Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 17 mei 2015, 21:40 uur
R.I.P. B.B. King.
Volgens mij de laatste van een generatie van extreem getalenteerde blues muzikanten: Howlin Wolf, Muddy Waters, John Lee Hooker, Lightnin' Hopkins en nog een paar meer.
Volgens mij de laatste van een generatie van extreem getalenteerde blues muzikanten: Howlin Wolf, Muddy Waters, John Lee Hooker, Lightnin' Hopkins en nog een paar meer.
0
geplaatst: 17 mei 2015, 21:55 uur
Tom Petty en ook Marky Ramone zijn (nog) niet dood. De laatste tijd schijnen op Facebook vele celebrities doodverklaard te worden. Waar dan ook weer volop op gereageerd wordt, waaronder op deze site.
Tom Petty dead 2015 : Tom Petty and the Heartbreakers frontman killed by celebrity death hoax - Mediamass - en.mediamass.net
Marky Ramone dead 2015 : Ramones drummer killed by celebrity death hoax - Mediamass - en.mediamass.net
Alsof er potverdorrie nog niet genoeg Ramones heengegaan zijn.
Tom Petty dead 2015 : Tom Petty and the Heartbreakers frontman killed by celebrity death hoax - Mediamass - en.mediamass.net
Marky Ramone dead 2015 : Ramones drummer killed by celebrity death hoax - Mediamass - en.mediamass.net
Alsof er potverdorrie nog niet genoeg Ramones heengegaan zijn.
0
geplaatst: 19 mei 2015, 11:43 uur
R.I.P. B&O King.
...weer een koning dood: de ontwerper van watertandende audio.https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/87/41/5a/87415a5112d5ea78ae7bcb889cc78930.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y285/heildriver/h2BOU70.jpg
Van de pick-up met tangiale arm met meelopende infrarode fotocel die het begin en eind van het vinyl detecteerde heb ik nog veel plezier gehad, niet alleen mooi, ook spannend om het in werking te zien, met vervormingsvrij geluid (geen dwarsdrukcompensatie), totdat hij het net als zijn vormgever begaf. R.I.P. Jacob Jensen.
...weer een koning dood: de ontwerper van watertandende audio.https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/87/41/5a/87415a5112d5ea78ae7bcb889cc78930.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y285/heildriver/h2BOU70.jpg
Van de pick-up met tangiale arm met meelopende infrarode fotocel die het begin en eind van het vinyl detecteerde heb ik nog veel plezier gehad, niet alleen mooi, ook spannend om het in werking te zien, met vervormingsvrij geluid (geen dwarsdrukcompensatie), totdat hij het net als zijn vormgever begaf. R.I.P. Jacob Jensen.
0
geplaatst: 19 mei 2015, 13:47 uur
bikkel2 schreef:
Lees zojuist dat Peter Sjardin oprichter en artistieke leider van de 60's band Group 1850 is overleden.
Sjardin was een tijd spoorloos. Muziekblad Lust For Life vond hem een paar jaar geleden terug en een interview verscheen in het blad.
Een aparte man waar gekte en genialiteit hand in hand ging.
R.I.P Peter Sjardin.
Lees zojuist dat Peter Sjardin oprichter en artistieke leider van de 60's band Group 1850 is overleden.
Sjardin was een tijd spoorloos. Muziekblad Lust For Life vond hem een paar jaar geleden terug en een interview verscheen in het blad.
Een aparte man waar gekte en genialiteit hand in hand ging.
R.I.P Peter Sjardin.
Ach............ Het overstelpende sentimentele geraas uit 1850 is niet meer............ R.I.P. Peter..... je hoed!

En dan nu uw aandacht voor het betere genre, reeds!

