Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 26 januari 2015, 18:35 uur
Van Demis Roussos weet ik alleen dat mijn vader ooit eens met hem van doen had met het een of ander. Hij omschreef hem als een aimabele kerel in de omgang. Wie weet zetten ze eea nog voort aan gene zijde. Over de doden niets dan goeds maar de muziek was verschrikkelijk verder.
0
geplaatst: 26 januari 2015, 19:07 uur
Hij heeft toch met Vangelis in het bandje Aphrodites Child gezeten 

0
geplaatst: 26 januari 2015, 19:45 uur
Da's ff schrikken
De laatste maanden een paar keer zijn laatste album gedraaid, met o.a dit leuke nummer
De laatste maanden een paar keer zijn laatste album gedraaid, met o.a dit leuke nummer
0
geplaatst: 26 januari 2015, 19:48 uur
Een van de favorieten van mijn ouders en dus verplicht eind jaren 60 - begin jaren 70 op zondagochtend aan moeten horen. Samen Nana Mouskouri, Timi Yuro en James Last
Heb de albums nooit weg kunnen uit sentiment. Tussen Demis en mij is het nooit meer goed gekomen. Toch nog erg jong...pas 68
Heb de albums nooit weg kunnen uit sentiment. Tussen Demis en mij is het nooit meer goed gekomen. Toch nog erg jong...pas 68
0
geplaatst: 26 januari 2015, 19:54 uur
60 miljoen platen verkocht las ik... Dat is toch een memorabel aantal!
Zijn experimentele periode met Aphrodite's Child samen met o.a. Vangelis was legendarisch met het album 666 daarna toch een beetje een Tros zanger geworden waar de jurk bijna belangrijker was dan het liedje.
R.I.P.
Zijn experimentele periode met Aphrodite's Child samen met o.a. Vangelis was legendarisch met het album 666 daarna toch een beetje een Tros zanger geworden waar de jurk bijna belangrijker was dan het liedje.
R.I.P.
0
geplaatst: 26 januari 2015, 20:46 uur
Demis Roussos heb ik niet zo vaak gedraaid (mijn ma wel) en toegegeven, hij had toch wel een mooie, unieke stem en sommige nummers zijn terechte evergreens (ook met Aphrodite's Child). R.I.P. Demis Roussos.
0
geplaatst: 26 januari 2015, 20:49 uur
Gerards Dream schreef:
Langzaam maar zeker lijkt her er op dat we aan het afscheid nemen zijn van artiesten die vanaf de jaren zestig van de vorige eeuw actief waren in de muziek. Een generatie die mede aan de wieg van de huidige popmuziek heeft gestaan. Rust in vrede Demis Roussos.
Langzaam maar zeker lijkt her er op dat we aan het afscheid nemen zijn van artiesten die vanaf de jaren zestig van de vorige eeuw actief waren in de muziek. Een generatie die mede aan de wieg van de huidige popmuziek heeft gestaan. Rust in vrede Demis Roussos.
Zo kijk ik er ook tegenaan. Ga er maar vanuit dat de regelmaat waarmee muzikale helden uit de jaren vijftig t/m tachtig ons zullen ontvallen, de komende maanden en jaren alleen maar zal toenemen. Een onvermijdelijk gegeven en de normale loop der dingen, ik weet het. Maar het is toch iedere keer weer even schrikken.
En nu dus Demis Roussos. Het is groot nieuws in de media, en begrijpelijk, want werkelijk iedereen vanaf een jaar of 45, 50 kent zijn stem. Ook voor mij geldt dat hij onuitwisbaar deel uitmaakte van de soundtrack van mijn jeugd, al heb ik nooit platen van hem gekocht. Ook niet van Aphrodite's Child, al zou die muziek me als progliefhebber kunnen interesseren. Ik heb me er gewoon nooit zo in verdiept. Ja, Rain and tears is best een mooi nummer en de man was hoe dan ook gezegend met een hoogst opmerkelijk stemgeluid.
R.I.P. Demis Roussos
0
geplaatst: 26 januari 2015, 21:45 uur
Tja, er vallen er aardig wat om. Roussos kampte overigens al een jaar of vijf met gezondheidsproblemen.
Valt me trouwens steeds meer op dat artiesten die opkwamen in de 60's en 70's jaren niet echt oud worden.
De levensstijl van toen zal daar ook wel een rol in gespeeld hebben.
Cocker, Jack Bruce...... vroeg of laat komt toch de reactie na al die jaren misbruik van foute middelen.
Roussos leek mij ook wel een levensgenieter.
