het BRT radioprogramma Maneuvers in het donker van Flor Berkenbosch. De muziek van Patrick Kosmos lag duidelijk in het verlengde van de muziek van Klaus Schulze en Tangerine Dream uit de jaren zeventig van de vorige eeuw. Ruist in vrede Patrick.
0
geplaatst: 9 februari 2015, 12:21 uur
Patrick Kosmos, een grote onbekende hier op MuMe, op zijn hele oeuvre (10 albums!) is nog niet één ster gevallen... R.I.P. Patrick Wille, vast nu ergens in de Kosmos.
Én R.I.P. Joe Mauldin, Crickets-bassist en inspirator voor vele bassisten van vroege sixtiesbandjes.
Én R.I.P. Joe Mauldin, Crickets-bassist en inspirator voor vele bassisten van vroege sixtiesbandjes.
0
geplaatst: 12 februari 2015, 22:21 uur
80s icon Steve Strange dies of a heart attack | Wales - ITV News
Rust in vrede en bedankt voor de fraaie hit Fade to Grey, wat na al die jaren is blijven staan als een huis.
Rust in vrede en bedankt voor de fraaie hit Fade to Grey, wat na al die jaren is blijven staan als een huis.
0
geplaatst: 12 februari 2015, 23:09 uur
Pfff, ik lees het net op de Ultravox Facebook pagina dat Steve Strange van Visage overleden is. Nog maar 55 jaar, veel te jong om te sterven. Juist nu Visage bezig was met een come-back. RIP Steve.
"Only The Good (Die Young)" en "Fade to Grey" zijn toepasselijke titels van Visage.
"Only The Good (Die Young)" en "Fade to Grey" zijn toepasselijke titels van Visage.
0
geplaatst: 13 februari 2015, 08:22 uur
Fade to grey is een klassieker en zette de toon voor die hele New Romantics-scene van begin jaren tachtig. Ik weet nog wel dat ik meteen naar de platenwinkel snelde nadat ik dat nummer voor het eerst op de radio hoorde. Niet veel later volgde de LP, die ik nog steeds ijzersterk vind. Ik zal hem vanavond weer eens opzetten.
R.I.P. Steve Strange
R.I.P. Steve Strange
0
geplaatst: 13 februari 2015, 09:54 uur
Mooi eerbetoon van The Guardian:
Steve Strange: one of pop's secret architects | Music | The Guardian - theguardian.com
Steve Strange: one of pop's secret architects | Music | The Guardian - theguardian.com
0
geplaatst: 13 februari 2015, 11:26 uur
Devenir gris ... herinner me de eerste keer nog dat ik het hoorde, in Paradiso, najaar 1980 (voorafgaand aan een optreden van - ik denk - Echo & the Bunnymen). Nummer maakte een buitengewoon sterke indruk, heel fijne, dragende synth-partijen (fijn Verfremdungseffekt ook, dat Frans).
Tot voor kort trad Visage (weer) op, maar de laatste keer was het volgens sommigen hier geen succes. Toneelbeeld en uiterlijk/looks (Visage) hoorden bij de band - daarom dit eerbetoon -thank you for the music, Steve - de clip uit 1981:
Tot voor kort trad Visage (weer) op, maar de laatste keer was het volgens sommigen hier geen succes. Toneelbeeld en uiterlijk/looks (Visage) hoorden bij de band - daarom dit eerbetoon -thank you for the music, Steve - de clip uit 1981:
0
geplaatst: 13 februari 2015, 19:56 uur
R.I.P. Steve Strange. Begin jaren 80 nog in LVC in Leiden gezien. Was niet helemaal mijn ding, maar destijds bijzonder genoeg om toch interessant te zijn.
0
geplaatst: 14 februari 2015, 09:08 uur
Niet overleden maar wel een zelfmoordpoging gedaan: David Pajo...
Report: Slint’s David Pajo survives suicide attempt - Alternative Press - altpress.com
Report: Slint’s David Pajo survives suicide attempt - Alternative Press - altpress.com
0
geplaatst: 14 februari 2015, 18:24 uur
Dit had op een andere pagina gemogen, ik schrok me een ongeluk 

0
geplaatst: 14 februari 2015, 20:00 uur
Dat moet niet ... hij moet platen maken.
Wel gewaagd dat ie een hospital-pic op het net zet. En ook raar.
Wel gewaagd dat ie een hospital-pic op het net zet. En ook raar.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.