Group 1850 - Mother Nohead @ van Oekel's Discohoek 1975 - YouTube
0
geplaatst: 19 mei 2015, 16:56 uur
En ik kan me vinden in de woorden van Zephyr
Amen.
Zephyr schreef:
R.I.P. Peter Sjardin, en dank voor je geweldige bijdrage aan de Nederpop.
R.I.P. Peter Sjardin, en dank voor je geweldige bijdrage aan de Nederpop.
Amen.
0
geplaatst: 19 mei 2015, 17:30 uur
De ontwerpen waren voor vele mooi, maar audio was gewoon Philips en dan niet eens de duurste loopwerken, maar ach het oog wil ook wat.
0
geplaatst: 19 mei 2015, 18:29 uur
Chinx (Drugz), French Montana's opkomende rapper, is eerder vandaag beschoten en vermoord tijdens een overval
Tja dan vraag je er ook om, he. Da's het risico als je een overval pleegt

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 mei 2015, 18:56 uur
Rudi S schreef:
De ontwerpen waren voor vele mooi, maar audio was gewoon Philips en dan niet eens de duurste loopwerken, maar ach het oog wil ook wat.
(quote)
Echt niet alles van B&O bestaat uit Philips.
0
geplaatst: 19 mei 2015, 19:06 uur
Klopt, maar dat staat er ook niet, ik heb in het verleden wel het e.e.a. open gemaakt en veelal Philips loopwerken, ook werd bij Phililps B&O geassembleerd.
0
geplaatst: 19 mei 2015, 19:10 uur
Zo is het niet gegaan; hij is doodgeschoten tijdens een drive-by. Was alsnog geen lieverdje, hoor.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 16:52 uur
De drummer van Late of the Pier, Ross Dawson is omgekomen bij een ongeluk.
Late of the Pier drummer Ross Dawson has died - factmag.com
Late of the Pier drummer Ross Dawson has died - factmag.com
0
geplaatst: 21 mei 2015, 19:17 uur
Altijd triest als een persoon op jonge leeftijd voor altijd de ogen moet sluiten. Rust in vrede Ross Dawson.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 21:57 uur
Dimitri van Toren overleden.
De man van de mooie Nederlandstalige luisterliedjes, altijd met hele aangename stem gebracht.
Bekend van o.a. de hit Een Lied Voor Kinderen.
Hij was al geruime tijd ziek.
Dat ook hij moge rusten in vrede.
De man van de mooie Nederlandstalige luisterliedjes, altijd met hele aangename stem gebracht.
Bekend van o.a. de hit Een Lied Voor Kinderen.
Hij was al geruime tijd ziek.
Dat ook hij moge rusten in vrede.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 22:01 uur
Wel wat laat, maar hierbij ook nog een welgemeende R.I.P. voor Jacques Kloes, B.B. King, Peter Sjardien en Errol Brown. En al die anderen.
Vooral van de prachtig koffiebruinzingende Errol Brown was ik fan.
Vooral van de prachtig koffiebruinzingende Errol Brown was ik fan.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 09:40 uur
R.I.P. Dimitri
Grootste held van mijn vader en zoals het een goede zoon betaamd heb ik een deel van die heldenverering overgenomen. Lieve, diepzinnige en onderschatte muzikant.
Grootste held van mijn vader en zoals het een goede zoon betaamd heb ik een deel van die heldenverering overgenomen. Lieve, diepzinnige en onderschatte muzikant.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 22 mei 2015, 19:30 uur
Helaas maar één LP van Dimitri in de kast staan. Ben niet kapot van zijn kolderieke liedjes, maar op zijn best had hij wel een way with words. Wist niet dat hij ziek was, vandaar toch wel onverwachts. R.I.P.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 20:42 uur
R.I.P. Dimitri van Toren.
He Kom Aan is een onvervalste klassieker (gebleven) en een prachtige herkenbare melodie van typisch een nummer uit 1973.
Later dat jaar nog een opvolger met Een Lied voor Kinderen.
He Kom Aan is een onvervalste klassieker (gebleven) en een prachtige herkenbare melodie van typisch een nummer uit 1973.
Later dat jaar nog een opvolger met Een Lied voor Kinderen.
0
geplaatst: 23 mei 2015, 13:34 uur
RIP Darius Minwalla, drummer van The Posies sinds 2001
R.I.P. Darius Minwalla of The Posies 1976-2015 - noise11.com
0
geplaatst: 24 mei 2015, 18:23 uur
Louis Johnson (The Brothers Johnson) overleden
R.I.P Louis Johnson, slechts 60 jaar geworden. Bekend van de disco-hit Stomp uit 1980
Overleden 21 mei
R.I.P Louis Johnson, slechts 60 jaar geworden. Bekend van de disco-hit Stomp uit 1980
Overleden 21 mei