Valt me trouwens steeds meer op dat artiesten die opkwamen in de 60's en 70's jaren niet echt oud worden.
De levensstijl van toen zal daar ook wel een rol in gespeeld hebben.
Cocker, Jack Bruce...... vroeg of laat komt toch de reactie na al die jaren misbruik van foute middelen.
0
geplaatst: 26 januari 2015, 21:46 uur
bikkel2 schreef:
De naam alleen al Roussos leek mij ook wel een levensgenieter.

0
geplaatst: 26 januari 2015, 22:06 uur
R.I.P. Demis Rousos
Eerste nummer dat ik ooit van hem hoorde was de mooie Aphrodites Child hit (nr. 1 in Nl) I Want To Live.
In de huidige context een beetje vreemde titel!
Eerste nummer dat ik ooit van hem hoorde was de mooie Aphrodites Child hit (nr. 1 in Nl) I Want To Live.
In de huidige context een beetje vreemde titel!
0
CorvisChristi (crew)
geplaatst: 27 januari 2015, 14:32 uur
Demis Roussos ken ik zelf vooral via Vangelis en natuurlijk van Aphrodites Child (mede met Vangelis). Zijn solowerk zegt me weinig tot niets, m.u.v. zijn hit "Forever and Ever", maar die kent iedereen geloof ik wel.
R.I.P. Demis Roussos
R.I.P. Demis Roussos
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 januari 2015, 14:52 uur
Aphrodite's Child is wat mij betreft ondergewaardeerd bij het 'serieuze' luisterpubliek. Dit was zo'n act die het experiment erg goed wist te vermengen met een commercieel geluid en dat heeft een hele reeks memorabele stukken opgeleverd. Iets met som der delen, ik vind dat bewonderenswaardig.
Zijn solo werk was duidelijk minder tijdloos, al had hij natuurlijk gewoon een erg mooie galmstem.
Zijn solo werk was duidelijk minder tijdloos, al had hij natuurlijk gewoon een erg mooie galmstem.
0
geplaatst: 27 januari 2015, 15:30 uur
Onweerwolf schreef:
Aphrodite's Child is wat mij betreft ondergewaardeerd bij het 'serieuze' luisterpubliek. Dit was zo'n act die het experiment erg goed wist te vermengen met een commercieel geluid en dat heeft een hele reeks memorabele stukken opgeleverd.
Aphrodite's Child is wat mij betreft ondergewaardeerd bij het 'serieuze' luisterpubliek. Dit was zo'n act die het experiment erg goed wist te vermengen met een commercieel geluid en dat heeft een hele reeks memorabele stukken opgeleverd.
Het album "666" van Aphrodite's Child bevat een aantal van die zeer memorabele stukken. Voor mensen die denken dat Vangelis alleen synthesizermuziek maakt en Demis Roussos TROS-levensliederen, luister bijvoorbeeld eens het psychedelische rocknummer "The Four Horseman" of het relaxte "Aegan Sea"
0
geplaatst: 28 januari 2015, 13:46 uur
De stem en de muziek van de beste man trok ik toen al voor geen meter maar desondanks is toch weer een jeugdicoon heengegaan. Wie is er niet groot mee geworden zou ik bijna willen zeggen. R.I.P. Demis Roussos.
0
geplaatst: 30 januari 2015, 08:27 uur
Ja, het gaat hard met die oude helden...
Rod McKuen, geweldige zanger en begenadigd tekstschrijver, ook met zijn vertalingen van Brel. Tevens de enige waardevolle ontdekking die een verkenning van mijn moeders platenverzameling heeft opgeleverd.
Aan zijn poëzie ben ik nooit aan begonnen maar schijnt ook erg de moeite waard te zijn. Iemand ervaring mee?
Rod McKuen, geweldige zanger en begenadigd tekstschrijver, ook met zijn vertalingen van Brel. Tevens de enige waardevolle ontdekking die een verkenning van mijn moeders platenverzameling heeft opgeleverd.
Aan zijn poëzie ben ik nooit aan begonnen maar schijnt ook erg de moeite waard te zijn. Iemand ervaring mee?
0
geplaatst: 30 januari 2015, 08:59 uur
R.I.P Rod McKuen. Ik ken eigenlijk alleen maar de geweldige hits die hij heeft gemaakt en daar heb ik respect voor.
0
geplaatst: 30 januari 2015, 09:47 uur
Without a Worry in the World vond ik een fijn liedje, maar verder ken ik Rod McKuen vooral van zijn samenwerking met Frank Sinatra:
A Man Alone & Other Songs of Rod McKuen - Frank Sinatra | Songs, Reviews, Credits, Awards | AllMusic
Frank Sinatra - A Man Alone (1969)
R.I.P. Rod McKuen
A Man Alone & Other Songs of Rod McKuen - Frank Sinatra | Songs, Reviews, Credits, Awards | AllMusic
Frank Sinatra - A Man Alone (1969)
R.I.P. Rod McKuen
0
geplaatst: 1 februari 2015, 17:49 uur
Aldo Ciccolini is vannacht op 89-jarige leeftijd overleden. Hij was een Frans pianist van Italiaanse afkomst, bekend om zijn vertolkingen van Debussy, Ravel en Satie. Ik luister regelmatig naar zijn cd's. Vooral zijn Satie-vertolkingen vind ik prachtig.
R.I.P. Aldo Ciccolini
R.I.P. Aldo Ciccolini
0
geplaatst: 1 februari 2015, 20:55 uur
R.I.P. Aldo Ciccolini. Ik kan me nog wel discussies herinneren tussen de mensen die zworen bij de versies van Reinbert de Leeuw versus de aanhangers van Ciccolini. Ik behoorde ondubbelzinnig bij het laatste kamp... Prachtige uitvoeringen.
0
geplaatst: 3 februari 2015, 08:54 uur
Don Covay overleden: Inspirator Aretha Franklin overleden - Nieuws - NPO Radio 6 Soul & Jazz - radio6.nl
Een naam die niet bij iedereen meteen een belletje zal doen rinkelen, maar deze zwarte singer-songwriter schreef naast zelf uitgevoerd werk enkele soulklassiekers voor anderen, zoals See saw, Chain of fools (Aretha Franklin) en Mercy mercy.
76 jaar geworden. R.I.P. Don Covay
Een naam die niet bij iedereen meteen een belletje zal doen rinkelen, maar deze zwarte singer-songwriter schreef naast zelf uitgevoerd werk enkele soulklassiekers voor anderen, zoals See saw, Chain of fools (Aretha Franklin) en Mercy mercy.
76 jaar geworden. R.I.P. Don Covay
0
geplaatst: 3 februari 2015, 09:02 uur
0
geplaatst: 3 februari 2015, 09:43 uur
Een zanger met een geweldige doorleefde stem toen al. Take This Hurt Off Me is prachtig inderdaad. Mercy Mercy zong hij ook zelf en vind dat eigenlijk de beste versie die ik van het nummer ken.
R.I.P.
R.I.P.
0
geplaatst: 3 februari 2015, 09:58 uur
Op Mercy Mercy, dat hij in 1964 zelf opnam, speelt ene Jimmy H gitaar.
Verder is de lijst van artiesten die songs van hem hebben opgenomen echt oneindig, niet alleen Aretha Franklin maar ook The Rolling Stones, Otis Redding, Wilson Pickett, Robert Palmer, Spencer Davis Group, Bonnie Raitt etc etc.
Helaas is hij zelf nooit bij het grote publiek bekend geworden ondanks dat hij zelf over een geweldige stem beschikte. I Stole Some Love is 1 van mijn persoonlijke favorieten.
R.I.P. Don Covay
Verder is de lijst van artiesten die songs van hem hebben opgenomen echt oneindig, niet alleen Aretha Franklin maar ook The Rolling Stones, Otis Redding, Wilson Pickett, Robert Palmer, Spencer Davis Group, Bonnie Raitt etc etc.
Helaas is hij zelf nooit bij het grote publiek bekend geworden ondanks dat hij zelf over een geweldige stem beschikte. I Stole Some Love is 1 van mijn persoonlijke favorieten.
R.I.P. Don Covay
0
geplaatst: 3 februari 2015, 12:45 uur
Rapper The Jacka is vandaag/gisteren (rondom 20:45 in California) doodgeschoten. Hij werd slechts 37 jaar.
0
geplaatst: 3 februari 2015, 19:59 uur
R.I.P. Don Covay, inderdaad een geweldig zanger en songwriter.
0
geplaatst: 4 februari 2015, 13:34 uur
R.I.P. Don Covay, een wonder dat hij nog 76 is geworden.
Erg veel goede soulnummers in zijn lange loopbaan opgenomen.
Hèt voorbeeld voor het vormen van Mick Jaggers zangstem .
Kun je nog een beetje horen in misschien wel zijn leukste nummer:
´I Was Checking Out... She Was Checking In´
Erg veel goede soulnummers in zijn lange loopbaan opgenomen.
Hèt voorbeeld voor het vormen van Mick Jaggers zangstem .
Kun je nog een beetje horen in misschien wel zijn leukste nummer:
´I Was Checking Out... She Was Checking In´
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.