0
geplaatst: 24 mei 2015, 18:44 uur
Ai, daar schrik ik echt van. Een van de allerbeste funkbassisten ooit. Geen 'originator', want hoorbaar beïnvloed door Larry Graham (bassist van Sly & the Family Stone) - en dat gaf hij ook ruiterlijk toe, maar wel een van de allerbeste.
Zijn hamer- en plukwerk op de albums van de Brothers Johnson zijn sowieso een genot om naar te luisteren, maar was hij ook sessiemuzikant op talloze platen van anderen, met name op albums die werden geproduceerd door Quincy Jones. Met Thriller natuurlijk als beroemdste voorbeeld.
60 jaar.... veel te jong nog.
R.I.P. Louis Johnson
Dit is de geïsoleerde bass track van die andere Nederlandse hit van ze: Strawberry letter 23. Héérlijk nummer.
Zijn hamer- en plukwerk op de albums van de Brothers Johnson zijn sowieso een genot om naar te luisteren, maar was hij ook sessiemuzikant op talloze platen van anderen, met name op albums die werden geproduceerd door Quincy Jones. Met Thriller natuurlijk als beroemdste voorbeeld.
60 jaar.... veel te jong nog.
R.I.P. Louis Johnson
Dit is de geïsoleerde bass track van die andere Nederlandse hit van ze: Strawberry letter 23. Héérlijk nummer.
0
geplaatst: 24 mei 2015, 20:25 uur
freakey schreef:
RIP Darius Minwalla, drummer van The Posies sinds 2001
Wow, da's schrikken! 39 jaar nog maar! RIP Darius Minwalla, drummer van The Posies sinds 2001
De band was deze maand in Nederland en België nog te bewonderen. Zoals wel vaker de afgelopen jaren in Nederland. Vooral vanwege het werk van beide frontmannen als producers van Nlse bandjes. Zodoende heb ik ze ook nog 2x gezien.
R.I.P. Darius

0
geplaatst: 28 mei 2015, 03:01 uur
U2 Tour Manager Dennis Sheehan Dead -- Dies in L.A. Hotel Room | TMZ.com
U2's vaste tourmanager Dennis Sheehan is plotseling overleden.
Hartstilstand
....Sheehan was al 30 jaar in dienst bij U2
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT6IAm29PC2tXcvhCIH0wO9YJm8pM205ItVquUiqDS_2ylgmVZw0Q
U2's vaste tourmanager Dennis Sheehan is plotseling overleden.
Hartstilstand
....Sheehan was al 30 jaar in dienst bij U2https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT6IAm29PC2tXcvhCIH0wO9YJm8pM205ItVquUiqDS_2ylgmVZw0Q
0
geplaatst: 4 juni 2015, 12:00 uur
Ach, dat is vervelend. Ik las van de week dat hij hard was gevallen op de fiets na een aanrijding met een wielrenner. De muziek was niet helemaal mijn ding maar het leek mij een zeer aardige man
Itsy Bitsy Teenie Weenie Yellow Polkadot Bikini!
RIP
Itsy Bitsy Teenie Weenie Yellow Polkadot Bikini!
RIP
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 juni 2015, 12:05 uur
Inderdaad, aardige gozert was het. Jammer dat hij zo moest eindigen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.